funyo Opublikowano 21 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2017 Kolejny sezon za nami, więc nadszedł czas, gdy producenci przedstawiają swoje linie modelowe na kolejny rok. Wszyscy Wielcy już pochwalili się swoimi nowymi cackami i zaczynają kusić nabywców. A jest o co walczyć - rynek skuterów wodnych w ujęciu globalnym stale rośnie (w samych tylko Stanach urósł w ubiegłym roku o 11%). Największym beneficjentem tej tendencji jest Yamaha, która sprzedała o 18% więcej maszyn, następnie Kawasaki - o 11% więcej, głównie dzięki nowemu stojakowi SX-R, zaś Sea Doo zajęło trzecią lokatę, ze wzrostem na poziomie 6%. Ilościowo to jednak SD jest liderem - Spark i Spark Trixx zajmują dwa pierwsze miejsca w rankingu sprzedaży, trzecia jest Yamaha EX. Być może właśnie tendencje wzrostowe na rynku odpowiadają za niewielką ilość nowinek w tym sezonie - właściwie jest tylko jedna, reszta to kosmetyka i nowe kolory. Ale po kolei... Kawasaki: Kolejny rok Kawasaki oferuje te same modele, w odświeżonej nieco kolorystyce. Jest więc stojak SX-R, pierwszy na świecie napędzany czterosuwem o mocy 160KM. Ten sam silnik napędza też dobrze znany model STX-15F z segmentu Entry. Dalej są Ultry - cztery modele o mocy 310KM - LX, R, X, oraz nowa linia SE. Różnią się kolorami, grafikami, kanapami oraz wyposażeniem. Jest też wolnossąca wariacja tego modelu - Ultra LX 160. http://upload.secondsun.pl/img/1506027863kawasaki_jetski_sx-r_160.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1506027897kawasaki_stx15f_160.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1506027937kawasaki_ultra_lx_160.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1506027983kawasaki_ultra_x_310.jpg Sea Doo: W tym roku to w gamie tego producenta jest najwięcej zmian. W segmencie RecLite, a więc Sparka, poza nową kolorystyką doszła nowa wersja Trixxa - 3up. Ten sam silnik o mocach 60 i 90KM. Entry, czyli linia GTS, GTI, GTR, poza zmianą kolorystyki praktycznie bez zmian. Silniki 90, 130, 155, 230KM. Luxury - w tym segmencie całkowicie nowy model GTX - nowe dno z głębszym V, nowy pokład z rozkładaną kanapą i schowkiem otwieranym razem z kierownicą i w nowym designie, acz nawiązującym do reszty gamy. Silniki o mocach 155 i 230KM. Performance, czyli RXP i RXT - RXP ze zmianami kolorystycznymi i nową kierownicą (regulowaną, jak w Sparku), moc 300KM. RXT bazuje na nowym kadłubie GTX, silniki o mocach 230 i 300KM. Sport to modele z linii Wake - Wake Pro 230 na bazie nowego GTXa, oraz Wake 155 na bazie GTI. http://upload.secondsun.pl/img/1506028036spark_series.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1506028062gti_series.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1506028095gtx_series.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1506028129rxp-x_series.jpg Yamaha: Producent WaveRunnerów na ten sezon przygotował nową kolorystykę dla całej swojej gamy. Zabrakło natomiast znaczących nowinek, wszystkie modele, jak i silniki pozostały takie same. Jest więc EX o mocy 100KM; VX o mocy 125 i 180KM (również VXR); GP1800 z doładowanym silnikiem 1,8 SVHO o mocy 260KM. Na szczycie palety jest model FX występujący zarówno z wolnossącym silnikiem 1,8 o mocy 180KM, jak i jego doładowaną wersją SVHO o mocy 260KM. Wisienką na torcie pozostaje dwusuwowy stojak SuperJet. W sumie w ofercie jest 25 modeli, uwzględniając wszystkie opcje kolorystyczne. http://upload.secondsun.pl/img/1506028185ex-deluxe-blue_profile-plastic-copy.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1506028235vx-deluxe-white_profile-copy.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1506028273vxr-red_profile-copy.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1506028302gp1800-red_profile-copy.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1506028352fx-cruiser-svho-carbon_profile-copy.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1506028378superjet_profile-hb-raised-copy.jpg Jak widać, jest w czym wybierać, choć na Europę gama kolorystyczna z pewnością będzie okrojona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 21 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2017 brawo Pawle!!!! po co wertowac strony jak wyłożyłeś nam kawę na ławę. ps w naszych salonach jak zawsze już w marcu powiedzą że wszystko sprzedane do konca roku. USD jako tako stoi wiec droższe modele znów będzie się opłacało ściągać...a i po churaganie na Florydzie sporo tkz "igieł" przypłynie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 22 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2017 Nasi dilerzy podchodzą do tematu bardzo zachowawczo, choć ponoć to wina central europejskich. Powinni oni wywierać jednak większy nacisk, bo rynek jest rozwojowy również u nas, a sztuczne jego hamowanie będzie sprzyjało obrotowi starym lub zdewastowanym sprowadzanym szmelcem. Skoro na takich targach w Giżycku potrafi się zaprezentować na wodzie MasterCraft (dość niszowy przecież segment) lub ChrisCraft, a nie ma ani jednego skutera, to chyba jest coś nie tak z marketingiem... A pod koniec sierpnia są telefony do klientów, bo dostają kolejną transzę i muszą ją upchnąć do końca roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.