BECZKOWIEC Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 Witam wszystkich. Kilka miesięcy temu znalazłem w piwnicy silnik mockba 10. Wyglada na prawie nieużywany, wszystko w oryginale. Wymienilem w nim kable, swiece na nowe ruskie, wszystkie wężyki, dolozylem dodatkowy filtr paliwa, pomalowałem aluminiowa obudowę i udało się uruchomić w beczce pali za drugim pociagnieciem. Problem w tym ze na początku ladnie pracuje (na luzie), po ok 1min pojawil się dziwny trochę metaliczny dźwięk, nie jest to odgłos z silnika tylko bardziej z dolu. Ustawilem przerwę na platynkach 0,45mm, na swiecach 0,65mm. Wydaje mi się ze ma problem z chłodzeniem bo szybko się nagrzewa. Podejrzewam wirnik wody. Stad pytanie do Was gdzie on się znajduje i w którym miejscu mam go rozkrecic żeby zajrzeć w jakim jest stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 Silnik trochę nowszy, ale to cie naprowadzi... Załączam linki do filmów: wymiana impelera pompy wodnej: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BECZKOWIEC Opublikowano 9 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 Dzięki, jutro spróbuje to rozkrecic i się zobaczy. Zauważyłem ze chyba ktoś już kiedyś probowal to rozkrecac bo sa slady odkręcania tych srub. Martwi mnie tylko sprawa tego wirnika bo trudno o części do tego silnika. Chyba ze z nowszych typu Betepok sa takie same. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BECZKOWIEC Opublikowano 10 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2014 Probowalem się dostać w ten sam sposób co na filmie ale nie da się tych 2 części odczepić a nie chce tego robic na sile. Może miał ktoś ten silnik i wie co rozkrecic żeby zobaczyć wirnim wody? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janekneuron Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Może rosyjska instrukcja pomoże? http://www.motolodka.ru/motors/domestic/moscow/msk_man.htm Co prawda inna wersja, ale pewnie spodzina taka sama. Jeśli problem z rosyjskim, to chociaż przekrój jest ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Zdaje się,że jedyne co tam może trzymać to cięgno biegów.ALe nawet po jego rozłączeniu w moim wichrze trzeba było popukać trochę gumiakiem w płytę,żeby spodzina odeszła-taki urok tego sprzętu :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BECZKOWIEC Opublikowano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Dzieki Janek ale mam już te wszystkie ruskie instrukcje akurat ta od mockby 12.5 jest najlepsza bo jest przekroj silnika ta od mockby-M jest gorsza ale od mojego w ogole nie ma. Nie widziałem tez od Scotta Atwattera 10 (mockba jest kopia tego silnika). To wiem ze poniżej tego laczenia które odkrecilem jest przekladnia ale sa tam az 3 rurki z których 1 jest od drazka zmiany biegow (ta najciensza), druga to wal (ta najgrubsza, na tym powinien być wirnik), nie wiem z czego jest ta trzecia (trochę ciensza od walu), nie podoba mi się ze ona jest tak blisko walu i nie siedzi sztywno. Ogolnie nie wiem jak to rozczepić żeby nie uszkodzić bo nie chce z całej sily tego robic. Ma ktoś pomysl na to? Załaczam zdjęcia jak to wygląda. W ogole przy okazji zamierzam tez zmienić sruby bo te oryginalne sa na plaski srubokret, ciężko jest mocno dokrecic co nie gwarantuje szczelnosci, dam takie na klucz oczkowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Trzecią idzie woda do góry silnika. Nie siedzi sztywno bo już wyszła z górnego uszczelnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BECZKOWIEC Opublikowano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 OK to się z tym trzecim sie wyjasnilo tylko powiedzcie mi jak to mam ten dol rozlaczyc szczególnie nie wiem jak rozlaczyc cięgno zmieny biegow bo jak to zrobie to pewnie wal powinien wyjść i wtedy dostane się do wirnika. W ogóle dzięki wszystkim za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 11 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 W moim Crescencie (szwedzki, 14 koni z tamtych lat) też byłaby taka sytuacja, trzymał by drążek biegów. Żeby go odłączyć trzeba najpierw oddzielić stopę od główki, rozłączyć cięgno biegów od dźwigni i dopiero potem brać się za odkręcanie dołu. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BECZKOWIEC Opublikowano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2014 Czyli musiałbym odkrecic cala dolna obudowę (od góry pod silnikiem), wtedy dostałbym się do cięgna zmiany biegow i dopiero wtedy po rozlaczeniu tego cięgna rozlaczyc dolna czesc i dostać się do wirnika? Miałem nadzieje ze nie będzie trzeba tego odkrecac bo tam jest jakas gumowa uszczelka która pewnie sie uszkodzi bo nie wierze ze po 50 latach będzie w idealnym stanie. Sorry ze jestem taki upierdliwy ale nigdy nie miałem do czynienia z silnikami do lodzi a to jest jedyna rzecz która została mi do sprawdzenia cala reszte mechaniki już zrobiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 12 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 Kolego, nie pamiętam jak jest w Twoim silniku, za dużo mam garażowej roboty z moją "nową" Selvą żeby studiować teraz rysunki ale wydaje mi się, że tak musi być. Na tym filmiku fajnie to wygląda ale tam pokazują nowoczesny silnik, w którym drążek biegów może pracuje obrotowo a nie góra-dół jak u mnie(i chyba u ciebie). Tą górną uszczelkę spokojnie zastąpisz silikonem, ona nie jest poddana ciśnieniu ani temperaturze. Przy okazji zobaczysz co tam się dzieje, u mnie np. wykryłem tam dławienie wlotu wody do silnika kawałkiem uszkodzonej uszczelki. