Skocz do zawartości

Testy silników


musti
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Na stronie boote-magazin.de znalazłem bardzo ciekawe porównanie silników 70-75KM. Silniki były testowane na łodzi  Hawk 540 CC waga 520kg, długość 5,4m.

 

http://www.boote-magazin.de/typo3temp/pics/7_2c9089cf62.png

 

http://www.boote-magazin.de/typo3temp/pics/c_ada0e5808b.png

 

http://www.boote-magazin.de/typo3temp/pics/d_a4ef55de45.png

 

http://www.boote-magazin.de/typo3temp/pics/1_b7bd68bd82.png

 

http://www.boote-magazin.de/typo3temp/pics/f_86fd4c887b.png

 

http://www.boote-magazin.de/typo3temp/pics/3_33f6a2c8d8.png

 

http://www.boote-magazin.de/uploads/tx_saltnews/0c/0c8f554c3754d4253fbf5593d04a8a9fc4661838.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 119
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Zestawienie dość ciekawe.....

Zadziwia mnie tu wręcz rewelacyjny wynik Hondy, nie dość, ze cichsza od wielu konkurentów o całe 5 dB to jeszcze od niektórych z nich jest zdecydowanie  szybsza.

Różnice 1-2 dB mnie nie dziwią- ale 5 dB to blisko aż trzy razy ciszej- czy to możliwe????

(zdaje się, że 3 dB to dwukrotny wzrost głośności...?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Honda bardzo dobrze i cena jeszcze atrakcyjna (nie wiem jak to ma się do polskiego rynku)

 

Yamaha całkowita porażka, osiągi nie akceptowalne, w dodatku moc wyciągnięta z małej pojemności w ograniczonym wysokim  zakresie rpm., więc na obrotach musi wyć, trzeba odradzać ten sinik, on nie ma momentu obrotowego.

 

świetny wynik Envirude 2 suwa w spalaniu, dobrze dopracowali wtrysk na niskich obrotach, bardzo dobre osiągi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie dziwnie Panowie ocenicie.

Po 1) Yamaha ma najmniejszą pojemność

Po 2) Jest najlżejsza

Po 3) W 2-suwach trzeba dodać do kosztów paliwa jeszcze koszt zużycia oleju

Po 4) Do yamahy wchodzi najmniej oleju silnikowego więc najmniejszy koszt wymiany oleju plus to co zostało przedstawione tylko na wykresie - tzn spalanie w l/km ( ZDECYDOWANIE YAMAHA TUTAJ WYGRYWA)

 

http://img841.imageshack.us/img841/6218/porownaniecb.jpg

 

Kupując łódkę kabinową do pływania z rodziną biorę yamahę.

Kupując openkę do szaleństwa - biorę evinruda

To, że te kilka dB ciszej ma honda o niczym nie świadczy - pływałem sam dźwięk mimo cichości jest marny i drażniący

Dodatkowo pamiętajmy, że honda jest o 5 KM mocniejsza, więc porównanie też nie do końca adekwatne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dodatku Yamaszka miała śrubkę 16" , reszta 17" , tak że prędkości od niej niema co oczekiwać , i wyniki nie da się porównać .Ale mając Yamahę jestem zniesmaczony mocą alternatora , ma najmniejszy 16A , i to mnie nie podoba , reszta .... kto co lubi .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie policzyłem jeszcze pola pod wszystkimi krzywymi ( całkowałem) - świadczy to o wartości uśrednionej spalania w całym przedziale tych prędkości i kolejność pod względem ekonomiczności jest następująca ( od najbardziej ekonomicznych)

 

1) yamaha

2) mercury (!) +olej

3) suzuki

4) honda

5) tohatsu  +olej

6) evinrude  +olej

 

Więc tak jak mówiłem - liderzy kosztów 1mth to yamaha i suzuki.  Biorąc jeszcze pod uwagę składnik osiągów wybrałbym suzuki  :-\

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaceksu79 vel river25 - halo tu ziemia, twoje wyliczenia są do d..... !!!! równie dobrze możesz tam wcisnąć silnik 10KM i cieszyć się że zużywa najmniej paliwa.

