Skocz do zawartości

Silnik 3.0 OMC pomocy, brak prądu...


Paweł79
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie serdecznie. Mam duży problem z moim OMC 3.0 z 1988 r. Więc tak, po wyjęciu rozrusznika i jego przeczyszczeniu, zamontowałem go ponownie i już nie miałem prądu na stacyjce. Po wielu różnych zabiegach, czyli po sprawdzeniu bezpieczników, przeczyszczeniu styków nadal nie było prądu. wkurzyłem się i kupiłem nowy rozrusznik, mając nadzieję na sukces, a tu klapa...  Nadal nie mam prądu. Walczę już 3 weekend i nic. Prąd dochodzi do rozrusznika i tam się kończy. Pomóżcie proszę, jeśli ktoś może coś powiedzieć w tym temacie, to będę wdzięczny i na pewno się odwdzięczę. Ręce mi opadły...  :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze, że nie znalazłem schematu typowo do mojego silnika, a w tych co są widać jeszcze bezpiecznik 20A, którego nie mogę znaleźć. Jeśli ktoś ma podobny silnik, bądź wiedzę na jego temat, lub podejrzenia co mogło się stać podczas wymiany rozrusznika, to bardzo proszę o info.

 

Tak dodam jeszcze na marginesie, że po przeczytaniu tony różnych postów może być też przyczyną solenoid od rozrusznika, sam już nie mam pojęcia.

Jeszcze jedno - podłączenie pod automat mam takie: główny + wiadomo - bezpośrednio, lewy ® czerwony przewód, prawy (S) żółty. To jest ta starsza konstrukcja, gdzie czerwony przewód od silnika idzie na lewy ® w automacie.

Gdy czerwony zewrę z głównym + to jest prąd na stacyjce, ale ciągle i nic nie działa nadal.

Może troszkę namieszałem, ale nie wiem jak to wytłumaczyć inaczej  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,...Więc tak, po wyjęciu rozrusznika i jego przeczyszczeniu, zamontowałem go ponownie i już nie miałem prądu na stacyjce. Po wielu różnych zabiegach, czyli po sprawdzeniu bezpieczników, przeczyszczeniu styków nadal nie było prądu. wkurzyłem się i kupiłem nowy rozrusznik, mając nadzieję na sukces, a tu klapa...  Nadal nie mam prądu. Walczę już 3 weekend i nic. ..."

Znaczy się popsułeś  ;)

Bez schematu, na podstawie z opowieści, to możemy tylko zwarcia uskuteczniać.

Typ i model łódki by się przydał w poszukiwaniach schematu.

Na przyszłość jak nie masz schematu to przed demontażem kabelków porób dokładne fotki ( z kilku stron).

Teraz szukanie schematu i jakiś rozgarnięty elektryk samochodowy organoleptycznie musi tym się zająć.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odzew  ;)

Więc podam dane: łódź SEA RAY SEVILLE z 1988 r. silnik OMC COBRA 3.0l nr silnika: 302APFTC  SER. No. T0981045

Szukałem godzinami i nie dałem rady.

Mam kilka schematów, ale w każdym coś jest inaczej.

Jeny jeśli ktoś może pomóc w temacie to będę baaardzo wdzięczny i jeśli to tylko możliwe to się odwdzięczę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję  ;D

 

Tylko już mówię, że u mnie jest inaczej.

Mianowicie tam, gdzie są główne bezpieczniki 50A na tym schemacie idą od + na rozruszniku, a u mnie są dopiero za solenoidami.

I do tego czerwony przewód jest podpięty do lewego gwintu ® w automacie, a nie do głównego plusa.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję  ;D

 

Tylko już mówię, że u mnie jest inaczej.

Mianowicie tam, gdzie są główne bezpieczniki 50A na tym schemacie idą od + na rozruszniku, a u mnie są dopiero za solenoidami.

I do tego czerwony przewód jest podpięty do lewego gwintu ® w automacie, a nie do głównego plusa.

 

Jeszcze dodam, że za cholerę nie mogę znaleźć tego bezpiecznika 20 A

Może to będzie przyczyna, tylko gdzie on jest ?  :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz tak patrzę i nie wiem, czy ta jedna masa nie powinna iść bezpośrednio na śrubę mocującą rozrusznik - tą od spodu  ???

