Skocz do zawartości

Czy opłaca sie robić kapitalke?


piotr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Po raz pierwszy na forum i to  >:(... Dzisiaj dowiedziałem się że mam strzelona głowicę. Silnik volvo penta TAMD 40A. Rok temu kupiony jacht i d...pa

Mam pytanie do Was. Czy warto regenerować głowicę? Tym bardziej ze jeszcze dochodzi kit naprawczy tłok - 630 euro. Nie wiem co będzie, gdy wyjmą silnik i sprawdza panewki itp. A koszt części do kapitalki to ok. 1200 euro, czyli całość ok 18 tyś - 20tys zł. Oczywiście serwis namawia, a bo mam spokój na 6tys. pływania itp. itd.. Pytanie czy warto? Krypa fajna. Może macie jakiś pomysł np z zakupem innego silnika... Proszę o poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o tłoki to mam namiary na fachowca który dorabia tłoki. Sam robiłem u niego tłok do silnika zabutrowego kilka lat temu.

Problem w tym że nie wiem czy jeszcze sie tym zajmuje.

Z opinii jakie o nim miałem to podobno robi tłoki jak fabryczne.

Jak chcesz podeślę namiary na pw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ma wspólnego wał korbowy i panewki z głowicą? Albo masz uszkodzoną głowice, albo głowicę,tłok,panewki.....czyli silnik kompletny złom. Tłok za 640euro to chyba ze złota Ci proponują? napisz może dokładniej co było przyczyną uszkodzenia tego silnika,jakie objawy itd. Może coś Ci doradzimy,bo jak dla mnie za 20 tys. remont silnika....to chyba ktoś chce Ciebie po rogach strzelić?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ma wspólnego... Silnik ma uszkodzona głowicę (pęknięcia pomiędzy zaworami i przy gniazdach wtryskiwaczy). 4 tłok zero ciśnienia, górny pierścień pęknięty i poharatany cylinder). Koszt zestawu naprawczego (tłok, cylinder, pierścienie ) to 610- 630 euro. Przy wymianie tłoka, może okazać się, że jeszcze panewki, łożysko oporowe itd. Przy wybebeszeniu silnika, warto jest zrobić kapitalke. Tylko cena! I tu moja pytanie,czy warto? Silnik może być złom, choć pływałem do października (do 2,9 tyś obr). Firma w Gliwicach niby naprawi głowicę z roczną gwarancją. A dalej?, koszt jest duży. Zastanawiam się nad kupnem innego silnika. I proszę Was o poradę. Zrobiłem b. wielki błąd kupując jacht, bez sprawdzenia go na wodzie... Teraz jestem mądry  :(

Co sądzicie o przerobionych silnikach samochodowych. Fakt łódka ma 7,5m waży ponad 2 T. Silnik musi być odpowiedni  (istniejacy w "szpitalu" - 130KM; 6 cylindrów, 1986 rok)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z samochodowych pozostaje ci marynizowany mercedes 300d lub 300td, niezawodny do dostania za około 10 tyś. oczywiście używka lub marynizowany samochodowy, ponoć z gwarancją, albo kup sobie samochodowy i szukaj najlepiej na niemieckich stronach zestawu do marynizacji. Generalnie ten silnik był produkowany jako mercedes marine.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebny będzie adapter  który połączy silnik z przekładnia Z  i montaż tzw amortyzatora wałka  z starego silnika  przekładnia  280 jest wystarczająca  ,ja bym się nie bawił  tylko kupił jakiś silnik używany volvo penta Remont tamtego silnika opłaca się pod warunkiem że będziesz posiadał jacht długi czas  ;)

 

 

Powiedz w ogóle co to za jacht  model jakieś fotki ?  nawet nie wiadomo czy  to ma wypornościowo pływać czy w ślizgu ?