 

porównujemy silniki w pewnym zakresie mocy, klient oczekuje mocy i osiągów,  Yamaha tutaj jest porażką, osiągi na poziomie 50KM, czyli płaci za nalepkę 70KM ?.  Jeśli weżnie pod uwagę Evinrude, które 2 razy szybciej przyśpiesza od Yamahy i zużywa o 20-30% więcej paliwa to pokazuje nam, iż efektywność vs zużycie paliwa są bardzo dobre w tym silniku Eninrude. Yamahę w osiągach możemy porównywać chyba z e-teciem 50KM, który będzie zużywał podobną ilość paliwa, miał podobne osiągi a kosztował znacznie mniej, więc po co kupować wtedy tak drogą Yamahę ?

Natomiast mnie bardziej ciekawi porównanie 4 suwów Hondy i Yamahy, pokazuje słabość tego drugiego w przedziale mocy 70-75KM, nie warto kupić ten silnik, dostajemy mało wydajny produkt. 

 

W innych mocach może to wyglądać inaczej.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaceksu79 vel river25 - halo tu ziemia, twoje wyliczenia są do d..... !!!! równie dobrze możesz tam wcisnąć silnik 10KM i cieszyć się że zużywa najmniej paliwa.

 

porównujemy silniki w pewnym zakresie mocy, klient oczekuje mocy i osiągów,  Yamaha tutaj jest porażką, osiągi na poziomie 50KM, czyli płaci za nalepkę 70KM ?.  Jeśli weżnie pod uwagę Evinrude, które 2 razy szybciej przyśpiesza od Yamahy i zużywa o 20-30% więcej paliwa to pokazuje nam, iż efektywność vs zużycie paliwa są bardzo dobre w tym silniku Eninrude. Yamahę w osiągach możemy porównywać chyba z e-teciem 50KM, który będzie zużywał podobną ilość paliwa, miał podobne osiągi a kosztował znacznie mniej, więc po co kupować wtedy tak drogą Yamahę ?

Natomiast mnie bardziej ciekawi porównanie 4 suwów Hondy i Yamahy, pokazuje słabość tego drugiego w przedziale mocy 70-75KM, nie warto kupić ten silnik, dostajemy mało wydajny produkt. 

 

W innych mocach może to wyglądać inaczej.

no i nie zgodzę się z Tobą, bo:

yamaha ma mniejsza moc o 7% od evinruda i mniejsza prędkość max o 12%

Czy to źle świadczy o silniku yamahy? myślę, że nie bo proporcjonalne 5% różnicy może wynikać z nie do końca dobrze dobranej śruby + błąd pomiarowy.. Natomiast różnica przyśpieszenia bierze się z różnicy momentu obrotowego którego yamaha ma dużo mniej ale też co wynika z faktu iż ma o 1/3 mniejszą pojemność od evinruda. Słabsze przyśpieszenie rekompensuje o 20% mniejszym spalaniem od evinruda...  Uwierz mi, prowadząc biznes wodny musiałem nauczyć się odpowiednio kalkulować, a nie tylko myśleć jak tu wcisnąć manetkę do końca  ;) A już o takich rzeczach jak serwis evinruda, mercury... ceny serwisu hondy które przyprawiają o zawał nie wspominam...  dalej mam 2-ch liderów yamaha i suzuki

 

Wsadź silnk 50konny to tej łodzi co było testowane to zobaczysz jak Ci spadnie Vmax na jakieś 40km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na silnikach i konstrukcji to ja dobrze się znam

 

ten silnik jest słaby, nie ma przyśpieszenia bo nie ma mocy, jego maksymalna moc jest gdzieś wysokich obrotach i bardzo chwilowo. Ten silnik w normalnej eksploatacji spisuje się jakby miał 50KM, więc nie ma z czego się cieszyć, dostajemy produkt dużo słabszy z naciąganą mocą.

