Skocz do zawartości

Który silnik wybrać 80-115KM Porównaie kosztów ekspoatacji 2T(nowego typu) i 4T


MMHammer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kontynuacja tematu

http://forum-motorowodne.pl/riby-i-pontony/dobor-silnika-do-riba/

 

Mysle że jednak tu bedzie bardziej na temat

 

Może tu znajdą sie użytkownicy takich silników chcący podzielić sie swoją wiedzą i rozswietlą troche ten problem.

 

 

Staram sie dobrać silnik do RIBA którego kupiłem PLASTIMAR PAROS 520

Czyli 5.2m i ok280kg (na tabliczce 100KM max)

 

Przeznaczenie - pływanie rekreacyjne 4-7 osób

woda, słodka i słona

wakeboard (stawiam wierze) banan koła itp

 

Szukałem silnika 2T 75-115KM za 5-7 000 ale jak poczytałem o spalaniu tych silników to doszedłem do wniosku że lepiej dołożyć troszke kasy i mieć spore na paliwie oszczedności

 

Mysle że w sezonie przeplyne ok 30x3-4h

Czyli stawiam na około 100-120h to biorąc średnie spalanie (oszczednego czterosówa) w okolicy strzelam 12litrów to daje nam około 7000zł na paliwo na sezon.

Czyli 2T starego typu to chyba 10 - 12 000 !!! .  :o

 

Dlatego przychylam sie ZDECYDOWANIE  ;D do 4T myslę że ok 75-100KM

 

 

Przekopuje po kilka godz dziennie oferty i opinie na forach naszych i zagranicznych + testy  Dzwonie po serwisach i ludziach znanych w światku motorowodnym szukając silnika i informacji który lepiej wybrać ale dalej jest sporo pytan na które nie znam odp

Super bo dzieki temu poznaje super fajnych ludzi chcących pomóc i dzielących sie swoją pasją.

Podziekowania dla

Johnny_Bravo750

i Jarek10

 

Podstawowe

1.Optymalna moc do mojego Riba 75KM bedzie ok ???

2.Spalanie 2T nowego typu ETEC czy Optimax w stosunku do Hondy BF czy Yamahy F

 

Mam takie oferty

1.

Honda BF75 2002r Manetka + komplet zegarów Waga 165kg Cena 11000.

Podobno to to samo co BF90 tylko inne gazniki czyli odblokowac na 90 chyba bedzie trudno

ew

Suzuki DF70 2002r Manetka+zegary Waga 160kg Cena 10 000.

2.

Etec 90 2005r Manetka (może bedą zegary) Waga super 145kg. Cena ok 13-14000

Podobno bardzo dobre silniki -jedynie boje sie o spalanie - w tych testach co czytałem (min na naszym forum jest porównanie ETECA 75 i BF75 ale na wtrysku - gaznik moze byc mniej oszczedny) palą o 20-50% wiecej od najoszczedniejszych 4T. Jezeli jest tak w praktyce ??? To do wykreslenia z listy.

3.

Honda BF90 2005r Manetak +komplet zegarów Waga 165kg Cena 1450

Hondy mają opine bardzo oszczednych ale czy te starsze na gaznikach również ???

 

Podobno gaznikowe BFy mają wade - zawachanie podczas mocnego dodania gazu (reagują brutalnie po chwili) co bardzo przeszkadza w podczas pływania z narciażem - wiadomość z serwisu.

Na ile to przeszkadza, dyskwalifikuje silnik do ciągniecia zabawek.

4.

Yamaha F100 2005r na gaźniku waga 170kg Cena 15000

Fajny cichy w miare lekki ale na gazniku - wada? Podobno te na gazniku wiecej palą PRAWDA?

 

 

Jest jeszcze Suzuki DF115 2008 waga 195kg Cena 17000 ale to już chyba za ciezkie i za mocne tym bardziiej że stawiam na zwinnosc Riba i ekoomie zestawu.

i

Optimax 115 Waga 170kg 2009/10 Cena ok 18000 ale to juz ponad budżet

 

Podpowiedzcie prosze bo ciezko mi podjąć decyzje

 

Faworytem uważam jest Yamaha F100 ale czy warto dokładać 4 000 dla 20KM ??

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

 

PYTANIE NA ZAPAS TROSZKE

 

Co do BFa 75 można tam wymienić gażniki z 26mm na jakiś zestaw 4x32mm `(taka sed jest w BF90) z np motoru CB1000 lub podobnego?

