st.Medard Opublikowano 17 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2015 Witam, mam pytanie, które może się wydawać głupie ale nie mam doświadczenia i nie wiem jaką śrubę zamówić. Kupiłem osobno zetkę volvo penta 270 i osobno silnik volvo penta B230 i osobno manetkę Teleflex SL3 w której są dwie możliwości montażu linki zmiany biegu. Raz przy popchnięciu manetki do przodu zmieni się bieg i śruba będzie się kręcić w lewo a jak zamontuję w drugiej pozycji to w prawo. I pytanie w którą stronę powinna się kręcić śruba popychając manetkę do przodu? Dodam, że są śruby LH i RH i pytanie z której strony patrzeć na śrubę od tyłu łodzi czy od przodu silnika ustalając czy LH czy RH? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 17 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2015 A zetka jest lewoskrętna, czy prawoskrętna? Silnik do tyłu raczej się nie kręci ;D ;D ;D Coś ten doktorat na YT nie działa ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 17 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2015 Witam, mam pytanie, które może się wydawać głupie ale nie mam doświadczenia i nie wiem jaką śrubę zamówić. Kupiłem osobno zetkę volvo penta 270 i osobno silnik volvo penta B230 i osobno manetkę Teleflex SL3 w której są dwie możliwości montażu linki zmiany biegu. Raz przy popchnięciu manetki do przodu zmieni się bieg i śruba będzie się kręcić w lewo a jak zamontuję w drugiej pozycji to w prawo. I pytanie w którą stronę powinna się kręcić śruba popychając manetkę do przodu? Dodam, że są śruby LH i RH i pytanie z której strony patrzeć na śrubę od tyłu łodzi czy od przodu silnika ustalając czy LH czy RH? i jeszcze powiesz, że po youtubie też sam to wszystko składasz do kupy? ;D aby ta łódź w bok nie popłynęła :)))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 17 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2015 https://www.google.com/search?q=volvo+penta+270&safe=off&tbm=isch&imgil=6SZRshSFPZCQgM%253A%253B6JQO41z5E-moZM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.marineengine.com%25252Fboat-forum%25252Farchive%25252Findex.php%25252Ft-412642.html&source=iu&pf=m&fir=6SZRshSFPZCQgM%253A%252C6JQO41z5E-moZM%252C_&biw=1440&bih=763&usg=__bNKFIqrRvCYMOGq7Ag0Gy5OUuOM%3D&ved=0CCgQyjdqFQoTCOvn4uGiysgCFYWKLAodFqcOyg&ei=qKUiVuvzB4WVsgGWzrrQDA#imgrc=_&usg=__bNKFIqrRvCYMOGq7Ag0Gy5OUuOM%3D http://images.bidorbuy.co.za/user_images/871/1077871_101215112056_P1020423.JPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAN Opublikowano 17 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2015 ja pływałem na lewym i prawym silniku i uwierzcie że prosto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st.Medard Opublikowano 17 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2015 Cieszę się, że macie ubaw. Szkoda, że nie dostałem odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 17 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2015 Niestety nie możesz dostać prawidłowe odpowiedzi na swoje pytanie ;D Ubaw mamy dalej :D :D Napędy śrub, tak to nazwę, czyli Z-tki lub w zaburtowcach spodziny, mają konstrukcję prawo lub lewo skrętnych. To znaczy, jeżeli instalujesz dwa silniki napewno masz lub musisz mieć zetkę LH i RH Na śruby patrzysz od rufy łodzi. W zależności od potrzeb instalujesz lewoskrętną po lewej lub prawej stronie i odwrotnie z prawoskrętną. W zależności od instalacji LH i RH, za rufą masz dwa kilwatery lub jeden. Resztę wyjaśni doktorat na YT. Chyba, że masz konkretne pytania, postaram się wyjaśnić ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st.Medard Opublikowano 17 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2015 Niestety nie możesz dostać prawidłowe odpowiedzi na swoje pytanie ;D Ubaw mamy dalej :D :D Napędy śrub, tak to nazwę, czyli Z-tki lub w zaburtowcach spodziny, mają konstrukcję prawo lub lewo skrętnych. To znaczy, jeżeli instalujesz dwa silniki napewno masz lub musisz mieć zetkę LH i RH Na śruby patrzysz od rufy łodzi. W zależności od potrzeb instalujesz lewoskrętną po lewej lub prawej stronie i odwrotnie z prawoskrętną. W zależności od instalacji LH i