MMHammer Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Kontynuacja tematu http://forum-motorowodne.pl/riby-i-pontony/dobor-silnika-do-riba/ Mysle że jednak tu bedzie bardziej na temat Może tu znajdą sie użytkownicy takich silników chcący podzielić sie swoją wiedzą i rozswietlą troche ten problem. Staram sie dobrać silnik do RIBA którego kupiłem PLASTIMAR PAROS 520 Czyli 5.2m i ok280kg (na tabliczce 100KM max) Przeznaczenie - pływanie rekreacyjne 4-7 osób woda, słodka i słona wakeboard (stawiam wierze) banan koła itp Szukałem silnika 2T 75-115KM za 5-7 000 ale jak poczytałem o spalaniu tych silników to doszedłem do wniosku że lepiej dołożyć troszke kasy i mieć spore na paliwie oszczedności Mysle że w sezonie przeplyne ok 30x3-4h Czyli stawiam na około 100-120h to biorąc średnie spalanie (oszczednego czterosówa) w okolicy strzelam 12litrów to daje nam około 7000zł na paliwo na sezon. Czyli 2T starego typu to chyba 10 - 12 000 !!! . :o Dlatego przychylam sie ZDECYDOWANIE ;D do 4T myslę że ok 75-100KM Przekopuje po kilka godz dziennie oferty i opinie na forach naszych i zagranicznych + testy Dzwonie po serwisach i ludziach znanych w światku motorowodnym szukając silnika i informacji który lepiej wybrać ale dalej jest sporo pytan na które nie znam odp Super bo dzieki temu poznaje super fajnych ludzi chcących pomóc i dzielących sie swoją pasją. Podziekowania dla Johnny_Bravo750 i Jarek10 Podstawowe 1.Optymalna moc do mojego Riba 75KM bedzie ok ??? 2.Spalanie 2T nowego typu ETEC czy Optimax w stosunku do Hondy BF czy Yamahy F Mam takie oferty 1. Honda BF75 2002r Manetka + komplet zegarów Waga 165kg Cena 11000. Podobno to to samo co BF90 tylko inne gazniki czyli odblokowac na 90 chyba bedzie trudno ew Suzuki DF70 2002r Manetka+zegary Waga 160kg Cena 10 000. 2. Etec 90 2005r Manetka (może bedą zegary) Waga super 145kg. Cena ok 13-14000 Podobno bardzo dobre silniki -jedynie boje sie o spalanie - w tych testach co czytałem (min na naszym forum jest porównanie ETECA 75 i BF75 ale na wtrysku - gaznik moze byc mniej oszczedny) palą o 20-50% wiecej od najoszczedniejszych 4T. Jezeli jest tak w praktyce ??? To do wykreslenia z listy. 3. Honda BF90 2005r Manetak +komplet zegarów Waga 165kg Cena 1450 Hondy mają opine bardzo oszczednych ale czy te starsze na gaznikach również ??? Podobno gaznikowe BFy mają wade - zawachanie podczas mocnego dodania gazu (reagują brutalnie po chwili) co bardzo przeszkadza w podczas pływania z narciażem - wiadomość z serwisu. Na ile to przeszkadza, dyskwalifikuje silnik do ciągniecia zabawek. 4. Yamaha F100 2005r na gaźniku waga 170kg Cena 15000 Fajny cichy w miare lekki ale na gazniku - wada? Podobno te na gazniku wiecej palą PRAWDA? Jest jeszcze Suzuki DF115 2008 waga 195kg Cena 17000 ale to już chyba za ciezkie i za mocne tym bardziiej że stawiam na zwinnosc Riba i ekoomie zestawu. i Optimax 115 Waga 170kg 2009/10 Cena ok 18000 ale to juz ponad budżet Podpowiedzcie prosze bo ciezko mi podjąć decyzje Faworytem uważam jest Yamaha F100 ale czy warto dokładać 4 000 dla 20KM ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MMHammer Opublikowano 10 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2014 PYTANIE NA ZAPAS TROSZKE Co do BFa 75 można tam wymienić gażniki z 26mm na jakiś zestaw 4x32mm `(taka sed jest w BF90) z np motoru CB1000 lub podobnego? Zastanawiłem sie nawet czy jest możliwość / szansa w zimie ja bedzie troszke czasu założyć cały zestaw kolektor+ wtryski pompa i komputer z CIVICA na którego podstawie zbudowany jest BF75-podobno blok