piotr Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 Witam. Po raz pierwszy na forum i to >:(... Dzisiaj dowiedziałem się że mam strzelona głowicę. Silnik volvo penta TAMD 40A. Rok temu kupiony jacht i d...pa Mam pytanie do Was. Czy warto regenerować głowicę? Tym bardziej ze jeszcze dochodzi kit naprawczy tłok - 630 euro. Nie wiem co będzie, gdy wyjmą silnik i sprawdza panewki itp. A koszt części do kapitalki to ok. 1200 euro, czyli całość ok 18 tyś - 20tys zł. Oczywiście serwis namawia, a bo mam spokój na 6tys. pływania itp. itd.. Pytanie czy warto? Krypa fajna. Może macie jakiś pomysł np z zakupem innego silnika... Proszę o poradę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
makadors Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 jeśli chodzi o tłoki to mam namiary na fachowca który dorabia tłoki. Sam robiłem u niego tłok do silnika zabutrowego kilka lat temu. Problem w tym że nie wiem czy jeszcze sie tym zajmuje. Z opinii jakie o nim miałem to podobno robi tłoki jak fabryczne. Jak chcesz podeślę namiary na pw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solas63 Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 Co ma wspólnego wał korbowy i panewki z głowicą? Albo masz uszkodzoną głowice, albo głowicę,tłok,panewki.....czyli silnik kompletny złom. Tłok za 640euro to chyba ze złota Ci proponują? napisz może dokładniej co było przyczyną uszkodzenia tego silnika,jakie objawy itd. Może coś Ci doradzimy,bo jak dla mnie za 20 tys. remont silnika....to chyba ktoś chce Ciebie po rogach strzelić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr Opublikowano 8 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 Co ma wspólnego... Silnik ma uszkodzona głowicę (pęknięcia pomiędzy zaworami i przy gniazdach wtryskiwaczy). 4 tłok zero ciśnienia, górny pierścień pęknięty i poharatany cylinder). Koszt zestawu naprawczego (tłok, cylinder, pierścienie ) to 610- 630 euro. Przy wymianie tłoka, może okazać się, że jeszcze panewki, łożysko oporowe itd. Przy wybebeszeniu silnika, warto jest zrobić kapitalke. Tylko cena! I tu moja pytanie,czy warto? Silnik może być złom, choć pływałem do października (do 2,9 tyś obr). Firma w Gliwicach niby naprawi głowicę z roczną gwarancją. A dalej?, koszt jest duży. Zastanawiam się nad kupnem innego silnika. I proszę Was o poradę. Zrobiłem b. wielki błąd kupując jacht, bez sprawdzenia go na wodzie... Teraz jestem mądry :( Co sądzicie o przerobionych silnikach samochodowych. Fakt łódka ma 7,5m waży ponad 2 T. Silnik musi być odpowiedni (istniejacy w "szpitalu" - 130KM; 6 cylindrów, 1986 rok) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek Opublikowano 8 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 Z samochodowych pozostaje ci marynizowany mercedes 300d lub 300td, niezawodny do dostania za około 10 tyś. oczywiście używka lub marynizowany samochodowy, ponoć z gwarancją, albo kup sobie samochodowy i szukaj najlepiej na niemieckich stronach zestawu do marynizacji. Generalnie ten silnik był produkowany jako mercedes marine. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr Opublikowano 8 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2014 No właśnie o takim czymś myślę (cena eksploatacji). Tylko jeszcze pytanie o współpracę z przekładnią Z typ 280. Jak to się ma, a może ktoś poda namiary kto to zrobi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 9 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 Potrzebny będzie adapter który połączy silnik z przekładnia Z i montaż tzw amortyzatora wałka z starego silnika przekładnia 280 jest wystarczająca ,ja bym się nie bawił tylko kupił jakiś silnik używany volvo penta Remont tamtego silnika opłaca się pod warunkiem że będziesz posiadał jacht długi czas ;) Powiedz w ogóle co to za jacht model jakieś fotki ? nawet nie wiadomo czy to ma wypornościowo pływać czy w ślizgu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek Opublikowano 9 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 Marynizacja http://www.marineyacht.pl/strona.php http://www.autowir.com.pl/site/Marynizacja-silnik%C3%B3w http://www.propellers.pl/index/oferta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solas63 Opublikowano 9 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 Gdybym miał zaadoptować silnik od MB 300 zastanowiłbym się czy nie lepszy byłby od VW