alexwb Opublikowano 19 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2019 Witam,szukam komputera do silnika mercruiser 6,2L Bravo 11-15-2001 (na naklejce jest taka informacja Motorola Merkury Marine P/N ECM5550202) lub informacji czy jest gdzies mozliwosc sprawdzenia tego urzadzenia.Dodam ze jest on po zalaniu(: Jesli mi sie uda postaram sie wkleic zdjecie. Dziekuje za odpowiedz,pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArekG Opublikowano 20 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2019 Bym wpierw otworzył i organoleptycznie zobaczył czy nie jest zielono ,jeśli jakoś wyglada to w myjkę ultradźwiękową suszenie i możliwe ze będzie OK , najbardziej mnie martwi procesor bga bo tam będzie na bank gnój . Nie wyrzucaj w każdym razie bo może można go poczytać i będziesz miał plik do drugiego ecu. A może się okazać że jest jak na foto,ładny . Wszystko zależy ile czasu i w jakich warunkach spędził pod tą wodą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexwb Opublikowano 20 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2019 Witam,Bardzo dziekuje Ci za odpowiedz,widze ze masz identyczny,tak na pierwszy rzut widac ze jest niby wszystko ok,takim jakby zelem wszystko zalane,dalem wlasnie na myjke ultradzwiekowa.Jesli nic z tego nie wyjdzie,moze wiesz co z tym fantem mam dalej robic? szukac drugiego?czy moze jest ktos kto takie cudo ogarnie?:(Dodam,ze jest to moja pierwsza lodz i nie wiem jak sobie z tym poradzic.Z gory dziekuje za wszystkie sugestie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 20 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2019 BGA do myjki ultradzwiękowej? Jaki macie plan na wysuszenie tego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArekG Opublikowano 20 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2019 Powietrzem ;) albo możesz wrzucić do ryżu na dzien lub dwa Ale jak masz sucho i nie widać śladów wody to nie ruszaj. Zdiecie jest poglądowe . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArekG Opublikowano 20 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2019 Ja bym bardziej sie martwił cała reszta jak mówisz ze powodziowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexwb Opublikowano 20 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2019 Cala reszta mysle ze juz jest ok,tylko pompka paliwa nie dziala, sterownik tak jakby jej nie widzial,brak jest iskry,ale silnik kreci >:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArekG Opublikowano 20 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2019 Nie mam wiedzy w marine ale zakładam ze pewnie jest jakieś immo,pewnie bez diagnozy się nie obejdzie. Rozumiem ze bezpieczniki sprawdziłeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexwb Opublikowano 21 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2019 Tak,wszystko sprawdzilem,styki przeczyscilem, zostal tylko ten sterownik.Moze ktos z Szanownych forumowiczow ma takie cos do sprzedania?, ewentualnie wie czy to mozna gdzies wyslac do naprawy? chyba ze zostaje mi juz tylko kupno nowego :( Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 21 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2019 W sprawie naprawy dowiedz się w: ELSERWIS, Ostrołęka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexwb Opublikowano 21 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2019 Dzieki bardzo,mam nawet blisko to moge podjechac :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexwb Opublikowano 21 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2019 Witam,mam jeszcze do Was zasadnicze pytanie: to są zdjęcia mojego sterownika, znalazłem na ebay sterownik o takich samych parametrach. W opisie jest, że jest to sterownik od silnika 3 cylindrowego. Czy bedzie on pasować do mojego V8? Oto link do aukcji: https://www.ebay.com/itm/2003-3cyl-MERCURY-884521-14-40HP-EFI-4-STROKE-ECM5550202/143171331094?hash=item2155ad2416:g:9u8AAOSwLtBcYZsP W załacznikach dodaje zdjecia mojego sterownika. Pozdrawiam Waldek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 21 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2019 Według mnie to numer typu ecm5550202 oznacza hardware- samo pudełko z elektroniką, ale jest zaprogramowane pod obsługę konkretnego silnika skoro występuje w trzy cylindrowym i ośmio. Wtedy kwestią jest odczytanie flasha ze starego modułu i wgranie do drugiego. Znam taki przypadek z innej motorowodnej dziedziny i tym się podpieram. Jeśli się mylę to ktoś mądrzejszy niech poprawi :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexwb Opublikowano 21 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2019 Dziekuje bardzo za pomoc,taki sam wystepuje tez i w czterocylindrowym,czy Twoim zdaniem jesli moj byl zatopiony jest szansa na odczytanie flasha z mego i wczytanie do drugiego?Moze masz namiar na kogos komu moge zlecic takie wczytanie? Z gory bardzo dziekuje Pozdrawiam Waldek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 21 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2019 Nie znam się na tym, kiedy może dojść do uszkodzenia pamięci po zatopieniu. Nie powiem też kto może to zrobić. Trzeba szukać jakichś może elektroników samochodowych. Jest też jakaś firma w Będzinie ale nie pamiętam nazwy. Nie długo będę szukał jakichś specjalistów do wymiany procesora w module od rotaxa. Wstępnie to wiem, że trzeba wiedzieć jaki jest rodzaj układu bo do każdego elektronik powinien mieć osobne