Paweł79 Opublikowano 21 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2015 Witajcie serdecznie. Mam duży problem z moim OMC 3.0 z 1988 r. Więc tak, po wyjęciu rozrusznika i jego przeczyszczeniu, zamontowałem go ponownie i już nie miałem prądu na stacyjce. Po wielu różnych zabiegach, czyli po sprawdzeniu bezpieczników, przeczyszczeniu styków nadal nie było prądu. wkurzyłem się i kupiłem nowy rozrusznik, mając nadzieję na sukces, a tu klapa... Nadal nie mam prądu. Walczę już 3 weekend i nic. Prąd dochodzi do rozrusznika i tam się kończy. Pomóżcie proszę, jeśli ktoś może coś powiedzieć w tym temacie, to będę wdzięczny i na pewno się odwdzięczę. Ręce mi opadły... :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł79 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Dodam jeszcze, że nie znalazłem schematu typowo do mojego silnika, a w tych co są widać jeszcze bezpiecznik 20A, którego nie mogę znaleźć. Jeśli ktoś ma podobny silnik, bądź wiedzę na jego temat, lub podejrzenia co mogło się stać podczas wymiany rozrusznika, to bardzo proszę o info. Tak dodam jeszcze na marginesie, że po przeczytaniu tony różnych postów może być też przyczyną solenoid od rozrusznika, sam już nie mam pojęcia. Jeszcze jedno - podłączenie pod automat mam takie: główny + wiadomo - bezpośrednio, lewy ® czerwony przewód, prawy (S) żółty. To jest ta starsza konstrukcja, gdzie czerwony przewód od silnika idzie na lewy ® w automacie. Gdy czerwony zewrę z głównym + to jest prąd na stacyjce, ale ciągle i nic nie działa nadal. Może troszkę namieszałem, ale nie wiem jak to wytłumaczyć inaczej ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 ,,...Więc tak, po wyjęciu rozrusznika i jego przeczyszczeniu, zamontowałem go ponownie i już nie miałem prądu na stacyjce. Po wielu różnych zabiegach, czyli po sprawdzeniu bezpieczników, przeczyszczeniu styków nadal nie było prądu. wkurzyłem się i kupiłem nowy rozrusznik, mając nadzieję na sukces, a tu klapa... Nadal nie mam prądu. Walczę już 3 weekend i nic. ..." Znaczy się popsułeś ;) Bez schematu, na podstawie z opowieści, to możemy tylko zwarcia uskuteczniać. Typ i model łódki by się przydał w poszukiwaniach schematu. Na przyszłość jak nie masz schematu to przed demontażem kabelków porób dokładne fotki ( z kilku stron). Teraz szukanie schematu i jakiś rozgarnięty elektryk samochodowy organoleptycznie musi tym się zająć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł79 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Dzięki za odzew ;) Więc podam dane: łódź SEA RAY SEVILLE z 1988 r. silnik OMC COBRA 3.0l nr silnika: 302APFTC SER. No. T0981045 Szukałem godzinami i nie dałem rady. Mam kilka schematów, ale w każdym coś jest inaczej. Jeny jeśli ktoś może pomóc w temacie to będę baaardzo wdzięczny i jeśli to tylko możliwe to się odwdzięczę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Zarejestuj się na stronie : http://global.searay.com/page.aspx/pageid/163674/Owners-Resources.aspx#Resources i czekaj na odzew. Powinieneś otrzymać manuala z Twojego modelu i rocznika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł79 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Mam coś takiego http://www.cdnbaylinerownersclub.com/phocadownload/1986%20-%201998%20omc%20sterndrive%20manual.pdf ale też do końca nie jestem pewien, czy to ta instalacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 OMC schemat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł79 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Dziękuję ;D Tylko już mówię, że u mnie jest inaczej. Mianowicie tam, gdzie są główne bezpieczniki 50A na tym schemacie idą od + na rozruszniku, a u mnie są dopiero za solenoidami. I do tego czerwony przewód jest podpięty do lewego gwintu ® w automacie, a nie do głównego plusa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł79 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Dziękuję ;D Tylko już mówię, że u mnie jest inaczej. Mianowicie tam, gdzie są główne bezpieczniki 50A na tym schemacie idą od + na rozruszniku, a u mnie są dopiero za solenoidami. I do tego czerwony przewód jest podpięty do lewego gwintu ® w automacie, a nie do głównego plusa. Jeszcze dodam, że za cholerę nie mogę znaleźć tego bezpiecznika 20 A Może to będzie przyczyna, tylko gdzie on jest ? :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Pokaż fotę nowego rozrusznika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł79 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Proszę fotkę rozrusznika. Jeśli potrzeba coś konkretnego, to pytajcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł79 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 jeszcze takie fotki ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł79 