Autor Wątek: Przegląd nowości na sezon 2018  (Przeczytany 783 razy)

Wrzesień 21, 2017, 23:03:23
  • *****
  • Wiadomości: 1825
    • Giżycko
  • Akwen: WJM
Kolejny sezon za nami, więc nadszedł czas, gdy producenci przedstawiają swoje linie modelowe na kolejny rok.
Wszyscy Wielcy już pochwalili się swoimi nowymi cackami i zaczynają kusić nabywców. A jest o co walczyć - rynek skuterów wodnych w ujęciu globalnym stale rośnie (w samych tylko Stanach urósł w ubiegłym roku o 11%).
Największym beneficjentem tej tendencji jest Yamaha, która sprzedała o 18% więcej maszyn, następnie Kawasaki - o 11% więcej, głównie dzięki nowemu stojakowi SX-R, zaś Sea Doo zajęło trzecią lokatę, ze wzrostem na poziomie 6%.
Ilościowo to jednak SD jest liderem - Spark i Spark Trixx zajmują dwa pierwsze miejsca w rankingu sprzedaży, trzecia jest Yamaha EX.
Być może właśnie tendencje wzrostowe na rynku odpowiadają za niewielką ilość nowinek w tym sezonie - właściwie jest tylko jedna, reszta to kosmetyka i nowe kolory. Ale po kolei...

Kawasaki:
Kolejny rok Kawasaki oferuje te same modele, w odświeżonej nieco kolorystyce. Jest więc stojak SX-R, pierwszy na świecie napędzany czterosuwem o mocy 160KM. Ten sam silnik napędza też dobrze znany model STX-15F z segmentu Entry. Dalej są Ultry - cztery modele o mocy 310KM - LX, R, X, oraz nowa linia SE. Różnią się kolorami, grafikami, kanapami oraz wyposażeniem. Jest też wolnossąca wariacja tego modelu - Ultra LX 160.










Sea Doo:
W tym roku to w gamie tego producenta jest najwięcej zmian. W segmencie RecLite, a więc Sparka, poza nową kolorystyką doszła nowa wersja Trixxa - 3up. Ten sam silnik o mocach 60 i 90KM.
Entry, czyli linia GTS, GTI, GTR, poza zmianą kolorystyki praktycznie bez zmian. Silniki 90, 130, 155, 230KM.
Luxury - w tym segmencie całkowicie nowy model GTX - nowe dno z głębszym V, nowy pokład z rozkładaną kanapą i schowkiem otwieranym razem z kierownicą i w nowym designie, acz nawiązującym do reszty gamy. Silniki o mocach 155 i 230KM.
Performance, czyli RXP i RXT - RXP ze zmianami kolorystycznymi i nową kierownicą (regulowaną, jak w Sparku), moc 300KM.
RXT bazuje na nowym kadłubie GTX, silniki o mocach 230 i 300KM.
Sport to modele z linii Wake - Wake Pro 230 na bazie nowego GTXa, oraz Wake 155 na bazie GTI.










Yamaha:
Producent WaveRunnerów na ten sezon przygotował nową kolorystykę dla całej swojej gamy. Zabrakło natomiast znaczących nowinek, wszystkie modele, jak i silniki pozostały takie same.
Jest więc EX o mocy 100KM; VX o mocy 125 i 180KM (również VXR); GP1800 z doładowanym silnikiem 1,8 SVHO o mocy 260KM. Na szczycie palety jest model FX występujący zarówno z wolnossącym silnikiem 1,8 o mocy 180KM, jak i jego doładowaną wersją SVHO o mocy 260KM. Wisienką na torcie pozostaje dwusuwowy stojak SuperJet.
W sumie w ofercie jest 25 modeli, uwzględniając wszystkie opcje kolorystyczne.














Jak widać, jest w czym wybierać, choć na Europę gama kolorystyczna z pewnością będzie okrojona.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 21, 2017, 23:13:14 wysłana przez funyo »

Wrzesień 22, 2017, 01:33:21
Odpowiedź #1
  • *****
  • Wiadomości: 1263
  • SD SPRARK
    • południe
  • Akwen: Wody lokalne
brawo Pawle!!!!
po co wertowac strony jak wyłożyłeś nam kawę  na ławę.
ps
w naszych salonach jak zawsze już w marcu powiedzą że wszystko sprzedane do konca roku. USD jako tako stoi wiec droższe modele znów będzie się opłacało ściągać...a i po churaganie na Florydzie sporo tkz "igieł" przypłynie :)
życia nie mierzy się ilością oddechów lecz chwilami które zaparły dech

Wrzesień 22, 2017, 10:07:00
Odpowiedź #2
  • *****
  • Wiadomości: 1825
    • Giżycko
  • Akwen: WJM
Nasi dilerzy podchodzą do tematu bardzo zachowawczo, choć ponoć to wina central europejskich. Powinni  oni wywierać jednak większy nacisk, bo rynek jest rozwojowy również u nas, a sztuczne jego hamowanie będzie sprzyjało obrotowi starym lub zdewastowanym sprowadzanym szmelcem. Skoro na takich targach w Giżycku potrafi się zaprezentować na wodzie MasterCraft (dość niszowy przecież segment) lub ChrisCraft, a nie ma ani jednego skutera, to chyba jest coś nie tak z marketingiem...
A pod koniec sierpnia są telefony do klientów, bo dostają kolejną transzę i muszą ją upchnąć do końca roku.