ArekG Opublikowano 9 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2019 Czy jest ktos w stanie mi wytlumaczyc jak sie to odbywa za pomocá przyzadu? Nie badzo moge to zrozumiec przez lozysko ktore pracuje w obudowie jak przegub . Wlasnie robie walek ale nie bardzo rozumiem jak to ustawic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 9 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2019 Sztuka polega na tym, że wałek jest podparty w łożysku i w tarczy sprzęgła stałego. Jeżeli otwory w łożysku i tarczy nie są idealnie w osi to zaczyna się próba wygięcia wałka. Ale on nie jest elastyczny. Trzeba wyregulować pozycję silnika na poduszkach. Silnik na poduszkach pracuje, kardany zetki też przenoszą wibracje ze śruby. Guma w sprzęgle i wahliwość łożyska wystarcza tylko na zamortyzowanie tych wibracji. Jeżeli się przekroczy zakres to dalej sobie dośpiewaj. Objawem ,,prężenia" układu jest ciężki demontaż i montaż zetki albo silnika. http://www.mercstuff.com/alpharemoval.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArekG Opublikowano 9 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2019 Czyli jak wszystko jest w osi walek ma wchodzic jak w maslo? I tak samo wychodzic ? Czy te lozysko wahliwe nie bedzi dawalo mylnego ustawienia? Nie powinno byc trzeciego punktu podparcia? Tak sie jeszcze zastanawiam jak z osiowascia na boki ,bo regulacja jest tylko gora dol. Czy mozliwe ze brak osiowosci powoduje tyrkotanie podczas skretu ,krzyzaki w reku sztywne ale glowy nie dam. Lozysko nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 9 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2019 Albo coś jest w osi albo nie ;) Nawet jeżeli przechylisz łożysko to dostawiając silnik musisz go regulować na poduszkach tak, żeby otwór w tarczy sprzęgłowej był w osi wałka. Centrując wałek powinieneś jeszcze dodatkowo zakładać szablon na gimbal. Ale to się robi w przypadku pierwszego montażu na dziewiczym kadłubie. Przy demontażach i montażach wstawiasz przyrząd i widzisz czy jest po środku gimbala. Chyba, że jakaś paralaksa się przypałęta albo inny zez :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArekG Opublikowano 10 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2019 Świetnie,myślę ze teraz sobie poradzę. Dziękuje za rzeczową odpowiedź kolego Mikijet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.