musti Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Odświeżona Yamaha F115F115A_Hot_Sheet_2011.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CALCIO23 Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Arek czyżby skracali gwarancje do 3 lat ? przynajmniej tak wyczytałem na tej broszurce , a silnik ładny właśnie Yamahy mi się podobają ale od 115km wzwyż ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Opisy w broszurze dotyczą rynku USA, więc mogą być różnice.. Co do wzornictwa, to zgadzam się z Tobą w 100%. Stara linia już się opatrzyła... ;) Ale i tak najbardziej mi się podobają wersje V-max ;) http://www.boats.com/blog/wp-content/uploads/yamaha-vmax-3755.jpg Podobnie Honda poprawia design, ale powoli wymieniając niektóre modele... http://marine.honda.com/content/images/models/beauty/bf60_large.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CALCIO23 Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2011 No ale trzeba przyznać że u nas Yamaha V Max to rarytas mówię tu oczywiście o większych pojemnościach i o tym że nowej się nie kupi i trzeba by było ściągać z USA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Chyba nie są w ogóle dystrybuowane w Europie... :( Na żadnych targach ich nie widziałem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saradog Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Podobnie Honda poprawia design, ale powoli wymieniając niektóre modele... http://marine.honda.com/content/images/models/beauty/bf60_large.jpg Nie widzę zmian mam 60 z tego roku i jest identyczna chyba już w 2009 zmienili to i owo . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Masz rację, akurat 60-tka jest nowa od 2009 roku. Chodzi mi o to, że już chyba całkiem zniknęły jajowate obudowy, które nie były zbyt ładne.. http://img109.imageshack.us/img109/4506/honda2c.jpg Chyba najnowszym modelem jest BF115 http://img202.imageshack.us/img202/5549/hondai.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CALCIO23 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 ładna ale kupienie u nas Hondy od DF90 w górę z nowego modelu w normalnej cenie ( używanej ) graniczy z cudem , nie wiem może to dlatego że niby najmniej palą ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 5 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2012 Jakoś mi umknęła premiera Mercury'ego - pewnie dlatego, że nie było jej na targach w Berlinie... :( Rozwinięcie linii klasycznych czterosuwów - nowy Mercury 150 - najsolidniejszy (150KM z 3.0l), najlżejszy (206kg) i najmniejszy... Mi osobiście bardzo się podoba. :) http://www.mercurymarine.com/media/mercury/image/outboards/outboards/spec_large/150-FourStroke_Side_Port.jpg Więcej: http://www.mercurymarine.com/engines/outboards/fourstrokes/150/ Znalazłem też zapowiedź klona Mariner'a na bieżący rok. http://www.mariner-outboard.com/cache/Pictures/Mariner/FourStroke%20150%20EFI/2/ImageFull.jpg?c=634614092288668750 http://www.mariner-outboard.com/mariner/en/products/Products.aspx?Model=FourStroke%20150%20EFI Takiej mocnej Hondy też jeszcze nie widziałem ;) http://marine.honda.com/content/images/models/action/bf250-close-up.jpg http://marine.honda.com/Products/modeldetail/BF250 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CALCIO23 Opublikowano 7 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2012 3,6 litra pojemności w tej nowej Hondzie robi wrażenie, ciekawe ile Pali , ale i tak najbardziej podoba mi się Mercury i Mariner 150 KM szczególnie ich mała waga no i w końcu Mercury zrobił jakiegoś większego i solidniejszego 4 suwa bo największy jakiego mieli do tej pory w ofercie ma 115 KM jak dobrze pamiętam , można by je zapiąć do jakiejś lekkiej łódki 5,5 - 6 m i fajnie by to pływało 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 7 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2012 Większe Mercury były do tej pory tylko doładowane Verado, a to klasyczna konstrukcja. Silnik jest mniej wysilony przez co trwalszy. Wzmocniona jest też cała przekładnia. No i ciekawostka - rozrząd, który nie wymaga serwisu przez cały okres użytkowania o ile dobrze zrozumiałem, bo czytałem w języku inglisz. Tu jest jeszcze filmik: http://www.mercury-marine.eu/mercury/en/products/Products.aspx?Model=150%20EFI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 7 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2012 Arek , w zasadzie to nie wiem czym sie zachwycasz Merkury jak i Mariner owszem ładne ale to li tylko za sprawą zmienionego design'u.Verado juz dawno ma z 1,7 pojemności te osławione 150 KM ,a jak to jest w przypadku Marinara, jaka jest pojemność?Generalnie to niestety trzeba sobie powiedziec ,ze nasze silniki nawet jesli maja 4, 3, czy nawet 2 lata , sa to stare konstrukcje, bloki plus alernatory , rozruszniki to śmichu warte ile to ma lat. Przykładem tego sa silniki amerykanskie z poczatku lat 2000 , moja Yamaha F150 to tez "siłą od pługa oderwana":)wszystko podparte elektroniką ,modułami , i z rzadka jakaś turbiną.Rzeczona honda nawet z roku 2009 o mocy 90 koni to tez nie jest DOHC,ma tylko jeden wałek, co prawda ma zmienne fazy rozrzadu ale to wszystko.Nie mamy i chyba dlugo nie bedziemy miec na naszych wodach SEVEN MARINE 557, ale i tam tez mi coś "śmierdzi" ostra współpraca V8 z GM,tak więc potwierdz sie zasada,ze to oczy kupują a nie rozsądek .Pozdrawiam P.S zauważyłem ze napisałeś z 3.0 l 150 koni,smichu warte:)))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 7 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2012 Mariusz, chyba nie zrozumiałeś o co chodzi... ::) To własnie jest zupełnie nowa konstrukcja i ma być solidna, dlatego wrócili do korzeni i nie ma doładowania tylko zrobili 