reason123 Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Witam, Mam problem że skuter sam odpala po włożeniu zrywki. Sprawdziłem guzik start/stop wszystko jest okej. Jest jeden problem że do przekaźnika solenoid leci non stop prąd a powinnien dostawac tylko po przycisnięciu przycisku, Rozrusznik nie kręci na szczęśćie bez zrywki. Co myślicie o tym? Czy może to być wina komputera? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Jak sprawdziles przycisk? Czy jak odpali to przekaźnik rozruchowy odpada czy trzyma caly czas? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
reason123 Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Przycisk sprawdziłem miernikiem Po odpaleniu na przewodzie lecącym do rozrusznika znika napięcie. Po odłączeniu solenoidu dwóch cieniutkich kabli chyba lecących od komputera i włożeniu zrywki skuter nie odpala ale na jednym przewodzie cały czas jest prąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2017 Musisz sprawdzić sygnał przycisku start na wejściu Ecu czyli komputera ...czy sie pojawia i znika tak jak wciskasz ten przycisk. Zmierz i podaj wartości napięć wzgl. Masy. Ile V przycisk wciśnięty...ile V przycisk zwolniony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Witam, chyba sie nie myle tym co podpowiem. Odlacz dwa cienkie przewody od przekaznika rozrusznika. Wez miernik, czarna koncowka dotknij do minusa akumulatora a czerwona do jednego a pozniej drugiego cienkiego przewodu ktory odlaczyles od przekaznika. Na obu powinienes miec okolo 12v. Jesli tak nie jest to albo gdzies jest zwarcie czy rozwarcie albo uszkodzony mpem... zakladajac, ze dobrze sprawdziles przycisk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Ja zakładam, że to wyjście do przekaźnika rozruchowego jest ok ponieważ jak odpali to przekaźnik odpada...tak przynajmniej wygląda z tego co piszą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Stycznik w przekaźniku działa tak, że jak na te dwa cienkie kabelki dostanie plus i minus 12v to łączy i uruchamia rozrusznik. W sea-doo często proces odpalania wygląda następująco: na jednym i drugim przewodzie do przekaźnika normalnie jest plus 12v, stycznik działa tak jakby tylko łącznik, pozwala przepływać prądowi. Po przyciśnięciu guzika START na jednym przewodzie plus zamienia się na minus i uruchamia stycznik. Na pewno tak nie jest w starych dwusuwach, na pewno tak jest w 4tecach, dlatego na początku napisałem, że może się nie mylę i w DI będzie również. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Może być wyzwalanie przez podanie plusa bądź minusa ..innych opcji nie ma...a różne są szkoly...a to dopiero możesz sprawdzić pod obciążeniem wyjścia...chyba ze sie ktos dobrze zna... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 To co napisałeś to techniczne absurdy...typu stycznik w przekazniku...i ze stycznik działa jak łącznik i tylko pozwala przeplywac prądowi...hahaha W zaawansowanych systemach można mierzyć poprawną odporność danego obwodu wyjściowego itd ale nie w takich sprzetach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Przekaźnik rozrusznika to takie urządzenie które ma wbudowany stycznik, który pod wpływem prądu się załącza i przekazuje prąd z jednego przewodu do drugiego. pk1pawel jeśli nie masz zielonego pojęcia o przekaźnikach to się nie odzywaj, bo jeśli mówisz, że to co napisałem to absurdy to znaczy, że nie masz pojęcia. Znasz przekaźnik rozrusznika z "malucha" i uważasz, że w każdym sprzęcie przekaźnik uruchamia się tak samo, a tak nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Oczywiście jeszcze raz podkreślam, że nie mam pewności co do DI. Ale to może być jakiś ślad. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Przekaźnik rozrusznika to takie urządzenie które ma wbudowany stycznik, który pod wpływem prądu się załącza i przekazuje prąd z jednego przewodu do drugiego. pk1pawel jeśli nie masz zielonego pojęcia o przekaźnikach to się nie odzywaj, bo jeśli mówisz, że to co napisałem to absurdy to znaczy, że nie masz pojęcia. Znasz przekaźnik rozrusznika z "malucha" i uważasz, że w każdym sprzęcie przekaźnik uruchamia się tak samo, a tak nie jest. Piotrze...automatyka i sterowania to moja szkola i praca...wiem ze chcesz dobrze ale pewne pojecia dziwnie brzmią :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Przyznaję, może źle dobieram słowa. W twojej szkole na pewno nie uczyli o przekaźniku np w sea-doo 4tec. A ja wiem co piszę, przy braku pewności bym przemilczał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2017 Odpuszczam...fakt o przakazniku od seadoo nie uczyli C:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Haha no ja tez po elektroniku i też się ciekawych rzeczy dowiaduję :D Do tej pory wydawało mi się,że przekaźnik to dwa obwody-zamknięcie pierwotnego skutkuje zamknięciem wtórnego. Zamknięcie obwodu jak powszechnie wiadomo to połączenie + i - a du dwa plusy i tak psikus :P :-* Wyjąłem już trochę prezkaźników rozrusznika z motocykli,skuterów lądowych,wodnych i samochodów.Wszystkie działały tak samo ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Zasada jego uruchomienia jest taka sama, owszem, plus i minus. Ale tłumaczę jeszcze raz, najczęściej jest tak, że minus jest ciągle a po dodaniu plusa uruchamia się przekaźnik. Czasami jest tak, że plus jest ciągle a po dodaniu minusa uruchamia się przekaźnik. Moja kwestia dotyczy, że plus na jednym jest ciągle, po włożeniu zrywki mamy plus na obu przewodach, a po przyciśnięciu przycisku START ten drugi plus zmienia się w minus i uruchamia przekaźnik. Jak będę miał chwilę czasu to nagram