Skocz do zawartości

Popularność silników zaburtowych


musti
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

ja uwazam ze motory OMC(Evinrude, johnson) mają trwałosc, rozwiązania takie ze nie dorówna im raczej nikt.

trudno mi powiecec cos o 4stoke ale 2suwy robione przez 50 lat są ok pod wzgledem trwałosci i rozwiazań tech, materiałów i nadal płwaja i są częsci zamienne.

jak dorobie sie 4stroke to coś i o nich bede wiedział.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę offtopic , ale opisze

jak kupowałem silnik 3 lata temu miałem do wyboru yamahę i evinruda w tej samej cenie , wybrałem e-teca i do tej pory byłem mega zadowolony , 2 tygodnie temu przestała działać pompa paliwa , prądu nie dostaje ,diagnoza  zesrał się komputer , dla klienta detal ~~ 7000zł , innego używanego podłączyć podobno nie można mapy wtrysków nie da rady wgrać...

na razie oszukałem i pompa prąd dostaje pod stacyjką i działa , takie trochę mieszane uczucia mam...  elektronika made in usa chyba słaba jest  :-X

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

150km i ~~ 330 h , pewnie to dla tego że pierwszego przeglądu po 300h nie zrobiłem ;)

kilka komputerów podobno już wymieniali , mój jest pierwszy po gwarancji >:D do tej pory wszystko działało , z dwa razy miałem tylko alarm: no oil call dealer ;) ale wystarczy gruszką przepompować albo tryb konserwacji zimowej zrobić i się odpowietrzał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój e-tec ma ok. 300mtg i trzyma się- odpukać- dobrze, tym bardziej, że pływa w czarterze.

 

ja nie posłuchałem instrukcji obsługi i zaleceń producenta, która mówi, że pierwszy przegląd należy zrobić dopiero po 3 latach i co rok na zakończenie sezonu wymieniałem filtry, olej w spodzinie, świece itp.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, olej stosowany w moim silniku to XD50 i taki też kupiłem, oczywiście uprzedzając pytanie silnik jest na ten olej ustawiony  ;D , ogólnie to jestem z tego silnika zadowolony bo w porównaniu do wcześniejszej mojej F40 i F100 na której miałem okazje popływać to wkręca się niesamowicie i idzie jak zły  :) w 4 suwach brakowało mi trochę tego ryku i odejścia  ;D , powiedz mi jeszcze przy jakiej ilości oleju w dozowniku włącza się low oil i jak go potem wyłączyć tzn chodzi mi o to czy jak doleje oleju to sam się wyłączy czy trzeba go zresetować jakoś ? bo mam jeszcze w dozowniku około połowy albo i mniej oleju więc jeszcze z 2 dobre pływania i dolewka, z tego co zaobserwowałem to wężyki od pompy ciągną olej od samego dołu  dozownika

 

a co do głównego tematu to u mnie na jeziorze dominują 2 takty Johnson i inne stare cuda typu Mercury, jest też 1 Yamaha 2km  :) i stara dobra BF5 chociaż widziałem też Hidea bodajże ale to straszny parch gość go tyle razy odpalał aż myślałem że szarpak wyrwie  ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedz mi jeszcze przy jakiej ilości oleju w dozowniku włącza się low oil i jak go potem wyłączyć tzn chodzi mi o to czy jak doleje oleju to sam się wyłączy czy trzeba go zresetować jakoś ? bo mam jeszcze w dozowniku około połowy albo i mniej oleju więc jeszcze z 2 dobre pływania i dolewka, z tego co zaobserwowałem to wężyki od pompy ciągną olej od samego dołu  dozownika

 

szczerze mówiąc, to chyba tylko z raz miałem alarm low oil :)

 

zbiornik ma chyba cos koło 2,5 litra i low oil włącza się przy przy ok. 0,5 litra.

 

ale spokojnie- nawet jak pojawi Ci się NO OIL mozesz jeszcze płynąć przez 4 godzniy...

