Nicram Opublikowano 22 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2022 Witam Zakupiłem kadłub z roku 1992 o długości 9m i wadze 2800kg Wstawiłem do niej silnik 6,5 V8 diesel wraz z przekładnią Volvo penta. Łódź ma dużą moc lecz nie wchodzi w ślizg. Silnik pracuje idealnie i odpowiednio wkreca się na obroty. Nie wiem jakie przekładnia ma przełożenie ponieważ nie czytelne są są symbole. Śruba również nie ma żadnych oznaczeń. Proszę powiedzcie co może być przyczyną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TTQ Opublikowano 22 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2022 Cześć , sam sobie po części odpowiedzialeś: złe przełożenie i/lub zła śruba oraz ciężki silnik. Z przekładnią nic nie zrobisz, ( chyba , że zmienisz na inna o odpowiednim przełożeniu)śrubę możesz zmienić na agresywniejszą. Śruba ma bicia na korpusie lub piaście. Takie udki latały przeważnie z silnikami ok 220- 260 kucy, przekładnie były ok 1:1,8 do 2 i śruby ok 15 x 15, ( moja kiedys przy silniku OMC 5,7 benzyna, miala przekładnię 1;81 ze sruba 15,5x13.) wstawilem dizla GM 6,2 bez turbo, rozkrecal sie do 3900rpm ale udka juz nie chciala sie slizgac. Zmienilem śrube na 15x15 a pozniej nawet na 15x17, stracilem na rpm max 400 , powiększyłem trymklapy i wchodzila w slizg do max 33km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicram Opublikowano 22 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2022 Na wstępie bardzo dziękuję Ci za odpowiedź... Czyli co? Nie łudzić się że po zmianie śruby coś się zmieni? Przy dodaniu gazu ciężko ustać na nogach stojąc na pokładzie. Woda jest tak zbeltana jak by płynął prom... A tu nic... Po chwili podnosi dziub i koniec ☹️ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TTQ Opublikowano 23 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2022 A właśnie , ze się łudzic. Najsamprzód najpierwej odczytaj bicia na srubie cobyś wiedział na czym stoisz. Do jakich obrotów rozkreca Ci się silnik? postaraj się o agresywniejszą śrube, tzn z wiekszym skokiem. Pokombinuj z rozłożeniem masy na udce: nie lej paliwa do pełna, sprobuj posadzic pasażera na dziobie, zetka strymowana do dołu, trym klapy do dołu. Cały pic polega na tym aby teraz dobrac srubę do tego silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 23 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2022 Za małe obroty na śrubie i tyle . Śruba z wiekszym skokiem Tylko pogorszy sytuacje . Diesel ma duży moment Obrotowy i Można by go wykorzystać zmieniając przekładnie o mniejszym stopniu redukcji . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicram Opublikowano 29 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2022 Silnik kręci się do 4000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 29 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2022 Załóż śrubę o Mniejszym skoku I maksymalnej średnicy jaka tam wejdzie. Masz ciężka Łódź , silnik kreci malo , przekładnia to jeszcze redukuje . Moc Na śrubie napędowej nie jest oddawana liniowo i proporcjonalnie , jak się ścigałem modelami to doskonale było widać , ze przyrost obrotów na śrubie o 100-150 w górnej granicy dawał bardzo znaczy przyrost prędkości ( byłem 4 na mistrzostwach Świata i zjadłem zęby na tym ) . Brakuje Ci obrotów na tej śrubie . Jakie masz przełożenie przekładni ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicram Opublikowano 30 Lipca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2022 Problem w tym że jest sporo niewiadomych. Kadłub jest fabrycznie nowy, nigdy nie był wodowany. Nie wiem jaki w nim siedział silnik i czy w ogóle siedział... Powinien siedzieć 5,4 V8 benzyna z przekładnią Volvo penta AQ280 Silnik który kupiłem był w komplecie z przekładnią Volvo penta AQ 280 i śrubą VA3x14,5x19RB i średnica wałka 29mm i 17zebow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 30 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2022 Masz skok 19 cali , i mała średnice śruby , taka śruba wymaga dużych obrotów . Jesli twój diesel kręci te 4000 to na śrubie z ta przekładnia masz około 2400 obrotów . Ja bym poszukał śruby i większej średnicy bo taka śruba ma zawsze większa sprawność , skok bym zostawił ale nie mam pojęcia jakie śruby do takich przekładni dostępne . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasze_k702 Opublikowano 30 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2022 W dniu 30.07.2022 o 21:37, Nicram napisał: Problem w tym że jest sporo niewiadomych. Kadłub jest fabrycznie nowy, nigdy nie był wodowany. Nie wiem jaki w nim siedział silnik i czy w ogóle siedział... Powinien siedzieć 5,4 V8 benzyna z przekładnią Volvo penta AQ280 Silnik który kupiłem był w komplecie z przekładnią Volvo penta AQ 280 i śrubą VA3x14,5x19RB i średnica wałka 29mm i 17zebow Witam Najprostszy sposób doboru napędu "śruby" do diesla to początek wyjścia w ślizg i szczyt początku momentu obrotowego. W każdym razie u mnie się sprawdziło w 100 procentach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.