kingu Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Cześć Wątek już się gdzieś przewijał ale chciałbym do tego wrócić. Otóż mój GTI 130 SE z 2017r wkręca się na max 7080-7120 rpm. Spotkałem się z informacjami, że powinien do 7400 rpm. Prośba do właścicieli GTI 130: do jakich max obrotów kręcą się wasze maszyny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Jakos tak 7200 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kingu Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Krzaku, to może być kwestia jakiegoś limitera w ECU? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Tak. Ale limiter to nie wszystko. Paliwo czasy itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dccap Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Kingu Twój według service manual kręci się do max 7300 rpm na wodzie, mam pełny manual serwisowy, jak coś potrzebujesz to pisz. Jak przyjadę na test mogę zabrać tester kompresji i szczelności (jak masz kompresor w domu) A limiter masz 7650 jakbyś np. bez obciążenia puszczał na sucho tak przynajmniej w manualu jest. Druga sprawa w jakim stanie jest wearing i śruba. Mój szedł na 8150 obrotów na starej śrubie, wymieniłem śrubę wearing to już 7400 i okazało się, że remonto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Mój 7400. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dccap Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Funyo jak nie modowany to też mi to nie pasuje/ śrubka już nie ta, albo wearing, ja jak wymieniłem śrube i wearing na nowy to dopiero dowiedziałem się co to jest spasowanie, miejsce na włos. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kingu Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Akurat jeśli by zaczynał kawitować to by mu łatwiej było wchodzić na obroty. Ja nie mam żadnych zastrzeżeń do silnika bo chodzi idealnie, tylko kończy obroty na ok 7100. @funyo, a jaki masz rocznik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2020 Panowie co ma do tego limiter obrotów, czy wy myślicie , że jak w skuterze o mocy 300HP zostałby usunięty limiter z 8050, to on będzie zaraz latał pod obciążeniem 9000, on nadal by latał 8050, może czasami 8100, a jak gorąco to nawet 7900 lub mniej, bez tego limitera. Więc ten limiter jest po to aby nie przekroczyć pewnych wartości granicznych ale w zasadzie dotyczy to silnika bez obciążenia, gdzie łatwo obroty przekręcić. Więc można uznać, że ten limiter w zasadzie po obciążeniu oporem śruba/woda nie działa, lub jego działanie jest bardzo ograniczone.... wiecie jak działa silnik spalinowy na wtrysku, zapewne wiecie.....energia jest z zapalenia mieszanki paliwo-powietrznej. nie mamy dużo pola manewru...co możemy tylko regulować ?, my tylko przepustnicę, a silnik (ECU) tylko moment oraz długość wtrysku paliwa, czas zapłonu. oczywiście te parametry są korygowane odczytami, parametrami z czujników. Na logikę jeśli skracamy czas wtrysku, to wtryskiwacz krócej jest otwarty mniej paliwa się przelewa, mniej mocy , jeśli zwiększamy czas to odwrotnie, ale żeby to działało trzeba więcej powietrza, bo idziemy w bogatą mieszankę.... Więc nie szukajcie problemów w limiterze, bo on i tak jest na optimum możliwości waszych silników. chcecie więcej mocy trzeba się przyjrzeć optymalizacji mapy. Żaden silnik NA, nie da się podkręcić więcej niż kilka może kilkanaście procent z samego ECU, chyba że moc celowo została ograniczona przez producenta. Jak w przypadku Sparka 60 czy SD 130 od roku 2017 do dzisiaj. SD130 od 2017 roku są trochę inne niż starsze , bo nie różnią się bebechami od 155 tylko i wyłącznie programem w ECU, ta 130 to w zasadzie przeprogramowana 155... Kingu musisz zrobić nową mapę, żeby moc była z Toba, a nie szukać zaginione 100rpm....bo w tym nie problem jeśli nie ma kto Ci to zrobić, to wyślij ecu do racelab, w zime na black friday to z przesyłka international wyjdzie Cię może 200 parę $, zrobią Ci ze 130 (od 2017), około 170... https://racelabperformance.com/shop/ols/products/seadoo-130155-to-170hp-tune-speed-limiter-delete ale po co w PL są ludzie którzy to robią małym paluszkiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Funyo jak nie modowany to też mi to nie pasuje/ śrubka już nie ta, albo wearing, ja jak wymieniłem śrube i wearing na nowy to dopiero dowiedziałem się co to jest spasowanie, miejsce na włos. Od nowości skuter miał takie obroty max. i latał 90km/h. W ciągu ponad 300mth raz wymieniłem wearing i raz łożysko śruby. Mimo takiego nalotu parametry nowego są nadal utrzymane. Model 2016. