jzsho Opublikowano 5 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 Witam Ponieważ jestem na etapie zakupu nowego silnika do wędkarsko-rekreacyjnej łupinki , proszę o pomoc w wyborze. Obecnie posiadam Suzuki DT8, silnik nowy kupiony u dealera w Polsce w 1996 roku. Silnik właściwie nie był używany, przestał w piwnicy 16 lat i przepracował do tego czasu 10-20 godzin. W tym roku naszło mnie na pływanie, odkopałem go po latach z piwnicy, dałem do serwisu, wymieniłem olej oraz profilaktycznie jakieś części do pompy wodnej, filtr oraz świece. Odpaliłem rewelacja. Zacząłem pływać po Zalewie Zegrzyńskim i okolicach. Spodobało mi się to bardzo. Wycieczki do Pułtuska i z powrotem, a wędkowanie odeszło na dalszy plan. Czyżby początki nieuleczalnej choroby? Byłem w Różanie oraz w Dyszobabie i to kilka razy. Oczywiście wracałem za każdym razem do Zegrza. Prędkość max. jaką zarejestrował GPS to 34-35 km/h. Natomiast prędkość przelotowa którą starałem się utrzymywać to 26-28 km/h (nie chciałem za bardzo wysilać silnika). Spalanie śmiesznie małe, więc chyba pomijalne. Chcę teraz kupić drugi silnik, bo liczę na większą prędkość przelotową. Wybór padł na: 1. Suzuki 15 KM (44 kg), jest już 20 KM (44 kg) 2. Merkury 15-20 KM (52-54 kg) 3. Yamaha 15-20 KM ( 52-54 kg) 4. Honda 15-20 KM (46 kg) Nie ukrywam, że najważniejszym kryterium jest prędkość oraz waga silnika. Nie oczekuje rzecz jasna cudów, wystarczy mi max 40-42 km/h, czyli przelotowa 36 km/h. Bardzo proszę o pomoc, który model silnika wybrać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkap Opublikowano 5 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 Jeśli chodzi o starsze modele to można się zastanowić nad wyborem producenta. Nowe silniki robione są na jedno kopyto, wszystkie podobne a często takie same. Obliczone na jakiś przebieg, potem kosztowny serwis lub zakup nowego. Pod uwagą brałbym cenę i jeśli trzeba często nosić to wagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 5 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 Zdecydowanie Yamaha ha ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 5 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 popieram lub Mercury ( to samo co Yama , bo takowy mam ) ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kilwater07 Opublikowano 5 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 Ja bym tu jeszcze rozważył zagadnienie: wagi silnnika. jeżeli za każdym razem wyciągasz silnik z bagażnika samochodowego i Ci troszkę trzeszczy kręgosłup to jest to istotne czy jest to 44 kg (Suzuki) czy ponad 8 kg więcej (Yamaha). Pomimo, ze ten ostatni silnik wydaje się być najlepszy, to jednak przy malym pontonie (do 3,8 m długości) Suzuki 15 KM w pełni wystarcza. To jest najmniejsza pojemność i najniższa waga... Jeżeli masz natomiast ponton na przyczepce wózku czy non-stop na wodzie top zagadnienie wagi schodzi na drugi plan Osobiście miałem do pontonu kiedyś Hondę 20KM i bylem z niej bardzo zadowolony !!! Potem używałem jej do małego RIBa MC 3100- zestaw marzenie... W zasadzie nie pownienem jej sprzedawać, ale brakowało mi kasy do nowego większego silnika.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jzsho Opublikowano 6 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 Bardzo dziękuje za opinie. Szkoda, że nikt ostatnio nie przeprowadził testów małych silników np. 15-20 konnych. Wystarczyłoby przyczepić kilka modeli do tej samej łódeczki. Zmierzyć poziom hałasu, zmierzyć osiągi, prędkość maksymalną, faktyczne spalanie. Pamiętam jak w 1995 roku dorwałem czasopismo z testem silników 6 KM. Wygrał wtedy silnik Suzuki 6 KM, dawał również największą prędkość w ślizgu. Dlatego mój wybór padł na Suzuki 8. Honda była już wtedy czterosuwowa, wypadła jednak blado w tej stawce. Jako jedyna miała problem z