ten sam (civic 1.6) Na forum Civica znalazłem magików co zakładają takie zestawy do starszych wersji gaznikowych co by podnieś osiągi swoich bryczek. Jest cien szansy takiej operacji przy wersji zmarynizowanej tego silnika? Czy raczej jak bedzie mało to wymienic silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2014 obejrzyj sobie kolektor dolotowy z Civica i podumaj jak to będzie wyglądać w silniku outboard, wystawać poza obudowę ?, dorobisz obudowę. Zakładając nawet, że zrobisz takiego Frankensteina to musisz to wszystko zestroić z ECU, musisz dodatkowo zapodać jakąś świnke (piggy-back) aby to ogarnąć, bo to, nie musi całkiem działać na fabryczny sofcie (mapach), gdyż na poprawność działania MPI wpływ mają różne czynniki, od długości kolektorów, odczytu dodatkowych sensorów (których gaźnik nie posiada np. map sensor, często sonda lambda, itd...), prawdopodobnie inna pompa paliwa. Jak zliczysz wszystkie koszty i problemy to lepiej nie kombinować. 2T będzie palił o 30-40% więcej niż 4T. wtrysk w 2T lub 4T daje oszczędności na poziomie ok. 10%. musisz wiedzieć, że podstawowym priorytetem silników marine jest niezawodność i nie masz co czerpać inspiracji z Civiców skręcanych na drut i klejonych butaprenem przez chłopców w wieku młodzieńczym. na twoim miejscu bym szukał jakiegoś 4T o mocy 100-115KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Białyzet Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2014 też uwazam, że tylko 4t, 2t raczej dla maniaków sportu i szybkości, wtedy nie liczy sie ekonomia i trwałosć, a lekka waga silnika i moc !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MMHammer Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Mam jeszce kila takich pytań 1. Jak mocno ma znaczenie waga silnika? ETEC 145kg Honda BF75/90 165kg Yama F100 170kg Suzuki DF90/115 195kg to już jednak 50kg wiecej od ETECA Odczuje się rózniece? Miedzy silnikami 4T również 165kg VS 195kg (można w ogóle powiesić takiego ogromnego klocka)? 2. Zbiornik i aku idzie na dziub aby równoważyć cieżar silnika? 3. Jaki aku? Żelowy 40-50Ah wystarczy? 4 Warto dołożyć 40% ceny wiecej miedzy BF75 a BF90/F100 Dopłacamy 4000zł za dodatkowe 15 -25KM wiecej warto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 W ribie waga silnika ma znaczenie, pisali o tym koledzy w poprzednim wątku... Jeśli chodzi o zużycie paliwa nowego 2T na wtrysku to jest tylko odrobinę większe niż 4T. Sam jestem użytkownikiem takiego silnika i nie pali mi znacząco więcej niż 4T kolegów...większą różnice stanowi hałas ale tylko przy spacerowym pływaniu. Jeśli będziesz pływał szybko, to nie ma to aż takiego znaczenia. Co do aku to jest odpowiedni temat - z tego co pamiętam żelowe są raczej do elektryków, nie zalecane jako główny aku na łodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2014 Aku 40-50 Ah wystarczy z powodzeniem i nie ma przeciwwskazań by akumulator żelowy był głównym / rozruchowym/ na łodzi bynajmniej ja takich nie znam a używam akumulator AGM żelowy w wersji marynistycznej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MMHammer Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2014 Co do aku to już doczytałem ale jeżeli chodzi o naj umiejscowienie zbiornika to nic nie znalazłem. Panowie pytanko Ma ktoś ETECA 75/90 i może cos napisać o tym silniku z autopsji? W testach wychodzi : + lekki b dynamiczny - spalanie 30-40% wiecej niż 4T głosny Rozmawiałem z 2 serwisami i ludzmi handlującymi różnymi silnikami. Opinie które usłyszałem są raczej bardzo pozytywne, łącznie z oceną