 

daj mi wykres mocy i momentu tych silników to ja Ci bez wnikania w markę powiem, który jest bardzo słaby i nie warto kupić i zobaczyć, że to będzie Yamaha 70KM, z tego zestawienia nr.1  na pewno jest Honda, bo daje najlepsze osiągi do zużycia paliwa.  Biorąc pod uwagę przyśpieszenie i prędkość to ta Yamaha nie pali mało,  a że jest aż tak słaba to mało pali. 

 

Jak będzie pływała tkz. złotówa tym silnikiem to będzie zadowolony sobie pyrkał, ale jak ktoś kupi go do celów rekreacyjnych to będzie zawiedziony, bo przy 70KM nie będzie dawał radości tyle co powinien. 

 

W innych mocach może to wyglądać całkiem inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mówię, że nie.

A co powiesz na cenę Hondy w Polsce 49000zł? porównując ją do ceny yamahy 37000zł?

12 tysięcy różnicy... no naprawdę - ona jest ze złota kuta?  ;) C:-)  może by tak importer hondy pukną się czółko wystawiając cenę prawie 50 tys za silnik 75 konny ? gdzie co roku w promocji można kupić za 49tys zł yamahę 150KM...

I dalej nie myl max mocy z momentem obrotowym - bo przy prawidłowo dobranych śrubach silniki mające tę samą mocy powinny osiągać tę sama prędkość max. A na słaby moment obrotowy też jest sposób, np przyśpieszanie z lekką kawitacją po wskoczeniu w ślizg aby dalej szybciej przyśpieszał jak np. tutaj robiłem ( silnik johnson 140 - czyli bliźniak suzuki DF140, także BARDZO słaby moment obrotowy)  http://www.youtube.com/watch?v=ByAtdFOzJQk  łódka jest bardzo szybka - 80m/h na tym silniku

 

 

PS> cena suzuki DF70 w Polsce 38500zł.... bardzo przyzwoicie.... naprawdę pierwszy raz zaczynam lubić suzuki  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widze rozmawiacie Panowie o wyższości  Świąt Wielkiej Nocy nad Świętami Bożego Narodzenia http://www.youtube.com/watch?v=wxl_KU-k9I0  i oczywiscie własciciele silników np Honda, nie dadzą powiedziec złego słowa na swój motorek, i Ci od Suzuki dadza sie pokroić za swój właśnie.Ale wydaje mi się,ze kupując silnik trzeba się zastanowic nad innymi aspektami, nie rozumiem dlaczego nikt o tym nie wspomniał.Gdy ja kupuje samochód w 1 rzędzie mysle o servisie, nie kupię np.daihatsu bo nie ma u nas servisu tej marki,i nie kupię RR bo też jest podobna sytuacja ;D Trzeba kupowac sprawdzone marki z dostepem do części i dobrym servisem,co z tego ,ze mam np.Honde cichą i pięknie "chodzacą"jak w przypadku awarii membran w pompie paliwowej musze na części czekac 3-4 tygodni a sezon ucieka:)i ta cena ,tez z pewnością niejednego użytkownika może przyprawic o "szmerckopf":)Sprawdzone marki wg mnie to Mercury, Yamaha ...no i może jeszcze jedna , nie wymieniam specjalnie:)Z całym szacunkiem do Hondy , faktycznie pieknie "chodzi" kolega ma 90-tke ze zmienną faza rozrzadu rp.chyba 2010 bardzo ladny kształt i ta praca  no naprawde chodzi jak zegareczek dobrej marki, ale gdy kumpel zdjął kaptur to ukazała sie masa róznej "elektryki" czujników , przekazników i innych bzdetów których nie potrafie nazwać.Oczywiscie,ze juz nikt samemu nie naprawia motorków, chyba ze jest do wymiany olej,wirnik pompy wody czy tez inne drobne naprawy, no ale to wszystko sklada sie na taka a nie inna prace tego silnika.Myslę,że nie warto utrudniać sobie życia i trzeba kupić sprawdzoną, mocną, odporna konstrukcję, którą będziemy sie cieszyć wiele lat.Podam parę przykładów z naszej przystani, Yamaha nie zmieniany pasek rozrządu 13 lat i chodzi:), nastepnie inna Yamaha F100, tez podobna sytuacja i chodzi, jest i Honda chyba 20 letnia , ale to stary dobry model , niezmieniany wirnik od nowości, czesto na zime nie wyciagana i chodzi:)jest i nowy E-tec 175 konny, zdarzały sie na grarancji rózne kaprysy,przyjechał servisant z Berlina , podłaczył komputer cos pogmerał, wykasował błedy i dalej chodzi.Musze pochwalić szczeciński servis yamahy, jest tylko jeden więc nie bede wymieniał nazwy f-my:)części przychodza na czas i szybko, no sa drogie, ale nikt nie mówił,ze bedzie tanio:),naprawy sa szybko dokonywane, jak do tej pory nie miałem przykrych doświadczeń z tym servisem więc polecam.