wejściem w ślizg. Przeglądałem w międzyczasie na naszym forum temat o głośności pracy siników zaburtowych i Yamaha jest niezbyt cicha a przy tym podobno nierówno pracuje na wolnych obrotach. Suzuki podobno jest bardzo ciche, podobno. To samo Honda. Ale czy tak jest naprawdę, nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ra_dek Opublikowano 6 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 jzsho tak zachwalasz... nie chcesz przypadkiem sprzedać swojego Suzuki? A w temacie; postawiłbym na małą wagę, przy okolicy 40 kg. jest co dźwigać każdy kilogram robi różnicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Argi Opublikowano 6 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 Wybierz sobie kilka elementów silnika, które najczęściej psują się lub ulegają uszkodzeniu. Potem zorientuj się, za jakie pieniądze i w jakim czasie możesz te części mieć. Dla mnie jest to obecnie główny wyznacznik. A Suzuki wypada tutaj, niestety, raczej kiepsko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jzsho Opublikowano 6 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 jzsho tak zachwalasz... nie chcesz przypadkiem sprzedać swojego Suzuki? A w temacie; postawiłbym na małą wagę, przy okolicy 40 kg. jest co dźwigać każdy kilogram robi różnicę. Suzuki DT8 jest nie do sprzedania. Zachwalam bo to naprawdę świetny silnik, lekki 28 kg i na ryby oraz dalsze wyjazdy idealny. Nie sprzedam bo wziął bym za niego grosze ma w końcu 16 lat, choć stan jest salonowy. A jeśli okaże się, że będzie mi zbędny, oddam synowi. Oglądałem dzisiaj Yamahę 15 i 20 oraz Suzuki 15. Powiem tak, waga i wielkość Yamahy przeraziła mnie. Z Suzuki pod tym względem jest trochę lepiej. Zobaczę jeszcze Hondę Łódkę trzymam na przystani, silnik zawsze zdejmowałem, wyjmowałem łódkę na brzeg i przewracałem do góry dnem. Przy tych motorkach samemu to nie realne. Muszę uszyć pokrowiec na silnik i łódkę, to jedyne wyjście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 6 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 .... Chcę teraz kupić drugi silnik, bo liczę na większą prędkość przelotową. Wybór padł na: 1. Suzuki 15 KM (44 kg) 2. Merkury 15-20 KM (52-54 kg) 3. Yamaha 15-20 KM ( 52-54 kg) 4. Honda 15-20 KM (46 kg) Nie ukrywam, że najważniejszym kryterium jest prędkość oraz waga silnika. Nie oczekuje rzecz jasna cudów, wystarczy mi max 40-42 km/h, czyli przelotowa 36 km/h.... Zapomniałeś o Tohatsu a przecież i Yama i Merkury są droższa kopią tegoż właśnie. Poza tym Tohatsu jest produkowany tak jak Honda w Japonii . A i cena też się liczy. Przy kryterium wagi musisz zwracać uwagę na rozrusznik i sterowanie. Pojemność też jest nie bez znaczenia. Moment obrotowy jest jej wykładnikiem. No i silnik dwu czy czterosuwowy? U mnie tabela porównawcza 4-T wyglądałaby tak: S-Type 20HP Four stroke honda man.st 103/46.5 (lbs/kg) 350 cc- made in Japan tohatsu man.st 114/51,8 (lbs/kg) 351cc - made in Japan yamaha man.st 114/51.7(lbs/kg) 362cc ? - made in ? mercury man.st 115/52 (lbs/kg) 351 cc - made in ? suzuki/johnson man.st 97/44 (lbs/kg) 327cc - made in ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 6 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 jzsho! Powiem Ci tak: - nie wiadomo do jakiej udeczki dobierasz silnik, więc wszystkie rady o kant dupy! - ja Ci radzę 350KM powiesić, może się zmieści. ;) - jeśli chcesz testy to kliknij w goglarkę, znajdziesz testy silników chyba wszystkich firm - jeśli chcesz dodatkowo w polskich realiach, to kup silniki, przetestuj i napisz nam tutaj :) :) :) :) - jeśli sądzisz, że kilka kg. będzie miało wpływ na prędkość, to się mylisz. - nie wiem co Ci jeszcze napisać, ale zaczynasz kombinować ;D - bo jak się nie zes...sz to będziesz ważył 5 kg. więcej!!!! :) :) :) :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 