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Teraz tak patrzę i nie wiem, czy ta jedna masa nie powinna iść bezpośrednio na śrubę mocującą rozrusznik - tą od spodu ??? Bo w sumie są dwa oczka na tym kablu masowym, tylko czy to ma znaczenie... przecież jest masa do bloku i uchwyt rozrusznika, który jest również masą - umocowany jest do bloku. Sami zobaczcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Piszesz, że dalej nic nie działa. Może to wina masy a nie plusa? Długi przewód i trzeba prześwietlić stacyjkę , i inne urządzenia. Najpierw długi przewód do masy( - aku) i żarówką albo miernikiem ( nie próbówką diodową) sprawdzić gdzie nie ma plusa, który powinien być. Jeżeli plus jest wszędzie gdzie ma być to długi przewód do plusa na aku i dotykając do mas urządzeń sprawdzić gdzie jej brakuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Przerabiałem to w mercruicer 5.0 i był bezpiecznik walnięty bo nie dało się sprężyć wody na cylindrach , przyczyna motor zamarzł zimą :( zalany płynem i nie przemieszany i po silniku Może tu jest bezpiecznik ? http://upload.secondsun.pl/img/1434996842dsc_0151.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł79 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 W sumie masz rację ;) Jadę w środę walczyć z gościem, który pracuje typowo w tym fachu, czyli naprawia silniki w łodziach. Zobaczymy co uda się zdziałać ;) Tylko już raz był fachowiec, co niby ogarnia te tematy i nici z tego... Więc jeśli ktoś jeszcze ma coś do powiedzenia to chętnie posłucham... Z góry wielkie dzięki ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł79 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Przerabiałem to w mercruicer 5.0 i był bezpiecznik walnięty bo nie dało się sprężyć wody na cylindrach , przyczyna motor zamarzł zimą :( zalany płynem i nie przemieszany i po silniku Może tu jest bezpiecznik ? Teraz już nie umiem powiedzieć, czy sprawdzałem to miejsce, ale wydaje mi się, że tam jest połączenie kabli. Ale ręki nie dam uciąć ;) Sprawdzę to na pewno :) Dzięki za info ;D [edit - poprawiłem znaczniki cytowania] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Szukaj po tym przewodzie idzie do stacyjki jeśli tu jest przerwa nawet zwarcie kluczem przekaźnika jednego z tych trzech nic nie da nawet nie zająknie rozrusznik doprowadź plus do przekaźnika ten cieńszy kabelek zapewne czerwony i powinien kręcić :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł79 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Szukaj po tym przewodzie idzie do stacyjki jeśli tu jest przerwa nawet zwarcie kluczem przekaźnika jednego z tych trzech nic nie da nawet nie zająknie rozrusznik doprowadź plus do przekaźnika ten cieńszy kabelek zapewne czerwony i powinien kręcić :) Właśnie doprowadzaliśmy + bezpośrednio do + stacyjki i było głucho, dziwne właśnie to było. Dlatego teraz zaczynam się zastanawiać nad masą, jak kolega wcześniej wspomniał, że to może masa. Tylko to wszystko stało się nagle po zdemontowaniu i zamontowaniu rozrusznika, stawiam na jakiś ukryty bezpiecznik... sam już nie wiem ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Bezpieczniki http://upload.secondsun.pl/img/1434998574omc1988kable_(1).jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł79 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Te dwa 50A wymieniłem, natomiast tego 20A nie znalazłem. Naprawdę szukaliśmy wszystkich przerw i połączeń, które czyściliśmy i pryskaliśmy środkiem na polepszenie styku. Ale przyznam się, że ten 20A bezpiecznik nie daje mi spokoju, ponieważ występuje w większości schematów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Ta 20 jest od trimu bezpiecznik Ostateczne miejsce twoich problemów Bezpiecznik, a po przekręceniu stacyjki masz prąd na cewce zapłonowej ? masz w łódce hebel? W mojej łodzi zasilanie było zawsze doprowadzone(+) na stałe do urządzeń aby je załączyć włącznik doprowadzał masę (-) http://upload.secondsun.pl/img/1435001687omcinstrkable.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł79 Opublikowano 22 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 Mam hebel, był wyłączony podczas wyciągania i wkładania rozrusznika. A przy stacyjce bezpieczniki sprawdzone, a nawet wymienione. Dlatego piszę do Was, bo ręce mi opadły... Dodam jeszcze, że przed wyjęciem wszystko banglało OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł79 Opublikowano 9 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2015 Powiem tylko co było :-) Podłączając kable, czarny gruby, który wydawał się masą - okazał się GŁÓWNYM PLUSEM :P Ale dzięki za podpowiedzi... Przynajmniej poznałem elektrykę ;D Ale jak przeczytacie w innym poście, to zobaczycie kolejny problem... :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.