Skocz do zawartości

Nazare i skutery ratownicze


Twoj Stary
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

trzeba  byłoby się spytać tych ludzi czym się kierowali z punktu widzenia praktycznego 

 

surfing, duże fale, ściana wody, mżawka,   ciężkie warunki, tam skutery w ostrej wodzie, więc  nasuwa się punkt odporność na zalanie w takich warunkach ,

 

teoretycznie kawasaki powinien najlepiej sobie radzić w takich warunkach ze wzgledu na kadłub, ale znowu serwis Kawasaki(dostępność) to ich słaby punkt.   

 

druga sprawa Yamaha ma najmocniejszy silnik niedoładowany  na rynku,  o pojemności aż 1800cm3. Ja pewnie ze względu na trwałość w takich warunkach szukałbym właśnie najmocniejszej jednostki NA i Yamaha ma taką. 

 

warunki sprzedaży komercyjnej, rental, serwis, salon działający w danej okolicy , możliwe że najbliższe co tam jest to Yamaha marine i klient kupuje Yamahe  z uwagi serwisu na miejscu.  Należało by też uwzględnić jakoś serwisu Yamaha vs SD dla klienta komercyjnego, bo tu nie ma litości , ma być szybko.

 

traktowanie klienta komercyjnego ?  

 

kiedyś natknąłem się na dane , że aż 40% całkowitej sprzedaży PWC Yamaha to komercja/rental. 

 

Zakładając przybliżone dane, roczna sprzedaż PWC na świecie zbliżona do 100tyś sztuk 

 

Sea Doo 50 tyś ( 45tyś dom       5 tyś komercja) 

 

Yamaha 45tyś ( 27 tyś dom        18tys komercja)

 

Kawasaki 5 tyś ( 5 tyś dom,     komercja znikoma) 

 

Yamaha ma najniższy wskaznik awaryjności co ma znaczenia dla komercji, może być brzydkie ale ma się nie psuć  

 

Dlaczego taksówkarze wolą Toyotę a klient indywidualny BMW, czy AUDI 

 

Dlaczego klient indywidualny woli Sea Doo niż Yamahę a komercja odwrotnie 

 

klient indywidualny patrzy wzrokiem, sercem, emocjami, a biznes patrzy tylko kosztami czas eksploatacji, amortyzacja, serwis. 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

      

 

  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzialem pare filmikow z Nazare, Sea Doo tez tam czasami sa , widzialem jak skutery bywaja tam zrolowane przez fale :-).  W takich warunkach duzo elementow dostaje po dupie, sprzeglo kompresor , smarowanie nie jest optymalne. Zasysane powietrze jest "mokre' , w poblizu jest Yamaha Marine , mozliwe ze to serwis, diler .. Kazdy doladowany silnik , gorzej znosi ekstreamalne warunki .   Mozliwe ze te skutery sa jakos zmodyfikowane/dostosowane  dodatkowa pompa zezowa , modyfikacje dolotu, filtr .

 

Jesli nie jestes zadowolony sprzedaj RXP i kup Yamahe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie chodzi o niezadowolenie ale uważam, że robiąc cokolwiek warto spojrzeć jak to się robi pro i dlatego dociekam. Taka natura 😉 Tymbardziej, że w tym przypadku użytkowany przez pro userow  sprzęt  jest powszechnie dostępny. Możliwe, ze z modami, ale baza generalnie ujednolicona. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.12.2022 o 22:48, Twoj Stary napisał:

To nie chodzi o niezadowolenie ale uważam, że robiąc cokolwiek warto spojrzeć jak to się robi pro i dlatego dociekam.
 

Wedlug mnie nie zawsze to ma sens, bo ogolnie patrzac rozwiazania wybierane przez PRO czesto sa nastawione na prostote i dlugowiecznosc. 

 

Ja generalnie wybieralem to co mi sie podobalo i mialo odpowiednie dla mnie parametry :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...