JasiekSeadoo215rxp Opublikowano 25 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2017 Witam wszystkich forumowiczów i odrazu przepraszam za błędy i braku języka technicznego ale niestety jestem początkującym motorowodniakiem i prosze o wyrozumiałość. Posiadam tak jak w temacie seadoo 215rxp 2006r (91mth) i wczorajszego dnia pierwszy raz zwodowalem by zobaczyc jak pracuje akurat pogoda dopisała. Zaraz po zwodowaniu i (5min) pracy jak wykrecilem gaz do oporu silnik zaczął drgać i po przekroczeniu okolice 7000obr-8000obr wyskoczył błąd check engine P0236. I tu pojawia sie moje pytanie bo jak go kupilem to podobno 2lata stal nie był palony. A przed zwodowaniem zalalem 30l naszej bp95 gdzie wskaznik pokazuje pół baku czy to moze byc wina ze starego paliwa bylo i przez to ten blad wyskakuje i trzeba cale paliwo spuścić czy odrazu ten czujnik jest do wymiany. ??? Z góry dziękuję za Pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 25 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2017 Najlepiej zacząć od najtańszych i najprostszych operacji-spuścić paliwko i nalać nowego,kalorycznego 98.spuszcone paliwko zużyć w aucie,dla pewności lejąc pół na pół z nowym i po temacie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeBa_PL Opublikowano 26 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2017 problem z czujnikiem stukowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 26 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2017 Wacha moze byc stara Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 26 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2017 wyskoczył błąd check engine P0236. I tu pojawia sie moje pytanie bo jak go kupilem to podobno 2lata stal nie był palony. Sam Knock sensor się raczej nie popsuł od stania. Te dwa lata bezczynności to w stanie zakonserwowanym?] 1. wymień świece albo co najmniej wygrzej palnikiem stare. 2. zrzuć stare paliwo 3. Zrób ,,miksturę" konserwacyjną ( olej 2T z Injector Cleaner + benzyna 98 w proporcjach 1L 2T:100 Pb + IC 1:40) niech sobie popracuje trochę. Ostrożnie z gazem tzn. nie piłować sprzęta na max. Oczywiście praca sinika w normalnych warunkach a nie na wężu. 4. Jak odzyska wigor zalej benzyną do pełna i jak ECM odpuści Knock Sensor to powinieneś się cieszyć z pływania. Jeżeli P0236 dalej będzie męczył to wtedy próbować skasować błąd i dalej próbować. Jeżeli nie pomaga to sprawdzić czujnik. W takiej kolejności to widzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JasiekSeadoo215rxp Opublikowano 26 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2017 Dziekuje za szybką odpowiedz i pomoc w problemie dzisiaj bede spuszczal paliwo i nowe swiece zakupione dam znać jak z problemem ???? mam nadzieje to pomoże. A wracając do pracy silnika w jaki sposób mozna sprawdzić czy podkladki ceramiczne w kompresorze były wymieniane bo jak byly właściciel twierdzi przy 75mth był robiony przeglad i podobno regeneracja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JasiekSeadoo215rxp Opublikowano 26 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2017 3. Zrób ,,miksturę" konserwacyjną ( olej 2T z Injector Cleaner + benzyna 98 w proporcjach 1L 2T:100 Pb + IC 1:40) niech sobie popracuje trochę. Ostrożnie z gazem tzn. nie piłować sprzęta na max. Wracajac do mikstury na 30l paliwa 300ml oleju 2t + Ic 750ml i tu powstaje moje pytanie dla czego dodaje sie oleju skoro to jest 4t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 26 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2017 Dodaje się żeby natałuscic trochę instalację paliwową w środku,inaczej mówiąc przesmarować,a przynajmniej tak mi się wydaje :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JasiekSeadoo215rxp Opublikowano 26 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2017 Dodaje się żeby natałuscic trochę instalację paliwową w środku,inaczej mówiąc przesmarować,a przynajmniej tak mi się wydaje :D A to czasem nie jest szkodliwe dla wtryskiwaczy ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeaDoo Opublikowano 26 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2017 Podkladki zeby sprawdzic-kompresor na zewnatrz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 26 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2017 Dodaje się żeby natałuscic trochę instalację paliwową w środku,inaczej mówiąc przesmarować,a przynajmniej tak mi się wydaje :D A to czasem nie jest szkodliwe dla wtryskiwaczy ?? Pompa, wtryskiwacze i zawory potrzebują trochę smalcu. Zwłaszcza jak mają dłużej postać bezczynnie. Koniecznie 2T bo się dobrze spala. Największym wrogiem jest alkohol w paliwie. U nas ciężko jest wydębić info o zawartości alkoholu w benzynie a jeszcze jakiego ( etyl czy metyl- najbardziej szkodliwy) to już jest wręcz niemożliwe. Alkohol to nośnik wody a woda = rdza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JasiekSeadoo215rxp Opublikowano 26 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2017 Dodaje się żeby natałuscic trochę instalację paliwową w środku,inaczej mówiąc przesmarować,a przynajmniej tak mi się wydaje :D A to czasem nie jest szkodliwe dla wtryskiwaczy ?? Pompa, wtryskiwacze i zawory potrzebują trochę smalcu. Zwłaszcza jak mają dłużej postać bezczynnie. Koniecznie 2T bo się dobrze spala. Największym wrogiem jest alkohol w paliwie. U nas ciężko jest wydębić info o zawartości alkoholu w benzynie a jeszcze jakiego ( etyl czy metyl- najbardziej szkodliwy) to już jest wręcz niemożliwe. Alkohol to nośnik wody a woda = rdza. Juz rozumiem i przepraszam na brak wiedzy ale jak to mówią kto pyta nie błądzi ???? dam znac jak po wymianie paliwa ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeBa_PL Opublikowano 27 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2017 Ja i tak stawiam na czujnik stukowy , pewnie i tak skończy się jego wymianą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JasiekSeadoo215rxp Opublikowano 28 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2017 Panowie dziękuję bardzo za pomoc ;D :D jestem po wczorajszym pływaniu i informuje iż czujnik sie odblokował i skuterek sunie niczym strzała a co do czujnika juz miałem chwilę załamania ponieważ po około 20min pływaniu nie chciał sie odblokować dopiero sie odblokował jak na maxa gazu dodalem i tak musiałem tą czynność powtórzyć kilka razy. Także dziękuję jeszcze raz za pomoc i temacik można zamknąć ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.