150KM z 3l (z nie z 1,7l jak w Verado). Oprócz tego jest mniejszy, lżejszy, ekonomiczny - mnie to przekonuje - myślę, ze to będzie najbardziej niezawodny silnik. Na stronie Parkera niestety jeszcze nie ma opisu w języku polskim... :-[ Wiem, że na forum zaraz odezwą się zwolennicy Yamahy, ale porównując choćby nasze silniki, to twój sprawiał więcej problemów... :-[ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 7 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2012 Arek, ja nie neguję ze wizualnie sa to ładne, zewnetrznie silniczki, ale no wybacz z 3000cm 150 koni , no to sie nie wysilili,owszem powinien to byc silnik trwały bo nie "wysilony" ale dla mnie to jednak krok wstecz a nie do przodu.Teraz o mojej Yamaszce:) membrany miałem trafione i owszem, wg mnie to wada fabryczna,ale o innych usterkach nic nie wiem:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 7 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2012 I że niby z większej pojemności będzie mniejsze spalanie? :o Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 7 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2012 Dlatego myślałem Arek że celowo zapomniałeś o tej nowości ale fajnie pogadać to co piszesz jest przemawiające z tym rozrządem jeśli tak jest ale 150 koników z 3 litrowej pojemności to lekko mało, ciekawe jakie będzie spalanie. Każdy producent silników stara się z mniejszej pojemności wydusić więcej koni a tu odwrotnie jeżeli kosztem trwałości konstrukcji to fajnie .Pewnie niebawem dowiemy się jak to jest naprawdę . ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 7 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2012 Na stronie Mercury są testy - na szybko porównałem dwie łodzie o wadze 2700-2800 funtów - Verado pali 15 galonów, a nowy 13,5... Może trzeba przejrzeć więcej testów, ale wychodzi, że nie pali więcej mimo większej pojemności. Obroty WOT ma niższe niż Verado. Nie znam opinii w USA o Verado, ale może były komentarze, ze to wysilone konstrukcje i dlatego zrobili nowy model. :-X Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 7 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2012 Amerykańcy lubią duże pojemności silników. Tam prawie wszystkie samochody mają większe pojemności silników niż w Europie. Podobno to jakaś specjalna, inna technologia. Może więc zapożyczyli to z silników samochodowych 8) C:-). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 7 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2012 Info z katalogu Mercury 2012 (do pobrania ze strony tam gdzie instrukcje). • Największa trwałość Największa pojemność skokowa, to najmniejsze naprężenia Ogromny moment obrotowy zapewnia potężne przyśpieszenie Duża przekładnia zmniejsza naprężenia i ułatwia podnoszenie • Najmniejszy ciężar i najmniejsza wielkość zespołu Prawie 10 kg lżejszy niż najbliższy konkurent 4-suwowy Najbardziej zwarty, o najniższym profilu 4-suw 150KM • Najłatwiejszy w utrzymaniu Łatwa wymiana filtru paliwa i łatwe opróżnianie systemu olejowego Wyjątkowy, bezobsługowy przez cały okres użytkowania mechanizm i łańcuch rozrządu • Zaufanie i spokój ducha Przetestowany, sprawdzony i wspierany przez największą na świecie sieć dilerów Pięcioletnia gwarancja ograniczona przez producenta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 7 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2012 Arek maże jest tak jak piszesz duża pojemność oznacza spokojną pracę nie mam porównania natomiast obserwując 300 konne Verada pracujące zarobkowo przy ribach no to jest różnie ale myślę że ten silnik to nie jest odpowiedż na problemy z Verado każda firma a szczególnie wiodąca jak Mercury nie mylić z najlepszą chce w swojej ofercie posiadać dobrego czterosówa dobrego dwutakta i jeszcze coś zwariowanego z doładowaniem >:D jak widzimy firmie Mercury się to udaje . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 7 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2012 I że niby z większej pojemności będzie mniejsze spalanie? :o A to nie jest wykluczone.Kwestia zestrojenia.Jeśli będzie wykastrowane(a 3l ->15OKM to własnie kastrat) to nie musi dużo pić... A jak będzie to wiadomo...spali ile wlejesz ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 7 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2012 No co Ty z tym kastrowaniem, aż mną wzdrygnęło >:D. O co chodzi z tym kastrowaniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CALCIO23 Opublikowano 7 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2012 Może po prostu będą robić mu Chipa za dopłatą na 200 KM 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 7 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2012 Tak na prawdę to nabył bym ten silnik tylko dla samego ostatniego punktu :P tzn. spokoju ducha >:D tylko co ze złymi duchami czatującymi na nowe silniki :'( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 19 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Wyszperane w necie. Lehr - 2,5 i 5KM zasilane gazem ze zwykłej butli http://www.boatingmag.com/sites/all/files/imagecache/enlarged_image/_images/201202/lehrblogmain.jpg Joystick dla silników zaburtowych. Teleflex wprowadził system Optimus 360, który działa podobnie jak Mercruiser Axius czy Volvo Penta ale dla silników zaburtowych. http://www.boatingmag.com/sites/all/files/imagecache/enlarged_image/_images/201202/optimusjoystickblog1.jpg Nowa Suza 300KM :) Nowa przekładnia, może pracować prawo i lewoskrętnie i trochę bajerów zmniejszających zużycie paliwa i poprawiających osiągi silnika. http://www.boatingmag.com/sites/all/files/imagecache/enlarged_image/_images/201202/mibsblogsuzuki300a.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.