Superbemol Opublikowano 26 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2017 Niedawno kupiłem używany Sea-Doo GTX Limited 300. Wszystko działa, z wyjątkiem ładowania akumulatora. Jeśli go wyjmę i naładuję, to mogę pływać przez 1-1,5h, a potem wyskakuje błąd P562. Po ponownym wyjęciu naładowaniu akumulatora błąd znika. Usterkę wykryto w autoryzowanym serwisie i wymieniony został regulator napięcia. Skuter wodowałem jednak po miesiącu od serwisu i nie mam pewności, czy ładowanie było. Po moim telefonie właściciel serwisu zaoferował zwrot pieniędzy za regulator, ale stwierdził, że przyczyną jest najprawdopodobniej wiązka. Jakieś pomysły? Wyczyściłem wszystkie styki w okolicach akumulatora i całą zawartość skrzynki bezpieczników. Co mogę sprawdzić we własnym zakresie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 26 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2017 Miernik. I znajdziesz usterke..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 26 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2017 Bezpiecznik od ładowania i rozruchu może być na kablu obok MPEM. Pod czerwonym kapturkiem https://www.stevejenkins.com/blog/wp-content/uploads/2013/07/solenoid5.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 26 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2017 Nie ma tam czegos takiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Superbemol Opublikowano 26 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2017 Miernik. I znajdziesz usterke..... Miernik mam. Co mierzyć? Wyczytałem, że jeśli ładowanie jest, to w czasie pracy silnika na biegunach powinno być ponad 13V (dokładnie nie pamiętam). Ale to tylko informacja, czy ładowanie jest, czy nie. BTW, dziękuję za szybką reakcję :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 26 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2017 na odpalonym jak będzie napiecie stale powyzej 13v (nie wiecej niz 14.5v) mierzone na aku to mozesz uznac ze jest ok...jak bedzie takie samo niezaleznie czy odpalony czy nie musisz zmierzyć napięcie na wejsciu do reglera-uwaga zmienic na mierniku na AC... jak nie jasne..to sorki musisz powierzyć to komus kto ogarnia ladowanie gdziekolwiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 26 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2017 Witaj,na początek proponuję odpalić silnik z podłączonym miernikiem do akumulatora: po kilku sekundach od odpalenia ładowanie powinno zbliżać się lub przekroczyć 13v. Jeśli nie podskoczy powyżej tego ile było przed odpaleniem sprawdź uzwojenie alternatora: trzy żółte przewody spod magneta. Pomiędzy każdym rezystancja powinna być taka sama w okolicach 1ohm i nie może mieć przejścia na masę. Sprawdź przejście instalacji od wtyczki uzwojenia do regulatora napięcia. Sprawdź prąd zmienny jaki wychodzi ze statora (trzy żółte) raczej około 30-40v na wolnych obrotach. Dobrze byłoby gdybyś wrzucił skuter do wody i pływał z miernikiem, bo na wolnych obrotach ładowanie może być ok a przy wyższych obrotach pojawią się problemy. Miernik na bieżąco pokaże. Zobacz czy przewody plusowe regulator-akumulator nie mają zwarcia lub korozji, lub zbyt dużego oporu , czasem mogą być pęknięte wewnątrz izolacji przy złączkach co spowoduje obciążenie. Może też po prostu akumulator jest złom i żre tyle prądu, że stator i regulator nie wyrabia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Superbemol Opublikowano 27 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2017 Witaj,na początek proponuję odpalić silnik z podłączonym miernikiem do akumulatora: po kilku sekundach od odpalenia ładowanie powinno zbliżać się lub przekroczyć 13v. Jeśli nie podskoczy powyżej tego ile było przed odpaleniem sprawdź uzwojenie alternatora: trzy żółte przewody spod magneta. Pomiędzy każdym rezystancja powinna być taka sama w okolicach 1ohm i nie może mieć przejścia na masę. Sprawdź przejście instalacji od wtyczki uzwojenia do regulatora napięcia. Sprawdź prąd zmienny jaki wychodzi ze statora (trzy żółte) raczej około 30-40v na wolnych obrotach. Dobrze byłoby gdybyś wrzucił skuter do wody i pływał z miernikiem, bo na wolnych obrotach ładowanie może być ok a przy wyższych obrotach pojawią się problemy. Miernik na bieżąco pokaże. Zobacz czy przewody plusowe regulator-akumulator nie mają zwarcia lub korozji, lub zbyt dużego oporu , czasem mogą być pęknięte wewnątrz izolacji przy złączkach co spowoduje obciążenie. Może też po prostu akumulator jest złom i żre tyle prądu, że stator i regulator nie wyrabia... Jak zrobić test akumulatora - zrozumiałem. W dalszej wędrówce potrzebuję jednak pokazania "palcem": gdzie jest magneto, alternator i stator (zewnętrzna część alternatora? magneta? wybaczcie, ale siedzę już 3 godziny z Mr Google nad uporządkowaniem terminologii). Poniżej zamieszczam zdjęcie silnika, na którym naniosłem numerki. Prosiłbym o nazwy. Nr1 wygląda mi na rozrusznik. Dalej: (proszę się nie śmiać; no dobrze: głośno nie śmiać :) ): te 3 żółte przewody, czy opór należy mierzyć na włączonym, czy wyłączonym silniku? Przewody mają być normalnie podłączone, czy je odłączyć? Czy napięcie należy mierzyć na włączonym, czy wyłączonym silniku? Przewody mają być normalnie podłączone, czy je odłączyć? Rozumiem, że pływając z miernikiem na różnych obrotach powinienem sprawdzać ładowanie (prąd stały na akumulatorze) i prąd zmienny na tych 3 żółtych kablach (gdzie przytknąć końcówki miernika?