ArekG Opublikowano 19 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2018 Panowie. Mam tu takiego mercruisera i mam dylemat. Wydmuchało uszczelkę pod głowica od strony kolektora miedzy 2 i 3 Cylindrem. Zastanawiam sie czemu jak silnik wyglada na remontowany . Co prawda robił to jakis paprak bo wszystko dodatkowo na silikon złożył. Wyglada to jak przepraszam. Zrobiłem cała górę na tip top ale nie daje mi spokoju dół , czy go ruszać i jaki powód przepalenia uszczelki. Poza tym nie moge nic znaleść o regulacji zaworów. Jak to sie ustawia po zdieciu głowicy??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 Możliwe powody: Zła kolejność dokręcania. Zły moment dokręcenia. Krzywa - niewyrównana głowica. Nieoczyszczony blok lub i głowica ze starej uszczelki. Przeciągnięte śruby lub nakrętki. W wielu przypadkach producent nakazuje wręcz stosowanie nowych podczas remontu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 Jeżeli dół był robiony tak jak góra, to bym zajrzał na wszelki wypadek. Szkoda było by rozbierać silnik ponownie. Zrobić raz, a dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kruszek1985 Opublikowano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 Na zagranicznych forach kiedyś czytałem że w jakiś rocznikach był problem z wydmuchiwaniem uszczelki. I był wydany biuletyn w tej sprawie. Już nie pamiętam ale chyba rozwiązaniem problemu było zastosowanie lepszej uszczelki. I tak jak koledzy piszą lepiej już zajrzeć wszędzie. Zerknij na koła zębate rozrządu czy nie masz dużego z tekstolitu. U mnie było tak że osadzenie tego koła miało luz i siłą rzeczy rozrząd był przestawiony. No i splanować głowice warto jeśli nie jesteś pewny czy jest prosta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 Częstą przyczyną "wydmuchania" uszczelki pod głowicą, jest przegrzanie silnika a w konsekwencji odkształcenia się jej powierzchni. Pewnie to było przyczyną wcześniejszych napraw, które zostały przeprowadzone niedbale. Jeżeli powierzchnia cylindrów nie budzi żadnych podejrzeń, to ja bym nie rozbierał całego silnika. Co do regulacji zaworów, to ściągnij sobie manual z amerykańskich stron, wrzuć do google tłumacza i będziesz miał instrukcję naprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kruszek1985 Opublikowano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 Cylindry mogą być w porządku ale mogą być zapieczone pierścienie. Przycierające się tłoki lub sworznie. Zużyte panewki. Z zewnątrz może wyglądać ładnie ale w środku niekoniecznie. Zwłaszcza że dotykała to ręka pana silikona :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 Szczelność pomiędzy głowicą a blokiem silnika powinna zapewniać uszczelka. Jest tylko jeden warunek: obie powierzchnie przylegania muszą być równe. Zazwyczaj sprawdzana jest tylko głowica a blok idzie w zapomnienie. Po podniesieniu głowicy i oczyszczeniu obu powierzchni przylegania z pozostałości uszczelki należy przyłożyć głowicę do bloku i ,,prześwietlić". Będzie widać jak na dłoni czy trzeba którąś z nich planować czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArekG Opublikowano 20 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 Tak,ja wszystko rozumiem tylko problem polega na tym że to od pyty waży.Nie mam jak tego wyciągnąć na zewnątrz.Łódź stoi na przyczepie i podnośnik kolumnowy nie daje rady :( Zabieliłem czarnym matem blok i osełką do nożny (25cm) przeszlifowałem blok,wygląda OK. Równo zbiera na całej powierzchni farbę. Myślę że zaryzykuje i złożę silnik. Mam jeszcze jedno pytanie: Jak się ustawia te zawory? pytam o regulację wstępną i docelową. Gdzieś znalazłem w google (ale to v8) że się skręca na sztywno a później na rozgrzanym reguluje docelowo,przez ustanie klepania kręcąc śruba. Może ktoś z was wie dokładnie jak to przeprowadzić zgodnie z zaleceniem producenta? Podkreślam że to 3L silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 ,,...Zabieliłem czarnym matem blok i osełką do nożny (25cm) przeszlifowałem blok,wygląda OK...." Wyglądać to sobie może ale czy jest O.K. Osełka od noży nie jest wyrocznią w tego typu sprawach. Załóż głowicę bez uszczelki i ,,prześwietł". Dopóki tego nie zrobisz to się nie dowiesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kruszek1985 Opublikowano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 Tak jak kolega mówi. A ma na myśli że z zakładasz głowice bez uszczelki i z jednej strony świecisz latarką w miejscu połączania głowicy i bloku np. od strony kolektora a drugiej patrzysz swoim okiem czy nie ma szczelin. Według dokumentacji: https://www.perfprotech.com/blog/tech-specs/mercruiser-30l-mechanical-specifications Nierówność powierzchni pod uszczelkę może wynosić max 0,15mm Tyle że ta metoda ma taką wadę że głowica może równa wzdłuż ale może teoretycznie mieć wgłębienie na przewężeniu między cylindrami i ta metoda w tym wypadku nie da 100% pewności. Jak cały osprzęt zdemontujesz na łodzi to blok można wyszarpać. Będzie ciężko ale jest to możliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArekG Opublikowano 20 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 Boje się że przy szarpaniu zaraz coś pyknie... i zamiast łódką będę wózkiem popylał ;) Kolektor waży tyle co dobry akumulator ,boje się że silnik może być nie do wyjęcia w dwie osoby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 Korzystanie z osełki nie jest dobrym pomysłem... wystarczy jedno ziarno by zapoczątkować destrukcję... