Skocz do zawartości

Różnica block 878, 880 Mercruiser 5.0


Robert69
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam
Mam pytanie odnośnie różnicy w blokach silnika
Mam uszkodzony silnik *pęknięty blok, model 350 MAG 5.0 L *880 (nr seryjny L643900). Kupiłem używany blok *878 (nr seryjny IA347892) który według mechanika powinien pasować, jednak dzisiaj zauważyłem, że średnica cylindrów w modelu 880 jest większa.
Zastanawiam się czy to jest jedyna różnica między tymi blokami i pozostaje mi tylko poszerzyć średnice cylindrów ,a reszta będzie pasować, czy muszę zamówić nowy blok.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomalutku 350 to raczej 5.7 , a 305 to 5.0 , wiec masz  350 czy 305 

 

mozliwe ze masz Vortec 5.7 880 a kupiles 878 Vortec 5.0

 

5.0 ma 95x88mm

5.7 ma 101x 88mm. 

 

czyli skok ten sam szerokosc rozna 

 

wiec pytanie , czy glowica 5.7 pasuje do 5.0 , glowica 5.7 ma wieksza komore spalania (57vs 64), mozliwa jest kolizja z zaworami oraz bedzie mniejsza kompresja co wplynie na osiagi .

 

rozwiercenie bloku, czy ma sens ?  według mnie nie  ... szukaj bloku vortec 880.

 

gdybyś jednak zdecydował się na rozwiercenie , to bloki 350 i 305 są identyczne, chyba tylko roznica w srednicy tloka wiec jest to do zrobienia 

 

nie wiem czy masz wtrysk czy gaźnik,  ale tu też mogą być problemy, w sumie jak rozwiercisz blok to będzie działać

 

pytania które mi się na suwają  , czy blok 305 masz używany ?, w jakim stanie są gładzie cylindrów ?,  za ile ktoś Ci obrobi blok z tulejami  do rozmiaru 350 (8szt, nie będzie tanie), ile kosztuje drugi blok używany, zagadka , w jakim stanie ten blok będzie miał cylindry. Czy może kupisz blok bo regeneracji ?    

Edytowane przez Kazik_usa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kaziu

Dzięki za odpowiedź
Racja, mój błąd 350, na dokumencie jest 5.0, patrząc na numery seryjne wychodzi na to, że jest to 5.7 na wtrysku.
Gładzie są w dobrym stanie, problem polega na tym, że ciężko znaleźć veortec 880
Zakładając, że jest to jedyna różnica, taniej wyjdzie rozwiercić koszt ok. 2600zł niż zamówić nowy "najtańszy" ze stanów ok. 5-6 tyś z przesyłką
Jakiego rodzaju problem mogą wynikać z różnicy gaśnik-wtrysk na tych blokach ?

Bez tytułu.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...