Bo w sumie są dwa oczka na tym kablu masowym, tylko czy to ma znaczenie... przecież jest masa do bloku i uchwyt rozrusznika, który jest również masą - umocowany jest do bloku.

Sami zobaczcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz, że dalej nic nie działa. Może to wina masy a nie plusa?

Długi przewód i trzeba prześwietlić stacyjkę , i inne urządzenia. Najpierw  długi przewód do masy( - aku) i żarówką albo miernikiem ( nie próbówką diodową) sprawdzić gdzie nie ma plusa, który powinien być.

Jeżeli plus jest wszędzie gdzie ma być to długi przewód do plusa na aku i dotykając do mas urządzeń sprawdzić gdzie jej brakuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Przerabiałem to w  mercruicer 5.0  i był bezpiecznik walnięty bo nie dało się sprężyć wody na cylindrach  , przyczyna motor zamarzł zimą  :(  zalany płynem i nie przemieszany  i po silniku

 

Może tu jest bezpiecznik ?

 

 

http://upload.secondsun.pl/img/1434996842dsc_0151.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie masz rację  ;)

Jadę w środę walczyć z gościem, który pracuje typowo w tym fachu, czyli naprawia silniki w łodziach.

Zobaczymy co uda się zdziałać  ;)

Tylko już raz był fachowiec, co niby ogarnia te tematy i nici z tego...

Więc jeśli ktoś jeszcze ma coś do powiedzenia to chętnie posłucham...

Z góry wielkie dzięki  ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Przerabiałem to w  mercruicer 5.0  i był bezpiecznik walnięty bo nie dało się sprężyć wody na cylindrach  , przyczyna motor zamarzł zimą  :(  zalany płynem i nie przemieszany  i po silniku

 

Może tu jest bezpiecznik ?

 

Teraz już nie umiem powiedzieć, czy sprawdzałem to miejsce, ale wydaje mi się, że tam jest połączenie kabli.

Ale ręki nie dam uciąć  ;)

Sprawdzę to na pewno  :)

Dzięki za info  ;D

 

[edit - poprawiłem znaczniki cytowania]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj po tym przewodzie idzie do stacyjki  jeśli tu jest przerwa nawet zwarcie kluczem przekaźnika jednego z tych trzech nic nie da nawet nie zająknie rozrusznik  doprowadź plus do przekaźnika ten cieńszy kabelek zapewne czerwony    i powinien kręcić  :)

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj po tym przewodzie idzie do stacyjki  jeśli tu jest przerwa nawet zwarcie kluczem przekaźnika jednego z tych trzech nic nie da nawet nie zająknie rozrusznik  doprowadź plus do przekaźnika ten cieńszy kabelek zapewne czerwony    i powinien kręcić  :)

 

Właśnie doprowadzaliśmy + bezpośrednio do + stacyjki i było głucho, dziwne właśnie to było.

Dlatego teraz zaczynam się zastanawiać nad masą, jak kolega wcześniej wspomniał, że to może masa.

Tylko to wszystko stało się nagle po zdemontowaniu i zamontowaniu rozrusznika, stawiam na jakiś ukryty bezpiecznik... sam już nie wiem  ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te dwa 50A wymieniłem, natomiast tego 20A nie znalazłem.

Naprawdę szukaliśmy wszystkich przerw i połączeń, które czyściliśmy i pryskaliśmy  środkiem na polepszenie styku.

Ale przyznam się, że ten 20A bezpiecznik nie daje mi spokoju, ponieważ występuje w większości schematów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta 20 jest od trimu  bezpiecznik

 

Ostateczne miejsce twoich problemów  Bezpiecznik,  a po przekręceniu stacyjki masz prąd na cewce zapłonowej ? masz w łódce hebel?

 

W mojej łodzi zasilanie było zawsze doprowadzone(+)  na stałe do urządzeń aby je załączyć włącznik doprowadzał masę  (-) 

 

http://upload.secondsun.pl/img/1435001687omcinstrkable.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Powiem tylko co było :-)

Podłączając kable, czarny gruby, który wydawał się masą - okazał się GŁÓWNYM PLUSEM  :P

Ale dzięki za podpowiedzi...

Przynajmniej poznałem elektrykę  ;D

Ale jak przeczytacie w innym poście, to zobaczycie kolejny problem... :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...