Zastanawiłem sie nawet czy jest możliwość / szansa w zimie ja bedzie troszke czasu założyć cały zestaw kolektor+ wtryski pompa i komputer z CIVICA  na którego podstawie zbudowany jest BF75-podobno blok ten sam (civic 1.6)

Na forum Civica znalazłem magików co zakładają takie zestawy do starszych wersji gaznikowych co by podnieś osiągi swoich bryczek.

Jest cien szansy takiej operacji przy wersji zmarynizowanej tego silnika?

Czy raczej jak bedzie mało to wymienic silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obejrzyj sobie kolektor dolotowy z Civica i podumaj jak to będzie wyglądać w silniku outboard, wystawać poza obudowę ?, dorobisz obudowę. Zakładając nawet, że zrobisz takiego Frankensteina to musisz to wszystko zestroić z ECU,  musisz dodatkowo zapodać jakąś świnke (piggy-back) aby to ogarnąć, bo to, nie musi całkiem działać na fabryczny sofcie (mapach), gdyż na poprawność działania MPI wpływ mają różne czynniki, od długości kolektorów, odczytu dodatkowych sensorów (których gaźnik nie posiada np. map sensor, często sonda lambda, itd...), prawdopodobnie inna pompa paliwa. Jak zliczysz wszystkie koszty i problemy to lepiej nie kombinować.

 

 

2T  będzie palił o 30-40% więcej niż 4T.

 

wtrysk w 2T lub 4T daje oszczędności na poziomie ok. 10%.

 

musisz wiedzieć, że podstawowym priorytetem silników marine jest niezawodność i nie masz co czerpać inspiracji z Civiców skręcanych na drut i klejonych butaprenem  przez chłopców w wieku młodzieńczym.

 

na twoim miejscu bym szukał jakiegoś 4T o mocy 100-115KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszce kila takich pytań

 

1. Jak mocno ma znaczenie waga silnika?

ETEC 145kg

Honda BF75/90 165kg

Yama F100 170kg

Suzuki DF90/115 195kg to już jednak 50kg wiecej od ETECA

 

Odczuje się rózniece? Miedzy silnikami 4T również 165kg VS 195kg (można w ogóle powiesić takiego ogromnego klocka)?

 

2. Zbiornik i aku idzie na dziub aby równoważyć cieżar silnika?

3. Jaki aku? Żelowy 40-50Ah wystarczy?

 

4 Warto dołożyć 40% ceny wiecej miedzy BF75 a BF90/F100

Dopłacamy 4000zł za dodatkowe 15 -25KM wiecej warto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ribie waga silnika ma znaczenie, pisali o tym koledzy w poprzednim wątku...

Jeśli chodzi o zużycie paliwa nowego 2T na wtrysku to jest tylko odrobinę większe niż 4T. Sam jestem użytkownikiem takiego silnika i nie pali mi znacząco więcej niż 4T kolegów...większą różnice stanowi hałas ale tylko przy spacerowym pływaniu. Jeśli będziesz pływał szybko, to nie ma to aż takiego znaczenia.

Co do aku to jest odpowiedni temat - z tego co pamiętam żelowe są raczej do elektryków, nie zalecane jako główny aku na łodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do aku to już doczytałem ale jeżeli chodzi o naj umiejscowienie zbiornika to nic nie znalazłem.

 

Panowie pytanko

Ma ktoś ETECA 75/90 i może cos napisać o tym silniku z autopsji?

 

W testach wychodzi :

+

lekki

b dynamiczny

-

spalanie 30-40% wiecej niż 4T

głosny

 

Rozmawiałem z 2 serwisami i ludzmi handlującymi różnymi silnikami.

Opinie które usłyszałem są raczej bardzo pozytywne, łącznie z oceną spalania ( nie wiecej niż 4T na gażniku)?

Gdzie jest prawda

Biorąc pod uwage koszt roczny paliwa to 30% to ponad 2 koła !!!

