Skocz do zawartości

RFI - wady, zalety ; jak eksploatowć ; czy się bać?


Michalcc
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

Witam

 

Na forum padło kilka pytań o RFI (szczególnie dużo zadanych przez kolegę SiDu), lecz zostały bez konkretnych odpowiedzi...

 

Jeśli ktoś potrafi odpowiedzieć na pytania o 878 RFI to bardzo proszę o pomoc...:)

1. Czy wystrzegać się jak ognia, tzn. jak Di? :) Jak awaryjność? (skoro brak tematów to może nie psuje się?)

2. Zalety i wady?

3. Czy wymaga jakiś nadzwyczajnych czynności podczas eksploatacji?

 

Z góry dzięki za pomoc....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

 

Odpowiedzi nie było, więc ja sam sobie odpowiem i zostawie coś dla potomnych... :)

 

Rozwiązanie jak na razie wydaje się być rewelacyjne!

1. Brak kranika

2. Brak ssania

3. Odpala z dotyku ciepły i zimny

4. Wkręca się jak czterosuw

5. Nerwowy na dotykanie manetki jak czterosuw

6. Kultura pracy bez porównania w stosunku do gaźnika, ale nadal bardzo daleko do czterosuwa

7. Cały dół smarowany mieszanką olejowo powietrzną, wał, ani korby nie widzą benzyny, co powinno przedłużyć ich żywot

 

Teraz sprawdzimy jak awaryjnośc, ale podobno problemów nie ma....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to Michalcc dałeś chłopie do pieca z tym punktem 7,gratulacje. Widzę że kolega nie ma jedynie powierzchowne pojęcie na temat działania tego RFI. Pomyliłeś kolego chyba z silnikiem Kawasami  który rzeczywiście miał bezpośredni wtrysk paliwa do komory spalania? W RFI wtrysk paliwa następuje w przez otwór w tłoku centralnie na trzonek korbowodu ( pod denko tłoka)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozbierałem tego silnika i po zewnętrznej ocenie tak to wygląda...

Nie przewidziałem jednak, że w tłoku może być otwór.... Sam przyznasz, że dawkowanie oleju idzie do powietrza, a wtryski są z drugiej strony i wyglądają jakby dawkowały paliwo bezpośrednio w okno ssące....

Pewnie masz racje!

 

Cieszę się, że jednak znalazł się ktoś co o RFI coś wie! :)

 

Wytłumacz mi proszę.... Jeśli wtrysk idzie przez otwór w tłoku w dół silnika to po co dwa wtryski???? Nie lepiej zastosować jeden, który daje cały czas bezpośrednio w dół silnika i nie robić żadnych otworów w tłoku?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

 

Opływałem już swoim RFI 25 godzin i nawet raz nie podniosłem kanapy.....

 

Na razie jest rewelacja!

 

1. Odpala "od strzała"

2. Pali 12l. przy turystyce i 16 litrów w trybie turystyka/pełna manetka

3. GTX z RFI zapiepsza 85-89km/h w/g pomiarów GPS (licznik pokazuje prawie 100km/h :) :) :) )

4. I najważniejsze jeszcze raz - brak gaźników.... czy zimny, czy ciepły, zalać się nie da....

 

 

Skuter pojutrze jedzie na dwa tygodnie na mazury, gdzie opływa pewnie kolejne 25 godzin... Jak to wytrzyma to będę miał głęboki ukłon w kierunku konstruktorów RFI w 787.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...