Skocz do zawartości

Volvo penta AQ 130c Nie pracujące 2 cylindry czyszczenie zbiornika


7mka
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie Cały sezon prawie przepływany bez przygód ,pisze prawie cały bo jeszcze zostały nie całe dwa miesiące

i pojawiły się problemy  ,brak wolnych obrotów i spadek mocy  była okazja spotkać się z kolega Johnny_bravo750  i wypróbować  nie dawno zakupiony manometr  to co ukazało się naszym oczom było wielkim zaskoczeniem

Pomiar na zimnym silniku

pierwszy cylinder 1Bar > :(

drugi cylinder hm 2 Bary  >:(

trzeci cylinder 8 Bar  ;)

czwarty cylinder około 12Bar  :)

Próba olejowa  dwóch pierwszych cylindrów wyglądała pierwszy cylinder skok ciśnienia do 12Bar  drugi cylinder bez zmian 2 Bary wiec pierwszy cylinder pierscienie  >:( drugi zawory

Co tu robić hmmm Piotr Johnny_bravo750  wykonuje telefon do kolegi mikijet  :)

Zapada decyzja regulacja zaworów wiec dekiel zdejmujemy i telefon do kolegi mikijet  ;D poradziliśmy się co i jak i do dzieła co się okazało zawory wydechowe ciasne ,bardzo ciasne  :( kolega mikijet  wytłumaczył nam dlaczego tak się stało itp.

 

Johnny_bravo750 Piotrek w dłoń i kręcenie wałem ja regulacja  :)

zawory wyregulowaliśmy i próba

wyniki dopisze kolega  Johnny_bravo750  ja z wrażenia zapomniałem :)

ale wyniki były pozytywne  :)

łódeczka odzyskała wigor i moc aż  miło było pływać

Pojawił się problem z paliwem ,straszny brud wyglądający ja jakieś szkliwo 

zbiornik do czyszczenie zajeliśmy się demontażem zbiornika czyszczenie będzie jutro :) wiem że nie będzie łatwo

to szkliwo muszę odbić od zbiornika i nie będzie pewności czy się wszystko odbije  :(

 

kilka zdjęć z demontażu zbiornika

 

Piotruś zapracowany

 

http://imageshack.us/a/img696/9690/20120821193719.th.jpg

 

http://imageshack.us/a/img708/219/20120821193737.th.jpg

 

 

Resztę fotek i wyników dopisze Piotr  :)

 

Serdeczne podziękowania za pomoc  dla Piotra i kolegi mikijet za wszystkie pozytywne Rady

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hejka ja już w domu :)

 

po ustawieniu zaworów na 0.5 mm kompresja na ciepłym skoczyła do:

1szy------ 9

2gi-------- 9

3ci -------- 9

4ty------- 10

 

efekty:

 

 

nie gaśnie na wolnych odpala na strzała jak nigdy.....

i focisze:)

 

http://s1.pokazywarka.pl/i/1275555/167086/img-1181.jpg

 

http://s1.pokazywarka.pl/i/1275555/336168/img-1184.jpg

 

http://s1.pokazywarka.pl/i/1275555/301224/img-1185.jpg

 

http://s1.pokazywarka.pl/i/1275555/119363/img-1186.jpg

co do czyszczenia zbiornika, mikijet jak możesz napisz co to za świństwo może kogoś uchroni przed problemem..... Roberts pstryknij tego fotke.... syfu...

ciesze się ze się udało naprawić :) Rober nie płacz remoncik się w czymś innym zimą zrobi :)

 

ps: do ciebie 7emka i powrotem wyszło 380km :)

ps2:

Bayliner Mutiny AQ130c hardcorowe pływanie Piotra dobrze że sie skonczylo paliwo hehe

o ty :P przepraszam :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hejka ja już w domu :)

....

 

co do czyszczenia zbiornika, mikijet jak możesz napisz co to za świństwo może kogoś uchroni przed problemem..... Roberts pstryknij tego fotke.... syfu...

......

To pozostałości z czasów przekrętów paliwowych. Przez filtry przechodzi ale jak postoi dłużej to się krystalizuje.

