krzysztofCz Opublikowano 12 Lutego Udostępnij Opublikowano 12 Lutego Po wrzuceniu biegu na wolnych obrotach wszystko jest OK. Jeżeli powoli zaczynam dodawać gazu silnik wchodzi na obroty a śruba jakby nie. Po chwili słychać "puk" i śruba mieli normalnie. Jeżeli płynę na wolnych obrotach i wrzucę luz a następnie szybko bieg i zwiększam obroty to jest OK. Przez wykręcony korek wsadziłem kamerkę, widać, że przekładnia przełącza. Czyżby mi sprzęgło umierało ? Silnik to zwykły diesel więc go znam, jednak przeniesienie napędu przez sprzęgło w napędzie stacjonarnym mam pierwszy raz. Wydaje mi się, że sprzęgło jest cały czas "zasprzęglone" a biegi zmieniamy w przekładni podobnie jak w spodzinie zaburtowego. Może jednak się mylę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysztofCz Opublikowano 13 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego Tak sobie myślę, że skoro sprzęgło jest cały czas włączone, do tyłu jest OK, to chyba jednak przekładnia. Przez rok przepływałem 700 godzin i w zasadzie nic nie zauważyłem. Może cięgno biegów się rozregulowało i do przodu nie "dopycha"? Tylko czy przez sam olej przeniosło by napęd na śrubę przy wolnych obrotach ? Trzeba iść na łódkę i sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 13 Lutego Udostępnij Opublikowano 13 Lutego (edytowane) Kiedyś miałem objawy uwalonego sprzęgła w volvo v70. Okazało się, że tarcza, docisk itd było w idealnym stanie ale problemem było łożysko wyciskowe które pracowało z dużym oporem na tulei prowadzącej przez co docisk sprzęgła wracał z opóźnieniem. Dawało wrażenie poślizgu sprzęgła. Może trzeba to wyczyścić - przesmarować. Edytowane 13 Lutego przez Ikis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysztofCz Opublikowano 13 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego Sprzęgło w samochodzie to zupełnie inna bajka, tutaj nie masz tego łożyska. Jeszcze raz byłem to sprawdzić. Jak się wrzuca wsteczny to wszystko jest OK, obojętnie jak się przyspiesza to działa tak jak trzeba. Do przodu jak przyspiesza się obroty od razu, to również napęd na śrubę idzie płynnie. Jeżeli cofnie się na wolne obroty, ale cały czas do przodu, a następnie po chwili przyspiesza to najpierw śruba nie przyspiesza, jest to "puk" i już idzie normalnie. Jeżeli wrzucimy do przodu i chwilę tak chodzi na wolnych to znowu jest "puk" przy dodawaniu obrotów i już dalej jest normalnie. Wychodzi na to, że jak się płynie na wolnych w trollingu to najpierw trzeba wrzucić luz a następnie normalnie przyspieszać. Chyba...😲 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 14 Lutego Udostępnij Opublikowano 14 Lutego Musiałby ktoś zerknąć jak sie zachowuje ramię skrzyni . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysztofCz Opublikowano 17 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego Odłączałem cięgno i przełączałem samą dźwignią, efekt jest taki sam. Jak mam otwarty przedział silnika i przełączam manetką to widać jak przełącza. Przedwczoraj pływałem 8 godzin i było OK, wczoraj pływałem podobnie i ze dwa razy się "śliznęło". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 17 Lutego Udostępnij Opublikowano 17 Lutego Chodziło mi bardziej co się dzieje z ramieniem skrzynki w momencie slizgniecia i zazębienia śruby . Czy aby nie przesuwa się o 5 mm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysztofCz Opublikowano 18 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego Nie widać by się przesuwało. To jest zazębione. Na wyłączonym silniku po wrzuceniu przód lub tył wszystko łapie. Sprawdzałem czy wał nie przesuwa się wzdłużnie, ale jest OK. Jak na uruchomionym silniku wrzucam wstecz to jest OK, jak do przodu to albo jest OK, albo nie, ale jest cały czas zazębione. Myślę, że to jednak sprzęgło się ślizga. Oleju nie ubywa, nigdzie się nie poci... więc to nie simering na wale. Nie wiem tylko jak tu może się skończyć sprzęgło skoro jest praktycznie cały czas dociśnięte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 18 Lutego Udostępnij Opublikowano 18 Lutego (edytowane) Podaj dokładny typ silnika i jaki rodzaj przekładni. Czy nie masz przypadkiem rewersora hydraulicznego? Edytowane 18 Lutego przez mikijet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysztofCz Opublikowano 19 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego Silnik jak w tytule YANMAR 3QM30, przekładnia KBW10, przełożenie 2,14. Montaż na łodzi 1979 rok. Łódź FRAM 690. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 19 Lutego Udostępnij Opublikowano 19 Lutego KBW10-A to jest przekładnia hydrauliczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysztofCz Opublikowano 19 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego Moja jest bez tej litery "A", nie wiem czy to ma znaczenie. Napełniona jest ATF-em 0,7Litra. Zmiana biegów tą dźwignią na prawym dolnym rysunku. Ja korzystałem z tego Sklep Yanmar - FOT. 24. WAŁ ZĘBATY BIEGU JAŁOWEGO I WAŁ OPOROWY Schemat (yanmarshop.com) ale ta jest chyba inna, moja jest taka jak na Twoim schemacie. Jeżeli zmiana jest mechanicznie dźwignią, która przesuwa "wybierak" to na czym polega jej hydrauliczność ? Działa jak sprzęgło hydrokinetyczne ? Sorki za te pytania, ale nie wiem co ją boli 😟 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysztofCz Opublikowano 19 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego Aaaa... jest tutaj Sklep Yanmar - FOT. 20. Schemat WAŁU WYJŚCIOWEGO (yanmarshop.com). To znaczy, że ma takie ośmiotarczowe sprzęgło. Wychodzi na to, że to się ślizga. W instrukcji jest olej ATF i takim zalewam co 250 godzin. Przepływałem ok. 700 godzin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysztofCz Opublikowano 19 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego (edytowane) Hmmm... wlewałem zwykły ATF a w instrukcji jest ATF A, do sprzęgieł hydraulicznych. Jak kupowałem to była zalana zwykłym przekładniowym, który zaraz wymieniłem, ale ktoś wcześniej pływał. Muszę to wymienić. Edytowane 19 Lutego przez krzysztofCz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 19 Lutego Udostępnij Opublikowano 19 Lutego (edytowane) Kbw10sd, kbw10, kbw10a były jeszcze Km2 sprzegło jest i tak suche, i zalany olej nie ma wpływu na nie. kbw10 zalany ATF A: Edytowane 19 Lutego przez Saturn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysztofCz Opublikowano 20 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego Zdjęcie mam. Tak jak pisałem wyżej moja jest KBW 10, ma być zalana ATF A w ilości 0,7litra. Sprzęgło główne silnika jest suche, natomiast w skrzyni jest osiem tarcz Sklep Yanmar - FOT. 20. Schemat WAŁU WYJŚCIOWEGO (yanmarshop.com), które pracują w tym ATF-ie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.