spalania ( nie wiecej niż 4T na gażniku)? Gdzie jest prawda Biorąc pod uwage koszt roczny paliwa to 30% to ponad 2 koła !!! Etec wygrał test (pomimo spalania 18l/h przy predkości cruissingowej - inne 12l/h) Nie rozumiem. http://www.boatpoint.com.au/engine-reviews/2005/johnson/90-to-100hp-four-strokes-and-direct-injection-two-strokes-8323 Tu też spalanie +30% 0,4l/km , honda 0.29l/km a prosze mozna z 2T uzyskac niskie spalanie optimax też 0.3l/km http://forum-motorowodne.pl/silniki-do-lodzi/testy-silnikow/ a tu dla odmiany chwalą bardzo eteca oszczednosc http://www.questoutdoors.net/gear/tested/evinrude-etec/ Nie łape tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Białyzet Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 ja osobiście wybrałbym jakiegoś fajnego mocnego czterosówa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MMHammer Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2014 Dostałem propozycje zakupu OPTIMAKSA 125KM z 2010/11r za 18 000 Troszke przegiecie i z moca i kwota mocno ponad budżet ale oferta birac pod uwage rok ciekawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MMHammer Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Widze że nikt z aktywnych członków nie ma ETECA - pytania pozostały bez odzewu a na maile które wysłałem do ludzi którzy pisali o etekach nie dostałem odpowiedzi Przeanalizowałem troszke testów Starałem sie ocenić sprzeczne informacje na temat spalania ETECA i wyrobić sobie pogląd na inne. ETEC 90 http://www.budsoutboardmarine.com/uploads/90_performance_report_alumacraft.pdf http://www.boatpoint.com.au/engine-reviews/2005/johnson/90-to-100hp-four-strokes-and-direct-injection-two-strokes-8323 4.9m 500kg (NISKA MASA)------------------5m 970kg przy 650 5km/h spalanie 0.58l/h--------4.7km/h 0.8l/h przy 2500 18km/h spalanie 8,7l/h przy 3 000 31km/h spalanie 11.4l/h przy 3 500 37.6km/h spalanie 14l/h- przy 4 000 44.3km/h spalanie 18.5l/h ---- 44,5km/h spalanie 18,7l/h WOT 5500 65,3km/h spalanie 34l/h ------64,5km/h (inna śruba 70km/h) spalanie 30.2l/h ETEC 75 łódź 4,7m 880kg 500 6.1km/h 0.7l/h 4000 5.55km/h 15.6l/h 5150 wot 68.5km/h 25,2l/h BF 75 i 90 to to samo tylko inne gażniki BF 75 5,8m 800kg ---------------------------BF 90 5m 900kg przy 800 --------------------------------- 4,7km/h spalanie 1.1l/h przy 3 000 22.1km/h przy 4 000 39.4km/h spalanie 7,5l/h--------45km/h spalanie 9l/h WOT 5 800 58,8km/h spalanie 23l/h ---------62km/h spalanie26l/h http://www.boatpoint.com.au/engine-reviews/2000/honda-bf75-8138 Yamaha F80A i F100A gaźnik 5,2m 800kg --------------------------5,8m 850kg 4000 37,5km/h 10l/h------------------40km/h 13l/h 5800 WOT 59,5km/h 26l/h-----6000 65,7km/h 31l/h Na forach E-TEC http://www.westernangler.com.au/archive/9/49087/_evinrude_90_etec http://www.ausfish.com.au/vforum/showthread.php?122442-90-etec-fuel-consumption NIE ROZUMIEM DLACZEGO NA FORACH TAK CHWALĄ ETECA - i WYGRAŁ TESTY min te gdzie pali 19l przy 4000obr czyli w najczesciej uzywanym zakresie - TO WIECEJ NIŻ 115KI PRZY DUŻO WIEKSZYCH ŁÓDKACH SZCZERZE MIAŁEM NA NIEGO OGROMNĄ CHĘĆ ALE SPALANIE 100% WYŻSZE NIŻ KONKURENCJA JEST DLA MNIE DYSKWALIFIKUJĄCE. ROZMAWIAŁEM Z DWOMA SERWISAMI - POWIEDZIAŁEM ŻE MAM 4 SILNIKI DO WYBORU - I JEDEN I DRUGI POLECIŁ ZDECYDOWANIE ETECA ???? Testy sie mylą czy ludzie nie zdają sobie sprawy że ten silnik pali tyle co silniki 2T z lat 70tych !!! ????? Tu porównanie 115tek SUZUKI DF115 5,7m 1100kg 700 7km/h 1.2l/h 4000 40km/h 16.5l/h 5750 WOT 58km/h 39l/h Yamaha F115A 5.5m 1150kg-----------6,3m 545kg --- 4km/h 1.2l/h---------------1.9l/h ------------------------3500 15.12l/h 4000 34km/h 15.7l/h------------- WOT 70km/h 37.5l/h----5800 34l/h ETEC 115 5.3m 1010kg 650 4.4km/h 1l/h 4000 44.7km/h 21l/h 5550 wot 65km/h 45l/h OPTIMAX 115 5.7m 1000kg------------------6.3m 545kg--------------- 650 4.7km/h 0.7l/h----------------0.76l/h------------------4.km/h 0.7l/h 3000 27.6km/h 9.6l/h------------------------------------27.6km/h 9.6l/h -----------------------------3500 17.1l/h 4000 44.4km/h 17.6l/h 5500 WOT 65km/h 37.6 ----5600 41,6l/h OPTIMAX 125 4000 43,2km/h spalanie 20.9l/h 4500 48km/h spalanie 19l/h 5500 56km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKE_G Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Mogę powiedzieć z własnego doświadczenia, że BF75 to świetny i niezawodny silnik Czy ma jakieś zawachanie jak się szybko daje gazu? A no ma Czy przeszkadza? Wystarczy zamiast dać odrazu ogień wkręcić go na maksymalne obroty.... Czyli w praktyce zamiast popychać manetkę na maksa do przodu w ciągu 1 sekundy robisz to w 2 czy 2,5 sekundy i masz problem z głowy Jeśli chodzi o E-Teca serdecznie ODRADZAM. Super silnik ale jak padnie komputer to nikt w Polsce nie jest w stanie z tym sobie poradzić. Sorka ale serwis BRP w polsce jest beznadziejny CO WY MACIE Z TYMI SPALANIAMI W 2 SUWACH ?? Jasne 2 suw na gaźniku pali sporo więcej. Ale jeśli mówimy o silnikach na wtrysku to spalania są podobne. Nie mam doświadczenia w silnikach 75-115 KM ale 200tki czy 250tki palą tyle samo. Czy 2 suw czy 4 suw różnica w spalaniu to około 1-2 litry na godzine Biorąc pod uwagę że te silniki palą 50, 60 czy 70 litrów to rzeczywiście oszczędzamy, że ho ho Wracając do różnicy w masie.... jeśli masz pływać po morzu to przy łódce 5,2 metra każde 10 kg róznicy na pawęży zrobi Ci ogromną różnice stabilności. Im lżej tym lepiej A co do akumulatora.... ja odpoalam 250tkę akumulatorem 45Ah >:D Wystarczający na odpalenie, posłuchanie radia itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MMHammer Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Bardzo dizekuje za szybką i rzeczową odpowiedz Mogę powiedzieć z własnego doświadczenia, że BF75 to świetny i niezawodny silnik Czy ma jakieś zawachanie jak się szybko daje gazu? A no ma 1. Bedzie to przeszkadzało w starcie z narciarzem? 2. Wystarczy taka 75ka do RIba 5.2m - osiągi są niewiele gorsze niż 90ka kilka km max mniej. Jeśli chodzi o E-Teca serdecznie ODRADZAM. Super silnik ale jak padnie komputer to nikt w Polsce nie jest w stanie z tym sobie poradzić. Sorka ale serwis BRP w polsce jest beznadziejny CO WY MACIE Z TYMI SPALANIAMI W 2 SUWACH ?? Jasne 2 suw na gaźniku pali sporo więcej. Ale jeśli mówimy o silnikach na wtrysku to spalania są podobne. Według testów to nie są Porównując do BF75-90 na gaznikach Eteca 90 na wtrysku spalalanie mamy o 100% wyższe Przynajmniej takie podali w dwóch niezależnych testach (wyniki +/- sie pokryły) ---------------BF75 ---------------- BF90--------------test 1-------- ETEC 90 --------test 2 4000obr-----40km/h-7.5l/h----- 45km/h - 9l/h-------44.3km/h - 18.5l/h ---- 44,5km/h - 18,7l/h TROSZKE LIPA chyba że to nie prawda. Jak policzyłem to paliwo rocznie bedzie mnie kosztowało +/- 7 000zł to ok 10 czy 20 mogę dodatkowo przeżyć (choć wiadomo wolał bym in -) ale nie dodatkowo + 100% !! >:( Specjalnie wkleiłem porównanie 115tek i tu ETEC wychodzi spalanie + 30% . Wracając do różnicy w masie.... jeśli masz pływać po morzu to przy łódce 5,2 metra każde 10 kg róznicy na pawęży zrobi Ci ogromną różnice stabilności. Im