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym miał zaadoptować silnik od MB 300 zastanowiłbym się czy nie lepszy byłby od VW LT ,to ten sam silnik który był montowany do Volvo 244 D6. Sześciocylindrowy Diesel 2,4 litra. Silniki te przejeżdżały bez remontu 1 mil. kilometrów,lżejsze od klamota Mercedesa a moc chyba podobna. Remont tego silnika to grosze,fabrycznie nową głowice można w Niemczech kupić za ok. 2500zł. Reszta klamotów,tłoki, tuleje,panewki to też groszowa sprawa w porównaniu do Volvo Penta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Jacht to Coronet 23 Silver Sun. Jest po przeróbkach pod PRS. Gostek ( a tfu) który mi sprzedał, pływał na dorsza. Zdjęcia mam przed remontem (moim). Pływa w ślizgu.

Krzysiek, dzięki za namiary, autowir już nie robi, marineyacht ma ceny na portfel niemiecki,  czyli ok 5 - 6 tyś euro, propellers już też odpuścił. Czekam na odpowiedzi firmy z Gdyni? Gościu ze Szczecina chce 16 tyś za mb 300. To chyba dużo, tym bardziej że bez gwarancji. A ja już tak nie kupię  :(. Dostałem nauczkę. Prawdopodobnie sezon w plecy. Z drugiej strony za dużo w jachcik zainwestowałem aby sprzedać. Druga sprawa, nie należę do osób które unikają kupujących po transakcji.

Dodam, że jestem z wykształcenia automatykiem a mechanika silników itp. to moja słaba strona.

@7mka - oferują mi silniki MB do zetki. Co mogę wykorzystać z trupa volvo? Adapter tam też chyba jest?. Przepraszam za takie pytania, ale jestem laikiem w tym temacie, a chcę mechanikowi powiedzmy, "zabłysnąć" aby nie nabił mnie w przysłowiową "butelkę"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam ponownie. No i lipa z sezonem. Szukam zmarynizowanego MB 300 TD, - cienko widać. Można dosta silnik, tylko teraz sama marynizacja... Muszę zabrać krype z warsztatu. Chyba warto zdemontować przeniesienie napędu na zetkę? Jakieś porady  :( ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie znasz  zasady działania napędu i silnika i wszystkich podzespołów cienko to widzę żaden zwykły mechanik co nie ma pojecia o łodziach i napędach jak to działa i co z czym się je zrobi  ci urlop w przyszły sezon  :( zawsze coś będzie nie tak  ,jak zmiana motoru i połączenie to z przekładnią  tylko serwis motorowodny  w twoim przypadku  jest wiele podzespołów co muszą ze sobą współpracować  np manetka -przekładnia -gaz  ;) do tej przekładni szukaj silnika volvo penty jakiego s AQ v6 v8 benzyna  połączysz to bez problemu ;) chcesz tanio remontuj swój silnik  i zapewne wyjdzie taniej i na przyszły  sezon popływasz  może jeszcze w tym sezonie  z używkami cienko  :(  chyba że słabszy

 

Sam widzisz jakie ceny chyba ten remont będzie rozsądny 

 

 

http://olx.pl/oferta/volvo-penta-md-32a-6-cylindrow-diesel-106km-CID5-ID3eoiP.html#5d4f5e917f

 

http://olx.pl/oferta/silnik-do-lodzi-volvo-penta-diesel-tmd31b-CID5-ID5i1ir.html#7174bb449c

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej ten remont to odpada. Koszt samej "góry" czyli 1 tłok, spawanie głowicy oraz uszczelki wycenili mi na 16320 zl. w serwisie. Taak jak wczesniej pisałem, nie wiadomo co z wałem itp. To następne koszta i dalej turbina (może mieć luzy...). Sam serwisant mi odradził. Obecnie jestem za MB 300 TD. Rozmawiałem z gościem przerabiającym te silniki  tyle że cena... 14-16 tyś. Oczywiście pod z 280. Będę jeszcze negocjował, przecież mam części z volvo (chodzi mi o przenoszenie napędu na zetkę). W serwisie wyjma mi silnik i rozłożą. Tylko chcą wiedzieć, co będzie potrzebne. Jesli chodzi o montaż, to juz nie chcą (gwarancja). Także cały czas szukam.  :( Jakie są ceny montażu? Może ktoś z forum posiada taka więdzę?! Generalnie sezon odpuszczony (z czego żonka się cieszy...)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mu tak wycenili to tak u nich wychodzi,prawda taka że cena powala .  :o