6 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 jak dla mnie wyznacznikiem jest niezawodność , a to proporcjonalnie do technologi produkcji , waga hm ... jak z cylindrów i korbowodu zedrzeć po kilka mm żeliwa i stali a obudowę z alu odchudzić na 50 % , to ślinik można będzie nosić w kieszeni ;D . Ale czy od tego będzie tak samo nie zawodny ? Każdy wybiera sam co komu pasi , jak by ja robił 15mth w 16 lat , to może kupił jakiś parsun czy hidea , a różnicę kasy zainwestował , po 16latach kupił by synowi nową łódkę ;) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jzsho Opublikowano 6 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 Zapomniałeś o Tohatsu a przecież i Yama i Merkury są droższa kopią tegoż właśnie. Poza tym Tohatsu jest produkowany tak jak Honda w Japonii . A i cena też się liczy. Przy kryterium wagi musisz zwracać uwagę na rozrusznik i sterowanie. Pojemność też jest nie bez znaczenia. Moment obrotowy jest jej wykładnikiem. No i silnik dwu czy czterosuwowy? U mnie tabela porównawcza 4-T wyglądałaby tak: S-Type 20HP Four stroke honda man.st 103/46.5 (lbs/kg) 350 cc- made in Japan tohatsu man.st 114/51,8 (lbs/kg) 351cc - made in Japan yamaha man.st 114/51.7(lbs/kg) 362cc ? - made in ? mercury man.st 115/52 (lbs/kg) 351 cc - made in ? suzuki/johnson man.st 97/44 (lbs/kg) 327cc - made in ? Honda też bardzo fajna i myślę, że godna uwagi i lekka. Mam nadzieje, że pawęż wytrzyma. Poczekam co powie na to szkutnik., może trzeba będzie ją wzmocnić. Mała łupinka z dużym silnikiem, będzie się działo. Łódeczka ma 2.8 metra długości i waży ok. 40 kg. Mój mały statek: Na setnym kilometrze Narwi http://img3.imageshack.us/img3/8284/p8160241.jpg Uploaded with ImageShack.us http://img221.imageshack.us/img221/602/p8160243.jpg Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 6 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 Oj będzie, będzie :) :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raczekp1 Opublikowano 6 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 głupio robisz wstawiając silnik 15-20 km do takiej łódki. ja pływałem 15km przy łodzi 5m i łódka z jedną osoba stawała dęba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kilwater07 Opublikowano 6 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 Bardzo dziękuje za opinie. Szkoda, że nikt ostatnio nie przeprowadził testów małych silników np. 15-20 konnych. Wystarczyło by przyczepić kilka modeli do tej samej łódeczki. Zmierzyć poziom hałasu, zmierzyć osiągi, prędkość maksymalną, faktyczne spalanie. Pamiętam jak w 1995 roku dorwałem czasopismo z testem silników 6 KM. Wygrał wtedy silnik Suzuki 6 KM, dawał również największą prędkość w ślizgu. Dlatego mój wybór padł na Suzuki 8. Honda była już wtedy czterosuwowa, wypadła jednak blado w tej stawce. Jako jedyna miała problem z wejściem w ślizg. Kiedyś już podawałem ten adres na forum: ot taki test o który pytasz ale w odniesieniu do 30KM http://www.aussenborder-markt.de/aussenborder/tohatsu/test-tohatsu-30.pdf co prawda w języku Geothego- ale zawsze.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 6 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 raczek!!! mój wnuczek pływał na łodzi 3,6 metra z silnikiem 15KM i wyczynową śrubą i nie stawał dęba ;D Więc jak Ty pływałeś ??? Uczyłeś się cy cóś? A może byłeś wzięty ;D ;D ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jzsho Opublikowano 7 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 Kiedyś już podawałem ten adres na forum: ot taki test o który pytasz ale w odniesieniu do 30KM http://www.aussenborder-markt.de/aussenborder/tohatsu/test-tohatsu-30.pdf co prawda w języku Geothego- ale zawsze.... Super o to mi chodziło, wielkie dzięki. A oto najnowszy Suzuki 20KM i tylko 44kg: http://www.youtube.com/watch?v=LyFPXRHtrsY&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=jbFSwoJmAiI&feature=relmfu oraz Mercury 15 vs Suzuki 15: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek Opublikowano 7 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 Ja mam silniczek Suzuki Df 15 Km jak dobrze pamiętam z 2006 r kolor biały - słyszałem, że o podwyższonej odporności na słone ale czy to prawda to nie wiem. Jeżeli chodzi o sam silnik to umnie działa bezawaryjnie, robię tylko przeglądy i wymiany sezonowe i to wszystko. Co do części to się niewypowiadam, jeszcze oprócz anody nic nie wymieniałem. Silnik wygląda jak nowy jedynie guma przy czapce osłaniająca przejście szarpaka trochę się zestarzała. Generalnie dość prosty silnik na gaźniku, chyba bez żadnych fajerweków technicznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jzsho Opublikowano 7 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 Ten Suzuki Df 20A na pełnym wtrysku coraz bardziej mi się podoba. Waga tylko 44 kg, pali prawie jak 15 DfA. Jak myślicie, bo już prawie zamówiłem? Co sądzicie, czy to dobry wybór, 20 KM na pełnym wtrysku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jzsho Opublikowano 8 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 głupio robisz wstawiając silnik 15-20 km do takiej łódki. ja pływałem 15km przy łodzi 5m i łódka z jedną osoba stawała dęba Mam nadzieje , że nie będzie tak źle. A to filmik z obecnym silnikiem SUZUKI 8 KM: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jzsho Opublikowano 25 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 I stało się, silnik Suzuki Df 20 AS zamówiony w Prestige Serwis (Teren Yacht Klubu Polskiego) ul. Wał Miedzeszyński 377 w Warszawie. Czas pokaże czy ten silnik to dobry wybór. http://allegro.pl/wawa-silnik-zaburtowy-suzuki-df-20-wtrysk-paliwa-i2813520377.html Zdam relacje jak tylko do mnie dotrze. Już nie mogę się doczekać. Pozdrawiam Jeszcze pytanie: jaka śruba powinna być do mojego zestawu , by prędkość max. była największa? http://www.globalsuzuki.com/globalnews/2012/0123.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 I stało się, silnik Suzuki Df 20 AS zamówiony, a czas pokaże czy to dobry wybór. Na pewno zdam relacje. Pozdrawiam gdybym miał kupować nowego zaburtowca też to by był SUZUKI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jzsho Opublikowano 19 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 Nareszcie, doczekałem się. Silnik odebrany, lecz na razie kilka fotek bo pływanie będzie na wiosnę. Jeszcze w sklepie: http://imageshack.us/a/img141/1526/df20awsklepie.jpg Ma być oszczędny bo na ubogą mieszankę: http://imageshack.us/a/img850/219/pelnywtrysknaubogmiesza.jpg śruba 9,1/4 × 10 http://imageshack.us/a/img43/1582/sruba925x10.jpg A tu silnik Suzuki DT8, stary ale jary: http://imageshack.us/a/img802/5927/suzuki8km.jpg Nowy Suzuki DF 20A i stary Suzuki DT8 http://imageshack.us/a/img20/3220/suzuki20i8km.jpg http://imageshack.us/a/img39/4782/suzuki20km.jpg "Dzieło Sztuki! DF 20A jest w chwili obecnej najbardziej rozwiniętym technologicznie silnikiem zaburtowym na rynku. To pierwszy tego typu silnik na świecie zbudowany w technologii Lean Burn oraz ze sterowanym elektronicznie wtryskiem paliwa bez potrzeby baterii. To pierwszy taki projekt na świecie w tej kategorii mocy. To kolejny gigantyczny krok w rozwoju : szybki rozruch, świetne przyśpieszenie, niesamowite osiągi i niezwykle oszczędna praca." I na razie wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jzsho Opublikowano 23 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 I jeszcze raz pozwolę sobie zadać pytanie, która śruba jest optymalna? 9,1/4 × 10 - jest w zakupionym silniku (zdjęcie w poście powyżej). 9,1/4 × 11 - występuje opcjonalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.