adaptery komunikacyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexwb Opublikowano 22 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2019 Wlasnie przywiozlem sterownik z myjki ultradzwiekowej,podlaczylem jak trzeba i tez cisza... :( zostaje mi jeszcze ta firma z Ostroleki,zawioze jeszcze tam,zobaczymy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 22 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2019 Może jeszcze w międzyczasie przejrzyj instalację, wtyczki, końcówki itp. itd. Brak iskry to nie tylko wina ECM. Pompa paliwa chyba nie musi podawać non stop tylko po włączeniu zapłonu. Sprawdź czy dochodzi do niej prąd po włączeniu zapłonu i podczas rozruchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexwb Opublikowano 22 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2019 Witaj,dzieki za podpowiedz,jutro tak zrobie :) Pozdrawiam I dziekuje za wszystkie podpowiedzi :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArekG Opublikowano 22 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2019 To co robisz to szukanie igły w stogu siana,wystarczy ze będzie uszkodzony czujnik obrotów wału i masz brak iskry .Poszukaj pomocy u kogoś kto ma komputer i zrób diagnostykę a prawdy się dowiesz. Wszystko jest do ogarnięcia tylko musisz pukać do właściwych drzwi W Warszawie jest gościu co robi takie przypadki albo nawet gorsze... ale na dzień dobry 1.000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArekG Opublikowano 22 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2019 https://obd2allinone.com/products/mobddin.asp Myśle ze można to dziobnąć jakimś fejsem samochodowym po obd ,przynajmniej podstawowe parametry. Trzeba by tylko schematu i zobaczyć na którym pinie komunikacja. Albo poszukaj kogoś z sprzętem do marine Znasz historie? Tobie się to przytrafiło ? Opisz wszystko jak na spowiedzi jeśli Tobie . Często jest tak ze coś źle się wepnie,niedopnie,pomyli i nieszczęście gotowe. To o czym mówisz nie świadczy ze ecu padło .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArekG Opublikowano 22 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2019 Tak na szybko ,nie wiem czy taki jak Twój ale możesz sprawdzić jak trochę ogarniasz elektro . Pompa sterowana przekaźnikiem - sprawdź zasilanie przekaźnika Cewka ma mieć zasilanie po zapłonie Wtryski maja mieć zasilanie po zapłonie https://pl.scribd.com/doc/34815905/Merc-Service-Manual-36-Ecm-Diagnostics Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexwb Opublikowano 27 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2019 Witam,bardzo dziękuję za wszystkie Wasze cenne podpowiedzi. Powiem tak,sterownik zadziałał po małej modyfikacji Pana Romka i jego syna Tomka. Najważniejsze, że silnik odpalił. Mamy jeszcze problem z temperaturą w jednym z kolektorów - mocno się grzeje? Może ktoś podpowie gdzie szukać przyczyny? Dziekuję i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seteman Opublikowano 4 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2019 co to za Pan Romek i jego syn Tomek?;) cos czuje że w kolegi łodzi tez może być chryja... po jesiennym serwisie wczoraj zauważył jeden kabel masowy podpięty na stałe do plusa... cisza prądowa na całej łodzi... wszystkie bezpieczniki ok... i coś czuje ze mógł się ECM uwalic… ale na początek będzie tel do serwisu - pewnie się wyprą - póżniej będzie podłączanie do kompa… Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexwb Opublikowano 14 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2019 Witam wszystkich,podziele sie informacja z moja pierwsza lodka, ,,walka,,z nia trwa, jak na dzien dzisiejszy lodka wiecej kilometrow zrobila od poczatku sezonu na lawecie, jezdzac od mechnika do mechanika,obecnie stoi w Gizycku i jak na razie nie znalazlem kogos kto by ogarnal mi ten temat. Juz pomalu sie poddaje....,komputer na dzien dzisiejszy bledow nie pokazuje,silnik pracuje prawidlowo jak stoi, tylko przy dodawaniu gazu dlawi sie,nie wchodzi w slizg ( mozna plywac nia tak jak bez patentu) Cisnienie na pompie pokazuje prawidlowe,swiece,czujnik cisnienia wymieniony,zbiornik czyszczony i plukany,filtry wymienione,styki sprawdzane,zostal juz tylko chyba ten sterownik,ktory byl zalany,lub jak sugeruje jeden z serwisow wymiana calego silnika na inny.Mam do Was pytanie, czy to ma sens? moj ma przeplywane 270 godzin. Z gory dziekuje za wszystkie rady,pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArekG Opublikowano 15 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2019 Problem moze lezec po stronie mechanicznej. Kompresja pewnie duzo by powiedziala. Jest mnòstwo rzeczy ktore wplywajà na brak mocy. Jesli od strony elektrycznej jest ok trzeba szukac cos w mechanice. Ciezko tak z maila cos wydumac. Dla przykladu powiem Ci tak .mam silnik po remoncie w lodzi i przyjechal gosc niby co serwis ma.Poprosilem przy okazji zeby posluchal silnika bo cos mnie niepokoilo 5.0 v8 i twierdzi ze chodzi jak ta lala. Lodz na wode i dupa ,kuleje. Ze mam pojecie to zaczàlem szukac i znalazlem... brak kompresji na 8 i polamana sprezyna zaworu. Te silnik sa tak proste ze niektorych moga zaskoczyc ;) . Nawet najlepszych :) Nie mam warunkow ale chetnie bym sie zmierzyl z tym Twoim v8 . Jak masz pojecie o mechanice moge Ci pomoc telefonicznie ,pogadamy ,opowiesz i moze cos mi wpadnie do glowy ...bo co dwie glowy to nie jedna . Pozdr.Arek . 509211100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.