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2020 miałem nowkę sparka i brakowało mu 150 obr. do tego co pisze w instrukcji, teraz mam rxp 300 także nowka i także brakuje 100-150 obrotów ad. tego co pisze w instrukcji. oczywiście wszyscy w aso mówią że temp. paliwo itd i ok wiem ze temp. ma duży wpływ ale sorki skutery używany głównie w lecie. w yama pisze max rpm 7500 i przy 33st mam 7500 a przy np. 16 st temp zewn. mam do 7700... miałem 2 sd..5 yamah i w każdym modelu j.w... i taka jest dla mnie różnica między danymi tych 2 marek. oczywiście mam kolegów ze sd im kręci tyle co pisze w instrukcji..mnie natomiast ten "zaszczyt" nie kopnął. Powinni pisać przy jakiej temp. te obroty ma osiągać. Gdy brakuje do 200 ASO się nie tyka bo wg.nich to w tolerancji..a 200 obrotów to spory spadek osiągów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeaDoo Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Akurat 200obr/m. to w rxp to fakt duzo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pjpiotrpj Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Teraz w weekend było 28-30 stopni i pływałem 2 raz po założeniu oil catch tanka - obroty 8040 a i czasami jak było płasko na wodzie to wskoczyło 8080-8100. Wcześniej bez catch tanka różnie bywało i jak było ciepło to był problem żeby przekroczyć te 8000 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kingu Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Mnie tam nie chodzi o jakąś mega moc, tylko znalezienie tych brakujących 300rpm a przynajmniej ustalenie przyczyny: czy to cecha modeli od 2017 czy coś innego. To pytanie dodatkowe: ktoś ma GTI 130 od 2017 wzwyż? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Trochę pogrzebałem jeden gość ma identyczne obroty jak ty chyba w 2018ce,, drugi ma 7200, prędkości rozwijali w miarę normalne dla 130tki Tu nie chodzi o moc ale optymalizację mapy pod kątem wydajności , wtedy odzyskasz te obroty a nawet zyskasz , bez utraty trwałości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Gosciowi jakis czas temu robilem 130stke to mu 97kmh smiga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kingu Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Wiecie, jak będę gotowy na 2x większe spalanie to kupię sobie 260-tkę albo 300-tkę :) Na razie ciekawi mnie czy konstrukcyjnie od 2017 jest zmiana i mniejsze max rpm. Bo chętnie bym ci dał Krzaku zarobić trochę na zmodowaniu 130-tki, ale osobiście uważam że nie ma sensu i lepiej wymienić np. na GTRa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Kup gtr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Skoro te same walki , wtryski i wszystko co ma 155, to wiadomo że ostro cieli w mapie , jakby były rozsadne pieniądze za tune na te umowne 170 to ja bym już u Krzaka stał pod płotem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krystianr149 Opublikowano 2 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2022 Mój stary Gti 130 2006r max 7400 wykręca A zastanawiam się jaka śrubę mu wsadzić żeby miał lepsze wyjście z wody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dccap Opublikowano 3 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2022 Wsadzić większy silnik, albo pobawić się w odginanie śruby, zmniejszanie skoku większe rpm, zwiększanie skoku mniej rpm. Szczegóły masz na zagranicznych forach skuterowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 3 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2022 ,,...pobawić się w odginanie śruby..."- słowo klucz to: pobawić się Potem kupić nową o niższym skoku. Śruba w turbinie ma skok progresywny gięty w szablonie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 3 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2022 Ale straci na prędkości max... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krystianr149 Opublikowano 3 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2022 Trochę po nocy się naczytałem i pisałem do tunerów z USA i doradzili mi zmianę wałka rozrządu i wtryski z wersji 155 i nowy program. Do tego nowa śruba i osiągalne ma być 7900 obrotów. Przyspieszenie ma być dużo lepsze, a vmax delikatnie lepszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dccap Opublikowano 4 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2022 ,,...pobawić się w odginanie śruby..."- słowo klucz to: pobawić się Potem kupić nową o niższym skoku. Śruba w turbinie ma skok progresywny gięty w szablonie. Wygiąć krawędź spływu nie całą śrubę. Jak ktoś wie o co chodzi to wie, a jak ktoś nie wie to żyje w przekonaniu, że będzie musiał kupić nową śrubę. Dlatego odesłałem do zagranicznego forum. A jak pragniesz wyginać wg szablonu to możesz taki kupić za oceanem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.