Skocz do zawartości

JAKI DOBRAC SILNIK DO MARYNIZACJI


moc.pl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam .szukam silnika w miarę łatwego do marynizacji w przedziale od 240 do 300 kM(diesel

) do łodzi 7m wadze 1800kg z aktualnym silnikiem 5,7 benzyna,który słabo sobie radzi z wejsciem w ślizg nie wspomnę o apetycie na benzynkę i ze jest dosyś starym omc v8 :-X.dodam ze łódz często holuje spadochron więc zarazem potrzebuje duży uciąg i moment obrotowy by łódz nie startowała pionowo a po długiej  chwili wchodziła w slizg.co do zetki to mam dylemat,czy nie lepiej i prościej było by puścić poprzez przekłanie wał do wody,podobnie jak maja kutry?tylko jaką śrybę dobrać do dużęgo uciągu??? :-X. prosty i małozawodny sposób .gorzej ze slipowaniem czy wpłynięciem na plażę .zetka aktualna(cobra) raczej nie wchodzi w grę bo jest od bęzynki ma inne przełożenie .osiągnięcie jakie chciałbym uzyskać to duzy uciąg i bezproblemowe wejście w ślizg wraz ze sadochronem.prędkość około 55km/h.myslałem o silniku 3.7 diesel audi lub 5.0 diesel vw phaiton 315kM.Moze ktoś doradzi w mojej zagadce by dobrac coś mądrego pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gotowy silnik z zetką nie wchodzi w rachubę?

Za drogi co  ???

Będziesz rzeźbił VW diesla, a co z przekładnią?

Zostaje to co jest? (chyba się nie nadaje)

A apetyt na benzynkę albo ropkę? Jedno i drugie pali troszkę więcej niż samochód  ;)

Poczytaj http://forum-motorowodne.pl/remont-przebudowa-modernizacja-lodzi/projekt-lodzi-tomka/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik może i będzie miał 300KM  ale po przełożeniu na napęd i śrubę zostanie ci 150KM i okaże się że moment obrotowy nie taki i cały projekt do kosza i nawet w ślizg nie wejdziesz i co w tedy? kasa wywalona na marynizację  itp na allegro są fajne silniki Volvo penty 4,3 MPI i to nawet 2 i wydaje sie to lepszym rozwiązaniem  może i przekładnie posiada do nich masz blisko :)

 

http://allegro.pl/silnik-volvo-penta-4-3-mpi-2-szt-i3504536980.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam motorowodniaków 8).dzieki za podpowiedzi.co do diesla bez turbo to cięzko znaleść o takiej mocy.zazwyczaj to staruszki i dużo ważą.do wolnego plywania moze by się nadał ale cienko go widzę ze spadochronem.  cały silnik gotowy z przekładnią czemu nie a za jaką kase? .co do przełorzenia z 300KM na 150 KM to by wychodzio ze wtedy na śrubie były by obroty x2 jak przy benzynie a łódz jeśli by weszła w slizg to by suneła koło 80km/h jak nie lepiej. a nie oto chodzi.diesel ma mniejsze obrotu kreci sie koło 3800 obrotów.i moment i moc ma z samego dołu juz od 1500 obr.benzyna pełną moc osiąga przy około 4000obr.min lub więcej i ciężej wejść w ślizg lub trwa to chwilę  czasu .pozatym przekładnie dizla i bęzyny są o innych przełożeniach do tego dochodzi regulacje śrubą .krytyka krytyka ale mozna coś na marginesie poobliczać nic raczej nigdzie nie ginie chyba ze sie mylę bo wiadomo ze wszystko wyjdzie w praniu ;D.duzo widziałem łódek w chorwacji co ciągają spadochrony wszystkie były dizlami z bardzo duzymi srubami .bez problemu wchodziły w ślizg z  otwartym spadochronem ,to ogromna siła oporu. Może ktoś mnie poprawi czy dobrze myślę i w dobrym kierunku idę .najlepiej kupić nowe napędy i silnik ale sa to dużę koszta .pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ciągania spadachronu  nasz kolega ciągał skuterem  i dawał rade  u ciebie problemem jest masa łódki 1800KG  plus spadachron więc tego uciągu potrzeba wiele kto pisze o nowych silnikach i przekładniach ? trzeba pogłówkować  z używkami  juz gotowymi z marynizowanymi silnikami takie moje zdanie  ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej kolego @moc.pl

A czytałeś temat Tomka, podałem Ci ???

Może napisz do niego, ma doświadczenie bo to robił ;)

Ja mogę Ci podpowiedzieć gzie kupić nowe.

@7mka podał Ci adresy na używki na allegro.

Czy mamy za Ciebie zdecydować co masz zrobić?

