Skocz do zawartości

Mercruiser 4.3 mpi dwa piknięcie co minutę


albert.knz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem mercruiser 4.3 mpi silnik działa dobrze ma moc ale zaraz po odpaleniu pika dwa razy a później dwa piknięcia co minutę. Poziomy płynów ok, olej tez, na wskaźnikach zarówno ładowanie  jak i ciśnienie oleju i temperatura są ok. Nie mam pomysłu co może być przyczyna. Mam troszkę za wysoki poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym oleju do przekładni ale nie wydaje mi się żeby to było problemem bo po odłączeniu czujnika nic się nie zmienia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dźwiękowy system ostrzegawczy będzie generował ciągły sygnał akustyczny w przypadku

wystąpienia jednej z poniższych sytuacji:

• ciśnienie oleju w silniku jest za niskie;

• temperatura silnika jest za wysoka;

Dźwiękowy system ostrzegawczy będzie generował przerywany sygnał akustyczny w przypadku

wystąpienia poniższej sytuacji:

• poziom oleju napędu rufowego jest za niski;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 sygnały dźwiękowe raz na minutę

 

1 Cam Sensor 90% Open or short in cam sensor. Engine must be cranking to set this code.

2 ECT CKT HI 90% Open in Engine Coolant Temp (ECT) circuit

3 ECT CKT LO 90% Short in Engine Coolant Temp (ECT) circuit

5 EST 1-8 Open 100% Open in Electronic Spark Timing (EST) circuit. Check plug wires.

6 EST 1-8 Short 100% Short in Electronic Spark Timing (EST) circuit. Check plug wires.

7 Fuel Injector 1-8 Open 100% Open in fuel injector circuit.

8 Fuel Injector 1-8 Short 100% Short in fuel injector circuit.

9 IAC Output 90% Faulty Idle Air Control (IAC) valve. Only with RPM

10 Knock Sensor 1 90% Alarm sounds for 20 seconds in NEUTRAL, and indefinitely in gear.

11 Knock Sensor 2 90% Alarm sounds for 20 seconds in NEUTRAL, and indefinitely in gear.

14 MAP Sensor 1 Input High 90% Short in Manifold Absolute Pressure (MAP) circuit (No visual on SC1000)

15 MAP Sensor 1 Input Low 90% Open in Manifold Absolute Pressure (MAP) circuit (No visual on SC1000)

16 MAT Sensor 90% Open or short in Manifold Air Temperature (MAT) circuit.

17 Oil PSI CKT Hi 90% Short in oil pressure circuit, defaults to 51.7 psi.

18 Oil PSI CKT Lo 90% Open in oil pressure circuit, defaults to 0 psi.

20 Port EMCT CKT Hi 90% Open in port Exhaust Manifold Coolant Temp (EMCT), defaults to 32°F.

21 Port EMCT CKT Lo 90% Short in port Exhaust Manifold Coolant Temp (EMCT), defaults to 32°F.

24 Sea Pump CKT Hi 90% Open in raw water pressure circuit.

25 Sea Pump CKT Lo 90% Short in raw water pressure circuit.

26 STB EMCT CKT Hi 90% Open in stbd Exhaust Manifold Coolant Temp (EMCT), defaults to 32°F.

27 STB EMCT CKT Lo 90% Short in stbd Exhaust Manifold Coolant Temp (EMCT), defaults to 32°F.

30 TPS1 CKT Hi 90% Short in Throttle Position Sensor (TPS) circuit, signal to 5v+, engine will not start. Refer to data monitor screen.

31 TPS1 CKT Lo 90% Open in Throttle Position Sensor (TPS) circuit.

32 TPS1 Range Hi 90% Above 4.8v, 994 counts in Throttle Position Sensor (TPS) circuit.

33 TPS1 Range Lo 90% Below 0.5v, 35 counts in Throttle Position Sensor (TPS) circuit.

36 5 VDC PWR Low varies Short any 5v+ to ground.

 

procenty to ,,Pwr Limit” = procent dostępnej mocy (może być też ograniczany przez Engine Guardian System).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • 1 rok później...

Witam.

 Mam problem z silnikeim Mercruiser 4.3l. na gażniku, objawia się on utratą mocy po dłuższym pływaniu.

Łódz osiąga max 2000 obr/min. co uniemozliwia wejscie w ślizg.

Zjawiskiem zastanawiajacym jest fakt że po wyłączeniu silnika i odczekaniu około 5 min. ponowne uruchomienie powoduje powrót mocy, łódz wchodzi szybko w slizg i osiąga max 3900 obr/min.- ale zdarza się że i to trwa krótko!

Chciałby nadmienić iz silnik odpala bez problemu ma bardzo równa prace V6 -stki.

W ubiegłym sezonie serwis profilaktycznie wykonał czyszczenie gaznika.

 

Czy ktoś z kolegów motorowodniaków znajduje rozwiązanie tego problemu i jego  przyczynę?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50-60 stopni to jest za malo , zacznij po kolej od termostatu 

 

to najprostszy thermostat mozesz go oczywiscie  sprawdzic , ja bym wymienil , bo nie sa drogie , a pewnie siedzi tam dlugo.