 

Etec wygrał test (pomimo spalania 18l/h przy predkości cruissingowej - inne 12l/h) Nie rozumiem.

http://www.boatpoint.com.au/engine-reviews/2005/johnson/90-to-100hp-four-strokes-and-direct-injection-two-strokes-8323

 

Tu też spalanie +30% 0,4l/km , honda 0.29l/km a prosze mozna z 2T uzyskac niskie spalanie optimax też 0.3l/km

http://forum-motorowodne.pl/silniki-do-lodzi/testy-silnikow/

 

a tu dla odmiany chwalą bardzo eteca oszczednosc

http://www.questoutdoors.net/gear/tested/evinrude-etec/

 

Nie łape tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze że nikt z aktywnych członków nie ma ETECA - pytania pozostały bez odzewu a na maile które wysłałem do ludzi którzy pisali o etekach nie dostałem odpowiedzi

 

Przeanalizowałem troszke testów

Starałem sie ocenić sprzeczne informacje na temat spalania ETECA i wyrobić sobie pogląd na inne.

 

ETEC 90

http://www.budsoutboardmarine.com/uploads/90_performance_report_alumacraft.pdf

http://www.boatpoint.com.au/engine-reviews/2005/johnson/90-to-100hp-four-strokes-and-direct-injection-two-strokes-8323

 

4.9m 500kg  (NISKA MASA)------------------5m 970kg

przy 650    5km/h spalanie 0.58l/h--------4.7km/h 0.8l/h

przy 2500 18km/h spalanie 8,7l/h

przy 3 000 31km/h spalanie 11.4l/h

przy 3 500 37.6km/h spalanie 14l/h-

przy 4 000 44.3km/h spalanie 18.5l/h ---- 44,5km/h spalanie 18,7l/h

WOT 5500  65,3km/h spalanie  34l/h ------64,5km/h (inna śruba 70km/h) spalanie 30.2l/h

 

ETEC 75

łódź 4,7m 880kg

500        6.1km/h 0.7l/h

4000      5.55km/h 15.6l/h

5150 wot 68.5km/h 25,2l/h

 

 

BF 75 i 90 to to samo tylko inne gażniki

BF 75 5,8m 800kg ---------------------------BF 90 5m 900kg

przy 800  --------------------------------- 4,7km/h spalanie 1.1l/h

przy 3 000 22.1km/h

przy 4 000  39.4km/h spalanie 7,5l/h--------45km/h spalanie 9l/h

WOT 5 800 58,8km/h spalanie 23l/h ---------62km/h spalanie26l/h

 

http://www.boatpoint.com.au/engine-reviews/2000/honda-bf75-8138

 

Yamaha F80A i F100A gaźnik

5,2m 800kg --------------------------5,8m 850kg

4000 37,5km/h 10l/h------------------40km/h 13l/h

5800 WOT 59,5km/h 26l/h-----6000 65,7km/h  31l/h

 

Na forach E-TEC

http://www.westernangler.com.au/archive/9/49087/_evinrude_90_etec

http://www.ausfish.com.au/vforum/showthread.php?122442-90-etec-fuel-consumption

 

NIE ROZUMIEM DLACZEGO NA FORACH TAK CHWALĄ ETECA - i WYGRAŁ TESTY min te gdzie pali 19l przy 4000obr czyli w najczesciej uzywanym zakresie - TO WIECEJ NIŻ 115KI PRZY DUŻO WIEKSZYCH ŁÓDKACH

SZCZERZE MIAŁEM NA NIEGO OGROMNĄ CHĘĆ ALE SPALANIE

100% WYŻSZE NIŻ KONKURENCJA JEST DLA MNIE DYSKWALIFIKUJĄCE.

 

ROZMAWIAŁEM Z DWOMA SERWISAMI - POWIEDZIAŁEM ŻE MAM 4 SILNIKI DO WYBORU - I JEDEN I DRUGI POLECIŁ ZDECYDOWANIE ETECA  ????

 

Testy sie mylą czy ludzie nie zdają sobie sprawy że ten silnik pali tyle co silniki 2T z lat 70tych !!! ?????

