Skocz do zawartości

15-20 KM: Suzuki, Honda, Yamaha czy Mercury?


jzsho
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ponieważ jestem na etapie zakupu nowego silnika do  wędkarsko-rekreacyjnej łupinki , proszę o pomoc w wyborze.

Obecnie posiadam Suzuki DT8, silnik  nowy kupiony  u dealera w Polsce w 1996 roku.

Silnik właściwie nie był  używany, przestał w piwnicy 16 lat i przepracował do tego czasu 10-20 godzin.

 

W tym roku naszło mnie na pływanie, odkopałem go po latach z piwnicy, dałem do serwisu, wymieniłem olej oraz profilaktycznie jakieś części do pompy wodnej, filtr oraz świece.

Odpaliłem rewelacja. Zacząłem pływać po Zalewie Zegrzyńskim i okolicach. Spodobało  mi się to bardzo.

Wycieczki do Pułtuska i z powrotem, a wędkowanie odeszło na dalszy plan. Czyżby początki nieuleczalnej choroby?

Byłem w Różanie oraz w Dyszobabie  i to kilka razy.

Oczywiście wracałem za każdym razem do Zegrza.

Prędkość max. jaką zarejestrował GPS to 34-35 km/h.

Natomiast prędkość przelotowa którą starałem się utrzymywać to 26-28 km/h (nie chciałem za bardzo wysilać silnika). Spalanie śmiesznie małe, więc chyba pomijalne.

Chcę teraz kupić drugi silnik, bo liczę na większą prędkość przelotową.

Wybór padł na:

1. Suzuki 15 KM (44 kg), jest już 20 KM (44 kg)

2. Merkury 15-20 KM (52-54 kg)

3. Yamaha 15-20 KM ( 52-54 kg)

4. Honda 15-20 KM (46 kg)

Nie ukrywam, że najważniejszym kryterium jest prędkość oraz waga silnika.

Nie oczekuje rzecz jasna cudów, wystarczy mi max 40-42 km/h, czyli przelotowa 36 km/h.

 

Bardzo proszę o pomoc, który model silnika wybrać?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 97
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jeśli chodzi o starsze modele to można się zastanowić nad wyborem producenta. Nowe silniki robione są na jedno kopyto, wszystkie podobne a często takie same. Obliczone na jakiś przebieg, potem kosztowny serwis lub zakup nowego. Pod uwagą brałbym cenę i jeśli trzeba często nosić to wagę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym tu jeszcze rozważył zagadnienie: wagi silnnika.

jeżeli za każdym razem wyciągasz silnik z bagażnika samochodowego i Ci troszkę trzeszczy kręgosłup to jest to istotne czy jest to 44 kg (Suzuki) czy ponad  8 kg więcej (Yamaha). Pomimo, ze ten ostatni  silnik wydaje się być najlepszy, to jednak przy malym pontonie (do 3,8 m długości)  Suzuki 15 KM w pełni wystarcza.

To jest najmniejsza pojemność i najniższa waga...

Jeżeli masz natomiast ponton na przyczepce wózku czy non-stop na wodzie top zagadnienie wagi schodzi na drugi plan

 

Osobiście miałem do pontonu kiedyś Hondę 20KM i bylem z niej bardzo zadowolony !!! Potem używałem jej do małego RIBa MC 3100- zestaw marzenie...  W zasadzie nie pownienem jej sprzedawać, ale brakowało mi kasy do nowego większego silnika....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuje za opinie.

  Szkoda, że nikt ostatnio nie przeprowadził testów małych silników np. 15-20 konnych.

Wystarczyłoby przyczepić kilka modeli do tej samej łódeczki. Zmierzyć poziom hałasu, zmierzyć osiągi, prędkość maksymalną, faktyczne spalanie. Pamiętam jak w 1995 roku dorwałem czasopismo z testem silników 6 KM.

Wygrał wtedy silnik  Suzuki 6 KM, dawał również największą prędkość w ślizgu. Dlatego mój wybór padł na Suzuki 8.

Honda była już wtedy czterosuwowa, wypadła jednak blado w tej stawce. Jako jedyna miała problem z wejściem w ślizg.

  Przeglądałem w międzyczasie na naszym forum temat o głośności pracy siników zaburtowych i Yamaha jest

niezbyt cicha a przy tym podobno nierówno pracuje na wolnych obrotach. Suzuki podobno jest bardzo ciche, podobno.

To samo Honda. Ale czy tak jest naprawdę, nie wiem.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jzsho tak zachwalasz... nie chcesz przypadkiem sprzedać swojego Suzuki?

 

A w temacie; postawiłbym na małą wagę, przy okolicy 40 kg. jest co dźwigać  każdy kilogram robi różnicę.

Suzuki DT8 jest nie do sprzedania. Zachwalam bo to naprawdę świetny silnik, lekki 28 kg i na ryby oraz dalsze wyjazdy idealny.

