Skocz do zawartości

Mercruiser 4,3 L EFI 2003 brak ciśnienia w cylindrze


Krystiano
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o pomoc. A mianowicie po temacie silnika, nowe tłoki panewki pierścienie po zwodowaniu silnik zaczol pracować nie równo. Okazało się że w jednym cylindrze całkowity brak ciśnienia. Reszta cylindrów między 9a 10. Silnik odpala ciężko pracuje cicho nic nie stuka no ale gasnie. I na drugim cylindrze całkowity brak ciśnienia. Po wlaniu oleju na tłok również brak ciśnienia wskazówka nawet nie drgneła. Olej na tłoku zalega nie poszedł pierścieniami do środka. Po zdjęciu pokrywy, nic podejrzanego, z tym że na tym cylindrze brak luzów z resztą wszystkie te krzywki bardzo ciasno. Proszę o pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osłuchać stetoskopem którędy wtłaczane powietrze uchodzi (próba szczelności cylindra). Z Twojego opisu wynika, że problem jest na zaworach. Ale test trzeba przeprowadzić. Ten silnik ma hydraulicznie regulowany luz zaworowy. Trzeba się trzymać zaleceń producenta przy wstępnej regulacji.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc. Tak jak koledzy sugerowali szczelność zaworów i powietrze idzie przez zawór ssący. Głowica zdemontowana. Okazało się że zawór skrzywiony. Lekki ślad na tłoku. Zamówiłem głowice po regeneracji ma przyjść w środę. Wiadomo uszczelki. Dziś zacznę to wszystko czyścić wywalę olej, bo dostała się płyn chłodzący do oleju. I podejmę jeszcze jedna prube. Bo już kasy i sił brak ☠️🤷‍♂️🤬😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zapniesz głowicę na bloku sprawdź przyleganie głowicy do bloku bez uszczelki. Samo splanowanie głowicy nie gwarantuje dobrego przylegania do bloku. Często zdarza się, że to powierzchnia bloku jest nierówna a głowica jest prosta. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.03.2024 o 07:40, Ikis napisał:

To powiadasz, że głowice były planowane... 10 lat temu czy u kowala...?

Tak u kowala. I szlifowania na asfalcie. Silnik przeszedł gruntowny remąt w 2020 roku. Nowe tłoki panewki uszczelniacze wszystko. Po pływaniu 40wezlow zaczol źle pracować. I od 4 lat stała łódź na keji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam ten silnik 4.3 V6 w Vanie , silnik położony prawie jak w żuku, miedzy nogami  i na to pokrywa silnika, dostęp do silnika z kabiny, wiec doskonale słyszę jego pracę.

 

ten silnik nie ludzi wysokich obrotów, ja to wyraźnie słyszę, wiem, że jak bym przesadził to się rozleci,   nie raz czytałem że ciągniecie go dłużej na max rpm to pogięte zawory.

 

To bardzo trwały silnik, jedynie co go zabije to przegrzanie lub wysokie obroty 

 

4.3 marine to w zasadzie identyczny silnik i nie lubi obrotów, różnice to wałek "inny" ( i to podobno w zależności od "producenta" silnika marine )  , uszczelka pod głowicą, możliwe że twardsze sprężyny ( nie jestem pewien) 

jeśli dodamy do tego charakterystykę pracy w motorówce, to łatwo przesadzić,

 

 silnik po remoncie , tym bardziej przez  pierwsze 20 godzin trzeba delikatnie, a potem też trzeba znać umiar.  Czasami wspomaga ten stan rzeczy, np. błędy przy remoncie jak ponowne użycie  starych sklepanych sprężyny, lub pozostałych używanych  elementów układu zaworowego (przycinające się zawory).      