 

Tu porównanie 115tek

SUZUKI DF115

5,7m 1100kg

700 7km/h 1.2l/h

4000 40km/h 16.5l/h

5750 WOT 58km/h 39l/h

 

Yamaha F115A

5.5m 1150kg-----------6,3m 545kg

--- 4km/h 1.2l/h---------------1.9l/h

------------------------3500 15.12l/h

4000 34km/h 15.7l/h-------------

WOT 70km/h 37.5l/h----5800 34l/h

 

ETEC 115

5.3m 1010kg

650 4.4km/h 1l/h

4000 44.7km/h 21l/h

5550 wot 65km/h 45l/h

 

OPTIMAX 115

5.7m 1000kg------------------6.3m 545kg---------------

650 4.7km/h 0.7l/h----------------0.76l/h------------------4.km/h  0.7l/h

3000 27.6km/h 9.6l/h------------------------------------27.6km/h  9.6l/h

-----------------------------3500 17.1l/h

4000 44.4km/h 17.6l/h

5500 WOT 65km/h 37.6 ----5600 41,6l/h

 

OPTIMAX 125

4000 43,2km/h spalanie 20.9l/h

4500 48km/h spalanie 19l/h

5500 56km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę powiedzieć z własnego doświadczenia, że BF75 to świetny i niezawodny silnik

Czy ma jakieś zawachanie jak się szybko daje gazu? A no ma

Czy przeszkadza? Wystarczy zamiast dać odrazu ogień wkręcić go na maksymalne obroty.... Czyli w praktyce zamiast popychać manetkę na maksa do przodu w ciągu 1 sekundy robisz to w 2 czy 2,5 sekundy i masz problem z głowy

 

Jeśli chodzi o E-Teca serdecznie ODRADZAM. Super silnik ale jak padnie komputer to nikt w Polsce nie jest w stanie z tym sobie poradzić. Sorka ale serwis BRP w polsce jest beznadziejny

 

CO WY MACIE Z TYMI SPALANIAMI W 2 SUWACH ??

 

Jasne 2 suw na gaźniku pali sporo więcej.

Ale jeśli mówimy o silnikach na wtrysku to spalania są podobne.

 

Nie mam doświadczenia w silnikach 75-115 KM ale 200tki czy 250tki palą tyle samo.

Czy 2 suw czy 4 suw różnica w spalaniu to około 1-2 litry na godzine

Biorąc pod uwagę że te silniki palą 50, 60 czy 70 litrów to rzeczywiście oszczędzamy, że ho ho

 

Wracając do różnicy w masie.... jeśli masz pływać po morzu to przy łódce 5,2 metra każde 10 kg

róznicy na pawęży zrobi Ci ogromną różnice stabilności. Im lżej tym lepiej

 

A co do akumulatora.... ja odpoalam 250tkę akumulatorem 45Ah  >:D

Wystarczający na odpalenie, posłuchanie radia itd.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dizekuje za szybką i rzeczową odpowiedz

 

Mogę powiedzieć z własnego doświadczenia, że BF75 to świetny i niezawodny silnik

Czy ma jakieś zawachanie jak się szybko daje gazu? A no ma

 

1.

Bedzie to przeszkadzało w starcie z narciarzem?

2.

Wystarczy taka 75ka do RIba 5.2m - osiągi są niewiele gorsze niż 90ka kilka km max mniej.

 

 

Jeśli chodzi o E-Teca serdecznie ODRADZAM. Super silnik ale jak padnie komputer to nikt w Polsce nie jest w stanie z tym sobie poradzić. Sorka ale serwis BRP w polsce jest beznadziejny

 

CO WY MACIE Z TYMI SPALANIAMI W 2 SUWACH ??

 

Jasne 2 suw na gaźniku pali sporo więcej.

Ale jeśli mówimy o silnikach na wtrysku to spalania są podobne.

 

Według testów to nie są

Porównując do BF75-90 na gaznikach Eteca 90 na wtrysku spalalanie mamy o 100% wyższe

Przynajmniej takie podali w dwóch niezależnych testach (wyniki +/- sie pokryły)

---------------BF75 ---------------- BF90--------------test 1-------- ETEC 90 --------test 2

4000obr-----40km/h-7.5l/h----- 45km/h - 9l/h-------44.3km/h - 18.5l/h ---- 44,5km/h - 18,7l/h

 

TROSZKE LIPA chyba że to nie prawda.

Jak policzyłem to paliwo rocznie bedzie mnie kosztowało +/- 7 000zł to ok 10 czy 20 mogę dodatkowo przeżyć (choć wiadomo wolał bym in -) ale nie dodatkowo + 100% !!  >:(

 

Specjalnie wkleiłem porównanie 115tek i tu ETEC wychodzi spalanie + 30% .