Nie sprzedam bo wziął bym za niego grosze ma w końcu 16 lat, choć stan jest salonowy. A jeśli okaże się, że będzie mi zbędny, oddam synowi. 

Oglądałem dzisiaj Yamahę 15 i 20 oraz Suzuki 15. Powiem tak, waga i wielkość Yamahy przeraziła mnie.

Z Suzuki pod tym względem jest trochę lepiej. Zobaczę jeszcze Hondę

Łódkę trzymam na przystani, silnik zawsze zdejmowałem, wyjmowałem łódkę na brzeg i przewracałem  do góry dnem.

Przy tych motorkach samemu to nie realne. Muszę uszyć pokrowiec na silnik i łódkę, to jedyne wyjście.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....

Chcę teraz kupić drugi silnik, bo liczę na większą prędkość przelotową.

Wybór padł na:

1. Suzuki 15 KM (44 kg)

2. Merkury 15-20 KM (52-54 kg)

3. Yamaha 15-20 KM ( 52-54 kg)

4. Honda 15-20 KM (46 kg)

Nie ukrywam, że najważniejszym kryterium jest prędkość oraz waga silnika.

Nie oczekuje rzecz jasna cudów, wystarczy mi max 40-42 km/h, czyli przelotowa 36 km/h....

 

Zapomniałeś o Tohatsu  a przecież i Yama i Merkury są droższa kopią tegoż właśnie. Poza tym Tohatsu jest produkowany tak jak Honda w Japonii .

A i cena też się liczy.

Przy kryterium wagi musisz zwracać uwagę na rozrusznik i sterowanie.

Pojemność też jest nie bez znaczenia. Moment obrotowy jest jej wykładnikiem.

No i silnik dwu czy czterosuwowy?

 

U mnie tabela porównawcza 4-T wyglądałaby tak:

S-Type 20HP Four stroke

 

honda man.st 103/46.5 (lbs/kg) 350 cc- made in Japan

tohatsu man.st 114/51,8 (lbs/kg) 351cc - made in Japan

yamaha man.st 114/51.7(lbs/kg) 362cc ? - made in ?

mercury man.st 115/52 (lbs/kg) 351 cc - made in ?

suzuki/johnson man.st 97/44 (lbs/kg) 327cc - made in ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jzsho!

 

 

Powiem Ci tak:

- nie wiadomo do jakiej udeczki dobierasz silnik, więc wszystkie rady o kant dupy!

- ja Ci radzę 350KM powiesić, może się zmieści. ;)

- jeśli chcesz testy to kliknij w goglarkę, znajdziesz testy silników chyba wszystkich firm

- jeśli chcesz dodatkowo w polskich realiach, to kup silniki, przetestuj i napisz nam tutaj :) :) :) :)

- jeśli sądzisz, że kilka kg. będzie miało wpływ na prędkość, to się mylisz.

- nie wiem co Ci jeszcze napisać, ale zaczynasz kombinować ;D

- bo jak się nie zes...sz to będziesz ważył 5 kg. więcej!!!! :) :) :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie wyznacznikiem jest niezawodność , a to proporcjonalnie do technologi produkcji , waga hm ... jak z cylindrów i korbowodu zedrzeć po kilka mm żeliwa i stali a obudowę z alu odchudzić na 50 % , to ślinik  można będzie nosić w kieszeni  ;D . Ale czy od tego będzie tak samo nie zawodny ? Każdy wybiera sam co komu pasi , jak by ja robił 15mth w 16 lat , to może kupił jakiś parsun czy hidea  , a różnicę kasy zainwestował , po 16latach kupił by synowi nową łódkę  ;) .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałeś o Tohatsu  a przecież i Yama i Merkury są droższa kopią tegoż właśnie. Poza tym Tohatsu jest produkowany tak jak Honda w Japonii .

A i cena też się liczy.

Przy kryterium wagi musisz zwracać uwagę na rozrusznik i sterowanie.

Pojemność też jest nie bez znaczenia. Moment obrotowy jest jej wykładnikiem.

No i silnik dwu czy czterosuwowy?

 

U mnie tabela porównawcza 4-T wyglądałaby tak:

S-Type 20HP Four stroke

 

honda man.st 103/46.5 (lbs/kg) 350 cc- made in Japan

tohatsu man.st 114/51,8 (lbs/kg) 351cc - made in Japan

yamaha man.st 114/51.7(lbs/kg) 362cc ? - made in ?

mercury man.st 115/52 (lbs/kg) 351 cc - made in ?

suzuki/johnson man.st 97/44 (lbs/kg) 327cc - made in ?

Honda też bardzo fajna i myślę, że godna uwagi i lekka.