 

nawet Chevrolet miał jakiś biuletyn informacyjno-serwisowy , co do problemów z układem zaworowym, spreżynami w tych silnikach i dotyczył modeli od 2002r do 2014  

 

2020_chevrolet_express_cargo-pic-1512328364472248743-1024x768.jpeg

Edytowane przez Kazik_usa
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Krystiano napisał:

Tak u kowala. I szlifowania na asfalcie. Silnik przeszedł gruntowny remąt w 2020 roku. Nowe tłoki panewki uszczelniacze wszystko. Po pływaniu 40wezlow zaczol źle pracować. I od 4 lat stała łódź na keji. 

Nie ma co się unosić... szlifowałem OSOBIŚCIE nie jedną głowicę a załączone zdjęcia sugerowały, że albo ktoś zrobił Cię w wała albo było to dawno temu o co tez zapytałem.

Mniej nerwów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie to nie o to chodzi ja się nie unoszę biorę wszystko z dystansem i proszę nie brać tej wypowiedzi tak że człowiek ma ciśnieniu mogłem dodać jakaś buźkę w stylu 😁👊 i było i naczej. Trochę mojej winy przepraszam. Na remąt wydałem jiz chyba fortune i Teraz nie biorę nic do głowy. Poprostu wziolem sprawy w swoje ręce szukam u kolegów podpowiedzi bo widocznie w warsztacie co remąt owalem silnik poszło coś nie tak. Po zwodowaniu od razu silnik nie działał jak należy. Zapierdolili i nie chcą się przyznać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.03.2024 o 23:22, Saturn napisał:

Coś tam nie pyklo jak

wygięło zawór.  

Może zbyt wysokie obroty. Kolega sugeruje ze tak mogło być. Ale ja delikatnie na tym po temacie i od razu było coś nie tak. Ale cóż zobaczymy czekam na słoneczko bo motorówka zaparkowana pod chmurka. Wszystkie części już mam 

IMG_20240315_194444.jpg

IMG_20240315_194447.jpg

IMG_20240315_194455.jpg

IMG_20240315_193131.jpg

IMG_20240315_193128.jpg

IMG_20240315_193504.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, to popularny olej do tego,  

i tak po remoncie , warto wlac na poczatek najtanszy olej o podobniej specyfikacji i zlać po 30 minutach, jakby tego nie czyścił plukal na warsztacie  , to po obróbce zawsze w kanałach są jakieś opilki metalowe. 

ja bym to po 10 godzinach powtórzył. 

na te pierwsze  godziny właśnie najlepsze sa tanie oleje , które nie mają dużo modyfikatorów tarcia, baz syntetycznych  i innych cudów..

 

nie ktorzy nie rozumieją na czym polega docieranie , ograniczaja sie do tego , że tam się dociera, dopasowuje , szlifuje itd... ... 

najwazniejsze to poprawia sie bilans cieplny silnika , lepsze i rownomierne oddawanie ciepla, ma to kolosalne znaczenie dla wysokich obrotow. 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajdziesz te  momenty na wszystko w tabeli. Wydaje mi się że 122 niuty ale dawno nie kręciłem V

ostatnio kapitalny  VP 3.0.
Tylko śruby głowicy nasmaruj olejem cale! A co do lepkości oleju 25w40 to raczej nadaje się na bardzo ciepłe klimaty. Bardziej chyba chodzi o klasę i dla silników Mercury Volvo penta to SL, MA, MA2 właśnie aby nie miały zbyt dużo dodatków. A lepkość to i 10w40 będzie na nasz klimat dobry. 
quicksulver jest mega drogi . 

Edytowane przez Saturn
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4.3 EFI momenty i schemat dokręcania głowicy.

Luz zaworowy 0 . Przed dokręcaniem nakrętek najpierw kilka razy obróć silnikiem, żeby olej wypełnił kanały hydrauliki.

Nie dociągaj nakrętek za mocno. Dokręcaj tylko do skasowania luzu. Po uruchomieniu silnika sprawdź jeszcze raz luzy. 

 

 

MercrEFI43CylHeadMounting.jpg

MercrEFI43CylVentAdj.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...