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BECZKOWIEC Opublikowano 12 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 OK w takim razie zabiorę się za rozkręcanie górnej części, najwyżej jakos się dorobi uszczelke, gorzej będzie jeśli wirnik jest uszkodzony. Przy okazji tez wymienie sruby na nierdzewne na klucz oczkowy, a dolne polaczenia gdzie nie ma uszczelek polacze silikonem bo z najniższego jakby cieknie olej ale jak nie ma zadnej uszczelki ani silikonu a sruby na plaski srubokret nie gwarantują mocnego polaczenia to taki stan rzeczy mnie nie dziwie. Zreszta jak już ktoś pisal ruskie silniki maja to do siebie ze trzeba poprawić fabrykę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BECZKOWIEC Opublikowano 14 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 Calą dolna cześć udało mi się odczepić od silnika bez problemu jak odczepiłem to recznie nie dalo się przekrecic koncowka walu prawdopodobnie gdzies się zapiekla albo zablokowala bo silnik stal nieużywany ponad 50 lat. Uderzylem pare razy mlodkiem gumowym zrobila się luzniejsza i 2 palcami mogę obracać tak ze sruba się kreci to mogla być przyczyna szybkiego nagrzewania się silnika ale i tak sprawdze wirnik bo już dzisiaj nie chciało mi się rozkrecac drugiej strony drazka biegow żeby dostać się do 1 trudniej dostępnej sruby. Co ciekawe wirnik jest na samej gorze pod przekladnia wajchy zmiany biegow wiec nie potrzebnie dolna czesc obudowy rozkrecalem bo na zdjęciu w przekroju Mockby-M jest na dole dlatego myslalem ze u mnie jest to samo, jeszcze ten filmik z YT. No nic na drugi raz będę wiedział. Co do gornej uszczelki jest cala tak ze nie będzie z tym problemów. Przy okazji sprawdziłem nie ma nadmiernego luzu w zębatkach od wal atakującego do polosi konczacej się sruba napedowa i wyszlo idealnie. Obrot sruba o 1-2mm miał już był wyczuwalny od strony koncowki walu wchoczacej do silnika wiec ten silnik jeszcze długo mi posluzy bo z tego co widze rzeczywiście jest nieużywany. Mam nawet do niego oryginalny zbiornik paliwa (z tego co wiem 22L) i z nim będę musial najwięcej popracować bo od srodka jest zardzewialy od zewnątrz tez nie wygląda najlepiej przydaloby się go całego wypiaskować i pomalować zarówno wnetrze jak i na zewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BECZKOWIEC Opublikowano 17 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 Wczoraj dostałem się do wirnika- jest jak nowy wiec zabieram się za składanie z powrotem. Mam jeszcze do was pytanie bo jak obracam recznie walem wirnik się nie kreci wiecie może czy tak ma być czy może dopiero jak jest woda albo normalne obroty wtedy się ma krecic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 17 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 W innych silnikach jest klin na wirnika zobacz czy wirnik ma wycięcie na klin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BECZKOWIEC Opublikowano 17 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 Dziwna sprawa bo wirnik na wycięcie ale wal nie ma trzpienia który by wchodzil w to wycięcie, jest tylko wcięcie na wale (to dolne). W ogóle ten wirnik jest u góry jakies 10cm poniżej miejsca w ktotym wal wchodzi do silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz W. Opublikowano 17 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 Ma się kręcić za każdym obrotem wału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BECZKOWIEC Opublikowano 17 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 Dodalem zdjęcia we wcześniejszym poscie hmm to może w to wcięcie na wale powinno cos wchodzić i mieć wycięcie na rowek w wirniku żeby chodzil z walem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz W. Opublikowano 17 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 No tak. Brakuje Ci tam "sprzęgła" :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BECZKOWIEC Opublikowano 17 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 Ok dzięki, w takim razie będę musial się przejść do jakiegoś zakładu żeby mi dorobili chyba ze wpadlo to do obudowy w co watpie bo wcześniej nie było chłodzenia. W każdym razie moja poczatkowa diagnoza była sluszna bo problem rzeczywiście związany był z wirnikiem wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 17 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 Podobny klin jest w Mercurym ja dorobiłem z wiertła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 17 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 Może zorientujesz się o co chodź na szybko pisze z tel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 17 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 17 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2014 To wygląda jak podzespół człowieka a nie część silnika :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.