Tłoki odlewają pierścienie nie problem  tuleja jak występuje do szlifu  dół panewki też nie problem  plus szlif wału uszczelki trzeba kupić pod głowice jak kosztuje majątek w serwisie .Dorobić 75 zł za cylinder

 

Jak korbowód nie wyszedł bokiem zawsze jest sens naprawiać,  głowica myślę że jakieś 2 tyś spawanie  tam w gliwicach bo tylko tam spawają żeliwo i dają jakąś gwarancję  ;) na  rok

Turbina jak by miała luzy już dawno byś na wolnych obrotach nie pływał  by kopciło jak z parowozu 

regeneracja turbiny 1500 zł max 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, cena zawiera części oryginalne. Zamienniki? A gdzie dostać? Nie są tani, ale w okolicy Świnoujście, Szczecin itp. jeszcze więcej chcą. I jeszcze jedno, dobry fachowiec... ciężko o takowego.

Uszczelki dorobić? A gdzie?

Ok. Znacie firmę co zrobi to za 10 tyś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i to jest o 300 oiro mniej! Ale na 1 garnku cisnienie 32, 2 - 24; 3-26; 4 -0; 5 -32; 6- 23. Czyli 2,3 i 6 też  trzeba chyba robić? A co do turbiny, taka była sugestia aby sprawdzić ewentualne luzy , a koszt regeneracji - ok 1100 - 1500zeta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz stronę policz wszystko jedyne zmartwienie wał korbowy ale możesz zdjąć miskę  odkręcić stopę i zobaczyć  jak wygląda nic cie to nie kosztuje bo silnik i tak ratujesz albo nie 

 

2,3,6  sprawdzić gładzie jak wyglądają  ale nie ma tragedi z honować cylindry  i nowe pierścienie by się ładnie dotarły 

 

To ma być silnik złom ???  ;D ;D

http://coastalrides.co.uk/aftermarket-cylinder-head-gasket-for-40-series

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy zakład zaznaczam co zna się na rzeczy  co robią kapitalne remonty  koszt złożenia około 1 tyś  i jeszcze może wał przeszlifują i dopasują panewki zapewne dopasują oni wiedza co gdzie ugryźć

 

Zrób to już porządnie jak chcesz utopic te 10 tyś  bo ulepić można w tym silniku  cylinder tłok głowica i  wypad na wodę z takimi ciśnieniami jakie posiadasz  :D

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te "angielskie" są trochę droższe...  Nie wiem jeszcze co do głowicy. Ma dużo pęknięć. Juro dołącze zdjęcia (mam je na kompie w pracy). Firma Polok w Gliwicach naprawia z roczną gwarancją. Mam u siebie gościa (wojak z zawodu), robi nam silniki itp, tylko czy z tym podoła...

Wolę zrobić porządnie  C:-). Pendragon, tak jest nazwana, ma trochę posłużyć, za dużo w nią włożyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tych cenach i oczywiście rozpoczętym sezonie może należy rozważyć kupno silnika benzynowego np. 5,0 volvo

tu masz za 12900,- tylko nie wiem czemu jest podpisany jako mercruiser, myślę, że cenę można zbić bo jest u nich w ofercie chyba 2 lata

http://www.permatech.com.pl/e-sklep/index.php?p1423,kompletny-silnik-mercruiser-5-0l-gm-305-cid-v8-po-remoncie-gwarancja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...