Wniosek chyba nasuwa sie sam, dobry silnik , z dobrym servisem i dostepem do cześci, to trzeba brać pod uwagę przy zakupie, a który wg.Was jest dobry to juz pojęcie względne:)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze coś mi się przypomniało ;)więc napiszę,generalnie można stwierdzić,że motorowodniacy róznej "maści", nie serwisuja swoich silników, jak "pali" to dobrze, można pływać, są takie osoby które robia tzw "obsługę" która polega na kontakcie wzrokowym ze świcą zapłonową, przetarciem szmatką kaptura , kolumny,i paru innych drobnych zabiegach upiększających:)

Z drugiej zaś strony trzeba sie zastanowić czy faktycznie te silniki wymagaja takiej aberracji:)jak zakłada producent, czyli wymiany , kontroli,stosowania takich a nie innych olejów, filtrów.Inna zaś sprawą jest cena świadczonych usług przez servisy, czasem wydaje mi , a wnioskuje to z opowiadań kolegów,ze servisy chcą nam siągnąc "gacie przez głowę",ceny za usługi nie sa tanie, nie rozumiem dlaczego nie sa analogiczne jak w przypadku uslug motoryzacyjnych samochodowych.Oprzyrządowanie często jest uboższe ,niż w usługach samochodowych a cena znacznie wyższa.Ale jak sami wiecie na każdej przystani jest takie P. Zdzisiek który znaaa wszystkie silniki, ma je w małym palcu i na pewno da radę i...... będzie Pan zadowolony:)) ;) a może jednak niekoniecznie tak będzie:)))

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam mam takie swoje zdanie że hipnoza koni mechanicznych to lekko manipulacja i marketing , jest poj. skokowa ? Jest to po jaki uj punkt odniesienia moc ? Jakoś  w sportach motorowych do kwalifikacji przede wszystkim  pojemność jest istotna . Równie dobrze można było by ocieniać osiągi przez pryzmat ilości płynu chłodzącego czy wagi . Nikomu nie przyjdzie do głowy oceniać silnik malucha 650cm3 z jednostką 1300 z dużego fiata  . Przynajmniej ten sam kadłub do testów był  , to już coś .  ;) . W dodatku ocenianie mocy silnika to taki dość zamglony temat , i nie zawsze jest rzeczywistością z wielu przyczyn . A skoro to jest parametr zmienny to i opierać się na nim średnio korektno  . Nie twierdzę że mam 100% racji , ale mam takie zdanie  :P

P.s. Ciekaw jestem jakie by byli wyniki testów jak by tam wstawili Yamę 80 , poj . zbliżona do konkurencji a reszta parametrów ?  ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie @lewar, pewnie cieszy się ze sprzętu i coś łowi zamiast teoretyzować  ;)

Przyjrzałem się tym danym i usystematyzowałem je trochę co by ,,obróbka" była łatwiejsza/czytelniejsza.

Max prędkość i przyspieszenie początkowe da się wytłumaczyć przekładnią i skokiem śruby(yamaha) reszta to już niestety cała prawda o jakości.