lżej tym lepiej Tu właśnie lipa straszna bo boje sie że leciutki ETEC zrujnuje mnie finansowo a wszystkie 4T są cholery ciężkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Takie porównanie nie jest dokładne, bo testy dotyczą różnych łodzi... ::) Jakbym porównał swoje spalanie z kolegą @Lewarem (taki sam motor) to mój pali 30% więcej i pływa 30% wolniej... Tyle że pcha łódź dwa razy cięższą... Kiedyś porównałem zużycie paliwa na trasie Szczecin - Dziwnów jak płynęliśmy z Mariuszem. Łódki wielkościowo podobne, moja nieco cięższa, mój Optimax135 nie spalił więcej niż 10% niż Yama F150. Zresztą po co tyle szukasz, nie lepiej poczytać tu: http://forum-motorowodne.pl/silniki-do-lodzi/testy-silnikow/ Akurat w pierwszym poście masz testy silników jakie cię interesują... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MMHammer Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Takie porównanie nie jest dokładne, bo testy dotyczą różnych łodzi... ::) Jakbym porównał swoje spalanie z kolegą @Lewarem (taki sam motor) to mój pali 30% więcej i pływa 30% wolniej... Tyle że pcha łódź dwa razy cięższą... Masz racje ale w teście podali typ łodzi długość i cieżar i tu ciekawostka BF 75-90 pchający łódź 800 - 900kg spala mniej (7,5-9l) niż etec pchąjcy 970kg czy 500kg spala (19l/h) Dlatego coś nie chce mi się wieżyc w te winiki ale jak by to było + 10% to można ro zlekceważyć jeżeli piszą że pali 2x wiecej to jest to niepokojące Kiedyś porównałem zużycie paliwa na trasie Szczecin - Dziwnów jak płynęliśmy z Mariuszem. Łódki wielkościowo podobne, moja nieco cięższa, mój Optimax135 nie spalił więcej niż 10% niż Yama F150. Jes to kwestia masy bo z tego co czytam to OPTIMAXY palą rewelacyjnie Mam chec na tą 125ke ale wydaje mi sie że to przegięcie tym bardziej że jest to kwestia wydac 10 czy 18 a JAREK10 podkreślał żeby nie przekraczać mocy na pawęży a ja mam 100KM Zresztą po co tyle szukasz, nie lepiej poczytać tu: http://forum-motorowodne.pl/silniki-do-lodzi/testy-silnikow/ Akurat w pierwszym poście masz testy silników jakie cię interesują... Czytałem, czytałem ale dziekuje. Tu też ETEC wychodzi wiecej ale o w miarę do przyjęcia +30%. Nie wiem skąd te różnice bo ETEC 75 i ETEC 90 to ten sam silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2014 Mi osobiście bardziej przeszkadza głośniejsza praca na wolnych obrotach niż zużycie paliwa... ale to moje odczucia. Moim zdaniem bierz najnowszy i w najlepszej cenie, a reszta to detale... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKE_G Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 BF75 nie ma problemu z narciarzem. Tak jak mówie... musisz "wyczuć" manetkę i będzie okej Ja miałem BF75 na łódce 4,4 metra i wyciągałem 2 narciarzy... ale kazdy umiał szybko wystartować, żeby nie blokować łódki. Myśle, że 75 z ribem 5,2 metra nie bedzie problemu Właśnie porównanie spalania między jednym a drugim silnikiem na innych łodziach o innym ciężarze Uwierz mi, że 2t na wtrysku pali może 5% więcej niż 4t na gaźnikach. Tyle tylko, że w sezonie musisz kupić troszke więcej oleju Pływałem przez chwile na E-tecu 250 HO i wcale nie żlopało to więcej paliwa niż 200 czy 225 czy 250 4t na podobnych łodziach Do tego przy lekkiej łodzi i 2 suwie doświadczysz zupełnie innej mocy i momentu obrotowego Etec jest KOSMICZNIE mocny w porównaniu do Hondy czy Yamahy w 4T Przy łodzi która waży 2,5 tony nie będzie to aż tak widoczne ale przy 5 metrowym ribie przy starcie z narciarzem będziesz narciarzowi wyrywał ręce >:D Ja miałem porównanie między 250 