Autor Wątek: Silnikowe NOWOŚCI  (Przeczytany 60870 razy)

Sierpień 10, 2011, 23:47:35
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5419
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Odświeżona Yamaha F115
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Sierpień 10, 2011, 23:55:29
Odpowiedź #1
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • ****
  • Wiadomości: 470
    • Lubin
Arek czyżby skracali gwarancje do 3 lat ? przynajmniej tak wyczytałem na tej broszurce , a silnik ładny właśnie Yamahy mi się podobają ale od 115km wzwyż  ;D


BANTA 460 + EVINRUDE E TEC 90  POZDRAWIAM MARCIN

Sierpień 11, 2011, 00:05:31
Odpowiedź #2
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5419
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Opisy w broszurze dotyczą rynku USA, więc mogą być różnice..

Co do wzornictwa, to zgadzam się z Tobą w 100%. Stara linia już się opatrzyła... ;)
Ale i tak najbardziej mi się podobają wersje V-max  ;)

 Podobnie Honda poprawia design, ale powoli wymieniając niektóre modele...
« Ostatnia zmiana: Sierpień 11, 2011, 00:07:44 wysłana przez musti »
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Sierpień 11, 2011, 00:10:41
Odpowiedź #3
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • ****
  • Wiadomości: 470
    • Lubin
No ale trzeba przyznać że u nas Yamaha V Max to rarytas mówię tu oczywiście o większych pojemnościach i o tym że nowej się nie kupi i trzeba by było ściągać z USA


BANTA 460 + EVINRUDE E TEC 90  POZDRAWIAM MARCIN

Sierpień 11, 2011, 00:13:45
Odpowiedź #4
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5419
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Chyba nie są w ogóle dystrybuowane w Europie... :(  Na żadnych targach ich nie widziałem...
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Sierpień 11, 2011, 14:34:47
Odpowiedź #5
  • Kapitan Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 717
    • Moje królestwo
  • Akwen: Bałtyk
Podobnie Honda poprawia design, ale powoli wymieniając niektóre modele...


Nie widzę zmian mam 60 z tego roku i jest identyczna chyba już w 2009 zmienili to i owo .
Pozdrawiam Krzysztof B
www.el-marine.com
www.em-trak.pl

Sierpień 11, 2011, 18:09:02
Odpowiedź #6
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5419
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Masz rację, akurat 60-tka jest nowa od 2009 roku. Chodzi mi o to, że już chyba całkiem zniknęły jajowate obudowy, które nie były zbyt ładne..



Chyba najnowszym modelem jest BF115





Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Sierpień 11, 2011, 18:39:03
Odpowiedź #7
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • ****
  • Wiadomości: 470
    • Lubin
ładna ale kupienie u nas Hondy od DF90 w górę z nowego modelu w normalnej cenie ( używanej ) graniczy z cudem , nie wiem może to dlatego że niby najmniej palą  ;D


BANTA 460 + EVINRUDE E TEC 90  POZDRAWIAM MARCIN

Styczeń 06, 2012, 00:40:15
Odpowiedź #8
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5419
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Jakoś mi umknęła premiera Mercury'ego - pewnie dlatego, że nie było jej na targach w Berlinie... :(

Rozwinięcie linii klasycznych czterosuwów - nowy Mercury 150 - najsolidniejszy (150KM z 3.0l), najlżejszy (206kg) i najmniejszy...
Mi osobiście bardzo się podoba.  :)



Więcej: http://www.mercurymarine.com/engines/outboards/fourstrokes/150/

Znalazłem też zapowiedź klona Mariner'a na bieżący rok.



http://www.mariner-outboard.com/mariner/en/products/Products.aspx?Model=FourStroke%20150%20EFI


Takiej mocnej Hondy też jeszcze nie widziałem  ;)



http://marine.honda.com/Products/modeldetail/BF250
« Ostatnia zmiana: Styczeń 06, 2012, 01:15:03 wysłana przez musti »
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Styczeń 07, 2012, 11:31:43
Odpowiedź #9
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • ****
  • Wiadomości: 470
    • Lubin
3,6 litra pojemności w tej nowej Hondzie robi wrażenie, ciekawe ile Pali , ale i tak najbardziej podoba mi się Mercury i Mariner 150 KM szczególnie ich mała waga no i w końcu Mercury zrobił jakiegoś większego i solidniejszego 4 suwa bo największy jakiego mieli do tej pory w ofercie ma 115 KM jak dobrze pamiętam , można by je zapiąć do jakiejś lekkiej łódki 5,5 - 6 m i fajnie by to pływało  8)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 07, 2012, 11:33:37 wysłana przez CALCIO23 »


