Skocz do zawartości

Awaria GTI 2011r ciśnienie oleju


Krystianr149
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Piszę w imieniu kolegi który nie jest na forum. 

 

Od zeszłego roku boryka się z poważnym problemem, a mianowicie tryb awaryjny. 

Zaczęło się kilka miesięcy temu ( teraz doszliśmy do wniosku że po pierwszym  serwisie po zakupie skutera).

Problem jest taki że kilkanascie minut pływa normalnie ale po całkowitym rozgrzaniu wywala Checka PO 0524. Czasami mruga z dużą częstotliwością jakby było zwarcie. Tryb awaryjny i płynięcie 6km/h. Czasem go odmuli i może szybciej. 

Dzisiaj zaglądam do niego i na miarce od oleju jest dużo ponad stan- około 1,5cm ponad maximum.  Olej wymieniany w autoryzowanym serwisie ale z tego co pamiętam to właściciel mówił że ma nowego młodego pomocnika i jest opcja że mógł przelać bo od tamtego serwisu jest ten problem. 

Między czasie przez ten rok czasu kolega z nim jedzi na ten warsztat i mu wymieniają całą elektronikę, za każdym razem po 1000euro zostawia. Podobno że te roczniki miały problem z ISO czy coś. Problem jak byl tak jest ten sam a wszystkie kable nowe, dwa razy czujnik ciśnienia oleju i nowy komputer...

 

Tak jak pisałem wcześniej - dzisiaj zaglądam do niego to za dużo oleju, jak odpaliłem to kopci na biało i śmierdzi jakby parafina lub spalonym plastikiem.

Dodam że poziom płynu chłodniczego na około 3/4 ale nie wiem ile było wcześniej.

 

Ma ktoś jakieś sugestie ? 

Seadoo GTI 2011r,  1503 BW11

 

Dzięki i pozdrawiam 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaznaczę jeszcze raz że to nie mój skuter. Na zimnym lub po skasowaniu błędu jedzie normalnie, kilka kilometrów lub kilkanaście minut jest wszystko ok, później wywala Checka...

Ja też obstawiam w najgorszym wypadku panewkę, ale na bagnecie dużo za dużo, a chyba powinien w tym wypadku go przepalać trochę. Druga opcja to pompa oleju, skoro jest sucha miska to chyba powinna być jakaś druga. Nie wiem, nie widziałem nigdy tych silników od srodka dlatego pytam Was o pomoc w diagnostyce 😉 Sprawdziłem filtr oleju i znalazłem z 5 małych drobinek metalu, nie duże ale jednak. Kolega dzisiaj go zawiózł spowrotem na serwis to mechanik zdziwiony że tyle oleju na bagnecie ( ja sam nie wiem ile było wcześniej) i po chyba 4 lub 5 naprawie tego problemu i wjebaniu 5 tys euro powiedział że łaskawie sprawdzi ciśnienie oleju... Masakra ... Ja myślałem że on to już dawno zrobił przed podwójna wymiana czujnika. 

Na chłopski rozum jak ma błąd od ciśnienia oleju to sprawdzam ciśnienie, kompresję i jak jest ok to czujnik, elektrykę itp. a on najpierw mu wymienia wszystkie kable, komputer, czujniki a teraz będzie sprawdzał ciśnienie oleju.... Powiedzcie mi też czy naprawdę w tych skuterach z tych roczników były takie problemy z kablami że coś nie łączyło, bo on twierdzi że jakieś miedziane są i zdarza się że coś nie styka i dlatego mu wymienia na oko po kolei wszystko 😐😐😐

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy nie powinno się zacząć od wyregulowania poziomu oleju do prawidłowego, skoro jest go za dużo? Kolega zamiast wywalać tysiące mógł od początku zainwestować kilkanaście euro w pompkę i odciągnąć nadmiar. Dopiero potem szukać dalej po kolei, czyli na początek pompa oleju i czujnik skoro wywala błąd ciśnienia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...