Komponenty do lakierów były bez akcyzy a do paliwka już tak. Więc benzyny były bez dodatków.

W pojazdach używanych codziennie jakoś to działało ale w nieużywanej benzynie odkładał się lakier. Gaźniki, wtryskiwacze, pompy paliwowe, filtry itd. zaklejało dość skutecznie. Proces krystalizacji jest nieodwracalny więc tylko mechaniczne metody wchodzą w rachubę przy reanimacji sprzętu.

Od tamtej pory zalecam wszystkim dolewanie( do czterosuwów)  dobrego oleju 2T do paliwa w proporcji 1:200 . W silnikach z układem wtryskowym dodatkowo ,,injector cleaner". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam chyba będzie więcej pracy przy zbiorniku ,bez rozcinania zapewne się nie obejdzie oto kilka fotek jak wygląda to szkliwo ,płukanie nic nie da szkliwo jest wszędzie nawet na górnej części zbiornika  :(

 

Zbiornik

 

http://imageshack.us/a/img812/5719/20120822131130.th.jpg

 

http://imageshack.us/a/img94/6451/20120822132943.th.jpg

 

Szkliwo z zbiornika

 

http://imageshack.us/a/img716/9083/20120822133230.th.jpg

 

http://imageshack.us/a/img831/7306/20120822130352.th.jpg

 

Troszkę sobie poodbijałem 

 

http://imageshack.us/a/img845/8474/20120822132846.th.jpg

 

Zbiornik w wewnątrz mało widać ale nie ciekawie :(

 

http://imageshack.us/a/img818/7145/20120822133606.th.jpg

 

http://imageshack.us/a/img849/5237/20120822131709.th.jpg

Na koniec filmik z płukania wodą co zapewne nic nie dało  :( widać na nim jak wylatuje ten syf :)

 

http://youtu.be/eW8LHaE1WbI

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm może tak go wyczyścić  tylko ja mam przegrody dwie  i mogły by się połamać

czyszczenie karcherem dał dobry rezultat do białego tylko dalej się nie dojdzie ,może ktoś ma pomysł jak to zrobić

spawanie aluminium powiedzieli mi 500zł luku nawet nie wielki co bym góry nie wyczyścił  :(

 

 

Pomysł :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpadłem rano na pomysł z czyścikiem akwarystyczny :) i wiece nawet mi to poszło ,jak dokładnie nie wiem ale myślę do końca sezonu popływam :)a zimom zapewne go rozkroję :P  Cały dzień czyszczenia ręce mnie boląąą  :'(

 

http://imageshack.us/a/img43/4899/20120823130110.th.jpg

 

http://imageshack.us/a/img341/510/20120823131602.th.jpg

 

http://imageshack.us/a/img547/8616/20120823120958.th.jpg

 

 

Zbiornik wypukany przepłukany denaturatem by woda nie została i teraz schnie jutro montaż i dzida :) :P

 

http://imageshack.us/a/img571/4886/20120823163345.th.jpg

 

Dalej podglądałem lustereczkiem i nie było nic tylko grodzie takie troszkę brązowawe gdzie nie gdzie ,zajęcie na zimę :)

 

Ogólnie z czyścikiem niezły pomysł do czyszczenie zbiorników na wodę itp :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...

kolega forumowy czeburaszka710 wygmerał informacje

 

wyjaśnienie dlaczego tak się dziej z osadem

 

http://www.seawolfs.ru/boat/toplivnyi-etanol-i-problemy-benzobaka.html

 

tłumaczenie

 

"Od 1970 roku, większość paliwa, które nie zawierają etanolu zamiast niego był inny składnik zwany MTBE (metylo-tert-butylowy), które dodaje się w celu zwiększenia benzyny w tlen i paliwa wzmacniacza oktan. Mimo że ten dodatek jest obecnie wyłączone z paliwa z powodu obaw związanych z zanieczyszczeniem warstw wodonośnych wody pitnej, jest on nadal stosowany w różnych dziedzinach. Dodawania etanolu z dodatkiem paliwa tworzy substancji MTBE podobny skład żelu, ma wpływ na system klejenia i układem spalania paliwa."

