Skocz do zawartości

GTX 300 - paliwo 95 czy 98 oktan?


kingu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

nurtuje mnie pytanie, czy do GTX 300 leje się benzynę 95 czy 98 oktan?

pytanie bierze się stąd, że widziałem jakieś oferty RXT-X 300 z info że paliwo to 95 oktan, a wszystkie GTX 300 że 98 oktan, a to chyba te same motory?

 

Wciąż jestem na etapie wyboru maszyny na kolejny sezon i jakoś nie bardzo przekonuje mnie lanie 98 oktan przy apetycie 300-tki na paliwo. 

Jak to wygląda w praktyce: jest jakaś istotna różnica jeśli zaleje się 95 a nie 98?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, większe ciśnienie się wytwarza przy spalaniu 98, przy doładowanych silnikach często tez występuje spalanie stukowe, gdy nie ma odpowiednich map lub modyfikacje nieumiejętne. 
To producent określa zalecaną oktanowość paliwa. Człowiek, który mapuje silniki powiedział ze te x USA maja inne mapy do innego paliwa - niestety nie ogarniam tematu i nie mogę potwierdzić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

Cześć,

Czy jest jakaś różnica w osiągach między tankowaniem paliwa  95 i 98 ? Ostatnio w ciągu dwóch dni tankowałem dwukrotnie do pełna GTX 300 2021. Za pierwszym razem 98, natomiast za drugim 95. Miałem odczucie, że na 98 był zrywniejszy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak naprawde nie powinno być różnicy. jednym z parametrow mocy silnika jest kat wyprzedzenia zaplonu,  paliwo wysokooktanowe pozwala bardziej wyprzedzic zaplon co wpływa na moc. jeśli masz silnik dostrojony na paliwo 95 to wlanie 98 nic Ci nie da. Jeśli masz silnik dostrojony na 98 a wlejesz 95 to silnik moze wchodzic w spalanie stukowe cofać zaplon i ograniczać moc lub dojdzie do uszkodzenia silnika 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W technologii gdzie masz juz wtryski paliwa (a nie gaznik do tworzenia mieszanki) to komputer i czujniki analizuja spalanie i reguluja dawkowanie paliwa.

 

Nie wiem czy akurat w rotaxie to tez tak dziala, ale czesto masz nawet kilka faz wtrysku paliwa bazujac na biezacym efekcie spalania 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo mądrze się rozpisałeś,  ja bym dodał jeszcze dużo więcej w temacie nowoczesnych sterowników silników , problem jest taki , że ten silnik Rotax, nie mierzy podstawowego parametru jakim jest AFR, nie ma nawet sondy, już nie wspomnę o innych wynalazkach współczesnych silników, jest maksymalnie uproszczony, połowa tych czujników w ogóle nie pełni żadnej rozszerzonej funkcji poza alarmem. Z drugiej strony gdyby tak dołożyć te wszystkie sensory to check engine by nie znikał z naszego pola widzenia. 

 

Silnik jest dostrajany do paliwa i zapłonu, limit obrotów.

 

Sea Doo 325 ma juz czujnik lambda , mierzy AFR, można bardziej zaawansowane "logi" uzyskać 

Edytowane przez Kazik_usa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...