Powodzenia p przeróbkach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ! skuterami dają rade to wiem i widziałem ale lądowanie w wodzie a u mnie było by lądowanie  na łajbie dlatego tyle waży .do tego są uzależnieni od wiatru i lądu. najlepiej kombinować z gotowymi używkami jak kolega podpowiada ale w tym problem ze ich niema ,a jak są to za granica i kosmos ceny.wiec może popróbować coś z marynizacją jakiegoś dizla ale troche kąbinacji jest.co prawda na alegro jest benzyniak mpi ale go słabo widze do holowania bo podobnego mam w łodce.szukam dizla .pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może ktoś przerobił dużego dizla  i chciałby sie podzielić problemami jakie napotkał .z tego co domyślam sie to problem z elektryką w silnikach gdzieś po 2000 roku. co zrobic z wiązkami niepotrzebnymi? i które kabelki zostawić do samych wskazań pomiarowych w liczniku ??????????????tu tez by się przydał oblatany elektryk ;D.duzo jest więc zagadek .moze ktoś sie z tym spotkał. pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://yanmar.com/

 

http://www.volvopenta.com/volvopenta/splash/en-gb/Pages/new.aspx

 

Wybierz model jaki Cię interesuje i poszukaj jakiejś używki

Jest tego trochę w UK i Szwecja/Norwegia

 

Wiem bo sam szukałem 8)

 

Wiem, że można samemu to zrobić jak zrobił nasz forumowy kolega ale po pierwsze On jest mechanikiem diesla ( z tego co się domyślam bo ma dużą wiedzę ) a po drugie silniki które są pakowane do łodzi mają ciut mocniejsze podzespoły

 

Pamiętaj, że ten silnik pracuje pod duuuużżżżżżoooooo większym obciążeniem niż w samochodzie. Kupisz taką używke od VW czy Audi i nie wytrzyma to sezonu. Albo i wytrzyma jak będziesz miał farta

 

I zastanów się nad jedną sprawą.....

Czy koszt silnika diesla, przekładni, zetki i całego remontu nie będzie większy niż koszt paliwa przez następne 3-4 lata ????

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, coś wydaje mi się, że dupę kolego zawracasz  :o

Stronki już Ci podaliśmy, a wyszukać to nie problem,

trza tylko trochę chęci i translate.google  ;D ;D

Oczywiście można się posłużyć kolegami z forum, boć to przecież

grzecznie odpowiedzieć na pytanie, co nie  ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
kolego dupy nie zawracam tylko za czym coś postanowię wole kilka razy się zastanowić i upewnić oraz dopasować bo to nie kupno lizaków w spożywczaku ani silnik do zwykłej  łódki co ma się ślizgać po wodzie.czasu jest sporo do następnego sezonu więc niema co się spinać.wszystkim ciekawym dam znać co wybrałem i jak to lata po wodzie :-\.pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

za 10 000zł była moze nadal  jest motorówkka v8 ze sztywnym wałem do holowania narciarza, ma lpg...

 

 

 

tutaj silnik diesla

http://allegro.pl/silnik-stacjonarny-hino-eh-700ti-220-km-gizycko-i3575663655.html

ta nowsza i drozsza

http://allegro.pl/lodz-motorowa-supra-wakeboard-lpg-stan-super-i3576023957.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Nie chcialem zakladac nowego watku wiec pytam tu,

 

czy ten silnik pod katem konstrukcji:

 

http://olx.pl/oferta/sprzedam-silnik-v6-3-8-supercharger-do-pontiaca-chevroleta-sidra-im-CID5-IDcs0vN.html#8f94138910

 

jest taki sam tylko  jak chevroletowski 4.3 v6 bo oba silniki maja duzo wspolnych czesci jak np:

 

http://www.ebay.com/itm/Edelbrock-2111-Chevrolet-4-3L-3-8L-V6-Performer-Aluminum-Intake-Manifold-/111485580979?hash=item19f50ef6b3:g:ZyYAAOSwPcVV05Hi&vxp=mtr

 

Pytam bo jestem ciekaw czy podejda moje kolektory wydechowe z mojego silnika 4.3 v6 i inne podzespoly.....

 

podejzewam, ze 4.3 v6 to rozwiercony 3.8 v6 czy sie myle ???

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem kolejna wymienialna cześć silnika 3.8 i 4.3 mianowicie:

 

http://www.ebay.com/itm/Fel-Pro-Exhaust-Gaskets-Header-Steel-Core-Laminate-Chevy-3-8-4-3L-V6-Set-/331377171376?hash=item4d279e5bb0:g:GAIAAOSweW5U~~CQ&vxp=mtr

 

tak wiec chyba mam wreszcie silnik do mojej łódeczki  >:D 8) ;D C:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moment obrotowy maja podobny bo to jest mały kompresor jeżeli chodzi o ilość i ciśnienie sprężanego powietrza.

 

Silnik z 3.8l ma 240 koni i 380 Nm przy 3600 obr/m wiec nie ma jakiegos szoku, natomiast Z-ka Alpha One jak tu już ktoś z was pisał wytrzymuje 260 koni wiec myślę, że będzie dobrze.

 

A w porównaniu ze starym silnikiem zyskuje 70-80 koni a silnik lżejszy.

 

Zdecydowałem i mam już prezent dla siebie na mikołaja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...