jamajczyk Opublikowano 27 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 Koledzy, mam dwa Sparki 90km rok 2014, model 2015. Pierwsze plywanie 05/2015. Kiedy powienienem zrobic pierwszy przeglad i ile on powinien kosztowac. Co podlega wymianie itp? Mam zbiezne informacje, kazdy mowi co innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 27 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2015 Podczas targów w Warszawie jeden z przedstawicieli SD mówił, że pierwszy przegląd robi się po 50mth i obejmuje wymianę oleju i filtrów oraz standardowy przegląd podzespołów. Koszt ok. 1tys. Myślę, że najlepiej jednak spytać u źródła, czyli tam gdzie kupiłeś, bo te 50mth to jednak dość dużo, tym bardziej, że inne modele mają 10mth docierania i pprzegląd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 Odebrałem sparka w piątek i od dealera usłysząłem,ze pierwszy przegląd jest po 25mth a następne po 100 a i tak pierwszy raz zamierzam olej zmienić po 10mth.Nie wydaje mi się też żeby rozsądnym było pływanie takim wyczynowym silniczkiem po 100mth na oleju,ale to tylko moje zdanie :) Ja na pewno bedę wymieniał częściej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sze100 Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 No raz do roku i tak sie wymienia bo te 100 mth to bys pewnie po 3 latach dopiero zrobil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 28 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 No raz do roku i tak sie wymienia bo te 100 mth to bys pewnie po 3 latach dopiero zrobil Nawet gdybym robił 200 w sezonie to i tak zmieniłałbym częsciej.To mały silnik generujący pakę z litra i potrzebujący zaledwie dwóch buteleczek do wymiany.No nie grzech oszczędzać ? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jamajczyk Opublikowano 28 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2015 Poprosiłem importera (nie dealera) o jego stanowisko. Poinformował mnie, że po 50mth powinienem się udać na przegląd zgodnie z instrukcją dla tego modelu. Otrzymałem od niego także to czego nie dał mi dealer - polską instrukcję obsługi SeaDoo Spark z której wszystko jasno wynika - co, jak, kiedy się sprawdza i wymienia. Mój dealer zapraszał mnie już do siebie po 20mth na wymianę filtrów i olejów i kazał przygotować około 600 zł, pewnie wyszłoby więcej. Importer na moje pytanie co on na to? odpowiedział - wie Pan, Spark to nowy model w naszej ofercie i często nowe wytyczne serwisowe są różnie interpretowane przez serwisantów. Czasem ktoś nie doczyta albo z rutyny zaleci Panu częstszy serwis bo w niektórych modelach są zalecane nawet po pierwszych 10mth. Nie miałbym nic przeciwko, gdyby nie odbywało się to moim kosztem... Jeśli ktoś z Was chce PL instrukcję to piszcie na PW, a udostępnię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 29 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2015 Osobiście uważam, że 50 mth do pierwszego przeglądu to jednak dość długo, ale o ile w innych modelach wymiana oleju to chwila, to w Sparku trzeba rozebrać pół kadłuba i raczej ciężko to zrobić w pojedynkę. Chyba z czyjąś pomocą wymieniłbym olej po 10 czy 15 mth na własną rękę, a na przegląd po 50mth pojechałbym do serwisu celem utrzymania gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 29 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2015 Osobiście uważam, że 50 mth do pierwszego przeglądu to jednak dość długo, ale o ile w innych modelach wymiana oleju to chwila, to w Sparku trzeba rozebrać pół kadłuba i raczej ciężko to zrobić w pojedynkę. Chyba z czyjąś pomocą wymieniłbym olej po 10 czy 15 mth na własną rękę, a na przegląd po 50mth pojechałbym do serwisu celem utrzymania gwarancji. A skąd takie info ? Wymiana oleju w smarku nie wymaga zdjęcia góry/Przez lewy dekiel jest dostęp do wkładu filtra,a stary olej wysysamy bagnetem(mały dekielek po prawej stronie kadłuba) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 30 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 Jak to skąd - z "internetów" ;) A jeśli jest jak piszesz, to tym lepiej dla użytkowników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 