Skocz do zawartości

Brak Reakcji na Zrywkę


Wewon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem, Skuter odpalał przed zima normalnie teraz po włożeniu zrywki zero reakcji nawet liczniki się nie włączają, aku, bezpieczniki i przekaznik OK co może być, miał ktoś taki przypadek? Rxt 215 2007r 

 

 
  •  
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz poszukać prądu. Na aku 12v między klemami? A między klemą plus a metalową częścią silnika ?  Jesli jest 12v to dalej po kablach do bezp . Następnie kostka Zegarow, w kostce musi być min 1 plus. 
Schemat by się przydał  . 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Saturn napisał:

Musisz poszukać prądu. Na aku 12v między klemami? A między klemą plus a metalową częścią silnika ?  Jesli jest 12v to dalej po kablach do bezp . Następnie kostka Zegarow, w kostce musi być min 1 plus. 
Schemat by się przydał  . 
 

Prąd dochodzi do przekaznika ale nie puszcza dalej przekazik i bezp 100% sprawne 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy szukaniu zasilania prądem stałym nie wolno zapominać o masie. Bez -12V obwody też nie będą się zamykać.

Jeden długi przewód i kontrolka ( koniecznie żarówkowa ):

1. Zaczynamy od sprawdzenia napięcia aku

2.Szukamy plusów - Długi przewód do masy akumulatora a kontrolka ( koniecznie żarówkowa ) do punktów plusowych

3.Szukamy masy - długi przewód do plusa akumulatora  a kontrolką do punktów masowych.

 

 Stawiałbym na masę bo ta najszybciej się utlenia i nie jest przymocowana w jednym punkcie bloku tylko w kilku punktach ( często obok siebie).

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, mikijet napisał:

Przy szukaniu zasilania prądem stałym nie wolno zapominać o masie. Bez -12V obwody też nie będą się zamykać.

Jeden długi przewód i kontrolka ( koniecznie żarówkowa ):

1. Zaczynamy od sprawdzenia napięcia aku

2.Szukamy plusów - Długi przewód do masy akumulatora a kontrolka ( koniecznie żarówkowa ) do punktów plusowych

3.Szukamy masy - długi przewód do plusa akumulatora  a kontrolką do punktów masowych.

 

 Stawiałbym na masę bo ta najszybciej się utlenia i nie jest przymocowana w jednym punkcie bloku tylko w kilku punktach ( często obok siebie).

 

 

 

Dzięki za podpowiedź bo może być to faktycznie brak masy lub plusa 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dużo taki problemów, elektrycznych właściciele mogą uniknąć..

 

dla nowicjuszy , bo większość o tym wie 

 

pierwsze jak nie ma takiej potrzeby (trudne warunki, sól), to nie myć silnika wężem , jak niektóre internetowe szarlatany zalecają w ramach rutynowej obsługi, to szukanie problemów za parę lat, ta korozja na pinach, masach z *upy się nie bierze 

 

druga sprawa to kończymy pływanie, otwieramy komorę silnika i suszymy, warto zajrzeć czy na dnie nie ma wody 

 

trzecia sprawa to garażowanie, optymalne warunki to wjazd do garażu, zdjecie siedzeń, otwarcie schowków i pozostawienie tak, u mnie tak otwarte  od pływania do pływania, znowu jak zamykam sezon, to zdejmuje siedzenia, schowki i  po tygodniu jak już sucho to  zakładam. 

 

jeśli nie mamy optymalnych warunków, garaż to starajmy się, stworzyć jak najlepsze, otwierać , suszyć , pryskać środkami     

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Kazik_usa napisał:

dużo taki problemów, elektrycznych właściciele mogą uniknąć..

 

dla nowicjuszy , bo większość o tym wie 

 

pierwsze jak nie ma takiej potrzeby (trudne warunki, sól), to nie myć silnika wężem , jak niektóre internetowe szarlatany zalecają w ramach rutynowej obsługi, to szukanie problemów za parę lat, ta korozja na pinach, masach z *upy się nie bierze 

 

druga sprawa to kończymy pływanie, otwieramy komorę silnika i suszymy, warto zajrzeć czy na dnie nie ma wody 

 

trzecia sprawa to garażowanie, optymalne warunki to wjazd do garażu, zdjecie siedzeń, otwarcie schowków i pozostawienie tak, u mnie tak otwarte  od pływania do pływania, znowu jak zamykam sezon, to zdejmuje siedzenia, schowki i  po tygodniu jak już sucho to  zakładam. 

 

jeśli nie mamy optymalnych warunków, garaż to starajmy się, stworzyć jak najlepsze, otwierać , suszyć , pryskać środkami     

 

 

 

 

Dzieki za podpowiedź ale właśnie tak robię, po każdym pływaniu jest podnoszone siedzisko żeby się przewietrzył, Skuter stoi cały sezon na wodzie od kwietnia do października bo mamy dom nad jeziorem ale jest regularnie myty, w zimie stoi w grzanym garażu, ogółem teraz wyszedł problem, posiadam go 4lata i bezawaryjne pływanie 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,...pierwsze jak nie ma takiej potrzeby (trudne warunki, sól), to nie myć silnika wężem ..." spłukać a pryskać pod ciśnieniem z węża to wielka różnica. Znam nawet takich co potrafią myjką ciśnieniową walić po silniku i złączach elektrycznych. 

Spłukać-wysuszyć-spryskać preparatem wypierającym wodę- rozłączyć akumulator. Taka powinna być kolejność. 

Dobrze też byłoby umyć pędzlem krzywikiem zęzę przed tymi czynnościami. Oczywiście zanim przymknie się komory kanapami trzeba zostawić na jakiś czas wnętrze otwarte. Grzybki i pleśnie tylko czekają na błędy a aluminium tylko czeka na korozję elektrochemiczną.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...