 

 

Wracając do różnicy w masie.... jeśli masz pływać po morzu to przy łódce 5,2 metra każde 10 kg

róznicy na pawęży zrobi Ci ogromną różnice stabilności. Im lżej tym lepiej

 

Tu właśnie lipa straszna bo boje sie że leciutki ETEC zrujnuje mnie finansowo a wszystkie 4T są cholery ciężkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie porównanie nie jest dokładne, bo testy dotyczą różnych łodzi... ::)

 

Jakbym porównał swoje spalanie z kolegą @Lewarem (taki sam motor) to mój pali 30% więcej i pływa 30% wolniej...

Tyle że pcha łódź dwa razy cięższą...

 

Kiedyś porównałem zużycie paliwa na trasie Szczecin - Dziwnów jak płynęliśmy z Mariuszem. Łódki wielkościowo podobne, moja nieco cięższa, mój Optimax135 nie spalił więcej niż 10% niż Yama F150.

 

Zresztą po co tyle szukasz, nie lepiej poczytać tu: http://forum-motorowodne.pl/silniki-do-lodzi/testy-silnikow/

Akurat w pierwszym poście masz testy silników jakie cię interesują...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie porównanie nie jest dokładne, bo testy dotyczą różnych łodzi... ::)

 

Jakbym porównał swoje spalanie z kolegą @Lewarem (taki sam motor) to mój pali 30% więcej i pływa 30% wolniej...

Tyle że pcha łódź dwa razy cięższą...

 

Masz racje ale w teście podali typ łodzi długość i cieżar i tu ciekawostka

BF 75-90 pchający łódź 800 - 900kg spala mniej (7,5-9l) niż etec pchąjcy 970kg czy 500kg spala (19l/h)

Dlatego coś nie chce mi się wieżyc w te winiki ale jak by to było + 10% to można ro zlekceważyć jeżeli piszą że pali 2x wiecej to jest to niepokojące

 

Kiedyś porównałem zużycie paliwa na trasie Szczecin - Dziwnów jak płynęliśmy z Mariuszem. Łódki wielkościowo podobne, moja nieco cięższa, mój Optimax135 nie spalił więcej niż 10% niż Yama F150.

 

Jes to kwestia masy bo z tego co czytam to OPTIMAXY palą rewelacyjnie

Mam chec na tą 125ke ale wydaje mi sie że to przegięcie tym bardziej że jest to kwestia wydac 10 czy 18 a JAREK10 podkreślał żeby nie przekraczać mocy na pawęży a ja mam 100KM

 

Zresztą po co tyle szukasz, nie lepiej poczytać tu: http://forum-motorowodne.pl/silniki-do-lodzi/testy-silnikow/

Akurat w pierwszym poście masz testy silników jakie cię interesują...

Czytałem, czytałem ale dziekuje.

Tu też ETEC wychodzi wiecej ale o w miarę do przyjęcia +30%.

Nie wiem skąd te różnice bo ETEC 75 i ETEC 90 to ten sam silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BF75 nie ma problemu z narciarzem. Tak jak mówie... musisz "wyczuć" manetkę i będzie okej

Ja miałem BF75 na łódce 4,4 metra i wyciągałem 2 narciarzy... ale kazdy umiał szybko wystartować, żeby nie blokować łódki.

Myśle, że 75 z ribem 5,2 metra nie bedzie problemu

 

Właśnie porównanie spalania między jednym a drugim silnikiem na innych łodziach o innym ciężarze

 

Uwierz mi, że 2t na wtrysku pali może 5% więcej niż 4t na gaźnikach.

Tyle tylko, że w sezonie musisz kupić troszke więcej oleju

 

Pływałem przez chwile na E-tecu 250 HO i wcale nie żlopało to więcej paliwa niż 200 czy 225 czy 250 4t na podobnych łodziach

 

Do tego przy lekkiej łodzi i 2 suwie doświadczysz zupełnie innej mocy i momentu obrotowego

Etec jest KOSMICZNIE mocny w porównaniu do Hondy czy Yamahy w 4T

 

Przy łodzi która waży 2,5 tony nie będzie to aż tak widoczne ale przy 5 metrowym ribie przy starcie z narciarzem będziesz narciarzowi wyrywał ręce  >:D

Ja miałem porównanie między 250 4T a 250 H.O. na swoich łodziach które w komplecie z silnikiem i paliwem ważą w okolicach 1000 kg. Różnica przyspieszenia była naprawde kosmiczna... tzn. od 1000rpm do 3000rpm było podobnie ale od 3000rpm do 6000rpm Etec był 2 razy szybszy !!!