Test :

1. zużycie paliwa na wolnych obrotach        0,16 - 0,23 l/km  (Optimax,Tohatsu - Suzuki, Yamaha)

2. ekonomiczna prędkość ślizgu 30,35km/h    0,27 - 0.35 l/km  (Yamaha,Honda - Tohatsu)

3. czas osiągnięcia ślizgu (przyspieszenie, moment obr)    4,1 - 8,7s (Suzuki - Yamaha)

4. czas osiągnięcia 50km/h                                            6,9 - 8,6/14,5 s (E-Tec - Suzuki/Yamaha)

5. prędkość max    64,7 - 56,8/57,8 km/h  (E-Tec - Yamaha/Suzuki)

6. masa    119 - 170 kg  (Yamaha - Optimax)

7. przełożenie przekładni  2:1 - 2,59:1  (E-Tec - Suzuki)

8. prądnica 190W - 720 W  (Yamaha-Optimax)

9. WOT 4500- 5500  -  5000-6000/6300 obr/min (Evinrude - Honda,Suzuki/Yamaha)

10. pojemność 996/1267 - 1526 ccm  (Yamaha/Tohatsu - Optimax)

11. max zużycie paliwa 0.36 - 0,46 l/km (Yamaha - Tohatsu)

12. max zużycie paliwa Yam(56,8km/h) 20,5l/h  -  Toh(62,2km/h)-28,6l/h

                                                                            Opti(62,2km/h) 24,9l/h, E-Tec(64,7km/h) 29,1l/h

                                                                            Suz(57,8km/h) 24,85l/h  Honda(63,4km/h) 28,5l/h

13. zużycie paliwa (przy 55km/h)  0,35 - 0,44 l/km (Yamaha - Tohatsu)

14. Cena  9259 - 11530€  (E-tec - Suzuki)

 

Wg mnie Optimax wymiata jeżeli chodzi o osiągi. Na drugiej pozycji jest Honda a potem cała reszta ze swoim marketingowym bełkotem.

 

Schowek01.jpg.25a728bed08f23c229b9fd862f5f4a1d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

P.s. Ciekaw jestem jakie by byli wyniki testów jak by tam wstawili Yamę 80 , poj . zbliżona do konkurencji a reszta parametrów ?  ;D

bardzo..bardzo mądrze napisałeś!!! właśnie i takie powinno być porównanie!!! bo jednak to porównanie jest ni z gruszki ni z pietruszki

więc sory, sypać na silnik mający o 1/3 mniejsza pojemność od pozostałych, że jest ble i do tyłka to chyba nie poważne?

Ja nie bronię Yamahy bo nie mam żadnego w tym interesu... a na chwilę obecną nie mam już żadnego silnika  ;D - co kupię to się okaże jeszcze  ;) najlepiej 7marine  ;D ;D ale na pewno będę to kupować nowe w Polsce u dealera jak wszystkie inne moje silniki i nie będzie to honda dopóki importer nie wyleczy się z chciwości/chęci szybkiego dorobienia się  kokosów  >:D

 

A tu proszę bardzo

 

o parametrach:

25A alternator, pojemność blisko 1,6...( czyli delikatnie większa pojemność) moc o 5 KM większa od konkurencji ( a nie jak w wyżej ukazanym przypadku o 5 KM mniejsza)....

 

Patrzmy realnie a nie na testy dziennikarskie nie do końca trafione

 

Jeżeli miałbym porównywać  F70 to bardziej z hondą BF 60... Suzuki DF 60... mercury 60...  no i jak wtedy by wyszła? BO TO JEST WŁAŚNIE JEJ KLASA pojemnościowa

...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzisz różnic między SOHC i DOHC ?

Ceny też są różne i do negocjacji np.