Mam nadzieje, że pawęż wytrzyma. Poczekam co powie na to szkutnik., może trzeba będzie ją wzmocnić.

Mała łupinka z dużym silnikiem, będzie się działo. Łódeczka ma 2.8 metra długości i waży ok. 40 kg.

 

Mój mały statek:

 

Na setnym kilometrze Narwi

 

http://img3.imageshack.us/img3/8284/p8160241.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

http://img221.imageshack.us/img221/602/p8160243.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuje za opinie.

  Szkoda, że nikt ostatnio nie przeprowadził testów małych silników np. 15-20 konnych.

Wystarczyło by przyczepić kilka modeli do tej samej łódeczki. Zmierzyć poziom hałasu, zmierzyć osiągi, prędkość maksymalną, faktyczne spalanie. Pamiętam jak w 1995 roku dorwałem czasopismo z testem silników 6 KM.

Wygrał wtedy silnik  Suzuki 6 KM, dawał również największą prędkość w ślizgu. Dlatego mój wybór padł na Suzuki 8.

Honda była już wtedy czterosuwowa, wypadła jednak blado w tej stawce. Jako jedyna miała problem z wejściem w ślizg.

 

Kiedyś już podawałem ten adres na forum:

ot taki test o który pytasz ale w odniesieniu do 30KM

 

http://www.aussenborder-markt.de/aussenborder/tohatsu/test-tohatsu-30.pdf

co prawda w języku Geothego- ale zawsze....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś już podawałem ten adres na forum:

ot taki test o który pytasz ale w odniesieniu do 30KM

 

http://www.aussenborder-markt.de/aussenborder/tohatsu/test-tohatsu-30.pdf

co prawda w języku Geothego- ale zawsze....

Super o to mi chodziło, wielkie dzięki.

 

A oto najnowszy Suzuki 20KM i tylko 44kg:

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=LyFPXRHtrsY&feature=related

 

http://www.youtube.com/watch?v=jbFSwoJmAiI&feature=relmfu

 

 

oraz Mercury 15 vs Suzuki 15:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam silniczek Suzuki Df 15 Km jak dobrze pamiętam z 2006 r kolor biały - słyszałem, że o podwyższonej odporności na słone ale czy to prawda to nie wiem. Jeżeli chodzi o sam silnik to umnie działa bezawaryjnie, robię tylko przeglądy i wymiany sezonowe i to wszystko. Co do części to się niewypowiadam, jeszcze oprócz anody nic nie wymieniałem. Silnik wygląda jak nowy jedynie guma przy czapce osłaniająca przejście szarpaka trochę się zestarzała. Generalnie dość prosty silnik na gaźniku, chyba bez żadnych fajerweków technicznych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

I stało się, silnik Suzuki Df 20 AS zamówiony w Prestige Serwis (Teren Yacht Klubu Polskiego) ul. Wał Miedzeszyński 377 w  Warszawie. Czas pokaże czy ten silnik to dobry wybór.

http://allegro.pl/wawa-silnik-zaburtowy-suzuki-df-20-wtrysk-paliwa-i2813520377.html

Zdam relacje jak tylko do mnie dotrze. Już nie mogę się doczekać.

Pozdrawiam

Jeszcze pytanie:

jaka śruba powinna być do mojego zestawu , by prędkość max. była największa?

 

http://www.globalsuzuki.com/globalnews/2012/0123.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Nareszcie, doczekałem się. Silnik odebrany, lecz na razie kilka fotek bo pływanie będzie na wiosnę.

Jeszcze w sklepie:

http://imageshack.us/a/img141/1526/df20awsklepie.jpg

 

 

 

 

 

Ma być oszczędny bo na ubogą mieszankę:

http://imageshack.us/a/img850/219/pelnywtrysknaubogmiesza.jpg

 

 

 

 

śruba 9,1/4 × 10

http://imageshack.us/a/img43/1582/sruba925x10.jpg

 

 

 

A tu silnik Suzuki DT8, stary ale jary:

http://imageshack.us/a/img802/5927/suzuki8km.jpg

 

 

 

Nowy Suzuki DF 20A i stary Suzuki DT8

http://imageshack.us/a/img20/3220/suzuki20i8km.jpg

 

http://imageshack.us/a/img39/4782/suzuki20km.jpg

 

"Dzieło Sztuki! DF 20A jest w chwili obecnej najbardziej rozwiniętym technologicznie silnikiem zaburtowym na rynku. To pierwszy tego typu silnik na świecie zbudowany w technologii Lean Burn oraz ze sterowanym elektronicznie wtryskiem paliwa bez potrzeby baterii. To pierwszy taki projekt na świecie w tej kategorii mocy. To kolejny gigantyczny krok w rozwoju : szybki rozruch, świetne przyśpieszenie, niesamowite osiągi i niezwykle oszczędna praca."

 

I na razie wystarczy.

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...