 

Jednak powtarzam, z własnego doświadczenia nie polecam E-teca. Poszedłbym w Optimaxa z racji większej niezawodności elektroniki i lepszego serwisu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że super fajnie to chodzi i jest leciutkie

Mam mega ochote na tego ETECA ale jak to ma palic 18-20l/h to dziekuje i wole dołożyć nawet do czegoś droższego co bedzie paliło średnio 10-12l/h

 

Uważam że to praktycznie niemożliwe aby nowoczesny silnik palił 100% wiecej niż konkurenci ale 4 testy które znalazłem podają takie spalanie +100% przy 4000obr

Test na naszym forum z boote-magazin.de

Łódź Hawk 540 CC waga 520kg, długość 5,4m.

 

Porównanie BF 75 (chyba wtrysk) i ETECA 75

30km/h----0.27l/km----------------0.39l/km to+45%

35km/h----0.29l/km----------------0.35l/km +25%

40km/h----0.29l/km----------------0.40l/km +35%

45km/h----0.32l/km----------------0.41l/km +35% to i tak lepiej niż na boatpoint bo tam +100%

50km/h----0.35l/km----------------0.41l/km +20%

To jeszcze można przeżyć choć ja wybrałbym inny chyba

LIPA TE WSZYSTKIE TESTY ???

Jak to możliwe ??

 

CO BYSCIE WYBRALI ?? ??

 

 

BFa75 na gaznikach chyba 2001r mam za 11 000 165kg

Bfa90 na gaznikach 2005r za 14 000 165kg

Eteca90 z 2006r mam za 13 000 145kg

Optimaxa 125 z2010r za 18 000 (to juz inna kategoria cenowa) 170kg

Yamahe F100 gaznik 2005r za 16000 170kg

SUZUKI DF115 2008r 17 000 waga 193kg

 

Mój typ to

1. BF75 - rozsądnie

2. ETEC boje sie spalania - gdyby nie to byłby nr 1 - waga i moment - super

3. Optimax - bardzo dobry silnik - rewelacyjna cena ale różnica 10 000 a 18 000 to kosmos choć mam na niego chęć.

 

 

PROSZE O POMOC W WYBORZE podajcie waszym zdaniem który to zdecydowany BEST BUY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największym problemem jest kwota za jaką chcesz kupić silnik  ;) reszta jest mało istotna

 

Ja jestem fanem etec-a oraz tldi tośki ( tego nie brałeś pod uwagę) - np taki

 

Zarówno etec 90 jak i tośka to bym miał wielki dylemat co wybrać..

Obydwa silniki są to 2-suwy na wtrysku z ta różnicą, że tośka ma dodatkowo KOMPRESOR pompujący powietrze do wtryskiwaczy paliwowo-powietrznych.

Reszta co wymieniłeś mnie nie interesuje  ;D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. w przypadku eteca na Twoim miejscu obawiałbym się jednego małego drobiazgu...  prawidłowej jego eksploatacji przez szamanów.

 

Silnik jest bardzo mocny, szczególnie nowe etecki 90 H.O. oraz niezwykle ekonomiczny pontoon series.

Ale w eksploatacji eteca jest kilka niuansów które należy przestrzegać bo jeżeli nie to później może okazać się puszką Pandory  ;)

Z typowych przypadłości w przypadku silnika 90KM starszej generacji może być przekładnia. Producent nie tyle co zaleca ale nakazuje zalewać ją HPF-em który powinien wytrzymać 3 lata lub 300mth, jednak większość osób leje do nich co popadnie, a później jest płacz jak rozsypie się przekładnia. Nie lubi też uderzeń śrubą o coś, bo ze względu na dość małej średnicy wałek wykrzywia go.

Dlatego jak chcesz kupować używany starszej generacji to poznaj dokładnie jego historię oraz kupuj go z kimś kto zna eteca.

Jak kupisz dobrze to banan z twarzy Ci nie zejdzie przy pływaniu.

Chcesz ciągać narciarza mając jeszcze kilka osób na pokładzie - nie masz innego wyboru tylko 2-suw.

Honda nie ma w ogóle momentu jak yamaha i suza.. testy spalania mogą sobie jakieś tam pokazywać a ja Ci podam przykład z życia.

