lukawawa Opublikowano 20 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2023 Siemka. Przeszukałem forum i brak takiego tematu ,może ktoś miał taki przypadek. Więc silnik VP 5.0 z przekładnią alpha 2 gen . Łódź po remoncie zetki wrzuciłem na wodę pod koniec maja , od samego początku był problem z wywalaniem oleju przez zbiorniczek. Wczoraj wyjąłem łódz, spuściłem olej z zetki który był czarny po około 15h pracy i było trochę opiłków. Mechanik stwierdził że zetka zapowietrzona była bo może ten co robił remont wlał olej od góry i stąd może być ta przyczyna. Zmieniliśmy olej jak manualn przykazał i dalej to samo . W momencie wysokich obrotów pracy silnika olej idzie do góry natomiast w momencie zejścia na mniejsze czyli taki pół ślizg oraz spacerowe, poziom oleju spada w zbiorniczku. Czy ktoś może miał taki przypadek albo wie co to może być. Z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 20 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2023 Olej się grzeje podczas pracy. Dlatego zastosowano zbiorniczek wyrównawczy jako naczynie rozszerzalne. Powyżej ok.2,5 bar zaworek w odpuszcza. Olej się grzeje ponad normę ( wrze ) czyli zetka (konkretnie przekładnia kątowa) się za mocno rozgrzewa. 1.Chłodzenie jest za mało wydajne ( pompka wody albo kanały zakamienione ). 2. Tryby i łożyska są za ciasno spasowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukawawa Opublikowano 20 Lipca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2023 Ok. Gość który montował silnik i zetke zostawił pompę w niej a podobno VP ma mocną pompę w silniku i gdy się robi takiego "kundla" to powinno się wyjąć z zetki wirnik żeby sobie nie przeszkadzały. To prawda czy kolejny dobry fachowiec mi wciska kity? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 21 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2023 Zetka Alpha jest do mercruiser'a. Volvo ma zupełnie inne zetki. Jeżeli ktoś zrobił ,,efemerydę" to: Pobieranie wody przez alfę jest rozwiązane inaczej niż w volvach. Volvo ma pompę wody przy silniku a alfa w spodzinie zetki. Wyjęcie wirnika z pompy w alfie wg mnie jet dużym błędem. Przekroje kanałów pompy w alfie są tak dobrane żeby pobrana woda z kanałów ssących była przepompowywana dalej pod wyższym ciśnieniem. Bez wirnika na pompie alfy tworzy się zwężka/kaskada/opór i pompa na silniku ma za mało wody dostarczanej do przepompowania dalej na silnik. 1.Albo obydwie pompy pracują albo pompa na silniku ma wyjęty wirnik. Wydajności obydwu pomp też mają znaczenie. Pompa na alfie musi mieć większą wydajność niż pompa na silniku.. 2.Tylko pompa na alfie dostarcza wodę do chłodzenia. !!! Ominięcie układu chłodzenia przekładni kątowej skutkuje jej przegrzewaniem przy pływaniu w ślizgu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.