henryk Opublikowano 15 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2012 chciałbym zapytać czy ktoś z Was miał już sprawę pływania nie zarejestrowanym skuterem wodnym , jakie są konsekwencje przy ewentualnej kontroli oraz pływanie skuterem o mocy silnika ponad 100 KM mając patent młodszego sternika motorowodnego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ŁySy Opublikowano 15 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2012 napewno narazasz sie na mandat - a wysokosc jego zalezy od " dobrego " humoru policjanta :) Kolege tydzien temu zatrzymali - miał patent ( starszego ) ale skuter nie zarejestrowany u nas - puscili go i dostal upomnienie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czeczen Opublikowano 15 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2012 brak rejestracji skutera 20 - 500zł pływanie jednostką pływającą bez rejestracji brak uprawnień do kierowania (młodszy sternik gdy wymagany jest starszy) 500zł przy zbiegu przepisów ustawy (czyli dwa lub więcej wykroczeń za które ustawodawca przewiduję karę grzywny) mandat karny do 1000zł lub wniosek o ukaranie do sądu rejonowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 16 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2012 przy zbiegu przepisów ustawy (czyli dwa lub więcej wykroczeń za które ustawodawca przewiduję karę grzywny) mandat karny do 1000zł lub wniosek o ukaranie do sądu rejonowego. w wersji mocno pesymistycznej zgodnie z przepisami to przy kontroli na wodzie, delikwent zostanie poproszony na pokład Policji a "statek" zostanie z holowany na jego koszt, gdyż nie może ktoś wracać do brzegu bez uprawnień lub sprzętem bez rejestracji.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 16 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2012 3, na wodach administrowanych przez UMS jednostka do 5m nie wymaga rejestracji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czeczen Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 Tak ale musi posiadać widoczną na burcie nazwę jednostki i nie przy tej mocy silnika co ww skuter. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 ZARZĄDZENIE PORZĄDKOWE NR 3 Dyrektora Urzędu Morskiego w Szczecinie z dnia 30 lipca 2007 r. § 4. Traci moc zarządzenie porządkowe Nr 3 Dyrektora Urzędu Morskiego w Szczecinie z dnia 29 maja 2002 r. w sprawie warunków uprawiania żeglugi na wodach morskich w celach rekreacyjno–sportowych przez jednostki pływające o długości do 5 m oraz niezatapialne jednostki pływające o długości do 8 m (Dz. Urz. Woj. Zachodniopomorskiego Nr 38, poz. 799). Ale nie traci mocy ZARZĄDZENIE PORZĄDKOWE NR 2 DYREKTORA URZĘDU MORSKIEGO W SZCZECINIE z dnia 05 kwietnia 2005 r. Gdzie jest : § 2. Przepisów zarządzenia nie stosuje do: 1) monotypowych klas regatowych posiadających ważne certyfikaty pomiarowe wystawione przez mierniczych Polskiego Związku Żeglarskiego zwanego dalej w skrócie PZŻ lub Polskiego Związku Motorowodnego i Narciarstwa Wodnego zwanego dalej w skrócie PZMW i NW oraz wiosłowych łodzi regatowych, uczestniczących w treningach lub regatach na wodach morskich, na akwenach znajdujących się pod stałą obserwacją i osłoną ratowniczą, 2) jachtów niezatapialnych o długości do 8 m uprawiających żeglugę w porze dziennej na akwenach treningowych. 3) jednostek pływających o charakterze sportowo-rekreacyjnym o długości całkowitej do 5 m takich jak rowery wodne, kajaki, deski z żaglem, skutery, pontony pneumatyczne bez napędu i inne podobne jednostki pływające uprawiające żeglugę w porze dziennej na polskich obszarach morskich w odległości do 2 mil morskich od linii brzegu morskiego. Jakoś o mocy silnika nie ma nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 Dobrze jest też zajrzeć tutaj: http://www.anw.pl/przepisy_zeglarskie.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 Bardzo dobre kompendium wiedzy w pigułce. 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 Tak ..nawet sobie wydrukowałem. Miki zawsze kuma takie tematy. Szkoda tylko że pytający ..jak odnoszę wrażenie... rozważa możliwości ?czy lepiej się dokształcić ..czy płacić bo jak dojdzie do wniosku że płacić , to jest dla Nas potencjalnym zagrożeniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czeczen Opublikowano 18 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2012 Art.59 Ustawy o żegludze śródlądowej. Kto wykracza przeciwko obowiązkowi: wpisu do rejestru podlega karze grzywny. Art. 18.2 Ustawy o żegludze śródlądowej stanowi: Statek polski używany wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji, o długości kadłuba powyżej 5 m lub o napędzie mechanicznym o mocy silników większej niż 5KW podlega obowiązkowi wpisu do rejestru statków używanych wyłącznie do celów sportowych lub rekreacyjnych. doszukam przepisy UMS i dołączę, ale dziś już nie mam siły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 Dobrze jest też zajrzeć tutaj: http://www.anw.pl/przepisy_zeglarskie.html Świetne kompendium, dzięki. Sorry za OT ale mam małe wątpliwości, może ktoś objaśni... łodzie motorowe z napędem o mocy powyżej 75kW (100 KMech) nie tylko podlegają obowiązkowej rejestracji w PZMWiNW (OZMW), ale muszą też co 5 lat być poddawane obowiązkowym badaniom technicznym wykonywanym przez PRS (Polski Rejestr Statków). Dla uniknięcia tej procedury obecnie większość niekomercyjnych łodzi motorowych z silnikiem o mocy powyżej 100 KMech (np skutery wodne) dobrowolnie rejestruje się jako jednostki morskie w Polskim Związku Żeglarskim w Warszawie przy ul. Ludwiki 4 i otrzymuje numery morskie "POL". A to ze strony PZMiNW: CERTYFIKAT obowiązkowy, dla statków o mocy silnika 75 kW i większej, podlegającym z mocy prawa przeglądom technicznym, niezbędnym do uzyskania Świadectwa Zdolności Żeglugowej tj. dokumentu dopuszczającego statek do żeglugi, wydanego przez Urząd Żeglugi Śródlądowej, właściwy dla portu macierzystego statku. Moje pytanie brzmi: Czy mając w dowodzie wpisaną moc dokładnie 75 kW, podlegam obowiązkowym badaniom tech. czy nie? Druga kwestia to wyposażenie ratunkowe: mając łódź na POL wyposażenie to kwestia tylko mojego zdrowego rozsądku, ale na śródlądziu działają konkretne przepisy (DzU nr 216 / 2010 poz. 1423) Jak to się ma do ew. kontroli itp.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czeczen Opublikowano 19 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 było wałkowane w innym wątku, na śrudlądziu obowiązuje to co na śródlądziu a na wodach morskich to co zarządzi szanowny dyrektor UM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.