RH, za rufą masz dwa kilwatery lub jeden. Resztę wyjaśni doktorat na YT. Chyba, że masz konkretne pytania, postaram się wyjaśnić ;) I to jest odpowiedź, dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 18 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2015 Podałem Ci linki, na którycfh jest Twoja zetka ze śrubą. Najczęściej jest to śruba LH. Sprawdź w którą stronę kręci silnik ( podłączając rozrusznik). Kręć wałkiem zetki w tą samą stronę w którą kręci silnik. Manetka popchnięta do przodu. Sprawdź w którą stronę kręci się wałek śruby. Czy w wałku śruby zamiast nakiełka jest otwór z gwintem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st.Medard Opublikowano 18 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2015 Podałem Ci linki, na którycfh jest Twoja zetka ze śrubą. Najczęściej jest to śruba LH. Sprawdź w którą stronę kręci silnik ( podłączając rozrusznik). Kręć wałkiem zetki w tą samą stronę w którą kręci silnik. Manetka popchnięta do przodu. Sprawdź w którą stronę kręci się wałek śruby. Czy w wałku śruby zamiast nakiełka jest otwór z gwintem? Też tak myślałem o tym żeby śruba kręciła się w tym samym kierunku co silnik. Silnik mam volvo i powinien się kręcić w prawo patrząc od przodu silnika więc faktycznie śruba LH. Myślałem jeszcze o tym, że przekładnia prawdopodobnie pracowała na śrubie LH i o zużyciu a z racji że jest w moim wieku może być trochę zużyta i może zastosować śrubę RH. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 18 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2015 leżę !!!!! :))))))))) chłopie złóż to do kupy i wtedy dopiero pomyśl o śrubie :)) ....kolejna sprawa skąd wiesz w ogóle jaką śrubę potrzebujesz ( parametry) Ale jedno mogę przyznać, podnosisz serotoninę w te jesienne dni :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st.Medard Opublikowano 18 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2015 leżę !!!!! :))))))))) chłopie złóż to do kupy i wtedy dopiero pomyśl o śrubie :)) ....kolejna sprawa skąd wiesz w ogóle jaką śrubę potrzebujesz ( parametry) Ale jedno mogę przyznać, podnosisz serotoninę w te jesienne dni :D Cieszę się, że coś wnoszę do forum (podnosząc poziom hormonu szczęścia:) Ale co do śruby to do mojej zetki potrzebuję śruby z krótkim hubem (dł. wałka 95mm sam frez dł. 65mm, fi 28mm, 17 zębów. Będę dobierał w/g tego zestawienia poniżej. Wiem, że wiele parametrów składa się na wybór śruby i ostatecznie na wodzie wyjdzie czy założenia były słuszne. Śruba będzie ostatnią rzeczą jaką kupię, chciałbym najpierw zważyć gotową łódź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 18 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2015 A zetka jest lewoskrętna, czy prawoskrętna? Silnik do tyłu raczej się nie kręci ;D ;D ;D Coś ten doktorat na YT nie działa ;) Zetka 270.280,290 jest prawoskrętną i lewoskrętną jaką masz śrubę ;)pod ręką tak sobie zetkę ustawiasz , każda zetka z tych modeli jest sama w sobie LH RH ;) mam nadzieję że już nie będziesz zawracał sobie głowy jaką masz Zetkę LH czy RH tylko dopasujesz śrubę 15x15 lub 15X17 taka moja podpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st.Medard Opublikowano 18 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2015 Dzięki za odpowiedzi. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 18 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2015 Mam nadzieję że wiesz jak ustawić ? jest w manualu rysunek FIG 46 http://boatinfo.no/lib/volvo/manuals/aq270drive.html#/28 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 18 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2015 Dobrze kolega kombinuje jak zębatki słabsze w prawo to zakupi śrubę lewoskrętną hi hi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 18 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2015 Mam nadzieję że rozumie co napisałem by przypadkiem tej przekładni nie zespolił z silnikiem co kreci się w lewo :D wszystkie volvo penty kręcą się w prawo chyba że jestem mało poinformowany to proszę o sprostowanie :) , ale wiadomo pomysły to Polak ma O0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.