moc.pl Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Witam .szukam silnika w miarę łatwego do marynizacji w przedziale od 240 do 300 kM(diesel ) do łodzi 7m wadze 1800kg z aktualnym silnikiem 5,7 benzyna,który słabo sobie radzi z wejsciem w ślizg nie wspomnę o apetycie na benzynkę i ze jest dosyś starym omc v8 :-X.dodam ze łódz często holuje spadochron więc zarazem potrzebuje duży uciąg i moment obrotowy by łódz nie startowała pionowo a po długiej chwili wchodziła w slizg.co do zetki to mam dylemat,czy nie lepiej i prościej było by puścić poprzez przekłanie wał do wody,podobnie jak maja kutry?tylko jaką śrybę dobrać do dużęgo uciągu??? :-X. prosty i małozawodny sposób .gorzej ze slipowaniem czy wpłynięciem na plażę .zetka aktualna(cobra) raczej nie wchodzi w grę bo jest od bęzynki ma inne przełożenie .osiągnięcie jakie chciałbym uzyskać to duzy uciąg i bezproblemowe wejście w ślizg wraz ze sadochronem.prędkość około 55km/h.myslałem o silniku 3.7 diesel audi lub 5.0 diesel vw phaiton 315kM.Moze ktoś doradzi w mojej zagadce by dobrac coś mądrego pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2013 witam kolegę z jeziorska.... także sie tam bawię co tydzień.. jeśli chodzi o silnik ja bym wybierał coś bez turbo.... bo problem z temperatura i coś co ma mało elektroniki ( wilgoć ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2013 A gotowy silnik z zetką nie wchodzi w rachubę? Za drogi co ??? Będziesz rzeźbił VW diesla, a co z przekładnią? Zostaje to co jest? (chyba się nie nadaje) A apetyt na benzynkę albo ropkę? Jedno i drugie pali troszkę więcej niż samochód ;) Poczytaj http://forum-motorowodne.pl/remont-przebudowa-modernizacja-lodzi/projekt-lodzi-tomka/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Silnik może i będzie miał 300KM ale po przełożeniu na napęd i śrubę zostanie ci 150KM i okaże się że moment obrotowy nie taki i cały projekt do kosza i nawet w ślizg nie wejdziesz i co w tedy? kasa wywalona na marynizację itp na allegro są fajne silniki Volvo penty 4,3 MPI i to nawet 2 i wydaje sie to lepszym rozwiązaniem może i przekładnie posiada do nich masz blisko :) http://allegro.pl/silnik-volvo-penta-4-3-mpi-2-szt-i3504536980.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Dzięki @7mka 8) Myślałem, że znowu mi się dostanie za krytykę :) ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moc.pl Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2013 witam motorowodniaków 8).dzieki za podpowiedzi.co do diesla bez turbo to cięzko znaleść o takiej mocy.zazwyczaj to staruszki i dużo ważą.do wolnego plywania moze by się nadał ale cienko go widzę ze spadochronem. cały silnik gotowy z przekładnią czemu nie a za jaką kase? .co do przełorzenia z 300KM na 150 KM to by wychodzio ze wtedy na śrubie były by obroty x2 jak przy benzynie a łódz jeśli by weszła w slizg to by suneła koło 80km/h jak nie lepiej. a nie oto chodzi.diesel ma mniejsze obrotu kreci sie koło 3800 obrotów.i moment i moc ma z samego dołu juz od 1500 obr.benzyna pełną moc osiąga przy około 4000obr.min lub więcej i ciężej wejść w ślizg lub trwa to chwilę czasu .pozatym przekładnie dizla i bęzyny są o innych przełożeniach do tego dochodzi regulacje śrubą .krytyka krytyka ale mozna coś na marginesie poobliczać nic raczej nigdzie nie ginie chyba ze sie mylę bo wiadomo ze wszystko wyjdzie w praniu ;D.duzo widziałem łódek w chorwacji co ciągają spadochrony wszystkie były dizlami z bardzo duzymi srubami .bez problemu wchodziły w ślizg z otwartym spadochronem ,to ogromna siła oporu. Może ktoś mnie poprawi czy dobrze myślę i w dobrym kierunku idę .najlepiej kupić nowe napędy i silnik ale sa to dużę koszta .pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2013 Co do ciągania spadachronu nasz kolega ciągał skuterem i dawał rade u ciebie problemem jest masa łódki 1800KG plus spadachron więc tego uciągu potrzeba wiele kto pisze o nowych silnikach i przekładniach ? trzeba pogłówkować z używkami juz gotowymi z marynizowanymi silnikami takie moje zdanie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Hej kolego @moc.pl A czytałeś temat Tomka, podałem Ci ??? Może napisz do niego, ma doświadczenie bo to robił ;) Ja mogę Ci podpowiedzieć gzie kupić nowe. @7mka podał Ci adresy na używki na allegro. Czy mamy za Ciebie zdecydować co masz zrobić? Powodzenia p przeróbkach ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moc.pl Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 witam ! skuterami dają rade to wiem i widziałem ale lądowanie w wodzie a u mnie było by lądowanie na łajbie dlatego tyle waży .do tego są uzależnieni od wiatru i lądu. najlepiej kombinować z gotowymi używkami jak kolega podpowiada ale w tym problem ze ich niema ,a jak są to za granica i kosmos ceny.wiec może popróbować coś z marynizacją jakiegoś dizla ale troche kąbinacji jest.co prawda na alegro jest benzyniak mpi ale go słabo widze do holowania bo podobnego mam w łodce.szukam dizla .pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moc.pl Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 może ktoś przerobił dużego dizla i chciałby sie podzielić problemami jakie napotkał .z tego co domyślam sie to problem z elektryką w silnikach gdzieś po 2000 roku. co zrobic z wiązkami niepotrzebnymi? i które kabelki zostawić do samych wskazań pomiarowych w liczniku ??????????????tu tez by się przydał oblatany elektryk ;D.duzo jest więc zagadek .moze ktoś sie z tym spotkał. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Kolego proponuje tutaj kontakt nie wszystkie silniki da się opanować ;) poczytaj komentarze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 A to czytałeś ??? http://forum-motorowodne.pl/sprzedam-kupie/silniki-stacjonarne-do-sprzedania-na-umowe-kupna-sprzedazy/?topicseen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 http://www.propellers.pl/index http://www.marineyacht.pl/strona.php?id=51 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKE_G Opublikowano 1 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 http://yanmar.com/ http://www.volvopenta.com/volvopenta/splash/en-gb/Pages/new.aspx Wybierz model jaki Cię interesuje i poszukaj jakiejś używki Jest tego trochę w UK i Szwecja/Norwegia Wiem bo sam szukałem 8) Wiem, że można samemu to zrobić jak zrobił nasz forumowy kolega ale po pierwsze On jest mechanikiem diesla ( z tego co się domyślam bo ma dużą wiedzę ) a po drugie silniki które są pakowane do łodzi mają ciut mocniejsze podzespoły Pamiętaj, że ten silnik pracuje pod duuuużżżżżżoooooo większym obciążeniem niż w samochodzie. Kupisz taką używke od VW czy Audi i nie wytrzyma to sezonu. Albo i wytrzyma jak będziesz miał farta I zastanów się nad jedną sprawą..... Czy koszt silnika diesla, przekładni, zetki i całego remontu nie będzie większy niż koszt paliwa przez następne 3-4 lata ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moc.pl Opublikowano 1 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 witam .dzięki za doradzenie .posprawdzam czy są jakieś szanse zagranicą bo to raczej było by bez większych kąbinacji, tylko gorzej z kontaktem ,czy namierzeniem jakiejś strony . może macie jakieś ciekawe strony do polecenia .pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 1 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 Oj, coś wydaje mi się, że dupę kolego zawracasz :o Stronki już Ci podaliśmy, a wyszukać to nie problem, trza tylko trochę chęci i translate.google ;D ;D Oczywiście można się posłużyć kolegami z forum, boć to przecież grzecznie odpowiedzieć na pytanie, co nie ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moc.pl Opublikowano 11 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 kolego dupy nie zawracam tylko za czym coś postanowię wole kilka razy się zastanowić i upewnić oraz dopasować bo to nie kupno lizaków w spożywczaku ani silnik do zwykłej łódki co ma się ślizgać po wodzie.czasu jest sporo do następnego sezonu więc niema co się spinać.wszystkim ciekawym dam znać co wybrałem i jak to lata po wodzie :-\.pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fandzolisz Opublikowano 6 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2013 za 10 000zł była moze nadal jest motorówkka v8 ze sztywnym wałem do holowania narciarza, ma lpg... tutaj silnik diesla http://allegro.pl/silnik-stacjonarny-hino-eh-700ti-220-km-gizycko-i3575663655.html ta nowsza i drozsza http://allegro.pl/lodz-motorowa-supra-wakeboard-lpg-stan-super-i3576023957.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 6 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2013 http://allegro.pl/silnik-do-lodzi-mercedes-2001r-diesel-165km-i3578917703.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Holci Opublikowano 22 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 Nie chcialem zakladac nowego watku wiec pytam tu, czy ten silnik pod katem konstrukcji: http://olx.pl/oferta/sprzedam-silnik-v6-3-8-supercharger-do-pontiaca-chevroleta-sidra-im-CID5-IDcs0vN.html#8f94138910 jest taki sam tylko jak chevroletowski 4.3 v6 bo oba silniki maja duzo wspolnych czesci jak np: http://www.ebay.com/itm/Edelbrock-2111-Chevrolet-4-3L-3-8L-V6-Performer-Aluminum-Intake-Manifold-/111485580979?hash=item19f50ef6b3:g:ZyYAAOSwPcVV05Hi&vxp=mtr Pytam bo jestem ciekaw czy podejda moje kolektory wydechowe z mojego silnika 4.3 v6 i inne podzespoly..... podejzewam, ze 4.3 v6 to rozwiercony 3.8 v6 czy sie myle ??? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 22 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 Chyba sie nie mylisz ,ale cos w tym rozwiercaniu jest :-) musisz popytać na forach ford pontiac itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Holci Opublikowano 23 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 Znalazłem kolejna wymienialna cześć silnika 3.8 i 4.3 mianowicie: http://www.ebay.com/itm/Fel-Pro-Exhaust-Gaskets-Header-Steel-Core-Laminate-Chevy-3-8-4-3L-V6-Set-/331377171376?hash=item4d279e5bb0:g:GAIAAOSweW5U~~CQ&vxp=mtr tak wiec chyba mam wreszcie silnik do mojej łódeczki >:D 8) ;D C:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hawajczyk1 Opublikowano 23 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2015 tylko silnik na kompresorze to nie to samo co wolnossący... nie wiem jak wygląda charakterystyka tego silnika ale przy 2-2.5k obrotów powinno dawać niezłego kopa tak że nie wiem jak tryby to wytrzymają w przekładni... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Holci Opublikowano 24 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2015 Moment obrotowy maja podobny bo to jest mały kompresor jeżeli chodzi o ilość i ciśnienie sprężanego powietrza. Silnik z 3.8l ma 240 koni i 380 Nm przy 3600 obr/m wiec nie ma jakiegos szoku, natomiast Z-ka Alpha One jak tu już ktoś z was pisał wytrzymuje 260 koni wiec myślę, że będzie dobrze. A w porównaniu ze starym silnikiem zyskuje 70-80 koni a silnik lżejszy. Zdecydowałem i mam już prezent dla siebie na mikołaja :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.