Skocz do zawartości

Chip tuning Sea-Doo


tipir
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Właściwie może zabrzmieć to jak reklama, ale w końcu dużo osób będzie zainteresowane (choć sam rekreacyjnie pływam na pontonie z silnikiem elektrycznym :D ). Pokonaliśmy problem z programowaniem Sea-Doo (i również Ski-Doo i innych produktów BRP) przez gniazdo diagnostyczne i to zarówno tych ze sterownikami Siemens jak i Bosch. Akurat pokazujemy to na stoisku w Sztokholmie (targi są do 11-go marca). Generalnie pomysł jest już dopracowany w sensie metody programowania (zapis za pomocą flashera ręcznego, każda osoba ma swój i może zmieniać ustawienia swojego Sea-Doo). Teraz skrobiemy soft na Androida, programujący przez Bluetooth. Pomysł jest taki, żeby kabelek zamknąć przypięty na stałe do gniazda diagnozy, a programowanie, zmianę ustawień, obsługę błędów, etc etc robić z fona lub pada.

Jako że projekt jest nowy, to jeszcze oczywiście są pewne problemy (np. nie wszystkie oryginały mamy w bazie i czasami nie da się w 5 minut pobrać pliku do zapisu z konkretnymi parametrami, limiterem etc). Oczywiscie wersje z wtryskiwaczami innymi niż standard oraz większe kompresory w doładowanych są robione "na piechotę" i parę godzin zajmuje przygotowanie programu.

Na Polskę cen nie ma jeszcze. Amerykańcom i Zachodowi już wyznaczyliśmy (bogaci są to niech płacą). Póki co więcej testów, pomiarów, śmigania po wodzie z akcelerometrem i GPS jak handlu :(

Mamy też już hamownię do Sea-Doo (zasadniczo zbliżona koncepcja jak Land & Sea ale na hamulcu elektrowirowym a nie wiskotycznym). Będzie gotowa do pracy za jakieś 2 miesiące.

 

Tomek, Vtech

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo wszystko, co jest sterowalne przez ECM. Można także zmienić firmware zegarów na np taki z łodzi motorowej (trochę funkcji dochodzi, w zależności jaki firmware).

W ECM zmieniamy: zapłon, limiter obrotów, limiter prędkości, jeżeli jest aktywny (np. skuter z USA). Korekcji podega też opóźnienie przepustnicy (jak odkręca się manetkę gwałtownie, to przepustnica otwiera się wolniej, niż położenie manetki, a po korekcie - dokładnie równo.

Można oczywiście wyłączyć DESS, zmienić jakieś inne drobiazgi, ale one już do mocy nic nie wnoszą.

 

Przepraszam za opóźnienie w reakcji ale jestem na targach w Szwecji (jak ktoś jest teraz na targach motorowodnych w Szokholmie, to jesteśmy na stoisku Sea-Doo/Nivado/Vtech

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ustawiasz 130 i skuter tyle płynie, ale te z GPS-em o ile są w specyfikacji "amerykańskiej" to mają limit prędkości, mierzony po GPS. Jak dasz odpowiednią śrubę, czy nawet skutecznie skorygujesz ustawienia ECM (potocznie - wgrasz chip) to zaczyna to cię bardzo trzymać.

W europejskich edycjach limiter jest nieaktywny, ale oczywiście można go aktywować - i wpisać ile dokładnie da się śmigać. Więc jak wpiszę 130 to zapewne tyle nie osiągnie (na razie tyle to lata nasz egzemplarz z większym kompresorem (prawie 1 bar doładowania, zamiast seryjnego ok 0,5). Ale jak wpiszesz 50 to pojedziesz 50 i koniec.

Jak jest na linkę to nie ma limitów. Tylko najnowsze z GPS je mają (albo mają możliwość ich aktywowania)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RXT-X 2010

Co do prędkości, to 66 węzłów to się robi z odpowiednim programem, bez zmiany kompresora (speedo pokazuje ok. 128 km/h, realna prędkość 122 km/h). Cóż dziwnego, że ładując więcej można uzyskać większe prędkości, jeżeli wrzuci się odpowiednią śrubę?

