Skocz do zawartości

Sea ray i mercruiser 3.0


ArekG
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie. Mam tu takiego mercruisera i mam dylemat. Wydmuchało uszczelkę pod głowica od strony kolektora miedzy 2 i 3 Cylindrem. Zastanawiam sie czemu jak silnik wyglada na remontowany . Co prawda robił to jakis paprak bo wszystko dodatkowo na silikon złożył.

Wyglada to jak przepraszam. Zrobiłem cała górę na tip top ale nie daje mi spokoju dół , czy go ruszać  i jaki powód przepalenia uszczelki.

Poza tym nie moge nic znaleść o regulacji zaworów. Jak to sie ustawia po zdieciu głowicy???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe powody:

Zła kolejność dokręcania.

Zły moment dokręcenia.

Krzywa - niewyrównana głowica.

Nieoczyszczony blok lub i głowica ze starej uszczelki.

Przeciągnięte śruby lub nakrętki. W wielu przypadkach producent nakazuje wręcz stosowanie nowych podczas remontu.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zagranicznych forach kiedyś czytałem że w jakiś rocznikach był problem z wydmuchiwaniem uszczelki.

I był wydany biuletyn w tej sprawie. Już nie pamiętam ale chyba rozwiązaniem problemu było zastosowanie lepszej uszczelki.

I tak jak koledzy piszą lepiej już zajrzeć wszędzie. Zerknij na koła zębate rozrządu czy nie masz dużego z tekstolitu. U mnie było tak że osadzenie tego koła miało luz i siłą rzeczy rozrząd był przestawiony. No i splanować głowice warto jeśli nie jesteś pewny czy jest prosta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Częstą przyczyną  "wydmuchania" uszczelki  pod głowicą, jest przegrzanie silnika a w konsekwencji odkształcenia się jej powierzchni.

Pewnie to było przyczyną wcześniejszych napraw, które zostały przeprowadzone niedbale.

Jeżeli powierzchnia cylindrów nie budzi żadnych podejrzeń, to ja bym nie rozbierał całego silnika.

Co do regulacji zaworów, to ściągnij sobie manual z amerykańskich stron, wrzuć  do google tłumacza i będziesz miał instrukcję naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczelność pomiędzy głowicą a blokiem silnika powinna zapewniać uszczelka.

Jest tylko jeden warunek:

obie powierzchnie przylegania muszą być równe.

Zazwyczaj sprawdzana jest tylko głowica a blok idzie w zapomnienie. Po podniesieniu głowicy i oczyszczeniu obu powierzchni przylegania z pozostałości uszczelki należy przyłożyć głowicę do bloku i ,,prześwietlić". Będzie widać jak na dłoni czy trzeba którąś z nich planować czy nie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,ja wszystko rozumiem tylko problem polega na tym że to od pyty waży.Nie mam jak tego wyciągnąć na zewnątrz.Łódź stoi na przyczepie i podnośnik kolumnowy nie daje rady :(

Zabieliłem czarnym matem blok i osełką do nożny (25cm) przeszlifowałem blok,wygląda OK. Równo zbiera na całej powierzchni farbę. Myślę że zaryzykuje i złożę silnik.

 

Mam jeszcze jedno pytanie:

 

Jak się ustawia te zawory? pytam o regulację wstępną i docelową. Gdzieś znalazłem w google (ale to v8) że się skręca na sztywno a później na rozgrzanym reguluje docelowo,przez ustanie klepania kręcąc śruba.

Może ktoś z was wie dokładnie jak to przeprowadzić zgodnie z zaleceniem producenta?

Podkreślam że to 3L silnik   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,...Zabieliłem czarnym matem blok i osełką do nożny (25cm) przeszlifowałem blok,wygląda OK...." Wyglądać to sobie może ale czy jest O.K. Osełka od noży nie jest wyrocznią w tego typu sprawach. Załóż głowicę bez uszczelki i ,,prześwietł". Dopóki tego nie zrobisz to się nie dowiesz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega mówi. A ma na myśli że z zakładasz głowice bez uszczelki i z jednej strony świecisz latarką w miejscu połączania głowicy i bloku np. od strony kolektora a drugiej patrzysz swoim okiem czy nie ma szczelin.

