SiDu Opublikowano 5 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2015 Mam pytanie ,temat wynikł ostatnio znajomy miał chęć kupić skuter na próbe na wodzie fizycznie szans nie było ale na odpalenie na wężu jak najbardziej .Tu sprzedający jakoś był niechętny mnie to osobiście zraziło co dalej z tematem nie wiem .Ale mam pytanie jak to jest z tym odpalaniem na wężu no w 2T to jest dosyć proste one się chłodzą tym po czym płyną jest wpinka na wąż ogrodowy podpinam > odpalalm > odkręcam wode. Ja robiłem tak ostanio przed domem (żeby paliwa ze stabilizatorem zassał na zime, RFI wiecie :) chodził tak z 15minut (wolne obroty i troszkę więcej bo u mnie na jednym garze na wolnych chodzi - eko sreko ) i nagle coś zawyło jakby się zacierało jednostajnie - nie silnikowo raczej struga .Zrzuciłem turbine odplam cisza (znaczy bez tego odgłosu . Turbina bez luzu wszystko się kręci ładnie .Kolega sobie przypomniał że też tak sobie kiedyś Xpka odpalał i podobny hałas miał (nie zbadany do dziś ) Tak sobie pomyślałem że może to ten uszczelniacz wałka węglowy nie jest chłodzony od strony wody i zaczyna wyć (bo gorące to strasznie) bo ewidentnie hałas nie silnikowy . Drugie zagadnienie jak jest z tym paleniem w 4t tam jest układ zamknięty z wymiennikiem ciepła , mam wrażenie że przez podpinkę do węża ogrodowego to tylko się wydechy chłodzi a wymiennik ciepła w podłodze to niekonieczenie a ciepły jest . To oprócz historii wyżej pytanie jakie są normy bezpiecznego używania podpinki pod wąż ogrodowy dla SeaDoo 2T i 4T (215/255/260) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 6 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 Już było. Ale dla przypomnienia : 4T CAUTION: Never flush a hot engine. Always start the engine before opening the water tap. Open water tap immediately after engine is started to prevent overheating. Run the engine about 20 seconds at a fast idle between 4000 - 5000 RPM. CAUTION: Never run engine with out supplying water to the exhaust cooling system when watercraft is out of water. Ensure water flows out of jet pump while flushing. Otherwise, refer to an authorized Sea-Doo dealer for servicing. CAUTION: Never run engine longer than 5 minutes. Drive line seal has no cooling when watercraft is out of water. Close the water tap, then stop the en gine. CAUTION: Always close the water tap before stopping the engine. 2T Start the engine then immediately open the water tap. Run the engine about 3 minutes at a fast idle around 3500 RPM. Stal nierdzewna bardzo szybko się nagrzewa pod wpływem tarcia. Wszystkie uszczelniacze i inne uszczelnienia, pracujące na sucho, szybko się zużywają. Czyli gumki szlag trafia. Jakimś tam wyjściem jest zalanie kadłuba wodą. Oczywiście do poziomu przejściua wału. Ale co ze stroną zewnętrzną??? Wejście wału w turbinę jest smarowane tylko od wenątrz olejem ale z zewnątrz wodą. Olej to jeszcze jakoś sobie poradzi ale jeżeli łożyska pracują w smarze to już lipa. Dłuższa, niż przewiduje to producent, praca na wężu kończy się utratą uszczelnień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SiDu Opublikowano 6 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 Dzięks Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 6 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 No żeby rozwiać znowu wątpliwości jak ze sprawdzanie poziomu oleju jeśli idzie o pracę skutera na wężu jest tak w nowych modelach seadoo oczywiście 4 taktach. Producent kategorycznie zabrania uruchamiania silnika nie będącego w wodzie.Silnik pracujący na wężu ogrodowym,podpinamy i maszyna start woda na przód maksymalnie 90 sekund na wolnych obrotach a następnie woda stop i podnosimy obroty do 5000 przez 5 sekund zrywka usunięta koniec . Biorąc pod uwagę to co zaleca producent nie chcę wiedzieć co się dzieje ze skuterem w ASO w czasie przeglądu bo ten czas na wężu jest nie wystarczający żeby rozgrzać silnik celem sprawdzenia poziomu oleju podczas jego wymiany nie mówiąc o starej zasadzie usuwania ciepłego oleju, oczywiście wiem że olej jest odsysany więc tłumaczom że temperatura nie gra żadnej roli ;). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 6 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 Dlatego najlepiej schłostać maszynę w wodzie,szybciutko na brzeg i wymianka :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 6 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 No to jest możliwe jeśli wymianę robisz sam bo w serwisie raczej nie zgrasz tych czasów i temperatur :). Swoją drogą dla mnie jest jakaś abstrakcja jak koledzy piszą o skuterach pracujących sobie ot tak na wężu ;). Tu nie trzeba być geniuszem tylko przeczytać manuala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sze100 Opublikowano 6 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2015 Wymiana samemu majac pompke elektryczna to akurat zaden problem ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 Ja mam strzykawe za 35 ziko ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 W Yamie jak mówiłem jest napisane, że przed wymianą oleju rozgrzać silnik(na wężu) min 5 minut....i na wężu nie przekraczać 4 tys obr....no ale Yama ma zwykły prosty układ chłodzenia jak w zaburtowcach więc nie ma problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 Paweł, a co z uszczelnieniem wału? Nie jest chłodzone wodą jak w SD? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 Paweł, a co z uszczelnieniem wału? Nie jest chłodzone wodą jak w SD? jest....nazwałbym to raczej "smarowane wodą".. uważam że jeżeli robimy tak jak instrukcja pisze nic nie popsujemy....awarie z tym związane to z reguły ich nie stosowanie... Myślę, że 7 min na wężu, na wolnych obrotach nie będzie miało wpływu na żywotność uszczelnienia. I tak zapobiegawczo pochlapie tam wodą co jakiś czas... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeaDoo Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 jak w aucie olej ma byc cieply,90sekund nie zagrzeje silnika a wiec bardziej to podchodzi do dolewki,ja na wiosne ide na wode rozgrzewam zabawke i zmieniam,choc czesc zmienia na zime,jaka roznica to nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 Paweł my na co dzień w produkowanych urządzeniach używamy tego typu uszczelnień ale uszczelniamy wały fi. 70, 90, 110 przy wysokich ciśnieniach. Powierzchnie uszczelniające / tzw. stytku / wykonane są ze spieku krzemowego i smarowane są dokładnie tylko medium w którym pracują między innymi wodą. Ten charakterystyczny odgłos który opisał kolega to jest już moment w którym spiek zaczyna pracować całkowicie na sucho i się zaczyna zacierać.Te spieki są bardzo bardzo wytrzymałe na ścieranie lecz też bardzo kruche po pęknięciu sieją ogromne spustoszenia w naszych urządzeniach ich fragmenty wbijają się nawet w stal kwasoodporną . Więc z naszego podwórka dużo czasu zajęło nam dopracowanie tego tematu ale jedno jest pewne nigdy nie należy dopuszczać do pracy tych uszczelnień na sucho. Auto to trochę inna para kaloszy wszędzie olej itd ;). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeaDoo Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 e nie chodzi mi o te uszczelnienie ale o olej w silniku ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 7 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2015 Ja rozumiem ale znasz taki samochód który nie może na wolnych obrotach popracować no powiedzmy kilka godzin ;) celem rozgrzania oleju przed wymianą.Ja w tym roku pierwszy raz przegląd zaburtowca zrobię na wiosnę a w skuterze po zabiegach zimowania czyli też na wiosnę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.