lezy1 Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 Może któryś z bardziej doświadczonych kolegów może wypowiedzieć się na temat firm produkujących skutery. Która z nich jest lepsza , jak wyglądają koszta ewentualnych napraw i serwisu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sze100 Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 Liderem rynku jest Seadoo to o czyms swiadczy :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 11 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 Liderem rynku jest Seadoo to o czyms swiadczy :) Tak, to świadczy o tym, że mają lepszy marketing :P Generalnie trzy firmy na świecie produkują skutery na masową skalę: SeaDoo, Yamaha i Kawasaki. Na rynku jest jeszcze trochę sprzętu Hondy i Polarisa, które to firmy wycofały się z produkcji. Generalnie dostęp do części jest dobry w każdym przypadku, choć oczywiście na pewne rzeczy trzeba trochę poczekać. Koszty części i serwisu są, mimo pewnych różnic, sumarycznie zbliżone. Z trzech pierwszych firm, najwęższy asortyment ma Kawasaki - oferuje trzy kadłuby w różnych konfiguracjach i z różnymi silnikami: serię Ultra (6 modeli), STX i stojaka SX, choć nie jestem pewien czy ten ostatni pozostaje w ofercie. Yamaha ma cztery linie modelowe - FX, VX (w każdej po cztery modele), FZ (dwa modele) i stojaka SuperJet Sea Doo ma w ofercie pięć różnych kadłubów, nie posiada stojaka, ale ma za to linię Wake - do holowania. W sumie 17 różnych modeli. Stąd można wysnuć wniosek, że Sea Doo jest wiodącym producentem, aczkolwiek to Yamaha może się poszczycić najlepszą sprzedażą jednego modelu - VX jest najpopularniejszą maszyną na całym świecie, głównie dzięki wypożyczalniom. Od tego roku może się to zmienić, gdyż jak wiadomo SD wprowadziło na jesieni do oferty Sparka, który powinien przejąć pałeczkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 12 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2014 Mysle ze jednak seadoo ma najwiekszy asortyment jezeli chodzi i sprzet jet ski. Kawasaki nie robi stojaka juz. zostala tylko yama. W kazdym przypadku jak popsujesz motor to koszta duze. koszta serwisu podobne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 12 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2014 Kolego @funyo tego posta opracowaliśmy wspólnie :P więc już nic nie dodaję bo wszystko zostało napisane ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 12 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2014 Kolego @funyo tego posta opracowaliśmy wspólnie... Pamiętam, to było wtedy jak obiecałeś mi przejażdżkę nowym sprzętem ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 12 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2014 No przecież pisałem że odbiór skutera przełom marca i kwietnia :) a " oiro" idzie w górę przez tego Putina :P :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skutery-wodne.pl Opublikowano 13 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2014 może ktoś z właścicieli salonów seadoo powali się wynikami sprzedaży sparka czy faktycznie jest tak rozchwytywany? ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 13 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2014 Tak na prawdę to jest produkt kierowany na rynek w 2014 mimo że dostępny był w zeszłym roku więc koniec tego sezonu może chyba pokazać czy sparki zalały nasze ulice ;) A jakie ty masz statystyki jeśli idzie o sprzedaż sparka ? . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 13 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2014 Tam, gdzie zimą było lato, trochę Sparków pływa - widać po filmikach na YT. U nas zalewu raczej nie będzie, bo i klientela nie najliczniejsza. Ciekaw jestem tylko jak Spark sobie poradzi na świecie w konfrontacji z Yamahą VX - model na ten rok został odchudzony (kadłub z NanoXcel) i obniżono cenę bazową na niecałe 8tys.$ - może więc być alternatywą dla trzy-osobowego Sparka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 warto dodać iż seadoo posiada tylko 1 silnik (nie licząc sparka) który w zależności od modelu doposażany jest w dodatkowy osprzęt....i oczywiście ROTAX jest produkcją z Austrii a seadoo tylko składa klocki i sprzedaje. Yamaha wszystko produkuje u siebie. Obydwie marki są OK - globalnie Yamaha bardziej niezawodna i na lata a Seadoo do wyczynów i zabaw - dużo części i tańsze niz yamahy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Warto DODAC iz seadoo na dzien dzisiejszy do skuterow siedzacych posiada dwa silniki tak samo jak i yamaha...... WArto tez dodac iz fabryka w Austrii jest wlasnoscia bombardiera wiec Bombardier sklada wszystko u siebie. Warto tez dodac iz japonska yamaha skladana jest w usa...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2014 ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.