funyo Opublikowano 12 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2020 Lato się skończyło, nadchodzi jesień, a więc przyszedł czas na coroczną prezentację gam modelowych wszystkich producentów naszego ukochanego sprzętu. Niestety, z powodu problemów technicznych z wrzutami na forum, zabraknie zdjęć. :( Ten rok był bardzo specyficzny z powodu pandemii, ale odwrotnie do oczekiwań, okazał się on bardzo dobry dla producentów skuterów. Paradoksalnie, zainteresowanie nimi wzrosło, głównie przez niemożność podróżowania, obawy o jakość urlopu na wyjeździe oraz niepewne przepisy epidemiczne. Wiele osób zdecydowało się więc na zakup różnego rodzaju zabawek rekreacyjnych. Zwiększone zapotrzebowanie popchnęło producentów do inwestycji i prac nad nowymi modelami i technologiami. Dzięki temu w tym roku mamy wysyp nowinek różnego kalibru. Zaczynamy od Kawasaki, które zwyczajowo stoi nieco w opozycji do pozostałej dwójki producentów i nie zaskakuje co sezon nowościami. Ten sezon jest właśnie czasem prezentacji jedynie zmian w malowaniu, ponieważ ubiegłe lata "obfitowały" w nowe modele. Gama tego producenta składa się z trzech modeli w kilku wariantach wyposażenia i mocy: najnowszy STX160 (1,5 160KM) w trzech wariantach wykończenia i wyposażenia (standard, L, LX); dobrze znana od lat Ultra w dwóch wersjach mocy (160 i 310KM) i czterch wersjach wyposażenia (160LX, 310 LX, X oraz sportowa R)oraz czterosuwowy stojak SX-R o mocy 160KM. Wprawdzie Kawasaki wyposaża już swoje modele np. w elektroniczną przepustnicę, pozwalającą na stosowanie trybów jazdy, czy system audio, ale nadal brak im funkcjonalności choćby w postaci hamulca znanego z modeli konkurencji. Yamaha zaskoczyła prezentacją całkiem nowej generacji modelu VX po zaledwie 6 latach produkcji poprzednika. Nowy model ma wszystkie udogodnienia znane z serii FX, a więc odpływy wody z przestrzeni na nogi, opcjonalny system audio czy nowy wyświetlacz. Do tej serii należą modele VX-C (tzw. rental), VX, VX DeLuxe, VX Cruiser (1,0 125KM), VX Cruiser HO, VX LTD HO (1,8 180KM). Na bazie modelu VX powstaje też sportowy model GP - 180-konny GP1800R HO, oraz doładowany 260-konny GP1800R SVHO. Stylistyka nowego modelu jest rzeczą gustu, ale profil boczny jest powrotem do lat 2005-2010, z elementami zaczerpniętymi z FX-a, a nawet EX-a. Seria EX, w tym EXR, poza nowymi kolorami, została wzbogacona o wersję Limited (m.in. dedykowane kółko do holowania) - szkoda tylko, że bazuje na zwykłym EX, a nie mocniejszym EXR. Seria FX zyskała na sezon 2021 nowe kolory. Za to kolejną gorącą nowością jest stojak SuperJet - po latach Yamaha żegna się z silnikiem 2-suwowym i prezentuje skuter z napędem 4-suwowym TR-1, znanym z modeli EX i VX. Gorąco jest też u największego gracza na rynku, Sea Doo, a to za sprawą premiery kolejnej generacji legendy sportu - modelu RXP. Tegoroczna nowość jest zbudowana, jak poprzednio, na bazie serii GTI, ale oparto ją na całkiem nowym kadłubie T3-R, charakteryzującym się jeszcze wyższą prędkością i ostrością w zakrętach oraz niższą masą. Do napędu służy znany Rotax 1,6 o mocy 300KM. Ciekawostką jest siedzenie, w którym zastosowano regulowany zadupek i które czyni ten skuter pierwszym prawdziwie jednoosobowym skuterem na rynku. Dokładka dla pasażera będzie oferowana za dopłatą (słoną). Bez zmian w Sparku - poza fajną, czerwoną wersją kolorystyczną Trixxa. Seria GTI w podstawie ma dwie wersje mocy (90 i 130KM). Jeśli ktoś chce więcej, musi kupić odmianę SE, dostępną w trzech kolorystykach (130 i 170KM). Oparty o tą samą platformę GTR (230KM) pozostał na ten sezon bez zmian. Niewielkie zmiany zaszły w serii GTX - nadal bazowo mamy 170KM w kolorystyce znanej z ubiegłego roku, oraz 230 i 300KM w nowych, ciekawych kolorach. Najmocniejszą i najdroższą odmianę GTX - model LTD, dotknęły większe zmiany. Kolorystyka niemal bez zmian, ale skuter zyskał duży, panoramiczny, kolorowy wyświetlacz, oraz absolutną nowość - system IDF. To mechaniczny system, umożliwiający ruch śruby w przeciwną stronę, co pozwala wyrzucić zassane przez napęd nieczystości, rośliny itp. Ten sam system będzie oferowany też w modelu FishPro, który został wzbogacony o nowe kolory (biało-niebieskie). Pozostałe modele, czyli RXT oraz Wake, poza korektami kolorystyki, nie zostały objęte większymi zmianami. Jeszcze jedną nowością w gamie jest wprowadzenie modelu GTX 130 PRO - jest to propozycja dla wypożyczalni. Co ciekawe, do tej pory modele Rental były oparte o mniejszą platformę GTI, teraz producent postanowił to zmienić. Inni producenci. W zasadzie nie widać żadnych większych ruchów: w ofercie pozostaje niszowe Belassi Burrasca, ale nic nie wskazuje, żeby ich ilość na rynku miała znacząco wzrosnąć. Wzrostu można za to oczekiwać w segmencie skuterów elektrycznych, w których prym wiedzie kanadyjska Taiga z modelem Orca. Sprzedaż zapowiedziano już na przyszły sezon a ceny zaczynają się od w miarę rozsądnych 15tys$ za wersję 120KM po szalone 24tys$ za wersję sportową, karbonową. Wygląda na to, że nadal nie będziemy się nudzić i będziemy mieli o czym dyskutować i o czym marzyć. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 13 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2020 Dobre podsumowanie , ujołeś wszystko co istotne .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeaDoo Opublikowano 13 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2020 No ciekawe jak rxp x sie teraz bedzie plywalo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.