30 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 Jak go przytargałem do garage,to przyniosłem kratkę złocistego trunku i przyjrzałem mu się uważnie demontując to i owo ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jamajczyk Opublikowano 30 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 Który serwis polecicie na Warmii i Mazurach? Sprzęt trzymam w Olsztynie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rademenes Opublikowano 30 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2015 Jedyny serwis, ktory moge szczerze polecic to Sport Pasja z Lodzi. Pan Adam Kunc, ktory jest wlasciciel Sport Pasji zaoferowal mi pomoc, kiedy w moim sparku po 30h przebiegu uszkodzil sie wal napedowy, ktory zniszczyl rowniez wal korbowy silnika. Po awarii dzwonilem m.in. do serwisu w Warszawie oraz we Wroclawiu ( u nich kupilem skuter) ale slyszalem tylko wymijajace odpowiedzi sugerujace, ze nie predko przyjma do serwisu moj skuter, bo np. Musza teraz rozpakowywac z palet nowe skutery ::) Dalej, podczas rozmow nieoficjalnych z osobami, ktore siedza w branzy dowiedzialem sie, ze naprawy gwarancyjne w BRP sa malo oplacalne dla dilerow, ktorzy o wiele wieksze zyski maja ze sprzedazy skuterow. Moje doswiadczenia sa takie, ze jestes fajny jak kupujesz, a pozniej to lepiej nie zawracaj glowy. Inna sprawa to juz wczesniej poruszona kwestia kompetencji serwisantow. Nie wiedza, albo udaja, ze nie wiedza co ile w sparku robi sie przeglady, nie wiedza ile bylo kampanii serwisowych na sparki z 2014r. ( 3-kierownice, boczny panel dostepu do akumulatora oraz przecierajace sie wiazki przewodow). Takie przyklady mozna mnozyc. Kolejna kwestia to usterka, ktora u mnie wystapila a nie jest to wiedza powszechna wsrod wlascicieli sparkow. Otoz meksykance albo za slabo dokrecili mocowanie silnika albo dali chinskie najtansze nakretki. Faktem jest, ze silnik sie przesunal a wal napedowy sruby, ktory wchodzi Bezposrenio w wal korbowy silnika poczynil znaczne szkody. BRP wie o problemie, ale nie robi na to kampanii zapewne ze wzgledu na koszty. Naprawili to w ramach gwarancji, ale nalezy pomyslec jak zachowaja sie, gdy usterka wystapi po gwarancji. Jest to ewidentna wada fabryczna, ale nie jestem pewny czy BRP bedzie chcialo pokryc koszty. Same czesci kosztuja 10tys zl netto. Podobno dilerzy dostali polecenie od importera, aby sprawdzali poprawnosc dokrecenia mocowania silnika podczas rutynowego przegladu-znajac zycie polowa dilerow w kraju nie bedzie o tym pamietala. Moj przypadek nie byl pierwszy w Polsce, nie mowiac o rynkach w USA czy Australii. Pozdrawiam i zycze wszystkim wlascicielom sparkow wielu lat bezawaryjnej eksploatacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 31 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2015 W teorii brzmi to trochę jak źle wydane 25k a jak będzie w praktyce zobaczymy.Nie jestem do końca pewien,że będę brał z nim ślub na dłużej,choć jeśli nie będzie sprawiał problemów to zostanie.A jeśli będzie,to się opchnie i kupił łejwranera ;) Zastanawiałem się nad zasadnością gwarancji biorąc pod uwagę ilość wyłączeń i ceny przeglądów,ale ryzyko wystąpenia takiej usterki przemawia za nią :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 31 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2015 Który serwis polecicie na Warmii i Mazurach? Sprzęt trzymam w Olsztynie. Na WJM najlepszą renomą cieszy się chyba Natkaniec - Propeller w Mikołajkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tierti Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Mój spark jutro jedzie do serwisu bo " przybyło mu oleju " w silniku. Mam przepływane 18 godzin. Po wszystkim napiszę jak zachował się serwis. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Mój spark jutro jedzie do serwisu bo " przybyło mu oleju " w silniku. Mam przepływane 18 godzin. Po wszystkim napiszę jak zachował się serwis. Pozdrawiam a ile gw. Ciebie przybyło ? nie było przelane z poprzedniej wymiany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tierti Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Olej nie był wymieniany od nowości i nikt go nie dolewał. Po ostatnim pływaniu jest 1,5cm ponad max. Zawsze było poniżej max. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rademenes Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Chciałem Wam tylko zwrócić uwagę na kwestię pomiaru poziomu oleju, gdyż kiedyś sam wyciągnąłem pochopne wnioski ;) Najlepiej skuter zwodować, uruchomić silnik na ok 30sek, zgasić, odczekać 10-30 sek i dokonać pomiaru poziomu oleju. Wg mnie powinien być mniej więcej w połowie podziałki, bo jeśli już wtedy będzie na max to znaczy, że po solidnym pływaniu i ponownym sprawdzeniu na gorącym silniku będzie powyżej max. a to już stanowczo za dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tierti Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 W serwisie wymieniono filtr oleju i olej, nie stwierdzono żadnej usterki. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Kolego @Rademenes z tym olejem nie tak do końca jak napisałeś.Jeśli idzie o sparka to były nawet serwisy które otrzymywały nowe maszyny i radziły się bardziej doświadczonych czemu na miarce nie ma oleju.Silnik rotaxa musi mieć temperaturę roboczą dopiero wdrażamy procedurę odpalenia na 30 sekund bo inaczej za każdym razem otrzymamy inny mylny poziom oleju.Temperaturę roboczą nie oznacza że natychmiast po pływaniu sprawdzamy ja to robię np. po około godzinie wtedy zapalam na 30 sekund na przyczepie i wężu, mając dyszel przyczepy mniej więcej w poziomie i zawsze w tej samej pozycji celem uniknięcia błędnego pomiaru. Tylko i wyłącznie częściowo ciepły silnik po 30 sekundach pracy w wodzie czy na przyczepie osiągnie temperaturę właściwą do odczytania poziomu oleju nigdy zimny. Proszę koledzy tak spróbować a olej przestanie wam wzrastać i opadać i najważniejsze po dolewce oleju poziom znowu jest nie właściwy / na miarce / do póki nie odpalimy od nowa ciepłego silnika na 30 sekund ;). Jeśli ktoś myśli że na zimnym silniku po dolewce na miarce ma max.więc jak się rozgrzeje to będzie ponad stan to się myli :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rademenes Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Dzieki za sprostowanie. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 Kolego @Rademenes z tym olejem nie tak do końca jak napisałeś.Jeśli idzie o sparka to były nawet serwisy które otrzymywały nowe maszyny i radziły się bardziej doświadczonych czemu na miarce nie ma oleju.Silnik rotaxa musi mieć temperaturę roboczą dopiero wdrażamy procedurę odpalenia na 30 sekund bo inaczej za każdym razem otrzymamy inny mylny poziom oleju.Temperaturę roboczą nie oznacza że natychmiast po pływaniu sprawdzamy ja to robię np. po około godzinie wtedy zapalam na 30 sekund na przyczepie i wężu, mając dyszel przyczepy mniej więcej w poziomie i zawsze w tej samej pozycji celem uniknięcia błędnego pomiaru. Tylko i wyłącznie częściowo ciepły silnik po 30 sekundach pracy w wodzie czy na przyczepie osiągnie temperaturę właściwą do odczytania poziomu oleju nigdy zimny. Proszę koledzy tak spróbować a olej przestanie wam wzrastać i opadać i najważniejsze po dolewce oleju poziom znowu jest nie właściwy / na miarce / do póki nie odpalimy od nowa ciepłego silnika na 30 sekund ;). Jeśli ktoś myśli że na zimnym silniku po dolewce na miarce ma max.więc jak się rozgrzeje to będzie ponad stan to się myli :). Jest dokładnie tak jak piszesz :D Jak zmierzę na zimno,oleju nie ma,rozgrzeję,zgaszę i jest pełen stan.Nie tylko rotaxy tak mają.moja WR250 tez nie pokazuje oleju na zimno :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DD Opublikowano 18 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2015 Polecam Mototeam Wrocław cena przegląd i serwis zima 1000zl Przegląd co roku lub przebieg jak auto 1 rok 50mtg. 2 rok 100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 18 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2015 ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jusilainen Opublikowano 9 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2018 Odnośnie sparka , to jaki olej do niego lać najlepiej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.