4T a 250 H.O. na swoich łodziach które w komplecie z silnikiem i paliwem ważą w okolicach 1000 kg. Różnica przyspieszenia była naprawde kosmiczna... tzn. od 1000rpm do 3000rpm było podobnie ale od 3000rpm do 6000rpm Etec był 2 razy szybszy !!! Jednak powtarzam, z własnego doświadczenia nie polecam E-teca. Poszedłbym w Optimaxa z racji większej niezawodności elektroniki i lepszego serwisu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MMHammer Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Wiem że super fajnie to chodzi i jest leciutkie Mam mega ochote na tego ETECA ale jak to ma palic 18-20l/h to dziekuje i wole dołożyć nawet do czegoś droższego co bedzie paliło średnio 10-12l/h Uważam że to praktycznie niemożliwe aby nowoczesny silnik palił 100% wiecej niż konkurenci ale 4 testy które znalazłem podają takie spalanie +100% przy 4000obr Test na naszym forum z boote-magazin.de Łódź Hawk 540 CC waga 520kg, długość 5,4m. Porównanie BF 75 (chyba wtrysk) i ETECA 75 30km/h----0.27l/km----------------0.39l/km to+45% 35km/h----0.29l/km----------------0.35l/km +25% 40km/h----0.29l/km----------------0.40l/km +35% 45km/h----0.32l/km----------------0.41l/km +35% to i tak lepiej niż na boatpoint bo tam +100% 50km/h----0.35l/km----------------0.41l/km +20% To jeszcze można przeżyć choć ja wybrałbym inny chyba LIPA TE WSZYSTKIE TESTY ??? Jak to możliwe ?? CO BYSCIE WYBRALI ?? ?? BFa75 na gaznikach chyba 2001r mam za 11 000 165kg Bfa90 na gaznikach 2005r za 14 000 165kg Eteca90 z 2006r mam za 13 000 145kg Optimaxa 125 z2010r za 18 000 (to juz inna kategoria cenowa) 170kg Yamahe F100 gaznik 2005r za 16000 170kg SUZUKI DF115 2008r 17 000 waga 193kg Mój typ to 1. BF75 - rozsądnie 2. ETEC boje sie spalania - gdyby nie to byłby nr 1 - waga i moment - super 3. Optimax - bardzo dobry silnik - rewelacyjna cena ale różnica 10 000 a 18 000 to kosmos choć mam na niego chęć. PROSZE O POMOC W WYBORZE podajcie waszym zdaniem który to zdecydowany BEST BUY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Największym problemem jest kwota za jaką chcesz kupić silnik ;) reszta jest mało istotna Ja jestem fanem etec-a oraz tldi tośki ( tego nie brałeś pod uwagę) - np taki Zarówno etec 90 jak i tośka to bym miał wielki dylemat co wybrać.. Obydwa silniki są to 2-suwy na wtrysku z ta różnicą, że tośka ma dodatkowo KOMPRESOR pompujący powietrze do wtryskiwaczy paliwowo-powietrznych. Reszta co wymieniłeś mnie nie interesuje ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 PS. w przypadku eteca na Twoim miejscu obawiałbym się jednego małego drobiazgu... prawidłowej jego eksploatacji przez szamanów. Silnik jest bardzo mocny, szczególnie nowe etecki 90 H.O. oraz niezwykle ekonomiczny pontoon series. Ale w eksploatacji eteca jest kilka niuansów które należy przestrzegać bo jeżeli nie to później może okazać się puszką Pandory ;) Z typowych przypadłości w przypadku silnika 90KM starszej generacji może być przekładnia. Producent nie tyle co zaleca ale nakazuje zalewać ją HPF-em który powinien wytrzymać 3 lata lub 300mth, jednak większość osób leje do nich co popadnie, a później jest płacz jak rozsypie się przekładnia. Nie lubi też uderzeń śrubą o coś, bo ze względu na dość małej średnicy wałek wykrzywia go. Dlatego jak chcesz kupować używany starszej generacji to poznaj dokładnie jego historię oraz kupuj go z kimś kto zna eteca. Jak kupisz dobrze to banan z twarzy Ci nie zejdzie przy pływaniu. Chcesz ciągać narciarza mając jeszcze kilka osób na pokładzie - nie masz innego wyboru tylko 2-suw. Honda