gin Opublikowano 13 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2021 Jakiej w końcu żywicy użyć do naprawy kadłuba sea doo z cm-tech czyli akryl/ABS ? Poliestrowej czy epoksydowej? Wg karty naprawczej ma być żywica (nie podali jaka) i szpachlówka poliestrowa lub winylowa. Teoretycznie do akrylu lepiej chyba stosować poliestrową, jednak w produktach typowo na wodę podano, że żywica epoksydowa ma lepsze właściwości mechaniczne, jest odporna na wodę itp.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 14 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2021 Według mnie tego się nie da naprawić.To pewnie jest 2018 rok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gin Opublikowano 14 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2021 Dobra, wyrzucam, ktoś chętny to powiem w którym śmietniku leży. >:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 14 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2021 Nie sluchaj glupot ...jesli kadlub nie jest w puzlach :) to Cm-tec dosc prosto sie naprawia , ten kadlub to mieszanka wlokna szklanego i zywicy polisterowej a wykonczone wartwa akrylowa. Sea doo wydal broszure ze srodkami i instrukcja naprawy. Nie wiem co ty za karte czytasz ale w karcie napraw jest Use standard polyester based or vinylester based body filler. Perform a minimum of 12:1 bevel when filling deeper damages. Apply body filler on the composite or acrylic/ABS to obtain a uniform surface. Czyli polisterowa szpachla do karoseri Sam kadlub dosc latwo sie naprawia i bez problemu wykonuje to zwykly body shop , po polsku warsztat blacharki samochodowy. Sam akryl dobrze wiaze sie ze szpachlowka , wiec jesli to nie jest wymagane nie mususz zdejmowac akryl. Do przygotowania czyszczenia powierzchni uzywasz alkoholu izopropolowego 50%, oczywiscie mieszasz z woda destylowana Generalnie stosujesz procedury samochodowe . Wykonczeniowo apier 1500 potem 2500 Aha , jest dydykowana linia produktow BASF do naprawy , warstwy powierzchniowej i tak primer to Glasurit 285 Series, baza Glasurit Line 90 water base, bezbarwny Glasurit 923-335. Oczywiscie mozesz uzyc z reguly tanszych odpowiednikow . Duzo srodkow samochodowych moze zaszkodzic akrylowi wiec poczytaj w broszurze napraw co jest dozwolone a co nie. Zabroniony jest uzywac alkohol metanowy , niektore srodki do czyszczenia szyb , alkohol izopropylowy powyzej 50% , duza czesc woskow samochodowych , cleanerow , past polerskich. Dzisiaj kazdy szanujacy sie " blacharz, lakiernik " czyta karte techniczna produktu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gin Opublikowano 14 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Października 2021 Dzięki, tej informacji szukałem, na brp znalazłem tylko technical service procesures, dotyczący napraw kadłuba i tam napisano tylko .....When laying up a larger area you will use mat, cloth and fiberglass resin and catalyst.... Co do szpachlowek to zgadza się, mowa jest o poliestrowych. Produkty BASF glasurit są faktycznie zalecane ale trochę trudno dostępne u nas. Kolega który naprawia przyczepy, kampery itp twierdzi że w sprzęcie wodnym do odbudowy większego pęknięcia dużo lepsze właściwości ma żywica epoksydowa, niz poliestrowa, jest bardziej elastyczna i jednocześnie wytrzymalsza stąd pomysł na epoksydy, tylko pytanie czy zwiąże przyzwoicie z kadłubem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 19 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2021 Dużo lepsze właściwości mają epoksydy to fakt, ale materiał naprawiamy zawsze takim samym materiałem, ze względu na choćby różne charakterystyki różnych produktów. Niech Kolega powie kumplowi od przyczep i kamperów żeby został przy tym co robi... Zresztą, na tej zielonej wyspie wszyscy wszytko naprawiają epoksydami sądząc że to remedium na wszystko... Jak nie wiadomo czym naprawić to na pewno epoksydem mimo że nie wiadomo którym-bo jest naście rodzajów- to i tak epoksydem bo jest wszystkolepny... Najlepiej to zlecić to komercyjnie temu kumplowi... okaże się że zarobiony i nie ma czasu... ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 19 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2021 Nie za bardzo orientuje sie w materialoznastwie i technikach napraw , ale czytalem na jakims forum posty jednego goscia co naprawia kadluby i on tez rekomendowal polister na polister wlasnie ze wzgledu na jednolitosc materialu , naduzywanie epoksydu i wyjasnial tez pare zaleznosci. Zwracal tez uwage na jakosc szpachlowki polisterowej , gdzie te tanie , maja syf dodatki , wypeniacze i argumentowal wykonanie wlasnej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 19 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2021 Zawodowiec. Wypełniaczem szpachlówek samochodowych w większości przypadków jest talk, który jest bardzo higroskopijnym materiałem. Jedynym plusem tej szpachlówki jest fakt, że szybko się obrabia. Doskonale nadaje się do wykonywania modeli... i to wszystko do czego się nadaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gin Opublikowano 28 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2021 Skoro jednak poliester to jaki ? Polimal 122-2 ? A może 1059 ? Chyba z lepszy produkt od sea-line ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 29 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2021 żadna żywica się tego ie będzie trzymała.To miej więcej tak jak byś chciał naprawiać laminatem wanienkę dla dziecka.Jak już zrozumiesz ze naprawa kadłuba jest nie możliwa to mam nadzieje ze podzielisz się tym info z nami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gin Opublikowano 29 Października 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2021 Ok. Nie możliwa mimo że niekoniecznie. Itp itd ...pierdolety bzdety. Żeby uciąć dyskusje zagadnąłem do mojego szkolengo kolegi (zamierzchłe czasy) który od lat współtworzy fajna stocznie. Mają duże doświadczenie a ich produkty pływają po całym świecie. Wprawdzie specjalizują się już teraz z carbonie ale jednak zaczynali z włóknem szklanym. Naświetlił mi temat a wynik naprawy poliestrowego kadłuba postaram się zamieści jak będzie gotowy. I twierdzę że kłamstwem jest iż nie da się naprawić. Co więcej jest to proces w stoczni jachtowej skrajnie prymitywny i więcej czasu wymaga czekanie niż sama.pracs. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 30 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2021 Nie przejmuj sie , on jest zlosliwy , nawet nie chcialem tego komentowac. W 2018 roku Sea Doo przeszlo w swoich wyzszych modelach na kadlub cm-tec, ktory nie jest magicznym wynalazkiem , a glowna zmiana to taka, ze wczesniej na wlokno szklane byl kladziony zelkot , a teraz na wlokno szklane jest polozona powloka akrylowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 30 Października 2021 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2021 Chyba czary mary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dccap Opublikowano 8 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2021 Ja bym posmarował szpachlówką poliestrową z włóknem, bardzo mały skurcz i twarda jak kamień. Szlifnąć Na to topkotem posmarować, a potem zostawisz, albo poliuretan np. Imron Marine naprawdę twardy i super lakier do zastosowania w Marine. Przed lakierem powinien być jeszcze podkład epoxy, ale na żelkot też dają i jest podobno ok. Jest tu specjalista w fachu Pan Pikuś, może nie chętnie, ale coś doradzi :) ;) ;) można też szpachlówkę zrobić samemu z żywicy poliestrowej twardą jak kamień, dodać barwnika czarnego, albo jaki tam potrzeba i zagęścić krzemionką aerosil 200. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 8 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2021 Eee tam, od razu niechętnie... Czasem lubię się podroczyć ;) Nie mam jak zmniejszyć zdjęć, to wrzucę link do dysku Google http://photos.app.goo.gl/sG8DwLF3pnLQpzZp8 Jedna uwaga do Kolegi @gin, warto zapytać Kolegę -tego z zajefajnej stoczni- odnośnie różnic pomiędzy akrylem i ABS a poliestrami. No i do głowy przychodzi pytanie, skąd pewność że kadłub jest poliestrowy? Jeżeli skuter jest z wtryskarki to ja nie znam poliestrowej żywicy, która w masie nie spowoduje duzego piku termicznego lub samozaplonu. Owszem są dodatki spowalniające reakcję, ale później detal należy wrzucić do pieca i wygrzać, stopniowo podnosząc temperaturę w czasie - inaczej taki przykładowy skuter wyglądałby jak chińskie osiem. Niech przykładem będą tutaj brodziki łazienkowe, sam rdzeń (czyli to co widzimy po lewej stronie detalu) w niskobudżetowych wersjach jest najczęściej wykonany z żywicy poliestrowej