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Etanol paliwa i problemy zbiornika paliwa

 

Wiele krajów stosuje obecnie paliwa etanolu i inni planują przenieść się do paliwa w najbliższej przyszłości. Każdy boater powinien znać problemy, które mogą pojawić się podczas korzystania z tego typu paliwa na swojej łodzi.

Szybkie wyszukiwanie w internecie pokazuje ogromną ilość artykułów na temat problemów związanych z etanolem w środowisku morskim. Główne problemy są omówione poniżej.

 

Etanol może powodować korozję i żywice, wypełniacze, które są używane do budowy zbiorników z włókna szklanego, paliwa, powodując wyciek.

Resin wyługowane z kadłuba z włókna szklanego może wejść do systemu paliwa, rozliczanie na zaworach i innych wewnętrznych części silnika. Struktury te powodować problemy ciągnące zawór i zaworów dolotowych zatkać.

Alkohol przyciąga wody, co przyspiesza korozji metalu w zbiorniku paliwa.

Wody w paliwie reaguje oktan i zmniejsza wydajność.

Etanol działa jako rozpuszczalnik bardzo skuteczne, stopniowo czyszczenie zanieczyszczenia ze zbiornika paliwa, i przewodów oraz gaźnik osadów.

Niektóre uszczelki gumowe i przewody paliwowe są osłabione etanol.

Parametry paliw

Bardzo przydatne znać właściwości paliwa przed zakupem. Etanol jest alkohol ziarna, produkowane z kukurydzy. Stosuje się go jako dodatek tlenu, że miesza się z benzyny do zmniejszenia emisji spalin poprzez wprowadzenie dodatkowych cząsteczki tlenu w procesie spalania. Najczęstsze dwie mieszaniny etanolu:

E10 - 10% mieszaniny etanolu i 90% benzyny bezołowiowej. Jest to najbardziej popularny rodzaj etanolu paliwowego.

E85 - 85% mieszanina etanolu i 15% benzyny bezołowiowej.

Niektórzy właściciele łodzi, zwłaszcza nowe łodzie i silniki, nie doświadczyli żadnych negatywnych skutków wynikających ze stosowania e-10 paliwa. E-85, jednak, jest sklasyfikowany jako "paliwa alternatywnego", które mogą być wykorzystywane wyłącznie w silnikach przeznaczonych do alternatywnego FFV paliw. Pomimo faktu, że ujemny wpływ na E10 silników łodzi lekko specjaliści branży morskiej stwierdzili, że stosowanie paliwa o zawartości etanolu ponad 10% może spowodować jego uszkodzenie.

Paliwa na bazie alkoholu jest skłonność do rozwarstwiania podczas umywalka etanolu i wody, w dolnej części zbiornika i układu paliwowego są rejestrowane. (Nawet niewielka ilość wody może być szkodliwa w układzie paliwowym). Wzrost wody w paliwie zmniejsza liczbę oktanową, a występ i zużycie paliwa znacznie spada. Niektórzy marynarze zgłaszali problemy, takie jak drgania, problemy z utrzymaniem prędkości łodzi w czasie jazdy i nie tylko.

 

Od 1970 roku, większość paliwa, które nie zawierają etanolu zamiast niego był inny składnik zwany MTBE (metylo-tert-butylowy), które dodaje się w celu zwiększenia benzyny w tlen i paliwa wzmacniacza oktan. Mimo że ten dodatek jest obecnie wyłączone z paliwa z powodu obaw związanych z zanieczyszczeniem warstw wodonośnych wody pitnej, jest on nadal stosowany w różnych dziedzinach. Dodawania etanolu z dodatkiem paliwa tworzy substancji MTBE podobny skład żelu, ma wpływ na system klejenia i układem spalania paliwa.

Więc co robić?

Tak, jakie kroki można podjąć, aby rozwiązać ten problem? Jeśli posiadasz starą łódź, problemy są złożone. Etanol może przyspieszyć pogorszenie starego silnika.

Najpierw sprawdź, czy zbiornik paliwa.

Zwracaj uwagę na oznaki korozji w metalowych pojemnikach.