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArekG Opublikowano 20 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 Przedmuchane jest konkretnie,owszem istnieje takie ryzyko . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kruszek1985 Opublikowano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 A nie ma w twojej okolicy jakiegoś gościa z koparką ? To by elegancko ten silnik wyciągną za dobrą flaszkę. Poszukaj na internetach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArekG Opublikowano 20 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 Myślałem o tym też, póki co przez święta pomyślę nad tematem. Jeszcze raz pytam, czy ktoś wie jak się ustawia te zawory po zdjęciu głowicy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kruszek1985 Opublikowano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 https://forums.iboats.com/forum/engine-repair-and-maintenance/volvo-penta-i-o-inboard-gas-engines-outdrives/552052-help-please-will-improper-adjustment-on-the-rocker-arms-cause-poor-idle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 Myślałem o tym też, póki co przez święta pomyślę nad tematem. Jeszcze raz pytam, czy ktoś wie jak się ustawia te zawory po zdjęciu głowicy ? Zawory się ustawia na założonej głowicy. Jeżeli jesteś laikiem to poproś mechanika samochodowego i w kilkanaście minut zrobi Ci to fachowo. Odszukaj tylko jakie powinny być luzy w tym silniku na zimno.Na zaworach ssących i wydechowych są różne i wahają się z reguły od 0,2-0,45 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 Tam zdaje się są zawory hydrauliczne i regulacja polega na likwidacji luzu do zera plus 3/4 obrotu. Tylko trzeba to umieć zrobić. 1. Tłok musi być w GMP suwu sprężania 2. Po likwidacji luzu i ,,dociągńięciu" o 3/4 obrotu po chwili lekki luz pojawi się znowu- nie dociągać dalej w celu ponownej likwidacji luzu. Po prostu podczas pierwszej likwidacji luzu wycisnęliśmy oliwę z układu sterowania hydraulicznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 Moze warto poprosic dobrego specjaliste by to zrobił w sumie chodzi o serce silnika. Ja jak mialem wymienic rozrząd to nie wachalem sie oddac silnik do serwisu. Jak sie rypniesz z zaworami to jestes sil i w plecy a jak oddasz do serwisu to 1-3tys w plecy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kruszek1985 Opublikowano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 Panowie bez przesady. Te silniki są na tym samym stopniu skomplikowania co silnik od kosiarki tyle że ma więcej cylindrów. Przetłumacz sobie ten wątek z amerykańskiego forum co podałem we wcześniejszym poście i będziesz wszystko wiedział. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArekG Opublikowano 20 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 Myślałem o tym też, póki co przez święta pomyślę nad tematem. Jeszcze raz pytam, czy ktoś wie jak się ustawia te zawory po zdjęciu głowicy ? Zawory się ustawia na założonej głowicy. Jeżeli jesteś laikiem to poproś mechanika samochodowego i w kilkanaście minut zrobi Ci to fachowo. Odszukaj tylko jakie powinny być luzy w tym silniku na zimno.Na zaworach ssących i wydechowych są różne i wahają się z reguły od 0,2-0,45 mm. Kolego,ja wiem że zawory ustawia się na złożonym silniku,druga sprawa to chyba nie bardzo znasz budowę silnika 3.0 mercruisera. Otwórz dla Twojej wiadomości i pozostałych którym wydaje się.... Mercruiser ma popychacze ,wałek w bloku i samoregulatory.Klawiatura prosta jak cep i jedna śruba centralna na każda dźwigienek która to pracuje na półkuli jako łożysko do tego jes w bloku okno rewizyjne. Silnik tak prosty ze aż mnie zaskoczył. Ponawiam pytanie do kogoś kto ma pojęcie , jak ustawia się wstępnie zawory i później docelowo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 Wszystko Ci napisaliśmy, a Ty jeszcze byś chciał żebyśmy Ci to przetłumaczyli i znaleźli za Ciebie wartości luzów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 ,,...Otwórz dla Twojej wiadomości i pozostałych którym wydaje się...." - z fusów to tutaj się wróży tylko w andrzejkowy wieczór. Chcesz konkretów to podaj konkrety dotyczące numeru silnika bo wersji od lat pięćdziesiątych się trochę nazbierało w kolekcji ;) A co do prostoty silnika to tylko takie ( wersje heavy duty) sie sprawdzają jako prawdziwe marine. Wszelkie motocyklowe i samochodowe bzyki mają małą żywotność i nie są przeznaczone do pracy 24h na dobę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArekG Opublikowano 20 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 Mikijet Nie widziałem Twojego postu, byc może pisaliśmy równomiernie. To co napisałeś wydaje sie byc konkretne . Dziekuje . Zamotałam sie trochę na tych zaworach, i nie wiem czy trzeba wyciągać regulatory żeby spóscic olej czy skręcić i pozwolić popracować . Wyczytałem mniej więcej co Ty z tym ze po osiągnięciu temp roboczej trzeba dociągnąć aż do ustania klepania. Miałem nadzieje ze ktoś robił i opisze : to ,to i tak. To raptem dwa zdania i lepiej posłuchać praktyka niż teoretyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2018 Jak masz głowicę podniesioną to grzech nie sprawdzić przylgni zaworów i gniazd zaworowych. Dotrzeć je na tip-top i sprawdzić szczelność. Po zmontowaniu trzeba zapełnić układ olejowy kręcąc silnikiem ( ze zdjętą zrywką - wyłączonym układem zapłonowym) Przy prawidłowej regulacji nie powinny klepać. Przecież jest hydraulika do kasowania luzu. Ale najpierw znajdź przyczynę wypalania/wydmuchiwania uszczelki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.