Skocz do zawartości

Alpha 2 gen , olej wyrzuca przez zbiorniczek wyrównawczy


lukawawa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka. Przeszukałem forum i brak takiego tematu ,może ktoś  miał taki przypadek. Więc  silnik VP 5.0 z przekładnią alpha 2 gen . Łódź  po remoncie zetki wrzuciłem na wodę pod koniec maja , od samego początku był  problem z wywalaniem oleju przez zbiorniczek. Wczoraj wyjąłem łódz,  spuściłem olej z zetki który był  czarny po około 15h pracy i było  trochę opiłków. Mechanik stwierdził że  zetka zapowietrzona była bo może  ten co robił remont wlał olej od góry i stąd może być  ta przyczyna.  Zmieniliśmy olej jak manualn przykazał  i dalej to samo . W momencie wysokich obrotów  pracy silnika olej idzie do góry natomiast w momencie zejścia na mniejsze czyli taki pół  ślizg  oraz spacerowe, poziom oleju spada w zbiorniczku. Czy ktoś  może miał  taki przypadek albo wie co to może  być. Z góry dzięki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej się grzeje podczas pracy. Dlatego zastosowano zbiorniczek wyrównawczy jako naczynie rozszerzalne. Powyżej ok.2,5 bar zaworek w odpuszcza.

Olej się grzeje ponad normę ( wrze ) czyli zetka (konkretnie przekładnia kątowa) się za mocno rozgrzewa.

1.Chłodzenie jest za mało wydajne ( pompka wody albo kanały zakamienione ). 

2. Tryby i łożyska są za ciasno spasowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zetka Alpha jest do mercruiser'a. Volvo ma zupełnie inne zetki. Jeżeli ktoś zrobił ,,efemerydę" to:

Pobieranie wody przez alfę jest rozwiązane inaczej niż w volvach. Volvo ma pompę wody przy silniku a alfa w spodzinie zetki.

Wyjęcie wirnika z pompy w alfie wg mnie jet dużym błędem. Przekroje kanałów pompy w alfie są tak dobrane żeby pobrana woda z kanałów ssących była przepompowywana dalej pod wyższym ciśnieniem. Bez wirnika na pompie alfy tworzy się zwężka/kaskada/opór i pompa na silniku ma za mało wody dostarczanej do przepompowania dalej na silnik. 

1.Albo obydwie pompy pracują albo pompa na silniku ma wyjęty wirnik. Wydajności obydwu pomp też mają znaczenie. Pompa na alfie musi mieć większą wydajność niż pompa na silniku..

2.Tylko pompa na alfie dostarcza wodę do chłodzenia.

!!! Ominięcie układu chłodzenia przekładni kątowej skutkuje jej przegrzewaniem przy pływaniu w ślizgu.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...