LT ,to ten sam silnik który był montowany do Volvo 244 D6. Sześciocylindrowy Diesel 2,4 litra. Silniki te przejeżdżały bez remontu 1 mil. kilometrów,lżejsze od klamota Mercedesa a moc chyba podobna. Remont tego silnika to grosze,fabrycznie nową głowice można w Niemczech kupić za ok. 2500zł. Reszta klamotów,tłoki, tuleje,panewki to też groszowa sprawa w porównaniu do Volvo Penta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr Opublikowano 9 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 Dzięki za odpowiedzi. Jacht to Coronet 23 Silver Sun. Jest po przeróbkach pod PRS. Gostek ( a tfu) który mi sprzedał, pływał na dorsza. Zdjęcia mam przed remontem (moim). Pływa w ślizgu. Krzysiek, dzięki za namiary, autowir już nie robi, marineyacht ma ceny na portfel niemiecki, czyli ok 5 - 6 tyś euro, propellers już też odpuścił. Czekam na odpowiedzi firmy z Gdyni? Gościu ze Szczecina chce 16 tyś za mb 300. To chyba dużo, tym bardziej że bez gwarancji. A ja już tak nie kupię :(. Dostałem nauczkę. Prawdopodobnie sezon w plecy. Z drugiej strony za dużo w jachcik zainwestowałem aby sprzedać. Druga sprawa, nie należę do osób które unikają kupujących po transakcji. Dodam, że jestem z wykształcenia automatykiem a mechanika silników itp. to moja słaba strona. @7mka - oferują mi silniki MB do zetki. Co mogę wykorzystać z trupa volvo? Adapter tam też chyba jest?. Przepraszam za takie pytania, ale jestem laikiem w tym temacie, a chcę mechanikowi powiedzmy, "zabłysnąć" aby nie nabił mnie w przysłowiową "butelkę" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek Opublikowano 9 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 Zimą czy na jesieni na allegro reklamował się człowiek z tego filmiku, ale nie wiem czy aktualne https://www.youtube.com/watch?v=lrucYuVkmsM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr Opublikowano 19 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 Witam ponownie. No i lipa z sezonem. Szukam zmarynizowanego MB 300 TD, - cienko widać. Można dosta silnik, tylko teraz sama marynizacja... Muszę zabrać krype z warsztatu. Chyba warto zdemontować przeniesienie napędu na zetkę? Jakieś porady :( ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 19 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 Jak nie znasz zasady działania napędu i silnika i wszystkich podzespołów cienko to widzę żaden zwykły mechanik co nie ma pojecia o łodziach i napędach jak to działa i co z czym się je zrobi ci urlop w przyszły sezon :( zawsze coś będzie nie tak ,jak zmiana motoru i połączenie to z przekładnią tylko serwis motorowodny w twoim przypadku jest wiele podzespołów co muszą ze sobą współpracować np manetka -przekładnia -gaz ;) do tej przekładni szukaj silnika volvo penty jakiego s AQ v6 v8 benzyna połączysz to bez problemu ;) chcesz tanio remontuj swój silnik i zapewne wyjdzie taniej i na przyszły sezon popływasz może jeszcze w tym sezonie z używkami cienko :( chyba że słabszy Sam widzisz jakie ceny chyba ten remont będzie rozsądny http://olx.pl/oferta/volvo-penta-md-32a-6-cylindrow-diesel-106km-CID5-ID3eoiP.html#5d4f5e917f http://olx.pl/oferta/silnik-do-lodzi-volvo-penta-diesel-tmd31b-CID5-ID5i1ir.html#7174bb449c Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr Opublikowano 20 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2014 Raczej ten remont to odpada. Koszt samej "góry" czyli 1 tłok, spawanie głowicy oraz uszczelki wycenili mi na 16320 zl. w serwisie. Taak jak wczesniej pisałem, nie wiadomo co z wałem itp. To następne koszta i dalej turbina (może mieć luzy...). Sam serwisant mi odradził. Obecnie jestem za MB 300 TD. Rozmawiałem z gościem przerabiającym te silniki tyle że cena... 14-16 tyś. Oczywiście pod z 280. Będę jeszcze negocjował, przecież mam części z volvo (chodzi mi o przenoszenie napędu na zetkę). W serwisie wyjma mi silnik i rozłożą. Tylko chcą wiedzieć, co będzie potrzebne. Jesli chodzi o montaż, to juz nie chcą (gwarancja). Także cały czas szukam. :( Jakie są ceny montażu? Może ktoś z forum posiada taka więdzę?! Generalnie sezon odpuszczony (z czego żonka się cieszy...