Skocz do zawartości

rysy i obicia na kadlubie


drd
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam Sea Doo Wake PRO 230, zauwazylem ze stepka kadluba zaczela sie matowic (pewnie przez chropowaty piasek), dodatkowo jest kilka rysek/obic na kadlubie przez jakies kabienie ktore napotkal przy brzegu.

 

Ja sie nie znam, ale oceniam ze tragedii raczej nie ma, natomiast pytanie czy patrzac w pespektywie dlugoterminowej cos trzeba z tym juz robic (np. jakos zabezpieczac?) czy poprostu olac to dopoki nie beda to wieksze uszkodzenia lakieru? 

 

IMG_8645.thumb.jpeg.6e8cfff506122ac08d5f52c3fb392685.jpegIMG_8641.thumb.jpeg.ce269d01e37f0b08c0b4832f4a43fb4f.jpegIMG_8642.thumb.jpeg.b3c9fdf30a7335523a63b46d56d54945.jpeg

 

 

IMG_8644.thumb.jpeg.5e8b9488544e1eb1e55b068d4af7ca93.jpeg

Edytowane przez drd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to kadlub st3 , wiec powierzchnia akrylowa cm- tech, nie kazda chemia tego sie trzyma oraz niektore agresywne na bazie rozpuszczalnikow  moga uszkadzac akryl. 

 

brp wydal biuletyn naprawczy pdf dla cmtechu oraz kody kolorow, poszukaj tego na stronie brp, sea doo. 

 

brp opracowala system naprawy akrylu z firmą BASF, problem w tym ze oni raczej  przewiduja uzupelnienie odpryskow i malowanie kadluba , ale przeczytaj ten biuletyn, ja  kiedyś tylko go przejrzałem. 

 

teraz moja praktyka , znajomy w nowiutkim sea doo na dotarciu zaparkowal na kamieniach , zrobil 2 mocne odpryski troche porysowal kadlub . kupiliśmy  szpachle polisterowa czarna do plastikow I uzupelnilismy  ubytki, papier , polerka I prawie jak nowe. o tyle łatwiej że to kolor czarny , wiem że takie szpachlowki są w kolorach , ale czy  można dobrać konkretnie kolor , nie mam pojecia

 

druga opcja,  pływać glowy sobie tym nie zawracać 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z biegiem czasu będzie co raz więcej tego i po paru takich naprawach będzie to wyglądało jak łata na łacie i dziura w łacie. 
Dbaj o dno nie waląc w nic. Zostawiaj dalej od brzegu na kotwicy. Lakierowanie całościowe jest trudne i obniży wartość skutera. Bo uzyska status bitego powypadkowego u naszych rodzimych fachowców. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego ja taki porządny detaling robiłem  zawsze przed  sprzedarzą,  było łatwiej bo kadluby były pokryte żelkotem wiec kupowałem,  zelkot/topcot uzupełniałem ubytki i szlifowanie, dodatkowo mialem proste kolory bo czarny i ala biały.  teraz mam  kadlub pokryty akrylem i staram się właśnie trzymać skuter na kotwicy , ochraniać burty a i tak mam jakieś rysy , niestety to się używa. Kolega drd ma w  nietypowym kolorze , wiec trzeba   malować cały dolny kadlub, żeby wyglądało jak nowe , czy jest teraz sens to robić....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, to się używa. Sprzedałem kilka kutrów w tym sezonie i nikt tam się nie kładł z lupą. Wiadomo, że to sprzęt performance. Wolałbym kupić porysowany kuter jak pomalowany. Widziałem tez często folię clear tec- jak na zderzaki aut naklejaną nad listwami i w newralgicznych miejscach kutra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Kazik_usa napisał:

jest to kadlub st3 , wiec powierzchnia akrylowa cm- tech, nie kazda chemia tego sie trzyma oraz niektore agresywne na bazie rozpuszczalnikow  moga uszkadzac akryl. 

 

brp wydal biuletyn naprawczy pdf dla cmtechu oraz kody kolorow, poszukaj tego na stronie brp, sea doo. 

 

brp opracowala system naprawy akrylu z firmą BASF, problem w tym ze oni raczej  przewiduja uzupelnienie odpryskow i malowanie kadluba , ale przeczytaj ten biuletyn, ja  kiedyś tylko go przejrzałem. 

 

teraz moja praktyka , znajomy w nowiutkim sea doo na dotarciu zaparkowal na kamieniach , zrobil 2 mocne odpryski troche porysowal kadlub . kupiliśmy  szpachle polisterowa czarna do plastikow I uzupelnilismy  ubytki, papier , polerka I prawie jak nowe. o tyle łatwiej że to kolor czarny , wiem że takie szpachlowki są w kolorach , ale czy  można dobrać konkretnie kolor , nie mam pojecia

 

druga opcja,  pływać glowy sobie tym nie zawracać 

 

 

Dzieki, znalazlem i z ciekawosci przeczytam ale pewnie skorzystam z drugiej rady skoro jest taka mozliwosc 😀

 

https://www.operatorsguides.brp.com/public/tmp/Hull repair PDF.pdf

 

https://www.operatorsguides.brp.com/public/tmp/sbs2022-001 en.pdf

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spojrzałem na biuletyn, BRP zaleca stosowanie środków Glasurit

 

jest lista dilerów w PL, są kody, więc można zrobić to zgodnie z  procedurami BRP

 

 

https://www.glasurit.com/pl/dealers

 

oczywiście zapewne większość znanych  firm z chemią moto ma odpowiedniki , wystarczy powiedzieć czego sie szuka przejrzec karte charakterystyki produktu.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...