Według dokumentacji:

https://www.perfprotech.com/blog/tech-specs/mercruiser-30l-mechanical-specifications

Nierówność powierzchni pod uszczelkę może wynosić max 0,15mm

Tyle że ta metoda ma taką wadę że głowica może równa wzdłuż ale może teoretycznie mieć wgłębienie na przewężeniu między cylindrami i ta metoda w tym wypadku nie da 100% pewności. Jak cały osprzęt zdemontujesz na łodzi to blok można wyszarpać. Będzie ciężko ale jest to możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o tym też, póki co przez święta pomyślę nad tematem.

 

Jeszcze raz pytam, czy ktoś wie jak się ustawia te zawory po zdjęciu głowicy ?

 

 

Zawory się ustawia na założonej głowicy.

Jeżeli jesteś laikiem to poproś mechanika samochodowego i w  kilkanaście  minut zrobi Ci to fachowo.

Odszukaj tylko jakie powinny być luzy w tym silniku  na zimno.Na zaworach ssących i wydechowych  są  różne i wahają się z reguły od 0,2-0,45 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam zdaje się są zawory hydrauliczne i regulacja polega na likwidacji luzu do zera  plus 3/4 obrotu. Tylko trzeba to umieć zrobić.

1. Tłok musi być w GMP suwu sprężania

2. Po likwidacji luzu i ,,dociągńięciu" o 3/4 obrotu po chwili lekki luz pojawi się znowu- nie dociągać dalej w celu ponownej likwidacji luzu. Po prostu podczas pierwszej likwidacji luzu wycisnęliśmy oliwę z układu sterowania hydraulicznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o tym też, póki co przez święta pomyślę nad tematem.

 

Jeszcze raz pytam, czy ktoś wie jak się ustawia te zawory po zdjęciu głowicy ?

 

 

Zawory się ustawia na założonej głowicy.

Jeżeli jesteś laikiem to poproś mechanika samochodowego i w  kilkanaście  minut zrobi Ci to fachowo.

Odszukaj tylko jakie powinny być luzy w tym silniku  na zimno.Na zaworach ssących i wydechowych  są  różne i wahają się z reguły

od 0,2-0,45 mm.

 

 

Kolego,ja wiem że zawory ustawia się na złożonym silniku,druga sprawa to chyba nie bardzo znasz budowę  silnika 3.0 mercruisera.

Otwórz dla Twojej wiadomości i pozostałych którym wydaje się....

Mercruiser ma popychacze ,wałek w bloku i samoregulatory.Klawiatura prosta jak cep i jedna śruba centralna na każda dźwigienek która to pracuje na półkuli jako łożysko do tego jes w bloku okno rewizyjne. Silnik tak prosty ze aż mnie zaskoczył.

 

Ponawiam pytanie do kogoś kto ma pojęcie , jak ustawia się wstępnie zawory i później docelowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,...Otwórz dla Twojej wiadomości i pozostałych którym wydaje się...." - z fusów to tutaj się wróży tylko w andrzejkowy wieczór.

Chcesz konkretów to podaj konkrety dotyczące numeru silnika bo wersji od lat pięćdziesiątych się trochę nazbierało w kolekcji  ;)

A co do prostoty silnika to tylko takie ( wersje heavy duty) sie sprawdzają jako prawdziwe marine. Wszelkie motocyklowe i samochodowe bzyki mają małą żywotność  i nie są przeznaczone do pracy 24h na dobę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mikijet

Nie widziałem Twojego postu, byc może pisaliśmy równomiernie.

 

To co napisałeś wydaje sie byc konkretne . Dziekuje  .

Zamotałam sie trochę na tych zaworach, i nie wiem czy trzeba wyciągać regulatory żeby spóscic olej czy skręcić i pozwolić popracować .

Wyczytałem mniej więcej co Ty z tym ze po osiągnięciu temp roboczej trzeba dociągnąć aż do ustania klepania.

Miałem nadzieje ze ktoś robił i opisze : to ,to i tak. To raptem dwa zdania i lepiej posłuchać praktyka niż teoretyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz głowicę podniesioną to grzech nie sprawdzić przylgni zaworów i gniazd zaworowych. Dotrzeć je na tip-top i sprawdzić szczelność. Po zmontowaniu trzeba zapełnić układ olejowy kręcąc silnikiem ( ze zdjętą zrywką - wyłączonym układem zapłonowym)

 

Przy prawidłowej regulacji nie powinny klepać. Przecież jest hydraulika do kasowania luzu.

 

Ale najpierw znajdź przyczynę wypalania/wydmuchiwania uszczelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...