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Superbemol Opublikowano 27 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2017 na wejsciu do reglera-uwaga zmienic na mierniku na AC... jak nie jasne.. Jasne, ale tylko po części. Wiem, że AC, to pierwszy człon (przed piorunem) nazwy takiego zespołu ;), ale regler, to nie jasne. Skrót od regulator napięcia? Jak mi się uda naprawić usterkę i poznać nazewnictwo, to sam się pośmieję. Tak, czy inaczej dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 27 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2017 Jeszcze chyba nikt się nie śmieje :p zacznijmy od początku, weź miernik, ustaw na VDC, podłącz do akumulatora przed odpaleniem skutera. Zapamiętaj jakie masz napięcie, odpal silnik (według mnie nie dłużej niż 10 sekund na przyczepie bez wody) i obserwuj co pokazuje miernik- stałe napięcie; spadek i wzrost; wzrost; do jakich wartości?. Daj znać i będziemy myśleć co dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Superbemol Opublikowano 27 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2017 Mój skuter zaparkowany jest daleko ode mnie, ale jak tylko znajdę chwilę, to podążę za instrukcją i napiszę wynik. A co do tych numerków na zdjęciu, to co to są za elementy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 27 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2017 1. Rozrusznik 2. Pompa oleju 3. Obudowa-filtr powietrza, nad kółkiem od trójki to czujnik chyba podciśnienia lub temperatury powietrza dolotowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Superbemol Opublikowano 27 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2017 Aaa... Gdzie jest alternator/magneto/stator? Miałem nadzieję trafić w coś którymś numerkiem, a tu nic :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 27 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2017 Magneto to koło magnesowe które jest zamontowane na wale korbowym z tyłu silnika, nie widać tego z zewnątrz. Alternator, stator, uzwojenie alternatora to jedna rzecz, różne nazwy. Jest zamontowane jakby pod kołem magnesowym/ wewnątrz. Twój nr 2 to przód silnika :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Superbemol Opublikowano 7 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2018 Wracam do wątku rozpoczętego jakiś czas temu, ponieważ dopiero teraz mogę się ponownie zabrać za problem ładowania. W międzyczasie zdobyłem Service Manual i zgodnie z zaleceniami podłączyłem omomierz do trzech pinów wtyczki, której trzy żółte kable wychodzą ze statora (Stator Continuity Test) i omomierz nie wskazał nic (brak połączenia). Zrobiłem też test z postu powyżej z woltomierzem prądu stałego na akumulatorze i włączeniem silnika. Nastąpił tylko stopniowy spadek napięcia. Żadnego wzrostu napięcia. Pytanie: czy czeka mnie wyjmowanie silnika? :o Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 7 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2018 Witam, jeśli pomiędzy żółtymi przewodami niema przejścia (albo pomiędzy 1 i 2 jest a np 2 i 3 brak) i nie widać po izolacji przetarcia, przecięcia to według mnie trzeba wyjmować silnik i wymienić stator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 7 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2018 Znalazłem takie coś: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=18&ved=0ahUKEwi3lZq7s43cAhWwhaYKHfMgDvMQFghzMBE&url=https%3A%2F%2Fwww.shopsbt.com%2Fforum%2Fattachments%2F3783d1396539940-stator-ohm-testing.pdf&usg=AOvVaw30a3v4C0itEyrHe8ZAcwtO To odnośnik do dokumentu w formacie pdf z opisem oporu pomiędzy wyprowadzeniami w zależności od modelu statora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Superbemol Opublikowano 8 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2018 Tak, Właśnie taki test przeprowadziłem, ale omomierz wskazał brak połączenia, a powinien wskazać 0.1 - 1.0 Ω. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Superbemol Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Chciałem zakończyć wątek. Przyczyną braku ładowania były uszkodzone kable statora (zdjęcie). Sam stator działał, ale trzeba było wyjąć silnik, żeby się do niego dostać. Wystarczyło przylutować kable i wszystko działa. Wyjęcie silnika zleciłem warsztatowi naprawczemu, ponieważ sam nie mam warunków na takie projekty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Najważniejsze, że się udało. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pbwd Opublikowano 11 Maja 2024 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2024 Witam. Panowie. RXT 215 2009 r. Objawy mam podobne. Przy skokach na falach wyskakuje błąd LOW BATTERY. Zgaszę go mam problem z zapaleniem, tak jakby nie miał siły przełamać. Po naładowaniu baterii pali bez problemu. Zmieniłem na nowy regulator napięcia. Od czasu do czasu pojawia się ten problem z odpaleniem i ładowaniem. Zwłaszcza przy skakaniu na falach. Czy można prosić o sugestie i wskazówki ? Myślicie że to wina statora ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 11 Maja 2024 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2024 sprawdzalem cos w lutym w skuterze I zostawilem kluczyk w gnieździe, efekt bateria się rozładowała, podładowałem napięcie 12.6V i zaczely się rozne cyrki, slyszalem pompę i taki cyk... Bateria niby parametry napieciowe trzyma ... podłączyłem przez kable druga duza prawie nową baterie samochodowa , zdziwienie wogole nie odpala, myślę przekaźnik, inne . Kupilem nowa baterie AGM , zalałem kwas , naladowalem zgodnie z procedurą ładowarka z procesorem. Odpala od strzała. Nie twierdze , ze Twoja bateria jest bee, ale dużo problemów z odpalaniem to właśnie bateria. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.