Skocz do zawartości

problem techniczny


Rxt255pucho
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem nowy na tym forum,posiadam SD RXT 255is rocznik 09-,mam problem nastepujacy podczas pływania zapala sie ibr na czerwono komunikat, traci moc i gasnie odpalam go i przez 15 minut jest ok i znowu to samo[wymieniłem nowy IBR w serwise nowy oryginał,],podejrzewam wiazkę silnika,po jej porawie [pare lutów i naprawa jednej wtyczki dało poprawe ale błąd sie dalej wyswietla ],potrzebuje pomocy,co dalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znaczy teraz działa poprawnie , ale masz błąd ?

 

jaki masz kod błędu ?  , przykładowe kody usterek (nie koniecznie iBRu) U0129, U16A4, U16A5, c2131, p1661, c2131

 

w BUDS można zrobić test iBRa, wydaje mi się że nawet potrafi podawać parametry prądu podczas ruchu iBRa, (niestety mam coś prostszego do diagnostyki)

 

normalnie to problemy z iBRem zaczyna się od sprawdzeniu, kodów,  akumulatora, masy i bezpiecznika + skorodowane styki w silniku iBR lub na złączce pod kierownicą, zóączy bezpieczników, to musi być czyste, lśniące, bo nawet delikatny nalot i zmiana oporności i wywala błędy .  Napięcie potrafi sprawiać figle z iBRem,  jest sporo osób co po wymienia starego niby sprawnego akumulatora na nowy  zniknęły problemy z iBRem, bierze się z to nieprawidłowego napięcia podczas samego rozruchu.... 

 

Po tym zaczynasz dalsza zabawę w szukanie, mierzenie, wymienianie.. 

 

ale , Ty  masz juz wymieniony iBR (kompletny cały ? ) i lutowaną wiązkę i grom wie co jeszcze...

 

moje pytanie jest jak to się stało, że ktoś wymienił Ci iBR, bez dokładnego sprawdzenia problemu, często nawet iBR nie wymaga wymiany, ale wymiany tulejek, elementów pracujących,   nowy IBR to w *uj kasy....

 

według mnie prawdopodobnie, czeka Cię wymiana wiązki przewodów iBR, co nie jest czymś niespotykanym przy tym problemie, nie wiem tylko czy uzasadnione było wymiana całego iBRa.  

 

Problemy z IBRem nie powinny nikogo dziwić w maszynie 15 letniej, to jak hamulce w samochodzie, kto ma oginały 15letnie, dawno juz wymienione klocki, tarcze, często już zregenerowane zaciski, przewody a nawet łożyska kół...   

 

 

Edytowane przez Kazik_usa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Kazik_usa napisał:

znaczy teraz działa poprawnie , ale masz błąd ?

 

jaki masz kod błędu ?  , przykładowe kody usterek (nie koniecznie iBRu) U0129, U16A4, U16A5, c2131, p1661, c2131

 

w BUDS można zrobić test iBRa, wydaje mi się że nawet potrafi podawać parametry prądu podczas ruchu iBRa, (niestety mam coś prostszego do diagnostyki)

 

normalnie to problemy z iBRem zaczyna się od sprawdzeniu, kodów,  akumulatora, masy i bezpiecznika + skorodowane styki w silniku iBR lub na złączce pod kierownicą, zóączy bezpieczników, to musi być czyste, lśniące, bo nawet delikatny nalot i zmiana oporności i wywala błędy .  Napięcie potrafi sprawiać figle z iBRem,  jest sporo osób co po wymienia starego niby sprawnego akumulatora na nowy  zniknęły problemy z iBRem, bierze się z to nieprawidłowego napięcia podczas samego rozruchu.... 

 

Po tym zaczynasz dalsza zabawę w szukanie, mierzenie, wymienianie.. 

 

ale , Ty  masz juz wymieniony iBR (kompletny cały ? ) i lutowaną wiązkę i grom wie co jeszcze...

 

moje pytanie jest jak to się stało, że ktoś wymienił Ci iBR, bez dokładnego sprawdzenia problemu, często nawet iBR nie wymaga wymiany, ale wymiany tulejek, elementów pracujących,   nowy IBR to w *uj kasy....

 

według mnie prawdopodobnie, czeka Cię wymiana wiązki przewodów iBR, co nie jest czymś niespotykanym przy tym problemie, nie wiem tylko czy uzasadnione było wymiana całego iBRa.  

 

Problemy z IBRem nie powinny nikogo dziwić w maszynie 15 letniej, to jak hamulce w samochodzie, kto ma oginały 15letnie, dawno juz wymienione klocki, tarcze, często już zregenerowane zaciski, przewody a nawet łożyska kół...   

 

 

Działa poprawnie przez 20 min pływania i nagle błąd ikona na wyświetlaczu IBR gaśnie - odpalam i znowu pływam chwilę itd, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chce nic Ci sugerować w ciemno, bo wymiana czegokolwiek to kupe kasy, a nawet nie wiadomo jakie masz błędy, przydałby się koś z komputerem diagnostycznym, miernikiem i doświadczeniem, ja Ci proponuje odwiedzić dobrego serwisanta, żeby nie powielać błędów i nie topic kasy , wymiana wiązki nie będzie tania (a potem się okaże że luźny bezpiecznik, czy inny trywialny problem) , sporo rzeczy da się naprawić bez wymiany, uszkodzony IBR też prawdopodobnie  dał się naprawić, nie musiałeś kupować nowego.   

 

pozatym, ja rozumiem,że ty wymieniałeś sam napęd IBRa, bez dotykania mechanizmu bramy... 

 

 

Edytowane przez Kazik_usa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam na wstepie chciałbym podziekowac:Kazik_usa,Saturn,dzisiaj postanowiłem z bliska sie przyjzec temu co niby majster naprawił w skuterze:[wiazka ok zrobiona ,ma być dobrze,nie ma błedów],pierwszy ruch do ibr wtyczki spr masy itp,a tam w rekach piny zostały!!!!,dalej pod kierownice kabelek wystaje-masa praktycznie wypieta,jak to działało nie wiem?.Zrobiłem tak jak w szkole uczyli ,jutro jak bedzie pogoda jade testowac,zobacze mam nadzieje ze to juz wszystko pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...