Jeśli masz starą łódź z włókna szklanego zbiornika paliwa, należy wymienić go na plastikowym zbiornikiem paliwa. Zbiorniki paliwa wykonane z polietylenu nie kontaktują się z etanolem, co zapewnia długą żywotność i niezawodność w zbiorniku. Każda łódź z włókna szklanego zbiornika paliwa, który nie został zaprojektowany specjalnie dla paliwa etanolu, zwłaszcza tych, wybudowany w połowie lat 1980, szczególnie dotkliwy w etanolu.

 

Unikaj instalacji zbiornika aluminium . W kontakcie z wodą i zawiera minerały, zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz zbiornika, aluminium poddanego wżery i korozję szczelinową w środowisku morskim. W kontakcie z wodą w ładowni, zwłaszcza z wody morskiej korozja czasem jest gwarantowana. Szwy na aluminiowe puszki są inną słabość. Ponownie należy podkreślić, że pojemniki z tworzyw sztucznych, są bardzo trwałe, nie są wrażliwe na ciągłym ruchu i rozszerzenia paliwa, co powoduje naprężenia w zbiorniku aluminium.

Zbiornik paliwa, który znajduje się nad pokładem, zastąpiona stosunkowo łatwo. Zgodnie z oczekiwaniami, zbiorniki paliwa pod pokładem, zastąpić bardziej skomplikowana.

Sprawdź przewody paliwowe i uszczelki . Etanol może oddziaływać z tworzywa sztucznego, a liczby rzeźbiony. Alkohol, który jest obecny w paliwa jest często nie zgodny z uszczelek gumowych i innych materiałów, które są powszechnie stosowane w środowisku morskim. Większość Węże paliwowe wykonane po 1984 i posiadające oznaczenie SAE J1527, sprzeciwić etanolu. Sprawdzić wszystkie systemy pod względem zużycia paliwa i pęknięć.

Weź pod usługi filtry paliwa , które absorbują pozostałość przemywa z układu paliwowego. Po pierwszych kilku miesiącach używania filtrów nie trzeba zmieniać tak często. Rozważ zainstalowanie filtra działu wodnego , jeśli nie chcesz.

Dostroić silnik . Silnik łodzi może uruchomić szorstki lub mają niewłaściwy stosunek mieszania. Ty (lub twój mechanik), może być konieczne, aby wprowadzić zmiany do śruby regulacyjnej do regulacji przepływu paliwa, ciśnienie i prędkość dmuchawy.

Nigdy nie mieszać stary olej z etanolem . Fakt, że różne rodzaje paliwa inaczej reaguje do interakcji z wodą, która może być problemem. Doświadczenie wykazało, że połączenie mieszanek paliwowych może tworzyć żel-jak substancja o konsystencji, która połączy wszystkie gaźnika przechodzi i jest to szczególnie prawdziwe w odniesieniu do silników zaburtowych. Opróżnić zbiornik paliwa przed zmianą. Niektórzy producenci zalecają ustawienie czyszczenia wtryskiwaczy.

Nie pozwala się paliwa jedynie przez długi okres czasu . Okres przechowywania jest ograniczona etanolu do sześciu tygodni. Użyj stabilizatora paliwa, jeśli nie korzystasz z łodzi na kilka tygodni. Rozwiązanie to spowalnia proces utleniania paliwa, co prowadzi do tworzenia się płytek. Gdy paliwa przeszedł już rozdział faz, stabilizator paliwo nie daje oczekiwanego rezultatu. Woda musi być usunięty i bezpiecznego paliwa. Wielu właścicieli łodzi oferuje do przechowywania łodzi z pełnym zbiornikiem paliwa. To rozwiązanie pozwoli zaoszczędzić paliwo i układ paliwowy, i pozwoli Ci wyjść w morze na pierwszy konieczności.

Nigdy nie należy używać E85 w silników przyczepnych . Zawartość etanolu paliwa w kompozycji, która nie przekracza 10% (E10) jest odpowiednim rozwiązaniem w większości silników, które w trakcie realizacji. Jednak paliwo zawierające duże ilości etanolu, nie są uważane za dopuszczone do użycia i może doprowadzić do uszkodzenia silnika i utratę gwarancji.