nie ma w ogóle momentu jak yamaha i suza.. testy spalania mogą sobie jakieś tam pokazywać a ja Ci podam przykład z życia. Mój kolega ma dużą 2 tonowa łajbę. Miał przy niej suzę 140. Pchało to maksymalnie 50km/h. Przy tej prędkości spalał około 45litrów/h. Z miesiąc temu wstawiłem jemu eteca 200... teraz przy 3900 obr/min ma 54km/h i spala jemu 32 litry. No na maksa jak wciśnie na 5300 obr/min to pokazuje 75litrów ale w gruncie rzeczy ma czym przycisnąć przy tej samej wadze i ma średnie spalanie mniejsze. Wiadomo, ze trzeba do tego jeszcze doliczyć olej ale i tak wychodzą spore oszczędności... Pewnie podobnie może być u Ciebie z narciarzem, że wbrew pozorom na etecu mniej spalisz jak w tym beeefie ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MMHammer Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Największym problemem jest kwota za jaką chcesz kupić silnik ;) reszta jest mało istotna Ja jestem fanem etec-a oraz tldi tośki ( tego nie brałeś pod uwagę) - np taki Najczesciej kasa to najwyższy problem, ni mówie że ma być to sztywno do 14 jak założyłem ale jak mam wydac wiecej to chciałbym być przekonany że warto. Wiele osób chwali Eteca pod niebiosa - gdyby nie to, to w ogóle nie brał bym go pod uwag, ale cały czas martwi mnie że w tych testach musi być ziarno prawdy Koledzy nie wiem jak Wy ale ja jestem w stani wydać nawet spore pieniądze ale musze być przekonany o słuszności danego wyboru OK Przekonujecie np OPTIMAX to za...ty silnik, za...dala jak dziki i pali tyle co nic ale kosztuje tyle i tyle. OK Staram sie go kupić jestem najszczesliwszym czlowiekiem na tym forum LOL :) PS. w przypadku eteca na Twoim miejscu obawiałbym się jednego małego drobiazgu... prawidłowej jego eksploatacji przez szamanów. Silnik jest bardzo mocny, szczególnie nowe etecki 90 H.O. oraz niezwykle ekonomiczny pontoon series. Ale w eksploatacji eteca jest kilka niuansów które należy przestrzegać bo jeżeli nie to później może okazać się puszką Pandory ;) Dlatego jak chcesz kupować używany starszej generacji to poznaj dokładnie jego historię oraz kupuj go z kimś kto zna eteca. Jak kupisz dobrze to banan z twarzy Ci nie zejdzie przy pływaniu Tak wiem naczytalem sie troszke o probl tego silnika Dlatego planuje wybrac sie z znajomy, ktory de facto namawia mnie na eteca i ma sprzet aby go podłaczyc do kompa Chcesz ciągać narciarza mając jeszcze kilka osób na pokładzie - nie masz innego wyboru tylko 2-suw. Honda nie ma w ogóle momentu jak yamaha i suza.. testy spalania mogą sobie jakieś tam pokazywać a ja Ci podam przykład z życia. ...teraz przy 3900 obr/min ma 54km/h i spala jemu 32 litry. No na maksa jak wciśnie na 5300 obr/min to pokazuje 75litrów ale w gruncie rzeczy ma czym przycisnąć przy tej samej wadze i ma średnie spalanie mniejsze. Wiadomo, ze trzeba do tego jeszcze doliczyć olej ale i tak wychodzą spore oszczędności... Pewnie podobnie może być u Ciebie z narciarzem, że wbrew pozorom na etecu mniej spalisz jak w tym beeefie ;D Zaje....cie o takie opinie mi chodzi Co do Hondy to słyszalem już takie opinie Spalanie super ale moment obr kiepsko Czyli Co twoim zdaniem ETEC to dobry wybór ?? `PANOWIE I PANIE no i co ETEC to BEST BUY??? Jak bedzie mi palił 18 to Was bede straszył po nocach ;D ;D ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Moim zdaniem e-Tec ma jeden poważny błąd. Dwa różne napięcia w kompie. Sprawdź ile kosztuje wymiana kompa w e-Tec. Samo oprogramowanie jest droższe od typowego ,,modułu" w innych silnikach. 