filmik i zobaczycie naukowcy po "elektroniku" ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Ja prdl nie wierze w to co czytam ?Zioom ameryki to Ty nie odkryłeś "naukowcu ",Kolumb był "chwilkę" przed Tobą :D A tak serio...elektrotechnika to zawalista sprawa,rzuć okiem ;) Jak włożysz zrywkę to po prostu przerzucasz miejsce "czekania" plusa na styk włącznika rozrusznika,ale dalej obwód nie jest zamknięty.Jak wciśniesz starter to obwód WKOŃCU się zamyka i płynie sobie bracie prądzik :D Dorabianie terorii o dwóch plusach nie ma sensu O0 O tym,ze przekaźniki są sterowane masą bądź plusem też wiemy,poważka :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Ale o tym, że przekaźnik ma wbudowany stycznik to nie wiedziałeś..... :P Kolega miał chyba na myśli to, że przekaźnik ma styki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Ja prdl nie wierze w to co czytam ?Zioom ameryki to Ty nie odkryłeś "naukowcu ",Kolumb był "chwilkę" przed Tobą :D A tak serio...elektrotechnika to zawalista sprawa,rzuć okiem ;) Jak włożysz zrywkę to po prostu przerzucasz miejsce "czekania" plusa na styk włącznika rozrusznika,ale dalej obwód nie jest zamknięty.Jak wciśniesz starter to obwód WKOŃCU się zamyka i płynie sobie bracie prądzik :D Dorabianie terorii o dwóch plusach nie ma sensu O0 O tym,ze przekaźniki są sterowane masą bądź plusem też wiemy,poważka :D Zostaję przy swoim, obwód jest zamknięty dwoma plusami i jak już napisałem wcześniej nakręcę filmik to zobaczysz. Kolejna sprawa potwierdzająca moją teorie: gdy tą wtyczkę z dwoma przewodami wyjmiesz z przekaźnika, w którym według Was obwód nie jest zamknięty to skąd ECU bądź MPEM wie o tym, że jest coś nie tak i wyskakuje błąd- właśnie stąd, że jest przerwa w obwodzie. W tym przypadku chyba P0616 (dotyczący problemu z przekaźnikiem)?? Gdyby obwód nie był zamknięty to nie było by różnicy czy wtyczka siedzi, czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 12 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2017 Gdzie podziało się wyśmiewanie? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 12 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2017 Jest sobota. Chłopaki mają wolne ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 12 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2017 Co do niewiedzy/wiedzy ECM czy wtyczka jest wyjęta. ECM wystarczy info, że brakuje mu jednego plusa albo minusa albo napięcia albo oporu albo.... Wystarczy, że ma minus a plus sobie ,,dorabia" z wyjętej wtyczki. :P PROCEDURE All Engines When dealing with ignition problems, the following items should be verified in this order: 1) Spark occurrence/spark plug condition. 2) Battery condition. 3) Electrical connections. 4) Engine start/stop switch. 5) Safety lanyard switch. 6) Power supply cut-off relay. 7) Multi-Purpose Electronic Module (MPEM). 8) Magneto output (717 engines). 9) Ignition coil output. CAUTION: Whenever replacing a component in ignition system, check ignition timing. NOTE: To perform verification, a good quality multimeter such as Fluke 111 (P/N 529 035 868) should be used. Engine Start/Stop Switch Verification Disconnect the YELLOW/RED wire of the start/stop switch. Using an ohmmeter, connect test probes to YELLOW/RED wire and to ground. Measure resistance, it must be an open circuit (switch is normally open). Depress and hold switch, the ohmmeter should read close to 0 ohm. Safety Lanyard Switch Verification NOTE: The safety lanyard also controls the power supply cut-off relay. Refer to INSTRUMENTS ACCESSORIES for its testing procedure. If 2 short beeps are not heard when installing the safety lanyard, refer to DIGITALLY ENCODED SECURITY SYSTEM. The following continuity tests can also be performed using an ohmmeter and disconnect switch wires. Safety Lanyard Removed Connect test probes to switch BLACK and BLACK/YELLOW wires. Measure resistance, there should be no continuity (open circuit). Connect one test probe to the WHITE/GRAY wire and the other test probe to the switch terminal. Measure resistance, it must be close to 0 ohm. Connect one test probe to the BLACK wire and the other test probe to the switch ring. Measure resistance, it must be close to 0 ohm. Safety Lanyard on Switch Connect test probes to switch BLACK and BLACK/YELLOW wires. Measure resistance, it must be close to 0 ohm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 12 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2017 No właśnie, jeśli brakuje czy plusa, czy minusa, czy oporu po wyjęciu wtyczki to od razu sygnalizuje błąd, więc obieg musi być zamknięty, żeby błędu nie było. A obieg jest zamknięty dwoma plusami bo sam mam to sprawdzone- tylko dzisiaj na dwóch sea-doo. Ale stwierdziłem, że nie będę robił żadnych filmików, bo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 12 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2017 A nie przyszło CI do głowy, że dwoma plusami nie można zamknąć obwodu tak, żeby płynął prąd? Dwa plusy w rozumieniu plusów o jednakowym napięciu. Sprawdź te ,, dwa plusy" żarówką 12v a nie diodowym próbnikiem. Diodowy nie potrzebuje przepływu ,, dużego" prądu i jakieś urządzonko może zamykać obwód przez opornik zamiast pokazywać prawdziwą masę. Jeżeli na jednym plusie będzie 12V a na drugim tylko 10V to te niby +10V faktycznie będzie minusem dla 12V w obwodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 13 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2017 Kłaniają się podstawy elektrotechniki. Różnica potencjałów, upłynność prądu, spadki napięć itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.