kontex Opublikowano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2017 Witam kolegów motorowodniaków, : czy ktoś z państwa ma wyrobioną opinię w temacie tej łódki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kontex Opublikowano 31 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2017 a firmę max marine , bo właśnie Oni mają takiego riba na sprzedaż ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2017 Jak @ogorek nic nie napisał, to niewiele info uzyskasz...mało jest ribowców na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 1 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2017 No ja pierwsze słyszę o takiej firmie ale we Włozech jest wielu producentów. Bardziej znana "włoszczyzna": LOMAC, SACS, MAESTRAL, ... to pamiętam, że na stronach Chorwackich mają ciekawe oferty http://www.njuskalo.hr/gumenjaci/gumenjak-maestral-490-motor-tohatsu-oglas-16265922 http://www.njuskalo.hr/image-w920x690/gumenjaci/gumenjak-maestral-490-motor-tohatsu-slika-54784642.jpg Ja obecnie skłaniam się do "młodych uzywek" z CRO czy Włoch ale u Nas mało kto coś takiego oferuje. Gdzieś tu wkłejałem ofertę na małego ZODIAC-a z Francji w dobrej cenie. A może tak - gdzie chcesz pływać ? - ile osób ? - zamierzasz każdorazowo slipować (RIB jest wtedy OK) ale juz trzymać sezon w porcie to bedzie ciężko tuby doczyścić - czemu RIB ? Na PL na śródlądzie nie wiem czy jest sens. Na Bałtyk to po zatoce jescze OK ale tak bardziej za hel czy otwarte wybrzeże to raczej 6,5m i 150 KM Z moich krótkich obserwacji to do Chorwacji każda łodka się nada a laminat będzie tańszy w zakupie i będzie mieć wiecej miejsca na pokladzie. No chyba, że tak jak ja, lubisz RIB-y i lubisz mieć tę dużą stabilność, dużą wyporność i poczucie (może złudne) bezpieczeństwa, że nie zatoniesz. Ale za to płacisz więcej. Co do tego RIB-a i tej firmy - poczekałbym aż będzie ciepło i popływal nim wcześniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kontex Opublikowano 6 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2017 Witam, przede wszystkim dzięki za odpowiedź dla wszystkich a szczególnie dla Pana Ogórka. Pływam 2 razy po 2 tyg w CRO może z czasem więcej będę pływał - na pożyczonych openach ok 7metrowych lub z kolegą na jego cap camarat 7m. Doświadczenie motorowodne 3 sezony , pod żaglami kilka lat. Pływam przeważnie ze swoją małżonką czasem w 4 osoby. Łowię ryby i dlatego szukam też większej stabilności na kotwicy, Wyjeżdżamy też na krótkie wypady na Mazury. Mam też zbiornik do zabawy 20 km od domu. Szukam czegoś komfortowego ale w miarę lekkiego , raczej młodego, budżet max 120 tyś ale wolałbym mniej wydać. Od przeglądania stron ze sprzętem już mam mętlik w głowie szczególnie po linku od Pana Ogórka (jeszcze raz dzięki). Jak macie panowie jakieś oferty od znajomych to proszę podrzucać albo jakieś sugestie . Mar sea to podobno włoska stocznia. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 6 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2017 jaki tam "Pan" ... No właśne "podobno". Może to być mała manufaktura robiąca wspaniałe/trwałe/super pływające łodzie ... albo i nie. Na necie nic nie ma :( Skoro pływasz 2 x w roku po CRO to czemu tam nie poszukać ? Jak zawsze z tej samej wypożyczalni to zapytać się czy coś nie sprzedają. Albo nadal tam wynajmować a na PL coś mniejszego - jak to z linku Ceny o jakich syszałem w PL wynajmu są dużo wyższe nić w CRO (tu dwie godz tyle co tam za dzień) Jakim autem ciągasz ? Ja mam RIB-a 5,4 ALU, który miał być wożony na przyczepie 900 kg (DMC) a zważony na przyczepie miał 1150 kg bez drugiego AKU i z połową paliwa. Więc ciągam na DMC 1300 kg (aby mieć nawet zapas i nie denerwować sie przy kontroli ITD czy Austryjaków). A auto ma tylko 1500 kg na haku. W sumie sam nie wiem czy gdybym teraz kupował to nie szukałbym większej używki (gdyby DMC auta pozwalało). Ale ja duzo pływam po Grecji, stacjonuję w malutkich marinach i tam moja łodka mieści się akurat. Jak holuję i slipuję to pasuje mi jej wymiar jak pływam po GR to czasem wolałbym 6,5 z silnikiem 150 KM Z drugiej strony mój styl wypoczywania to dłuugie wycieczki rodziną 5 osobową i te 2 kmm na 1l przy płynięciu 50 km/h bardzo mi odpowiada http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/uh1wsL.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/nnf9tH.jpg Mnie sie wiele RIB-ów podoba: Zodiac Pro Open 555, RIBCRAFT 6,4m (ten drugi ponoć niezniszczalny i bardzo dzielny ale i bardzo drogi). Ja osobiście nie szukam tych w stylu MED, czyli pokład słoneczny, tył, przód bo my unikamy słońca i 5 dorosłych osób aby się położyło to chyba musialbym kupić 8m RIB-a ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kontex Opublikowano 9 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 Witam kolego Ogórek, bywając po chorwackich marinach widziałem sporo ribów ale większość nie wyglądała za ciekawie przeważnie po wypożyczalniach. Niby chciałbym żeby był taki "kompaktowy" z powodu slipowania ,przewożenia itp z drugiej jednak strony wydaje mi się że 6.5 m to minimum . Z każdym metrem rośnie niestety też waga która może stanowić jakiś kłopot przy slipowaniu - z ciąganiem nie mam problemu bo jeżdżę kamperem vw lt i mam 3.5 t na haku (prawo jazdy ABCE ). Też nie lubimy słońca - bimini to podstawa ale żonka lubi chwilę się posmażyć. Tak więc kwestia wyboru riba to finanse i ta "kompaktowość " ( chyba ;D ;D ;D ) Będę musiał się chyba wybrać w kwietniu albo na majówkę do CRO na poszukiwania konkretniejsze. Jeszcze mam problem z motocyklem jak wezmę łódź- muszę z tunningować przyczepkę. Co powiesz na temat swojej " karoserii" highfieldzie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 O jaką karoserię chodzi ?? Mnie się też podoba rozmiar 6,5 z silnikiem 150 ale wtedy przyczepka przekaracza uciąg mojego auta. Stąd u mnie zwyciężyła kompaktowość. Zresztą jadę do Grecji na 6 tygodni i co tydzień zmieniam kwaterę, więc preferuję bardziej kompaktowość właśnie. Dla mnie kompakt to 5,5m z silnikiem 115 KM Bardzo fajnie mają to rozpisane Ribeye http://www.ribeye.co.uk/our-boats/s-series/s-650 Przy kazdym modelu jak ściągniesz sobie PDF "Download tech spec" to ładnie rozpisane masy RIB-a, silnika, przyczepy Przy tym 6,5 to rekomendowane 2T DMC przyczepy >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Jeżeli chodzi o kadłub ALU to "so far so good" i 'pożyjemy zobaczymy" Na pewno ładniejsze łodki są z GRP, moja taka kanciasto/robocza jest ale ja lubię takie klimaty Wagowo jest to chyba tylko nieznacznie lżejsze. Taki RIBEYE 550 z 115 KM ma rekomendowaną przyczepę 1300 DMC i ja na takowej woże też swojego ALU. Pewnie w totalu jest lżejszy o 100 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.