 

rownie dobrze zegar moze zle pokazywac 

 

bez sensu lapac pare rzeczy na raz , zrob thermostat I daj znac 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamiast zalozyc swoj temat 4.3 gaznik to piszesz w temacie kogos, a dotyczy to wtrysku.

 

jesli ty zakladasz , ze twoje ssanie, cudownie sie reguluje od temperatury, np. 50stopni  do 3/4 otwarcia , to ty jestes w bledzie.

 Ssanie jest zamkniete, w momencie jak silnik odpala, od razu sie otwiera ssanie.

 

Ssanie da sie podregulowac 

 

Ale ja kiedys grzebalem w Mercruiserze V8  gaznik z systemem TKS to system wzbogacania mieszanki , z tego co pamietam nie miał chyba przepustnicy to też mogło być w niektórych 4.3 I to bylo chyba zalezne od temperatury   

 

Chłopie jak wali wajcha az ludzie czują to wylecicie w powietrze , tak że się nie zdziwie jak już nawet nie odpiszesz.

Gazniki maja to ze jak cos tam poniuchasz to poczujesz zapaszek , ale jak wali po pokladzie to mozesz nawet miec wyciek .

" Dobry Jezu o Nasz Panie ..." 

 

poniej masz foto gaznik tks I zwykly z przepustnicą

 

" Dobry Jezu o Nasz Panie ..." 

Screenshot_20240911_164905_eBay.jpg

Screenshot_20240911_165324_Chrome.jpg

Edytowane przez Kazik_usa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To skoro ma chłodzenie i zapłon to problemu szukal bym w gaźniku . Albo ma za mało paliwa bo np pompa nie wyrabia albo ma za dużo bo np pływak sie wiesza . Być może jest jakiś syf który tam pływa i przytyka mu dysze . Jest jeszcze jedna opcja ze po rozgrzaniu puchnie stad brak mocy . Albo jakaś panewka trzyma albo dalej w napędzie jakieś łożysko . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Primax napisał:

 

 Zapewniam że wycieku nie ma- być może zbyt bogata mieszanka paliwowo-powietrzna.

Wyczuwam w Twoim tekscie nute złosliwości- to problemu niestetynie rozwiąże:)

 

zero zlosliwosci , tylko zwrocilem uwage , ze zapach paliwa to nic dobrego co chwila czytam u siebie (USA) ze spłonęła lodka.

 

Ja z doswiadczenia z tymi silnikami (mam V8, ale V6 to ucieta V8) wiem jedno, prawie co roku (80-100godzin) zmieniam swieczki, palec rozdzielacza , mierze kompresję ogladam świece ,  co 2,3 lata wlatuja nowe kable, wirnik na pompie wody , Jak kupilem 4 lata temu z miejsca profilaktycznie  wleciał nowy termostat i aparat zaplonowy oraz wtryski dalem do sprawdzenia przeczyszczenia, zmienilem uszczelniacz na walku od kadluba i sruba poszla do wywazenia/ regeneracji. O oleju w silniku i Vdrive nie muszę wspominać. 

 

ale to nie moja pierwsza lodka , w pierwszej jak byłem swierzakiem , zaniedbałem uklad zaplonowy ( skoro dzialal) I sporo kasy poszło się jeb.... Teraz wiem , że nie jakoś to będzie,  tylko co roku te 2,3 stówki $ trzeba włożyć w maintenance. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ubiegłym roku wymieniane łożysko Gimbala.

-świece

-aparat

- czyszczony gaznik

-przegląd wiazki elektrycznej -( przewody wysokiego napiecia- wedlug serwisu nie było koniecznosci wymiany). oleje, filtry paliwa itd.

Pływam tą łądzia od 15 lat  od zawsze pali na dotyk . . .  

Czesci takie jak termostat i czujnik temperatury nie były wymieniane- byc moze jedno z nich jest wadliwe stad wskazania zegara 50-60 stopni.

 

Ktoś zasugerował mi zawór odpowietrzenia zbiornika paliwa ale takowego zbiornik nie posiada . . . 

Inny brak czystego powietrza- wiec proby odbyly sie ze zdjętą osłoną silnika niestety bez pozytywnych rezultatów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy byly sporadyczne przed czyszczeniem gaznika- traciła i odzyskiwała moc przy ciaganiu Tuby z kilkoma osobami na pokladzie i dwiem np. na Tubie.

W tym sezonie doświadczałem tego za kazdym razem.

 Z rana startuje prawidłowo wchodzi w slizg ale gdy po jakimś czasie gdy zwolnie np. do 10km/h, ponownie w slizg nie ma ochoty wejśc.

Po wyłączeniu silnika i odczekaniu 3-5 min. ponownie startuje i wchodzi w slizg.

Warto też podkreslic ze silnik nie osiaga więcej niz 3800 -3900 obr/min.

Była tez sytuacja gdy po dluzszej przerwie okolo 15 min. po zatankowaniu paliwa na stacji nawodnej Orlenu odpalała i szła jak szalona - dając do myślenia czy to nie wina paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...