Skocz do zawartości

który... GTI/ST3 , 170/230KM


micsam
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przesiadam się ze sparka, który niestety po 3 latach się trochę jakby znudził i wkurza po pół godzinie dłuższej wycieczki.

 

Na chwilę obecną myślę o wydaniu do ok 60tyś i o GTI 170 lub GTX170 ( w sumie nie tak duża różnica w cenie a niby już chyba wygodniej się nie da, po sparku mam chyba kompleks żeby w końcu można komfortowo walić gdzieś dalej po falach ... ale o GTi niby krzyczą ze och i ach jaki komfortowy po zmianie kadłuba na nowy...)

 

GTI kusi ogromem schowków, może trochę lżejszy, krótszy = zwinniejszy przez co jakiś tam fun factor do kręcenia w miejscu zostaje.

GTX schowek pod kierownicą, jak wyżej komfort

 

I w tym momencie pojawia się jeszcze pomysł "a może 230" ? Coś z rocznika 2019 wtedy cena zbliżona...

GTX lub RXT. Rozumiem, że poza tym, że w 2020 bak 70L i silnik 1,6 to niczym się nie różnią?

 

W głowie mam legendy, że z jak doładowane to już koniec z niezawodnością i taniością serwisu wolnossaka?

Kosztów spalania się nie boje przy ilości jaką pływam, bardziej upierdliwości z częstotliwością tankowania. Jak to jest ile realnie "na trasie" trzymając może nie max cały czas ale raczej nie mniej niż 90?

Czy dochodzą jakieś specjalne czynności na co dzień wymagane od użytkownika przy doładowanym silniku?

 

Dodatkowe pytania:

- Czy "speed regulator" to tempomat ?

- Co to "Tilt Steering"?

- Czym różni się VTS(GTI, GTX) od High-Performance VTS (RXT)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz jeszcze GTR 230 ( czy nie ma w Europie ?) GTR to kadłub nowego GTI i silnik 230KM, taki kompromis

 

ST3 bardzo stabilny kadłub, choć pokryty acrylem i wymaga uważniejszej opieki, żeby nie uszkodzić acrylu.

 

właściwości pływające ST3 są bardzo dobre, wręcz to najlepszy kadłub do tej pory Sea Doo

 

230 to też trwały sprzęt, po prostu większej wymaga opieki, kupując nowy masz pewny sprzęt, który długo Ci posłuży. 

 

nie masz jakiś dodatkowych cudów przy kompresorze, po prostu trzeba wykonywać obsługę serwisową i już ..... 230 ma trochę inną konstrukcję IC, jest trwalsza, nawet bardzo trwała   

 

VTS High-Performance , ma większy zakres ruchu.

 

 

główna różnica w modelach 230 miedzy 2020 a starszymi to właśnie nowy silnik 1.6 który jest mocniejszy nawet przy identycznej mocy, gdyż ma większy moment obrotowy i lepiej przyśpiesza.....

 

Idz w 230, jeśli jest szansa....

 

170 to jak wiesz nowa wersja NA silnika 1.6, duzo szybsza niż stary 1.5, nowy ma od 0-80km/h - ok. 5.2s , a stary 6.5s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że głupi powód ale kolor GTR 2020 absolutnie mi sie nie podoba :P

 

Czyli nie ma, że po pływaniu jakoś chłodzić trzeba, czy jak komuś na chwile daje popływać to mam się bać, że będzie dawał 0-100-0-100

 

 

A jeszcze jedno.... to że taki 230 będzie miał wyraźnie lepszy vmax to wiadomo. A niższe obroty ? 0-80 to będzie bardzo mocno zauważalne żę mocniej wyrywa? Czy jakoś na niskich obrotach kompresor dużo nie daje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie zaleta kompresora nad turbo jest taka , że niżej ciągnie.

 

230 to dobry kompromis miedzy 170 a superwydajną 300-tką, dodatkowo daje w późniejszym czasie pewnie możliwości poprawy osiągów.

 

Jeśli chcesz żeby skuter dobrze i długo działał , musisz pamiętasz o prawidłowym rozgrzaniu silnika, problemu schładzania nie ma - to kompresor, nie turbo.... każde użycie zrywki natychmiastowo wyłącza silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VTS High Performance tym różni się od zwykłego, że ma dedykowane przyciski do obsługi, a zwykły korzysta z przycisków komputera (najpierw trzeba wejść w menu itd.)

Spalanie bez pałowania jest w doładowanych niewiele wyższe (+/- 10-15%), ale jak poszalejesz, to różnicę poczujesz.

Jak chcesz wolnossący, to lepiej bierz GTI - będzie zwrotniejszy i da więcej frajdy od GTX z tym samym silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

określenie lepszej zwrotności do GTI jest błędne, gdyż to ST3 szybciej zakręcisz czy pokonasz tor slalomowy, ST3 bardziej wcina się w wodę

 

Oni to określają w wolnym tłumaczeniu, że jest to kadłub bardziej "zabawowy" i jest to związane z tym, że jest bardziej płaski, gorzej radzi sobie na falach, ale daje więcej fanu na płaskiej wodzie

 

ale w 2020 kadłub GTI jest bardziej podobny to ST3, zyskał na stabilności a trochę stracił z tej "zabawowości"

 

robiłem te zdjęcia na targach.

http://upload.secondsun.pl/img/15851940722020_gti_st3.jpg

 

to nie są porównywalne kadłuby

 

GTI 2020 jest to konstrukcja z tworzywa sztucznego polytec 2 do tańszych nart, jeszcze zbyt mało godzin ludzie mają na tym, by określić jakość i wytrzymałość, dopiero pewnie na jesień będzie cała prawda , ale do tej pory nie czytałem o ani jednej negatywnej opinii ...

 

ST3 to ich kadłub performance, najlepsze co mają, włókno szklane pokryte powłoką akrylową. Tu ludzie skarżyli sie na problemy szczególnie na początku produkcji.. 

 

patrz na cenę , patrz co dostaniesz, staraj się szukać 230tki.

 

Spalanie 230tki tak jak pisał kolega Funyo, tragedii nie ma, dopiero 300-tka jest pijakiem.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...