Mój kolega ma dużą 2 tonowa łajbę. Miał przy niej suzę 140. Pchało to maksymalnie 50km/h. Przy tej prędkości spalał około 45litrów/h.  Z miesiąc temu wstawiłem jemu eteca 200... teraz przy 3900 obr/min ma 54km/h i spala jemu 32 litry. No na maksa jak wciśnie na 5300 obr/min to pokazuje 75litrów ale w gruncie rzeczy ma czym przycisnąć przy tej samej wadze i ma średnie spalanie mniejsze. Wiadomo, ze trzeba do tego jeszcze doliczyć olej ale i tak wychodzą spore oszczędności...

Pewnie podobnie może być u Ciebie z narciarzem, że wbrew pozorom na etecu mniej spalisz jak w tym beeefie  ;D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największym problemem jest kwota za jaką chcesz kupić silnik  ;) reszta jest mało istotna

 

Ja jestem fanem etec-a oraz tldi tośki ( tego nie brałeś pod uwagę) - np taki

Najczesciej kasa to najwyższy problem, ni mówie że ma być to sztywno do 14 jak założyłem ale jak mam wydac wiecej to chciałbym być przekonany że warto.

Wiele osób chwali Eteca pod niebiosa - gdyby nie to, to w ogóle nie brał bym go pod uwag, ale cały czas martwi mnie że w tych testach musi być ziarno prawdy

Koledzy nie wiem jak Wy ale ja jestem w stani wydać nawet spore pieniądze ale musze być przekonany o słuszności danego wyboru

OK

Przekonujecie np OPTIMAX to za...ty silnik, za...dala jak dziki i pali tyle co nic ale kosztuje tyle i tyle.

OK

Staram sie go kupić jestem najszczesliwszym czlowiekiem na tym forum LOL :)

 

 

PS. w przypadku eteca na Twoim miejscu obawiałbym się jednego małego drobiazgu...  prawidłowej jego eksploatacji przez szamanów.

 

Silnik jest bardzo mocny, szczególnie nowe etecki 90 H.O. oraz niezwykle ekonomiczny pontoon series.

Ale w eksploatacji eteca jest kilka niuansów które należy przestrzegać bo jeżeli nie to później może okazać się puszką Pandory  ;)

Dlatego jak chcesz kupować używany starszej generacji to poznaj dokładnie jego historię oraz kupuj go z kimś kto zna eteca.

Jak kupisz dobrze to banan z twarzy Ci nie zejdzie przy pływaniu

Tak wiem naczytalem sie troszke o probl tego silnika

Dlatego planuje wybrac sie z znajomy, ktory de facto namawia mnie na eteca i ma sprzet aby go podłaczyc do kompa

 

 

Chcesz ciągać narciarza mając jeszcze kilka osób na pokładzie - nie masz innego wyboru tylko 2-suw.

Honda nie ma w ogóle momentu jak yamaha i suza.. testy spalania mogą sobie jakieś tam pokazywać a ja Ci podam przykład z życia.

...teraz przy 3900 obr/min ma 54km/h i spala jemu 32 litry. No na maksa jak wciśnie na 5300 obr/min to pokazuje 75litrów ale w gruncie rzeczy ma czym przycisnąć przy tej samej wadze i ma średnie spalanie mniejsze. Wiadomo, ze trzeba do tego jeszcze doliczyć olej ale i tak wychodzą spore oszczędności...

Pewnie podobnie może być u Ciebie z narciarzem, że wbrew pozorom na etecu mniej spalisz jak w tym beeefie  ;D

 

Zaje....cie o takie opinie mi chodzi

 

Co do Hondy to słyszalem już takie opinie

Spalanie super ale moment obr kiepsko

 

Czyli Co twoim zdaniem ETEC to dobry wybór ??

 

`PANOWIE I PANIE no i co ETEC  to BEST BUY???