ze zbrojeniem szklanym, natomiast powłoka akrylowa jest to materiał w postaci "płachty", lub cienkiej płyty, narzucany i termoformowany już po zastygnięciu rdzenia. Identycznie jest z ABS i o ile na skutek termoformowania (które jednocześnie dotwardza -czyli domyka reakcje polimeryzacji) zaczodzi przyczepność między rdzeniem a wierzchnią warstwą to w drugą stronę ta przyczepność nie zadziała w sposób długotrwały. Przy czym długotrwały to czasookres dłuższy niż gwarancja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dccap Opublikowano 8 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2021 Proszę jaka profeska. Przy takiej naprwie to bym poległ. A swoją drogą niezły strzał. Gościu zaparkował na skałach czy co haha. Są mistrze steru na wodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gin Opublikowano 8 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2021 Ta fajna stocznia to rega yacht i sądzę że mają pojęcie. Naprawę zrobię jak przykazała instrukcja seadoo oraz ten sposób jak najbardziej potwierdził mi kolega z RY. Żywica poliestrowa na tkaninie lub macie na to szpachla, podkład, akryl kolor + klar z dodatkami. Nie będę się doktoryzował na temat brodzików wanien akryli i ABS . Dziękuję wszystkim za pomoc i dobrą radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 9 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2021 Nie ma znaczenia czy to Rega czy inna stocznia, ponieważ to, że jakaś firma jest wyspecjalizowana w prepregach, nie oznacza że ogarniają materiałoznawstwo (czyt kompozyty) w całym jego spektrum. Żywica na tkaninie jest błędem, ponieważ ta, sama w sobie jest gładka i ulegnie delaminacji dosyć szybko. Tkaniny stosuje się w przekładkach czyli mata -tkanina-mata-tkanina itd... Jeśli już,to tylko mata. Co do szpachli, w tej kwestii także mam odmienne zdanie, przykładem niech będą wrzucone przeze mnie zdjęcia, widać tam samochodówkę jak trzyma się poliestru ale od akrylu odeszła zachowując tylko kształt w jakim się utrwaliła. Zresztą widoczne to jest na każdym naprawianym samochodowką skuterze, najpierw objawia się jako krawędź uszkodzenia a potem zaczyna puchnąć. Zapewne wielu z was to widziało poszukując skuter do zakupu i na pewno ten widok wzbudzał w wielu obawy co w efekcie nie doprowadzało do sfinalizowania transakcji. Uważam także, że posiadacz skutera wodnego powinien mieć podstawowe pojęcie na temat brodzików, wanien, akrylu i ABS ponieważ detal ma tylko inny kształt i zastosowanie a w rzeczywistości materiały użyte do produkcji jednego i drugiego są identyczne żeby nie powiedzieć takie same. Co do wytycznych seadoo, chętnie bym się z nimi zapoznał, zwłaszcza z jakimś punktem mówiącym o trwałości przeprowadzonej naprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gin Opublikowano 9 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2021 Ok. Dzięki, cenna uwaga. Będzie mata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 9 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2021 Kolega z Rega nie wspominał o tym? :P ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gin Opublikowano 9 Listopada 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2021 wspominał :P poliester i mata albo tkanina, nie pamiętam, zadzwonię i dopytam, bo pamięć dobra ale krótka. Złapać jednak doświadczoną osobę na tak banalnej sprawie....bezcenne >:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 9 Listopada 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2021 E tam złapać... Ma doświadczenie w innej technologii i tyle. Dla polepszenia własnego samopoczucia i sprawdzenia wiedzy może Kolega dopytać czy mata emulsyjna czy proszkowa. P.S. Może zechciałby Kolega wrzucić jakieś foty uszkodzenia o naprawę którego toczy się ta dyskusja... ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 9 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2021 Jakiś progres w pracach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gin Opublikowano 9 Grudnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2021 no pewnie że progres ;D jak tylko będę miał coś do pokazania to wstawie foto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 9 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2021 Trzymam za słowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.