Skocz do zawartości

Mercruiser 4.3 niskie ciśnienie oleju


bercik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Taka sytuacja:

Silnik MERCRUISER 4.3L 190 KM na gaźniczku. Cały dzień pływania, jakieś 6-7 godzin pracy silnika. Wszystko ok. W pewnym momencie zauważyłem na wskaźniku spadek ciśnienia oleju(Ok 20 psi). Jednocześnie wskaźnik ładowania spadł na ok 12V. Brak sygnalizacji dźwiękowej niskiego ciśnienia oleju. Poziom oleju ok. Pozostałe wskaźniki - temperatura, paliwo obroty w normie. Po wyłączeniu i włączeniu silnika(oględziny komory itd) wskaźnik ładowania i oleju wróciły do normy i po chwili ponownie wskazania "spadły". Ładowanie ok 12V i ciśnienie ok 20psi. Normalnie podejrzewał bym czujnik ciśnienia. Ale zastanawia mnie jednoczesny spadek ładowania. Ktoś coś? Olej i filtr wymienione jakieś 10 godzin temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie sprawdzałem. Musiałem dopłynąć do przystani. Na wolnych obrotach( ok 1000-1500) ciśnienie i ładowanie tak jak wcześniej w opisie. Po zwiększeniu obrotów - ok 2000 czasami bez zmian, a czasami rosło do ok 40 psi razem z ładowaniem. Zastanawia mnie fakt, że wskaźnik ciśnienia oleju zmieniał wskazania tylko wtedy gdy zmieniało się wskazanie ładowania. W uproszczeniu - było ładowanie - wskazanie ciśnienia ok, brak ładowania - brak ciśnienia. Sygnał dźwiękowy się nie uruchamiał. Innych objawów brak. Wszystko inne ok. Dzisiaj będę na wodzie, to sprawdzę. Może przez noc się naprawiło ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj posprawdzałem co nieco, i tak:

poziom oleju - ok. górna kreska

- na zimnym silniku podczas rozruchu i po, wszystko w normie. po rozruch, obroty 1000, ciśnienie oleju ok 60psi, ładowanie ok 14,5V, pozostałe wskaźniki ok

- po ok 10 min., po dodaniu gazu, obroty ok 2500 - 3000, ciśnienie idzie do góry, do 80psi, ładowanie 14,5V, pozostałe wskaźniki ok., zmniejszenie obrotów do wartości 1000, wszystko jak wyżej,

- zmniejszenie obrotów do minimum 600 - 650, ciśnienie ok 50psi(pomiędzy 40 a 60), ładowanie 14,5V, pozostałe wskaźniki ok

- zabawa z obrotami, na biegu jałowym, wszystko ok

- pływanie po rozgrzaniu - obroty 3000, ciśnienie ok 60 - 70psi, pozostałe wskazania ok

- po ok 20 min. pływania- obroty ok 2800 ciśnienie oleju ok 50 - 60psi

- po wrzuceniu na luz, obroty ok 600-650, ciśnienie spadło do ok 20+psi, ładowanie spadło do 12V, dodanie gazu na biegu jałowym lub wrzucenie biegu i zwiększenie obrotów ok 1500 - 2000 ładowanie wraca do normy, ciśnienie ok 50psi

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej 25W40 Quicksilver, pasek ok. Generalnie, to przyszło nagle. Tak myślę, czy zużycie panewek, nie dawałoby wcześniejszych , stopniowych objawów. Zwłaszcza, że silnik był robiony łącznie z panewami. Nalatane od remontu jakieś 200 godzin,  silnik nie był katowany. W piątek jestem umówiony z kolegą. Sprawdzimy elektrykę i ciśnienie oleju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Może zanim zaczniesz robić remont silnika , który może nic nie zmienić postradanie się najpierw dobrze zdiagnozować go . Możesz pożyczyć  sobie od kogoś albo kupić nanometr odpowiednio wyskalowany  ogarnąć lub dorobić końcówkę i zamontować go w magistrali olejowej. Często można przy filtrze oleju znaleźć zaślepkę (śrubę) gdzie można podłączyć manometr i pozostaje Ci pływać tak żeby wywołać niskie ciśnienie według wskaźnika i porównać go z wskazaniem manometru. Ja miałem podobne objawy ale w volvo penta tzn problem z ciś. oleju i ładowaniem problemem okazało się oczko masy przykręcone do silnika, poprószy lekko się poluzowała od wibracji, dlatego ja radziłbym Ci sprawdzić wszystkie połączenia elektryczne tzn wszystkie kostki, oczka , złączki itd poszarp delikatnie przewodami bo niekiedy potrafi kabelek zgnić ze na pierwszy rzut oka nic nie widać. Powodzenia. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Alternator zrobiony, trochę niedomagał. Niemniej, czeka mnie kontrola elektryki. Dziwny objaw, po rozgrzaniu silnika, przy nagłym zmniejszeniu obrotów(np. z 3000 na 650-700), ładowanie spada na 12V. To samo się dzieje w tym samym czasie  z ciśnieniem. Spada do 20-30 Psi(pasek naciągnięty). Po podniesieniu obrotów do ok 1000, wszystko wraca do normy. Podczas łagodnego zwalniania, przeważnie wszystko w normie. Będę jeszcze robił pomiary ciśnienia oleju na zegarach. Czy posiada ktoś wiedzę, jakie ciśnienia oleju, powinny być, po rozgrzaniu silnika przy obrotach:

- 650

- 1500

- 2000

- 2500

- 3000

- 3500

Z aku, wszystko w porządku. Po 2-3 godź pływania, nie wykazuje żadnych objawów chorobowych. Nie grzeje się,  trzyma napięcie na poziomie 12,6-12,8V, kręci normalnie, silnik pali od strzała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Nawet w moim aucie Chevy z 4.3  tak jest , mam wskaznik ładowania , raz ładuje dobrze , a czasami mam 12, szykowałem się na wymianę alternatora, ale zwlekałem i  minął rok, potem drugi rok i nadal tak mam, akumulatory (2) są naładowane jak należy , zero problemów z odpalaniem nawet w zimę ..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...