Skocz do zawartości

Przekładnia ZET blokuję się podczas zakładania - HELP


Paweł79
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich :-)

 

Znów PROBLEM  ???

Chciałem dzisiaj założyć przekładnie zet (Alpha One gen.II) do OMC Cobra 3.0 i zonk...

Wszystko idzie gładko do pewnego momentu, gdzie następuje tępa blokada.

Wałek wchodzi do połowy, widzę ślad na wpustach wałka - smar lekko starty do połowy.

I dalej ni cholery ! Patrzyłem na wszystkie sposoby, czy coś może blokować zetkę, nic nie widzę.

Co może być przyczyną tego, że do końca brakuje ok 3, 4 cm.

 

Tutaj na filmie jest dokładnie ten sam zestaw co ja mam i w pewnym momencie facet też nie daje rady i jest przejście filmu, po czym już zetka założona - ja mam ten sam problem, nie chce wskoczyć do końca.

 

Z tego wszystkiego przy ściąganiu przerwałem uszczelkę  :(

 

Powiedzcie, czy mieliście podobny problem i jak go rozwiązaliście ?

Ja już chcę PŁYWAĆ...  :'(

 

Dodałem załącznik - zerknijcie na strzałki, które są na fotce - czy jest możliwe, że właśnie w tym miejscu blokuje ?

Czy powinienem mocno pierd...ć żeby to wskoczyło ? Pytanie jak mocno ?

1941561679_Waek.thumb.jpg.e42061c63ec8a6c35d759c4fb5d5fe1f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielowypust musi trafić idealnie w tuleję wielowypustową. Jak się dobrze przyjrzysz to w momencie zalokowania gość łapie za śrubę. Jak myślisz po co?

Manetka też bierze udział w tej akcji. Albo trzeba odpiąć cęgło biegów przy silniku.

Jak zaczniesz wciskać zetkę z zablokowanym wałkiem to kardan Ci się ,,połamie" i z kolei on będzie blokował.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak napisałem wcześniej w poście, wielowypust trafia w tuleję, bo widzę po smarze - jest lekko starty do połowy, czyli trafia w tuleję wchodzi do połowy i wtedy coś blokuje.

Natomiast cięgło biegów jest luźne.

Dlatego umieściłem ten post, ponieważ wszystko mam teoretycznie ok.

Jak widać praktyka znów pokazuje coś innego  ;) Tylko tym razem co... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wymieniałeś tez łożysko gimbala ? Bo chyba ono ci blokuje .Mialem to samo wymieniałem łożysko wszystko oryginalne i zong..,wchodziło do połowy i lipa musiałem szlifować wałek zeby wszedł.Tak wiec zobacz czy ci nie blokuje łożysko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam - dzięki za info :-)

Rozmawiałem z kolegą Zig Zag-iem i oglądał zdjęcie.

Powiedział, że miał identyczną sytuację i musiał przeszlifować lekko wałek.

U mnie widać również miejsce, w którym zatrzymuje się ZET-ka.

Właśnie wczoraj szlifowałem delikatnie powierzchnię i dzisiaj próba - zobaczymy  ;)

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jeśli to co " delikatnie szlifowałeś " wchodzi na jakieś łożysko to powinieneś zmierzyć mikromierzem średnicę i wszystko co jest od " 0"z nim włącznie na plus to nie wejdzie bez użycia wcisku a wszystko co jest na minus to już połączenie suwliwe i jak za mocno po szlifujesz to włożysz ale będzie nowe już lużne .Na wałku widać gdzie on dochodzi więc jak nie ma stożka ze szlifowania co jest mało prawdopodobne na takiej szerokości to pomiar powinien odpowiedzieć na twoje pytanie.Chyba że to nie jest łożysko tylko inne pasowanie . W kładach często klientela życzy sobie szlifować np. półosie na minus bo na łożysko wchodzą suwliwie a ustala ich położenie coś innego.Tak że reasumując bardzo ostrożnie z tym szlifowaniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...