Skocz do zawartości

Ilo oktanowa benzyna do xp 951?


xisio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kiedyś ktoś mi powiedział że trzeba lać zwykłą 95, bo wyższa jest za sucha i można zatrzeć silnik.

Dziś dowiedziałem się od mechanika że tak naprawdę nie ma znaczenia, ważne jest by lać dobry olej by było smarowanie w stosunku 1:32 a ilość oktanów czym więcej tym lepiej. Czyli teoretycznie Verva 98 czy V Power Racing powinny mieć niższą temperaturę spalania i mniejsze spalanie stukowe.

Co myślicie o teorii że więcej oktanów szkodzi bo jest za suche w silnikach dwusuwowych  ?

Warto dopłacać do lepszego paliwa czy oleju jak się nie ściga tylko normalnie pływa na jeziorze ?

Czy pozostać na zwykłym orlenie 95 i castrol aquarace 1:40 czy wymienić na inny olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie pytam specjalistów, czy odczuje różnice na paliwie pływającym na lepszym :-)??

Lepszy olej to np motul 800 ale offroad czy Road racer ?wersja, a może 710? Ew. Shell albo jakiś mobil1?

 

Jaka jest teoria co do paliwa właściwa ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z manuala :

XP 951.2ccm

Fuel

TypeRegular unleaded gasoline

Minimum octane no.87

 

Ignition timing (BTDC)

mm (in)2.99 (.118)

Degrees20° ± 1 @ 3500 RPM

 

Pamiętaj, że podnosząc ,,oktan" musisz też przyspieszyć zapłon bo inaczej wytopisz tłoki. Z kolei przyspieszając zapłon musisz pamiętać, że to dwutakt i karter ma połączenie bezpośrednie z przestrzenią nad tłokiem. Tłok działa jak zawór zamykający to połączenie. Za duże przyspieszenie zapłonu może podpalić paliwo w trakcie przepłukiwania cylindra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

paliwo wyższego oktanu jest bardziej stabilne czyli zapłon jest bardzo ważny i można więcej z niego osiągnąć.. dlatego nowe auta maja wykrywanie rodzaju paliwa i dostosowywać swoje mapy .... i maja czujniki spalania stukowego żeby ochronić silnik przed tym co miki pisał....

 

 

mam auto 380KM v12 740Nm i nie odczuwam żadnej różnicy w paliwie.... tak nawiasem mówiąc.....

 

nie zapominajmy ze paliwo typu vpower czy inne np z arala ++ 107 oktan  maja w sobie mało z benzyny .... maja wiele rozpuszczalników .... które, stabilizują paliwo, i myją silnik do stanu od nowości.... wszelkie nagary schodzą... przez co silnik się rozszczelni, jeśli jest dużo nagarów ....

 

lejąc vpowera ropę do starego diesla na pompie rotacyjnej można się przekonać:) jak to wygląda....

 

u mnie w aucie po nalaniu paliwa z arala ++ wszelkimi obejmami od węzy paliwowych zaczęło się sączyć paliwo

 

sam tego doświadczyłem

 

 

 

ja bym do 2 takta nie lał innej nic 95

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W moim RXP 255 nie ma żadnej różnicy pomiędzy paliwem 95 a 98 jak również przy V-power.

Brat ma tez 255 i tankuje tylko  V-power  i jak dotąd to nie ma żadnej różnicy prócz kasy na stacji.

Wyjście z wody takie samo itd...

Więc czy jest sens przepłacać przy serii ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...