50V to już nie zwykłe 12V. Drobne przebicie i pozamiatane. Trochę przekombinowany silnik bezwględnie wymagający prawidłowego serwisowania. Zero tolerancji dla kieszeni. To co niby ma zaoszczędzić na zużyciu paliwa i tak nie zostanie w kieszeni właściciela ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Moim zdaniem e-Tec ma jeden poważny błąd. Dwa różne napięcia w kompie. Sprawdź ile kosztuje wymiana kompa w e-Tec. Samo oprogramowanie jest droższe od typowego ,,modułu" w innych silnikach. 50V to już nie zwykłe 12V. Drobne przebicie i pozamiatane. Trochę przekombinowany silnik bezwględnie wymagający prawidłowego serwisowania. Zero tolerancji dla kieszeni. To co niby ma zaoszczędzić na zużyciu paliwa i tak nie zostanie w kieszeni właściciela ;) I dlatego trzeba kupować nowe silniki, masz 3 lata spokoju :-) każdy nowy silnik jest "elektroniczny" - popatrz na samochody, tak samo jak komp strzeli to do wymiany ;) Ot takie skutki rozwoju technologicznego :D MMTRADE TAK! ZDECYDOWANIE ETEC-a LUB TOHATSU TLDI , dlaczego nie bierzesz jego pod uwagę? naprawdę to bardzo zacny silnik na dodatek JAPOŃCZYK (!) testy testy testy... a ja Tobie powiem, że przy analizie silników biorę zawsze 2 wartości spalania: minimalne na wolnych obrotach i maksymalne przy WOT. Porównywanie wartości pośrednich między różnymi silnikami jest ślepym zaułkiem. a co do oszczędności - chcesz oszczędzać kup sobie kajak ;) lub yamahę F2,5 ;D ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MMHammer Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 TAK! ZDECYDOWANIE ETEC-a LUB TOHATSU TLDI , dlaczego nie bierzesz jego pod uwagę? naprawdę to bardzo zacny silnik na dodatek JAPOŃCZYK (!) testy testy testy... a ja Tobie powiem, że przy analizie silników biorę zawsze 2 wartości spalania: minimalne na wolnych obrotach i maksymalne przy WOT. Porównywanie wartości pośrednich między różnymi silnikami jest ślepym zaułkiem. a co do oszczędności - chcesz oszczędzać kup sobie kajak ;) lub yamahę F2,5 ;D ;D Biore ale ponieważ szukam silnika używanego a nie znalazłem TLDI na sprzedaż w założonej kwocie nie pisze o nim bo nie mam go do kupienia. Co do oszczedności to prędzej żaglówkę 8) ale nie o to chodzi aby oszczedzać ale o to aby mojąc jakomś tam kwotę mieć MAKSYMALNĄ FRAJDE Z PŁYWANIA PRZEZ JAK NAJDŁUŻSZY CZAS a nie stać w krzakach i zastanawiac sie że znów pusto w zbiorniku Kupując auto nie wybrałem taniego silnika 1.2 czy 1.4 benzyna ale 3.0D który przy szybkiej jeżdzie (140-160km/h) w trasie pali mi (6,5l/100km) mniej niż jadący na max obrotach wyjąca benzyna dając MEGA FRAJDE Z PRZYSPIESZEŃ I ZADOWOLENIE Z ROZSĄDNIE WYDANYCH PIENIĘDZY PRZY DYSTRYBUTORZE i tak o takie "OSZCZĘDZANIE" jak najbardziej mi chodzi. 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2014 ... tak samo jak komp strzeli to do wymiany ;)....Ot takie skutki rozwoju technologicznego :D... I ekonomicznego. Jak się wciska 50V pomiędzy 12V to szybciej iskra przeskoczy na 12V ścieżkę a dalej to już sama ekonomia. Osiągi najlepsze na rynku ;) ,,http://forum-motorowodne.pl/riby-i-pontony/dobor-silnika-do-riba/ A nie myślałeś o Tohatsu/Nissan TLDI 75/90 HP ? Są Made in Japan i podobno efektywniejsze od E-Tec Niskie ciśnienie wtrysku w odróżnieniu od systemu HPDI http://www.thehulltruth.com/boating-forum/64778-tohatsu-nissan-90hp-tldi.html#b http://www.tohatsu.com/tech_info/fuel_consumpt.html http://www.onlineoutboards.com/Fuel-Consumption-Chart.html W przypadku lekkich łodzi jest powiedzenie: dlaczego iskra ma czekać na dwa obroty wału? :)" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.