 

po dolaniu oleju- alarm znika i nie trzeba go w żaden sposób resetować.

 

w moim miałem raz alarm HOT- momentalnie zszedł z obrotów i po kilku minutach alarm się wyłączył- ochłodził się i było ok.

 

Było to po pływaniu w szuwarach- widocznie chwasty zatkały na chwilę dopływ wody- po tym pływaniu sprawdziłem wirnik i był ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arek dokładnie to taki sam złom  ;D niektórzy się podniecają że to niby klon Yamahy , szkoda tylko że o połowę tańszy a to już samo mówi za siebie , jak widziałem że się gość mało nie zamęczył z tym silnikiem to stwierdziłem dosadnie że to złom wolałbym starego 2 suwa  ;D

 

Piotr dzięki za objaśnienie, jak czytałem to zbiornik ma coś między 2,5 a 2,8 L , tak ekstremalnie to nie będę oleju wywalał po prostu chciałem wiedzieć kiedy mam zabierać baniak do oleju ze sobą do dolewki na razie odmierzam sobie markerem ile mi pali na dzień pływania - oczywiście z przerwami  ;D ps Silnik z Ribem już chyba się zwrócił z Charteru że go sprzedajesz ?  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

ja uwazam ze motory OMC(Evinrude, johnson) mają trwałosc, rozwiązania takie ze nie dorówna im raczej nikt.

trudno mi powiecec cos o 4stoke ale 2suwy robione przez 50 lat są ok pod wzgledem trwałosci i rozwiazań tech, materiałów i nadal płwaja i są częsci zamienne.

jak dorobie sie 4stroke to coś i o nich bede wiedział.

 

Moje zdanie jest podobne mam w tej chwili Evinrude 30hp z 2001r 4 stoke. Kupiłem go cztery lata temu i nic poważnego do tej pory sie nie stało, a pływam  bardzo dużo w warunkach morskich.Jedyną poważną awarię jaką miałem to siadł jeden z przekaźników trymu w morzu i  miałem kłopoty.Pojechałem do serwisu  w Szczecinie po przekaźnik ale jak powiedźieli cene orginalnego... 600zł to zdębiałem.Przyjechałem do domu pomyslałem wyjełem przekanik i go rozebrałem aby zobaczyć co ma szczególnego w środku że tyle kosztuje, okazało sie że nic. Poszukałem w internecie i zamówiłem przekażnik  od wyciągarki od quada który kosztował... 30 zł!!!.Założyłem i chodzi super już dwa lata.

Poza tym co roczna wymiana wszystkich filtrów,olei i jest dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomek77 - mówię tu o bardzo starych silnikach 25 - 40 letnich w tym o bardzo starym Mercury  ;D , sam mam jeszcze w garażu takiego 2,3km Johnsona ponad 30 letniego i robi już można powiedzieć za pomnik bo te silniki są już tak wyeksploatowane że ciągle trzeba przy nich grzebać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps Silnik z Ribem już chyba się zwrócił z Charteru że go sprzedajesz ?  :)

 

sprzedajemy bo mamy taka polityke- trzy lata w czarterze wystarcza, sprzęt jest w 100% sprawny, ale mamy ambicję, aby co trzy- cztery lata zmieniać flotę.

 

Prywatnemu użytkownikowi będzie służył jeszcze długie lata, ale może już iść na "czarterową emeryturę" :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps Silnik z Ribem już chyba się zwrócił z Charteru że go sprzedajesz ?  :)

 

sprzedajemy bo mamy taka polityke- trzy lata w czarterze wystarcza, sprzęt jest w 100% sprawny, ale mamy ambicję, aby co trzy- cztery lata zmieniać flotę.

 

Prywatnemu użytkownikowi będzie służył jeszcze długie lata, ale może już iść na "czarterową emeryturę" :)

 

Nic dziwnego-polityka ta odwzorowuje politykę jaką stosują firmy w przypadku aut służbowych-mija gwarancja(kończy się leasing :D ) i "do żyda" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...