Jak bedzie mi palił 18 to Was bede straszył po nocach  ;D ;D ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem e-Tec ma jeden poważny błąd. Dwa różne napięcia w kompie. Sprawdź ile kosztuje wymiana kompa w e-Tec. Samo oprogramowanie jest droższe od typowego ,,modułu" w innych silnikach. 50V to już nie zwykłe 12V. Drobne przebicie i pozamiatane. Trochę przekombinowany silnik bezwględnie wymagający prawidłowego serwisowania. Zero tolerancji dla kieszeni. To co niby ma zaoszczędzić na zużyciu paliwa i tak nie zostanie w kieszeni właściciela  ;) 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem e-Tec ma jeden poważny błąd. Dwa różne napięcia w kompie. Sprawdź ile kosztuje wymiana kompa w e-Tec. Samo oprogramowanie jest droższe od typowego ,,modułu" w innych silnikach. 50V to już nie zwykłe 12V. Drobne przebicie i pozamiatane. Trochę przekombinowany silnik bezwględnie wymagający prawidłowego serwisowania. Zero tolerancji dla kieszeni. To co niby ma zaoszczędzić na zużyciu paliwa i tak nie zostanie w kieszeni właściciela  ;)

 

I dlatego trzeba kupować nowe silniki, masz 3 lata spokoju :-)

każdy nowy silnik jest "elektroniczny" - popatrz na samochody, tak samo jak komp strzeli to do wymiany  ;)

Ot takie skutki rozwoju technologicznego  :D

 

MMTRADE

 

TAK! ZDECYDOWANIE ETEC-a LUB TOHATSU TLDI ,  dlaczego nie bierzesz jego pod uwagę? naprawdę to bardzo zacny silnik na dodatek JAPOŃCZYK (!)

testy testy testy... a ja Tobie powiem, że przy analizie silników biorę zawsze 2 wartości spalania: minimalne na wolnych obrotach i maksymalne przy WOT. Porównywanie wartości pośrednich między różnymi silnikami jest ślepym zaułkiem.

a co do oszczędności - chcesz oszczędzać kup sobie kajak  ;) lub yamahę F2,5  ;D ;D

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

TAK! ZDECYDOWANIE ETEC-a LUB TOHATSU TLDI ,  dlaczego nie bierzesz jego pod uwagę? naprawdę to bardzo zacny silnik na dodatek JAPOŃCZYK (!)

testy testy testy... a ja Tobie powiem, że przy analizie silników biorę zawsze 2 wartości spalania: minimalne na wolnych obrotach i maksymalne przy WOT. Porównywanie wartości pośrednich między różnymi silnikami jest ślepym zaułkiem.

a co do oszczędności - chcesz oszczędzać kup sobie kajak  ;) lub yamahę F2,5  ;D ;D

 

Biore ale ponieważ szukam silnika używanego a nie znalazłem TLDI na sprzedaż w założonej kwocie nie pisze o nim bo nie mam go do kupienia.

 

Co do oszczedności to prędzej  żaglówkę  8)

ale nie o to chodzi aby oszczedzać ale o to aby mojąc jakomś tam kwotę mieć

MAKSYMALNĄ FRAJDE Z PŁYWANIA PRZEZ JAK NAJDŁUŻSZY CZAS a nie stać w krzakach i zastanawiac sie że znów pusto w zbiorniku

 

Kupując auto nie wybrałem taniego silnika 1.2 czy 1.4 benzyna ale 3.0D który przy szybkiej jeżdzie (140-160km/h) w trasie pali mi (6,5l/100km) mniej niż jadący na max obrotach wyjąca benzyna dając

MEGA FRAJDE Z PRZYSPIESZEŃ I ZADOWOLENIE Z ROZSĄDNIE WYDANYCH PIENIĘDZY PRZY DYSTRYBUTORZE

 

i tak o takie "OSZCZĘDZANIE" jak najbardziej mi chodzi.  8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... tak samo jak komp strzeli to do wymiany  ;)....Ot takie skutki rozwoju technologicznego  :D...

I ekonomicznego. Jak się wciska 50V pomiędzy 12V to szybciej iskra przeskoczy na 12V ścieżkę a dalej to już sama ekonomia. Osiągi najlepsze na rynku  ;)

 

,,http://forum-motorowodne.pl/riby-i-pontony/dobor-silnika-do-riba/

 

A nie myślałeś o Tohatsu/Nissan TLDI 75/90 HP ?

Są Made in Japan i podobno efektywniejsze od E-Tec

Niskie ciśnienie wtrysku w odróżnieniu od systemu HPDI

 

http://www.thehulltruth.com/boating-forum/64778-tohatsu-nissan-90hp-tldi.html#b

 

http://www.tohatsu.com/tech_info/fuel_consumpt.html

 

http://www.onlineoutboards.com/Fuel-Consumption-Chart.html

 

W przypadku lekkich łodzi jest powiedzenie: dlaczego iskra ma czekać na dwa obroty wału?  :)"

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...