 

Mercury 75 ELPT OptiMax 37 500,00 zł

 

Yamaha F60CEHDL 42 000,00 zł

Yamaha F80BETL 41 000,00 zł

 

EVINRUDE E75DPL 37 758,00 zł

 

Honda BF75 DK0 LRTU – 44 100,00 zł

Honda BF90 DK0 LRTU – 40 500,00 zł !!!! ten sam silnik

 

Silnik Tohatsu MD 75 EPTOL (TLDi) 39 442,20 zł

 

Silnik Suzuki DF70A TL  44 582,99 zł

 

Ale jak ecześniej napisano ,,jeden córkę drugi teściową"  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miki z całym szacunkiem a co to ma do rzeczy  ile wałków na głowice ? No to możemy dołożyć jeszcze różnicę w sposobie wtryskiwania paliwa , czy ilość pierścieni na tłokach  ;) . Sposób wentylacji komory spalania to problem producenta . Skoro możemy porównywać 2t i 4t  ( zasadnicza różnica w działaniu )  , to nie czepiaj się konstrukcji zaworowej .  No chyba że do dyskusja dla dyskusji . Sporo tego typu testów zmanipulowanych istnieje w rożnych dziedzinach , warto jednak uzmysłowić jedną sprawę , kto komu i po co za te testy zapłacił .  ::) .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzisz różnic między SOHC i DOHC ?

 

widzę i co z tego?

w sporcie tak jak kolega pisał wyżej jest podzielone na pojemności, na wolno ssaki i doładowane i nie diesle oraz PB

Nie ma podziału na sohc lub dohc lub i świeca na cylinder lub 2 świece na cylinder itd itp... Po prostu jakiś imbecyl wsadził tą F70 do tego testu... a może celowo... :-\

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzisz różnic między SOHC i DOHC ?

Ceny też są różne i do negocjacji np.

 

Mercury 75 ELPT OptiMax 37 500,00 zł

 

Yamaha F60CEHDL 42 000,00 zł

 

EVINRUDE E75DPL 37 758,00 zł

 

Honda BF75 DK0 LRTU – 44 100,00 zł

Honda BF90 DK0 LRTU – 40 500,00 zł !!!! ten sam silnik

 

Silnik Tohatsu MD 75 EPTOL (TLDi) 39 442,20 zł

 

Silnik Suzuki DF70A TL  44 582,99 zł

 

Ale jak ecześniej napisano ,,jeden córkę drugi teściową"  ;)

 

ooo hhhooo ho ciekawe skąd masz 42tys za yamahę F60

 

w ogóle co to za dziwna konfiguracja tej yamahy?  standard to fetl w cenie 34tys cały pakiet z manetką i zegarami oraz śrubą i linią paliwową http://www.yamaha-motor.eu/pl/binary/cennik_detal_marine_tcm221-524132.pdf

z rumplem??? coś Ci chyba się potentegowało  ;)

już wymyślasz.. naprawdę... ???

mercury też ma śrubę w pakiecie?  :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Po prostu jakiś imbecyl wsadził tą F70 do tego testu... a może celowo... :-\

Ja może i mylnie ale tłumaczę to sobie tak , skoro Yama na dzień dzisiejszy jest liderem sprzedaż ( mówię o światowej a nie w określonej wiosce ) , to każdy producent i reszta widzi w oczernianiu tego brenda swoi korzyści . To proste , mogą więcej od tego tortu urwać dla siebie . A jak wiadomo tam gdzie duży kapitał tam niema sentymentów . Przykładów jest masa i każdy na pewno ma swoi .

Może dla tego minimalnie odróżniamy się od małp że potrafimy przeanalizować i logicznie rozłożyć po półkach leicą się na nas informację .  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny np. http://twinpower.com.pl/katalog-produktow/silniki-zaburtowe/yamaha-silniki-zaburtowe

 

Z manetką jeszcze droższa.

 

Każdy producent ma różne typy motorków i pilnują się nawzajem. W tym teście wstawili motorki około 75HP. A z pojemnością  tak samo jak z budową silnika . Ruskie wykręcali 80HP z wietieroka 8E.

Może faktycznie, z Yamą F80, byłoby co porównać z Optimax'em bo pojemność podobna ale z kolei dwusów i tak można do u...ej śmierci. Faktycznie jak by nie było Yamy to wynik testu byłby mniej kontrowersyjny.

Dopiero na zawodach motorowodnych widać kto jest de'best.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...