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobertGTI Opublikowano 20 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2014 Zacznijmy od tego żebyś zmienił serwis, ta wycena to chyba ze statku kosmicznego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 20 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2014 Jak mu tak wycenili to tak u nich wychodzi,prawda taka że cena powala . :o Tłoki odlewają pierścienie nie problem tuleja jak występuje do szlifu dół panewki też nie problem plus szlif wału uszczelki trzeba kupić pod głowice jak kosztuje majątek w serwisie .Dorobić 75 zł za cylinder Jak korbowód nie wyszedł bokiem zawsze jest sens naprawiać, głowica myślę że jakieś 2 tyś spawanie tam w gliwicach bo tylko tam spawają żeliwo i dają jakąś gwarancję ;) na rok Turbina jak by miała luzy już dawno byś na wolnych obrotach nie pływał by kopciło jak z parowozu regeneracja turbiny 1500 zł max Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr Opublikowano 20 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2014 No właśnie, cena zawiera części oryginalne. Zamienniki? A gdzie dostać? Nie są tani, ale w okolicy Świnoujście, Szczecin itp. jeszcze więcej chcą. I jeszcze jedno, dobry fachowiec... ciężko o takowego. Uszczelki dorobić? A gdzie? Ok. Znacie firmę co zrobi to za 10 tyś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 20 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2014 http://www.nauticalspareparts.com/pistons-sleeves-rings-connecting-ron-and-main-be/1078-cylinder-liner-kit.html http://www.nauticalspareparts.com/291-pistons-sleeves-rings-connecting-ron-and-main-be Przykład zobacz ile silników ma te same podzespoły Rożnica zapewne w ilości cylindrów co do mocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr Opublikowano 20 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2014 No i to jest o 300 oiro mniej! Ale na 1 garnku cisnienie 32, 2 - 24; 3-26; 4 -0; 5 -32; 6- 23. Czyli 2,3 i 6 też trzeba chyba robić? A co do turbiny, taka była sugestia aby sprawdzić ewentualne luzy , a koszt regeneracji - ok 1100 - 1500zeta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 20 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2014 Masz stronę policz wszystko jedyne zmartwienie wał korbowy ale możesz zdjąć miskę odkręcić stopę i zobaczyć jak wygląda nic cie to nie kosztuje bo silnik i tak ratujesz albo nie 2,3,6 sprawdzić gładzie jak wyglądają ale nie ma tragedi z honować cylindry i nowe pierścienie by się ładnie dotarły To ma być silnik złom ??? ;D ;D http://coastalrides.co.uk/aftermarket-cylinder-head-gasket-for-40-series Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr Opublikowano 20 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2014 Dzięki! :) Tam była uszczelka z opisem "model 40 al " czyli pasi, koszt 47,92 ! No to jest 200 a nie 2100! Tylko teraz gościa do zrobienia, choć dostałem namiar na Ustkę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 20 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2014 Każdy zakład zaznaczam co zna się na rzeczy co robią kapitalne remonty koszt złożenia około 1 tyś i jeszcze może wał przeszlifują i dopasują panewki zapewne dopasują oni wiedza co gdzie ugryźć Zrób to już porządnie jak chcesz utopic te 10 tyś bo ulepić można w tym silniku cylinder tłok głowica i wypad na wodę z takimi ciśnieniami jakie posiadasz :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr Opublikowano 20 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2014 Te "angielskie" są trochę droższe... Nie wiem jeszcze co do głowicy. Ma dużo pęknięć. Juro dołącze zdjęcia (mam je na kompie w pracy). Firma Polok w Gliwicach naprawia z roczną gwarancją. Mam u siebie gościa (wojak z zawodu), robi nam silniki itp, tylko czy z tym podoła... Wolę zrobić porządnie C:-). Pendragon, tak jest nazwana, ma trochę posłużyć, za dużo w nią włożyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek Opublikowano 20 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2014 Przy tych cenach i oczywiście rozpoczętym sezonie może należy rozważyć kupno silnika benzynowego np. 5,0 volvo tu masz za 12900,- tylko nie wiem czemu jest podpisany jako mercruiser, myślę, że cenę można zbić bo jest u nich w ofercie chyba 2 lata http://www.permatech.com.pl/e-sklep/index.php?p1423,kompletny-silnik-mercruiser-5-0l-gm-305-cid-v8-po-remoncie-gwarancja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr Opublikowano 20 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2014 Benzynka odpada, koszt. I nie pod z 280 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.