Myślę, że jak zajmujesz się Sea-Doo to pewnie pobawisz się naszym nowym flasherem dla Iphone (IOS4 i wyższy) i Android (2.3.3 i wyższy). Teraz dodajemy datalogging i coś w rodzaju "hamowni na wodzie" czyli gromadzenia danych o osiągach przy pełnym gazie. Natomiast program można zmieniać dynamicznie przez ustawienie praktycznie dowolnych wartości korekty zapłonu, dawek, sprawności wolumetrycznej (dla wielbicieli wielkich kompresorów), kalibracji wtryskiwaczy (dla posiadaczy alternatywnych wtryskiwaczy) i oczywiście limitera obrotów.

Stary flasher pozwala na ładowanie dowolnych programów z naszej bazy (oczywiście mogę zrobić korekty jakie potrzebujesz w ustawieniach) zarówno do Boscha i Siemensa, ale niestety nie pozwala na samodzielne strojenie czy datalogging bo jest urządzeniem samodzielnym.

Nowy flasher będzie też docelowo obsługiwał Yamahę, ale pewnie znając nasze tempo pracy (niech szlag to trafi...) to Yamaha będzie na przyszły sezon (choć oczywiście modyfikujemy i ją bez ograniczeń, również dla większych kompresorów, innych wtrysków etc etc).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważ jedną rzecz Seba - ja jestem totalnie nowy w świecie skuterów. Zwyczajnie po napisaniu i stworzeniu flasherów do aut, ciężarówek, maszyn rolniczych i innych kombajnów dotarłem do kolejnego celu - czegoś, czego jeszcze nie robiliśmy. Stąd trudno mierzyć się z twoim doświadczeniem (pewnie sam będę u ciebie serwisował mojego Sea-doo jak zwlokę go ze Szwecji do Polski. :) Dla mnie jednak jest to wyzwanie - opracować programator, metody strojenia, narzędzia pomiarowe (między innymi już budujemy prototyp hamowni do Sea-Doo, równolegle drugi do Ski-doo. Do quadów jest już od 2 lat w ofercie.

Np. ciekawe nowe rozwiązanie to nasza sonda szerokopasmowa do Sea-Doo. Dodatkowe urządzenie zasila i kontroluje sondę LSU i dodaje dane do linii CanBus skutera wodnego, więc dowolny system diagnostyczny z EOBD i CAN widzi wartości lambdy. Dodatkowo jest ona przez sam interfejs logowana w funkcji obrotów i położenia manetki gazu. Pozwala to na podstawie plików z logami bardzo dokładnie dostroić skuter, szczególnie jak ma duże modyfikacje. Logi ściąga się przez bluetooth (nic nie trzeba wypinać, podłączać czy otwierać).

Aktualnie testerami są Szwedzi i jeden sympatyczny Australijczyk. Ale oczywiście możesz mi pomóc i super by było (właśnie wylazłem skonany z samolotu z Szwecji dlatego, że w Polsce nie znałem nikogo z kim mógłbym pracować). Ale to już temat na priv.

 

Dyskusję o naszych rozwiązaniach w USA masz tu http://www.greenhulk.net/forums/showthread.php?t=171844&s=0a089d397d9802cdaed5b385813cb275

 

Z kolei sklep który na razie dostał prawo do oferowania rozwiązań - http://www.4-tecperformance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdziwiłeś mnie tylko że przy zdjęciu limitora i dodania jedynie większego kompresora prędkość urosła o 15km/h co praktycznie z takimi tylko modyfikacjami jest nierealne , lecz gdy napisałeś że realna prędkość to 122 zaczęło to zupełnie inaczej wyglądać , nie ukrywam iż jestem ciekawy jak urządzenie pracuje i z miłą chęcią bym je potestował 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...