BANTA 460 + EVINRUDE E TEC 90  POZDRAWIAM MARCIN

Styczeń 07, 2012, 13:15:26
Odpowiedź #10
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5419
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Większe Mercury były do tej pory tylko doładowane Verado, a to klasyczna konstrukcja. Silnik jest mniej wysilony przez co trwalszy. Wzmocniona jest też cała przekładnia. No i ciekawostka - rozrząd, który nie wymaga serwisu przez cały okres użytkowania o ile dobrze zrozumiałem, bo czytałem w języku inglisz.

Tu jest jeszcze filmik:
http://www.mercury-marine.eu/mercury/en/products/Products.aspx?Model=150%20EFI
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Styczeń 07, 2012, 14:00:28
Odpowiedź #11
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2374
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
Arek , w zasadzie to nie wiem czym sie zachwycasz Merkury jak i Mariner owszem ładne ale to li tylko za sprawą zmienionego design'u.Verado juz dawno ma z 1,7 pojemności te osławione 150 KM ,a jak to jest w przypadku Marinara, jaka jest pojemność?Generalnie to niestety trzeba sobie powiedziec ,ze nasze silniki nawet jesli maja 4, 3, czy nawet 2 lata , sa to stare konstrukcje, bloki plus alernatory , rozruszniki to śmichu warte ile to ma lat. Przykładem tego sa silniki amerykanskie z poczatku lat 2000 , moja Yamaha F150 to tez "siłą od pługa oderwana":)wszystko podparte elektroniką ,modułami , i z rzadka jakaś turbiną.Rzeczona honda nawet z roku 2009 o mocy 90 koni to tez nie jest DOHC,ma tylko jeden wałek, co prawda ma zmienne fazy rozrzadu ale to wszystko.Nie mamy i chyba dlugo nie bedziemy miec na naszych wodach SEVEN MARINE 557,  ale i tam tez mi coś "śmierdzi" ostra współpraca V8 z GM,tak więc potwierdz sie zasada,ze to oczy kupują a nie rozsądek .Pozdrawiam
P.S zauważyłem ze napisałeś z 3.0 l 150 koni,smichu warte:))))
« Ostatnia zmiana: Styczeń 07, 2012, 14:05:13 wysłana przez Mariusz »

Styczeń 07, 2012, 14:44:03
Odpowiedź #12
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5419
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Mariusz, chyba nie zrozumiałeś o co chodzi... ::)
To własnie jest zupełnie nowa konstrukcja i ma być solidna, dlatego wrócili do korzeni i nie ma doładowania tylko zrobili 150KM z 3l (z nie z 1,7l jak w Verado).
Oprócz tego jest mniejszy, lżejszy, ekonomiczny - mnie to przekonuje - myślę, ze to będzie najbardziej niezawodny silnik. Na stronie Parkera niestety jeszcze nie ma opisu w języku polskim... :-[
Wiem, że na forum zaraz odezwą się zwolennicy Yamahy, ale porównując choćby nasze silniki, to twój sprawiał więcej problemów... :-[
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Styczeń 07, 2012, 14:48:01
Odpowiedź #13
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2374
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
Arek, ja nie neguję ze wizualnie sa to ładne, zewnetrznie silniczki, ale no wybacz z 3000cm 150 koni , no to sie nie wysilili,owszem powinien to byc silnik trwały bo nie "wysilony" ale dla mnie to jednak krok wstecz a nie do przodu.Teraz o mojej Yamaszce:) membrany miałem trafione i owszem, wg mnie to wada fabryczna,ale o innych usterkach nic nie wiem:)

Styczeń 07, 2012, 14:50:51
Odpowiedź #14
  • *****
  • Wiadomości: 2516
  • Akwen: Odra środkowa
I że niby z większej pojemności będzie mniejsze spalanie?  :o
Pozdrawiam