Autor Wątek: Koniec kryzysu ?? W GR czy UK pytają się głownie o RIB-y >= 8m :O  (Przeczytany 1269 razy)

Luty 19, 2018, 17:16:39
  • *****
  • Wiadomości: 2961
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Chyba koniec kryzysu w UK czy innych krajach.

Znajomy z Lefkady ma wypożyczalnię RIB-ów i ma problem bo poinwestował (w używki ale zawsze cos wydał) 7-7.4m
A zapytania ma głownie (na sezon 2018) o RIB-y > 8m :D

Tak sobie czytam forum RIB.net i tam piszą, ze na Solent RIB-y od kilku lat coraz większe i też obecnie raczej >= 8m

W sumie Andre też obecne DEMO na UK ma 8m ...

Pamiętam, że czytałem kiedyś stronę producenta RIB-ów z Chorwacji i płakał, że ludzie kosztem bezpieczeństwa przesiedli się w mniejsze RIB-y z powodu kryzysu. A powinny być właśnie 8m na morze ...
Czyli co - kryzys się wycofuje ? U nas chyba był on słabszy ale i słabsze jest odbicie bo nie widze w PL dużo chętnych na nowe 8m łodzie typu RIB zwłąszcza. A może się mylę.
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Luty 19, 2018, 18:53:26
Odpowiedź #1
  • *****
  • Wiadomości: 2783
    • Cigacice
  • Akwen: Odra środkowa
7.4 A 8.0 to żadna różnica  ;)
Kryzysu nie było i niema to tylko sposób na manipulację szarymi obywatelami którzy stanowią większość w tym zakłamanym świecie  :-\

Luty 19, 2018, 20:48:36
Odpowiedź #2
  • *****
  • Wiadomości: 1070
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
@marcin.j - wypłyń na morze łodzią 7,4 metra i 8 metrów i mi powiesz czy nie ma różnicy. Przy tej wielkości łodzi ( łodzie małe) każde pół metra robi różnice
Między 12 a 12,5 nie ma różnicy ale tutaj jest ogromna :-)

Żaden tam kryzys. Ten kto ma kase na zabawkę zawsze będzie tą kasę miał. Tak samo jak z samochodami luksusowymi
Większa łajba, większa wygoda a przy nowoczesnych silnikach koszty eksploatacji nie są już kosmiczne

Luty 19, 2018, 22:05:32
Odpowiedź #3
  • *****
  • Wiadomości: 823
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
Kryzys był w głowach turystów.Byłem na wakacjach w Grecji  też w latach 2010-2013, czyli w latach najbardziej kryzysowych w Grecji.
Turyści naczytali się w internecie, że nie ma paliwa na stacjach w Grecji i z bankomatów nie można wypłacić pieniędzy.
Oczywiście było to totalną bzdurą.
Grecy byli przestraszeni bo nie mieli turystów, na których czekali albo  raczej na kasę, której turyści nie dowieźli.
A tak naprawdę  to nigdy żadnych oznak kryzysu, w rozumieniu braków bytowych, to nigdy tam nie było.
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Luty 28, 2018, 12:20:15
Odpowiedź #4
  • *****
  • Wiadomości: 2961
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie


Mój nowy kolega z Norwegii ;) dealer RIB-ów.
Mają takich "magazynów" kilka

Amyślałem, że RIB-y w Norwegii nie są popularne. Ale tam ogólnie dużo łodzi się sprzedaje

RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Luty 28, 2018, 17:32:08
Odpowiedź #5
  • *****
  • Wiadomości: 2961
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Ten jeden dealer w Norwegii oferuje 370 nowych jednostek !!!! Niektóre malutkie ale sporo porządnych

https://www.finn.no/pw/search/boat-sale?orgId=1259100975&segment=121
Ceny mnozymy przez 0.43 bodajże

STING 630 Fasttrack z silnikiem 115 Evinrude kosztuje u niego 170-180 tys PLN a w PLN za gołą łodkę proponuję prawie 170

Jak jeden dealer tyle łodek oferje to my jesteśmy chyba ponad 10-20 razy za nimi (Norwegami)

Przy okazji odkryłem w ich ofercie RIB-y ALU robione w Estonii. Wyglądają całkiem pancernie

RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Marzec 10, 2018, 11:26:52
Odpowiedź #6
  • *****
  • Wiadomości: 596
    • Slinfold UK
  • Akwen: UK
@marcin.j - wypłyń na morze łodzią 7,4 metra i 8 metrów i mi powiesz czy nie ma różnicy. Przy tej wielkości łodzi ( łodzie małe) każde pół metra robi różnice
Między 12 a 12,5 nie ma różnicy ale tutaj jest ogromna :-)

Żaden tam kryzys. Ten kto ma kase na zabawkę zawsze będzie tą kasę miał. Tak samo jak z samochodami luksusowymi
Większa łajba, większa wygoda a przy nowoczesnych silnikach koszty eksploatacji nie są już kosmiczne

Zgadzam sie na 100% z wypowiedzia kolegi Mike_G
Pozdrawiam
Andre

Marzec 10, 2018, 15:56:04
Odpowiedź #7
  • *****
  • Wiadomości: 2961
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Zgadzam się odnośnie "bogatych".

Widac to po wroscie ilości zamóień na większe łodzie.
Taki Skipper-BSK zaprzestaje produkcji "zwykłego" RIB-a 7m.
Najmniejsza jednostka u nich to 9m RIB z dwona silnkami 2x300

Natomiast znikająca warstwa srednia nie kupuje srednich nowych łodzi bo nie ma pewności lepszego lub takiego samego jutra ....

Osobiście nie wierzę, że powrócę do zarobków sprzed kryzysu - chyba, że osztem 18 godzin pracy co dzień
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho