Krystianr149 Opublikowano 14 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2022 Witam wszystkich. Piszę w imieniu kolegi który nie jest na forum. Od zeszłego roku boryka się z poważnym problemem, a mianowicie tryb awaryjny. Zaczęło się kilka miesięcy temu ( teraz doszliśmy do wniosku że po pierwszym serwisie po zakupie skutera). Problem jest taki że kilkanascie minut pływa normalnie ale po całkowitym rozgrzaniu wywala Checka PO 0524. Czasami mruga z dużą częstotliwością jakby było zwarcie. Tryb awaryjny i płynięcie 6km/h. Czasem go odmuli i może szybciej. Dzisiaj zaglądam do niego i na miarce od oleju jest dużo ponad stan- około 1,5cm ponad maximum. Olej wymieniany w autoryzowanym serwisie ale z tego co pamiętam to właściciel mówił że ma nowego młodego pomocnika i jest opcja że mógł przelać bo od tamtego serwisu jest ten problem. Między czasie przez ten rok czasu kolega z nim jedzi na ten warsztat i mu wymieniają całą elektronikę, za każdym razem po 1000euro zostawia. Podobno że te roczniki miały problem z ISO czy coś. Problem jak byl tak jest ten sam a wszystkie kable nowe, dwa razy czujnik ciśnienia oleju i nowy komputer... Tak jak pisałem wcześniej - dzisiaj zaglądam do niego to za dużo oleju, jak odpaliłem to kopci na biało i śmierdzi jakby parafina lub spalonym plastikiem. Dodam że poziom płynu chłodniczego na około 3/4 ale nie wiem ile było wcześniej. Ma ktoś jakieś sugestie ? Seadoo GTI 2011r, 1503 BW11 Dzięki i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeBa_PL Opublikowano 15 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2022 sprawdz po prostu cisnienie oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 15 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2022 jak cos to zapraszam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krystianr149 Opublikowano 15 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2022 A czy jest to bezpiecznie taki wysoki poziom oleju ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 15 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2022 Jedź z tym do Krzaka i będzie po problemie. Szkoda czasu i kasiory na szukanie w ciemno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krystianr149 Opublikowano 15 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2022 Pojechałbym ale będę miał jakieś 2500km bo mieszkam we Francji więc odpada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 16 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2022 Generalnie, ja czujniki wymieniles i nic sie nie zmienilo, to przytarty na panawce i gubi cisnienie, mozesz zmiezyc mu cisnienie manometrem ale czy jedno czy drugie silnik do wyjecia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krystianr149 Opublikowano 16 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2022 Zaznaczę jeszcze raz że to nie mój skuter. Na zimnym lub po skasowaniu błędu jedzie normalnie, kilka kilometrów lub kilkanaście minut jest wszystko ok, później wywala Checka... Ja też obstawiam w najgorszym wypadku panewkę, ale na bagnecie dużo za dużo, a chyba powinien w tym wypadku go przepalać trochę. Druga opcja to pompa oleju, skoro jest sucha miska to chyba powinna być jakaś druga. Nie wiem, nie widziałem nigdy tych silników od srodka dlatego pytam Was o pomoc w diagnostyce 😉 Sprawdziłem filtr oleju i znalazłem z 5 małych drobinek metalu, nie duże ale jednak. Kolega dzisiaj go zawiózł spowrotem na serwis to mechanik zdziwiony że tyle oleju na bagnecie ( ja sam nie wiem ile było wcześniej) i po chyba 4 lub 5 naprawie tego problemu i wjebaniu 5 tys euro powiedział że łaskawie sprawdzi ciśnienie oleju... Masakra ... Ja myślałem że on to już dawno zrobił przed podwójna wymiana czujnika. Na chłopski rozum jak ma błąd od ciśnienia oleju to sprawdzam ciśnienie, kompresję i jak jest ok to czujnik, elektrykę itp. a on najpierw mu wymienia wszystkie kable, komputer, czujniki a teraz będzie sprawdzał ciśnienie oleju.... Powiedzcie mi też czy naprawdę w tych skuterach z tych roczników były takie problemy z kablami że coś nie łączyło, bo on twierdzi że jakieś miedziane są i zdarza się że coś nie styka i dlatego mu wymienia na oko po kolei wszystko 😐😐😐 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 16 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2022 Generalnie jak po wymianie czujnika nic sie nie zmienilo to zmiezyc cisnienie, ale z doswiadczenia to silnik bez obciazenia roznie reaguje, wyjac motor, zobaczyc regulator i odrazu dół, wszystko bedzie widac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 17 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2022 A czy nie powinno się zacząć od wyregulowania poziomu oleju do prawidłowego, skoro jest go za dużo? Kolega zamiast wywalać tysiące mógł od początku zainwestować kilkanaście euro w pompkę i odciągnąć nadmiar. Dopiero potem szukać dalej po kolei, czyli na początek pompa oleju i czujnik skoro wywala błąd ciśnienia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.