Skocz do zawartości

Wał napędowy 951


MATIGSX
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wymontowałem wał w celu wymiany nośnika ( odpowiednik CARBONU), który krótko mówiąc był pokombinowany. W nośniku nie było łożyska igiełkowego tylko same semeringi, w  tym przedni uszkodzony. Okazało się , że  na wale są spore rysy. Na załączonych fotkach jest wał po wyjęciu, następnie przeszlifowaniu papierem 2000 i 3000 na klocku oraz jego wypolerowaniu. Moje pytanie, czy nadaje się on do dalszego użytku?, Czy ma szukać dobrej używki, bo nowy to  za drogo?

IMG_20220608_200519.jpg

IMG_20220608_200542.jpg

IMG_20220608_200600.jpg

IMG_20220608_203132.jpg

IMG_20220608_223437.jpg

IMG_20220608_223522.jpg

IMG_20220608_223608.jpg

IMG_20220608_223624.jpg

IMG_20220608_223635.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie szlifuj wzdłuż wałka... zawsze możesz oderwać pasek papieru i metodą "pucybuta" jesli nie masz dostępu do tokarki. Gdyby to był wałek śruby napędowej (w spodzinie) to zakładał bym bez wahania. Na skuterach się niestety nie znam. Nie wiem jakie tam są warunki pracy itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tym wałku już żadne złożenie igiełkowe nie polata . Zmierz mu mikromierzem owal. Widać ze to

szmelc ponagniatany . Rowki po uszczelniaczach nje są jeszcze takim problemem bo Można dać np cieńsze uszczelniacze i warga wypadnie obok wypracowanego . Jesli jest możliwość daj go do szlifu i podbierz złożenie igiełkowe i uszczelniacze na nowo . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszej fotce jest widoczny nośnik wału z łożyskiem igiełkowym. Ty masz pewnie CARBON.

Złożenia różnią się między sobą wałkiem ( wymiary identyczna), do carbonu jest z rowkiem na zatrzask nośnika metalowy.

Zestaw taki składa się z ww/w nośnika, w którym są dwa o-ringi uszczelniające następnie jest pierścień carbonowy na który przychodzi gumowy mieszek sprężysty.

Złożenie igiełkowe składa się z metalowego nośnika wału w którym na środku znajduje się łożysko i na końcach uszczelniacze (simeringi). Nośnik z kadłubem jest połączony gumowym wężem na opaskach zaciskowych.

Poniżej rysunek- na górze złożenie igiełkowe, na dole carbonowe.

wał gsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompletny nośnik z łożyskiem to 300zł. Wałek nowy na łożysko nie do dostania.

Kupiłem wał używany na carbon (czyli taki jak Ty masz w swoim), ale zamontowałem na nim nośnik łożyskowy ( wąż gumowy wymaga modyfikacji- skrócenia, lekkie sfazowanie  krawędzi rowka zatrzasku), bo  chyba to rozwiązanie jest lepsze od karbonu- są dwa uszczelniacze. Tylko trzeba dbać o ten nośnik smarując go smarem syntetycznym.

Właśnie lecę na próbę wodną - w końcu pierwsza w tym roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy wał jest dostępny , ale ten z rowkiem pod karbon, chyba odpowiednik nr  kat 272 000 151. Te bez rowka mają końcówkę 148 i 103.

Pływanie chyba OK. Na początku przy rozkręcaniu kilka razy się zadławił i gasł, ale się rozkręcił. Przy energicznym wciśnięciu gazu startuje jak trzeba, ale jak delikatnie przyspieszam to tak jakby miał małe problemy z wkręceniem. Nie wiem, czy tak było wcześniej, może jestem przewrażliwiony po tych problemach po zimie. Vmax to 98km/h.

Nośnik wału szczelny. Po pływaniu wykręciłem świece i mają brązowy kolor, to raczej spalanie w cylindrze odbywa się prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...