Skocz do zawartości

w którą stronę powinna się kręcić śruba zetka volvo penta 270


st.Medard
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie, które może się wydawać głupie ale nie mam doświadczenia i nie wiem jaką śrubę zamówić. Kupiłem osobno zetkę volvo penta 270 i osobno silnik volvo penta B230 i osobno manetkę Teleflex SL3 w której są dwie możliwości montażu linki zmiany biegu. Raz przy popchnięciu manetki do przodu zmieni się bieg i śruba będzie się kręcić w lewo a jak zamontuję w drugiej pozycji to w prawo. I pytanie w którą stronę powinna się kręcić śruba popychając manetkę do przodu? Dodam, że są śruby LH i RH i pytanie z której strony patrzeć na śrubę od tyłu łodzi czy od przodu silnika ustalając czy LH czy RH?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie, które może się wydawać głupie ale nie mam doświadczenia i nie wiem jaką śrubę zamówić. Kupiłem osobno zetkę volvo penta 270 i osobno silnik volvo penta B230 i osobno manetkę Teleflex SL3 w której są dwie możliwości montażu linki zmiany biegu. Raz przy popchnięciu manetki do przodu zmieni się bieg i śruba będzie się kręcić w lewo a jak zamontuję w drugiej pozycji to w prawo. I pytanie w którą stronę powinna się kręcić śruba popychając manetkę do przodu? Dodam, że są śruby LH i RH i pytanie z której strony patrzeć na śrubę od tyłu łodzi czy od przodu silnika ustalając czy LH czy RH?

 

i jeszcze powiesz, że po youtubie też sam to wszystko składasz do kupy?  ;D

 

aby ta łódź w bok nie popłynęła :))))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie możesz dostać prawidłowe odpowiedzi na swoje pytanie ;D

Ubaw mamy dalej :D :D

 

Napędy śrub, tak to nazwę, czyli Z-tki lub w zaburtowcach spodziny,

mają konstrukcję prawo lub lewo skrętnych.

To znaczy, jeżeli instalujesz dwa silniki napewno masz lub musisz mieć zetkę LH i RH

Na śruby patrzysz od rufy łodzi.

W zależności od potrzeb instalujesz lewoskrętną po lewej lub prawej stronie

i odwrotnie z prawoskrętną.

W zależności od instalacji LH i RH, za rufą masz dwa kilwatery lub jeden.

Resztę wyjaśni doktorat na YT.

Chyba, że masz konkretne pytania, postaram się wyjaśnić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie możesz dostać prawidłowe odpowiedzi na swoje pytanie ;D

Ubaw mamy dalej :D :D

 

Napędy śrub, tak to nazwę, czyli Z-tki lub w zaburtowcach spodziny,

mają konstrukcję prawo lub lewo skrętnych.

To znaczy, jeżeli instalujesz dwa silniki napewno masz lub musisz mieć zetkę LH i RH

Na śruby patrzysz od rufy łodzi.

W zależności od potrzeb instalujesz lewoskrętną po lewej lub prawej stronie

i odwrotnie z prawoskrętną.

W zależności od instalacji LH i RH, za rufą masz dwa kilwatery lub jeden.

Resztę wyjaśni doktorat na YT.

Chyba, że masz konkretne pytania, postaram się wyjaśnić ;)

 

I to jest odpowiedź, dzięki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podałem Ci linki, na którycfh jest Twoja zetka ze śrubą. Najczęściej jest to śruba LH. Sprawdź w którą stronę kręci silnik ( podłączając rozrusznik).

Kręć wałkiem zetki w tą samą stronę w którą kręci silnik. Manetka popchnięta do przodu. Sprawdź w którą stronę kręci się wałek śruby. Czy w wałku śruby zamiast nakiełka jest otwór z gwintem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podałem Ci linki, na którycfh jest Twoja zetka ze śrubą. Najczęściej jest to śruba LH. Sprawdź w którą stronę kręci silnik ( podłączając rozrusznik).

Kręć wałkiem zetki w tą samą stronę w którą kręci silnik. Manetka popchnięta do przodu. Sprawdź w którą stronę kręci się wałek śruby. Czy w wałku śruby zamiast nakiełka jest otwór z gwintem?

Też tak myślałem o tym żeby śruba kręciła się w tym samym kierunku co silnik. Silnik mam volvo i powinien się kręcić w prawo patrząc od przodu silnika więc faktycznie śruba LH. Myślałem jeszcze o tym, że przekładnia prawdopodobnie pracowała na śrubie LH i o zużyciu a z racji że jest w moim wieku może być trochę zużyta i może zastosować śrubę RH.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

leżę !!!!! :)))))))))

chłopie złóż to do kupy i wtedy dopiero pomyśl o śrubie :))

....kolejna sprawa skąd wiesz w ogóle jaką śrubę potrzebujesz ( parametry)

 

Ale jedno mogę przyznać, podnosisz serotoninę w te jesienne dni  :D

Cieszę się, że coś wnoszę do forum (podnosząc poziom hormonu szczęścia:)

Ale co do śruby to do mojej zetki potrzebuję śruby z krótkim hubem (dł. wałka 95mm sam frez dł. 65mm, fi 28mm, 17 zębów.  Będę dobierał w/g tego zestawienia poniżej. Wiem, że wiele parametrów składa się na wybór śruby i ostatecznie na wodzie wyjdzie czy założenia były słuszne. Śruba będzie ostatnią rzeczą jaką kupię, chciałbym najpierw zważyć gotową łódź.

Scan0008.thumb.jpg.4dd01d8f0061221b7f68133c05c4392f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zetka jest lewoskrętna, czy prawoskrętna?

Silnik do tyłu raczej się nie kręci ;D ;D ;D

 

Coś ten doktorat na YT nie działa ;)

 

Zetka 270.280,290  jest prawoskrętną i lewoskrętną jaką masz śrubę ;)pod ręką  tak sobie zetkę ustawiasz , każda zetka z tych modeli jest sama w sobie LH RH  ;)  mam nadzieję że już nie będziesz zawracał sobie głowy jaką masz Zetkę LH czy RH tylko dopasujesz śrubę  15x15  lub 15X17 taka moja podpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję  że rozumie co napisałem by przypadkiem  tej przekładni nie zespolił z silnikiem co kreci się w lewo  :D  wszystkie volvo penty kręcą się w prawo chyba że jestem mało poinformowany to proszę o sprostowanie  :)  , ale wiadomo pomysły  to Polak ma  O0 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...