 

http://www.seawolfs.ru/boat/toplivnyi-etanol-i-problemy-benzobaka.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Witam kolegów, mam problem z jednym gaźnikiem w 130-tce. Nie leci paliwo z jednego gaźnika od strony dziobu. Drugim problemem to jest to że strzela i jak wkręcam na obroty to muli się i gaśnie. Mam filtr założony paliwa podobny jak w maluchu tylko dużo większy.( czy założyć jakiś z filtrem wymiennym doradźcie proszę.  :'(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja zaworów  jak w polonezie :) kolejność zapłonu 1,3,4,2  luz zaworowy  na zimnym  0.55mm na ciepłym 0.50 mm kompresja od 9-do 11Bar

 

Jeśli paliwo ci nie leci masz uszkodzoną membrankę ,zatkany gaźnik zawieszony zawór iglicowy i wiele innych przyczyn czyszczenie co do usterki mało napisałeś  paliwo leci ci jak pompujesz manetką czy nie leci  strzelanie może być że zawory ciasne

 

 

Filtr na wężyku paliwa  za 5zł wystarczy  ;)

 

test kompresji

 

 

Czyszczenie gaznika 3 części filmu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

Mam podobny problem..

Wg jakiej kolejności ustawiać luz zaworowy?

Mój silnik to aq170 6 cylindrów.

Mam jakieś sserwisówki z podanymi szczelinami na zimno 0.55 i ciepło 0.050 ale od której strony startować nie ma info a sam bym chciał to zrobić.

Proszę o jakieś info.

Jeśli posiadacie to również o synchronizacji gazników, są trzy Solex 44pa1.

Ubiegły sezon minął bezproblemowo a ten startuje od gaśniecia poniżej 1300 obr. Na wyższych ok czasem przy przyspieszaniu obroty się chwieją i strzeli z gaźnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory do regulacji  w tych silnikach luz zanika więc zawory zostają otwarte i ulegają wypaleniu jak luz jest za mały

 

Kolejność  1-5-3-6-2-4 ,pierwszy od koła pasowego

 

Luz ssący 0,50mm gorący zimny 0,50 mm

 

Luz wydech 00,50mm gorący zimny 0,50 mm

 

Synchronizacja  skomplikowane troszkę bez użycie wakumetru od strony 32 :)

http://www.alcanboats.com/newsite_wordpress/wp-content/uploads/WorkshopManual_VolvoPenta_AQ105toAQ170ABC.pdf

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za info.

W tym tygodniu postaram się wyregulować zawory i jeśli nowe membrany dojadą to zostaną zainstalowane.

Sprawdzę tez ciśnienie na cylindrach.

Regulacja i synchronizacja jednak póki co mnie przeraża.

MMożecie polecić jakiś dobry nie drogi wakumert który " pasuje" do tego gaźnika?

Gdzie go podłączyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś po raz pierwszy robiłem regulację zaworów.

Na zimno ustawiłem wszystkie na 0.50.

Kontrola ciśnienia wykazała na 4 cylindrach ciśnienie 10 bar na jednym 9 bar i na jednym 7.6 bar. Czy to niskie ciśnienie to już koniec pierścieni czy jeszcze do końca sezonu nie trzeba się martwić?

Membrany w końcu dotarły i pracują bdb.

Co do regulacji gazników to już myślałem że jest ok ale po dodaniu gazu obroty wzrosły i nie chciały zejść.

Sprej do samostartu wykazał nieszczelnośc na kolektorze.

Gdy klej wyschnie będę wiedział czy będzie ok.

PicsArt_1432829242002.thumb.jpg.522fbbf4f79dfad9e1bb07120c0f13a5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obroty nie schodzą bo źle wyregulowane cięgno najlepszym wyjściem sprężynka    do odciągnięcia  te sprężynki przy przepustnicy zakończyły swój żywot , co do ciśnienia pływać, nieszczelność może  być na zaworach  ,  jeśli to ten cylinder co były zawory za ciasne  mogły się zaworki delikatnie powypalać  lub pierścienie ale to już do sprawdzenia  próbom olejową .

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...