kingu Opublikowano 2 Stycznia 2024 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2024 Cześć nurtuje mnie pytanie, czy do GTX 300 leje się benzynę 95 czy 98 oktan? pytanie bierze się stąd, że widziałem jakieś oferty RXT-X 300 z info że paliwo to 95 oktan, a wszystkie GTX 300 że 98 oktan, a to chyba te same motory? Wciąż jestem na etapie wyboru maszyny na kolejny sezon i jakoś nie bardzo przekonuje mnie lanie 98 oktan przy apetycie 300-tki na paliwo. Jak to wygląda w praktyce: jest jakaś istotna różnica jeśli zaleje się 95 a nie 98? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 2 Stycznia 2024 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2024 No tak, większe ciśnienie się wytwarza przy spalaniu 98, przy doładowanych silnikach często tez występuje spalanie stukowe, gdy nie ma odpowiednich map lub modyfikacje nieumiejętne. To producent określa zalecaną oktanowość paliwa. Człowiek, który mapuje silniki powiedział ze te x USA maja inne mapy do innego paliwa - niestety nie ogarniam tematu i nie mogę potwierdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 2 Stycznia 2024 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2024 (edytowane) USA - minimum 91 PON. EUROPA - minimum 95RON (E10) 91 PON = 95 RON silnik GTX 300 i RXTX 300 są identyczne Edytowane 2 Stycznia 2024 przez Kazik_usa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kingu Opublikowano 2 Stycznia 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2024 (edytowane) czyli pływacie modelami 300-konnymi na 95 i jest ok? (jak wstydzicie się przyznać to możecie do mnie napisać na priv, hehe) Edytowane 2 Stycznia 2024 przez kingu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 2 Stycznia 2024 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2024 nie bardzo rozumiem postu , w instrukcji masz 95 ja plywam glownie na 93 US zamiast na 91 , gdyz 91 jest ciezko dostepne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kingu Opublikowano 3 Stycznia 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2024 Sugerowałem się kartą katalogową a tam tylko jedna opcja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 3 Stycznia 2024 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2024 nawet jal sciagniesz instrukcje 2024 do rxtx 325 to jest podane minimum 95 RON. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dccap Opublikowano 18 Stycznia 2024 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2024 Cześć Kingu widzę, że po przerwie wracasz do sportu ale z GTI na 300 to Cię porwie stary:) Super decyzja. Po 3latach przerwy brakuje mi tej zabawki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kingu Opublikowano 19 Stycznia 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2024 11 godzin temu, dccap napisał: Cześć Kingu widzę, że po przerwie wracasz do sportu ale z GTI na 300 to Cię porwie stary:) Super decyzja. Po 3latach przerwy brakuje mi tej zabawki. No ja tez już się stęskniłem po sprzedaży 🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIt Opublikowano 7 Maja 2024 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2024 Cześć, Czy jest jakaś różnica w osiągach między tankowaniem paliwa 95 i 98 ? Ostatnio w ciągu dwóch dni tankowałem dwukrotnie do pełna GTX 300 2021. Za pierwszym razem 98, natomiast za drugim 95. Miałem odczucie, że na 98 był zrywniejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 7 Maja 2024 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2024 tak naprawde nie powinno być różnicy. jednym z parametrow mocy silnika jest kat wyprzedzenia zaplonu, paliwo wysokooktanowe pozwala bardziej wyprzedzic zaplon co wpływa na moc. jeśli masz silnik dostrojony na paliwo 95 to wlanie 98 nic Ci nie da. Jeśli masz silnik dostrojony na 98 a wlejesz 95 to silnik moze wchodzic w spalanie stukowe cofać zaplon i ograniczać moc lub dojdzie do uszkodzenia silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drd Opublikowano 7 Maja 2024 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2024 W technologii gdzie masz juz wtryski paliwa (a nie gaznik do tworzenia mieszanki) to komputer i czujniki analizuja spalanie i reguluja dawkowanie paliwa. Nie wiem czy akurat w rotaxie to tez tak dziala, ale czesto masz nawet kilka faz wtrysku paliwa bazujac na biezacym efekcie spalania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 8 Maja 2024 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2024 (edytowane) bardzo mądrze się rozpisałeś, ja bym dodał jeszcze dużo więcej w temacie nowoczesnych sterowników silników , problem jest taki , że ten silnik Rotax, nie mierzy podstawowego parametru jakim jest AFR, nie ma nawet sondy, już nie wspomnę o innych wynalazkach współczesnych silników, jest maksymalnie uproszczony, połowa tych czujników w ogóle nie pełni żadnej rozszerzonej funkcji poza alarmem. Z drugiej strony gdyby tak dołożyć te wszystkie sensory to check engine by nie znikał z naszego pola widzenia. Silnik jest dostrajany do paliwa i zapłonu, limit obrotów. Sea Doo 325 ma juz czujnik lambda , mierzy AFR, można bardziej zaawansowane "logi" uzyskać Edytowane 8 Maja 2024 przez Kazik_usa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.