Skocz do zawartości

Przyczepa pod skuter na 2024


kingu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

będę kupował nową przyczepę pod skuter Seadoo GTX/RXT-X, bo poprzednia sprzedana. Miałem Brenderupa, było nieźle, ale te obracane lampy nie były zbyt wygodne w obsłudze. Wiadomo, że lepsze to niż cała wyciągana belka, ale najchętniej to kupiłbym taką w której niczego nie trzeba obracać ani odchylać.

 

Niestety z przeglądu rynku wychodzi mi, że Widpol ma taką konstrukcję na fix, ale jakaś mała i krótka wydaje mi się ta przyczepka - i w innym wątku potwierdzacie to, że duże skutery wystają mocno a wyważenie wtedy nie jest idealne. Ale na pierwszy rzut oka fajna
image.png.36085ffc875d13f718d62f14d34b3e7b.png

 

Zastanawiam się nad Lorries PP75, wygląda to solidniej, choć niestety też trzeba lampy odchylać ale już nie tak jak w Brenderup.
image.png.4f9fa45d9e26c514a04113051a79d4d2.png

 

A jakie są wasze doświadczenia/typy? Na amerykańskich fotkach i filmikach często widzę SeaDoo lub Triton, które wydają się solidne, dobrze dopasowane ale nie ma zbytnio oferty w PL na takie modele.

 

Pomóżcie w wyborze.

Edytowane przez kingu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam wspomnianego Lorries (dokladnie jak na zdjeciu). 
Woze na nim Wake Pro (ten sam kadlub co GTX). 
 

Z plusow:

- mozna mocno rozstawic plozy i zrobic naprawde nisko punkt ciezkosci, dodatkowo tez mozno ulatwia wodowanie na slipach.

- wywazenie jest genialne, na dlugosc jest idealna. Tyl skutera konczy sie lekko przed koncemmprzyczepy wiec nic nie zwisa i nie wystaje poza obrys

- te kraty przy blotnikach sa super jak chce sie wskoczyc cos wyjac z skutera, zatankowac czy pogrzebac w nim (wymiana oleju, itp.)

- calosc konstrukcji jest naprawde solidna i nic sie nie wygina, krzywi, itp.

 

 

Co do wad:

- ktos glupio rozplanowal mocowania uch do skutera. Te przednie zaczepy sa totalnie bezuzyteczne. Z tylu natomiast jak probowalem je przelozyc to byly za blisko konca kadlubu i naciag pasow by obcieral o kadlub. Finalnie znalazlem na to rozwiaznie w postaci zakupu pasow od BRP (ktore przykreca sie na stale do ramy). Nie dosc ze jest to bardzo wygodne bo nie gubie/nie placze pasow to jeszcze mocowanie mam niezaleznie na dwoch uchach sea doo. (wiec nawet jakby jeden pas mial peknac to nadal bedzie drugi)

- no tak jak zauwazyles to trzeaba odginac przy wodowaniu przynajmniej lampe z tablica rejestracyjna (ale to raczej wada wiekszosci przyczep)

 

 

Dodatkowo zrobilem sobie usprawnienie kupujac tasme adhezyjna (Gripmarine) i nakleilem na ramie na przedniej czesci przyczepy (kolo Knotta + te giete elementy ramy), dzieki czemu teraz moge wodowac skuter wchodzac na dyszel/rame z bezpieczenstwem ze sienie poslizgne (co wczesniej zdarzylo mi sie kilka razy uslizgnac i prawie skrecajac kostke)

 

 

Podsumowujac jestem bardzo zadowolony z tej przyczepy, a po „usprawnieniach” jak dla mnie jest to idealna konstrukcja pod duze kadluby Sea Doo.

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup Big One BRP.  To jest takie proste. 
mam wiele doświadczeń i zawsze coś gdzieś nie pasuje, a to za szeroko a to za wąsko a to na falszkilu … odkąd mam BigOne brp wszystko się trzyma i pasuje. Ma teflonowe ślizgi i nie trzeba wjeżdżać kołami do wody ( w zależności od kąta slipu). 
Mam tez przy zestawach : Jet loader , wbc, tiki, neptuna i inne ale Big One gruby lub chudy są moim zdaniem sztos. 
 

na fot Big One i Jet loader- pod względem prowadzenia przy 100km/h liderzy. 

 

IMG_7524.jpeg

 

 

 

 

 

IMG_7518.jpeg

 

 

IMG_7429.jpeg

 

 

IMG_7539.jpeg

 

 

IMG_7431.jpeg

 

Edytowane przez Saturn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.12.2023 o 20:52, Saturn napisał:

Kup Big One BRP.  To jest takie proste. 
mam wiele doświadczeń i zawsze coś gdzieś nie pasuje, a to za szeroko a to za wąsko a to na falszkilu … odkąd mam BigOne brp wszystko się trzyma i pasuje. Ma teflonowe ślizgi i nie trzeba wjeżdżać kołami do wody ( w zależności od kąta slipu). 


Rozglądałem się na przyczepą BRP ale są tylko te pod sparka, a BigOne w Polsce nie widzę. Gdzie to kupić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.12.2023 o 17:18, drd napisał:

ja mam wspomnianego Lorries (dokladnie jak na zdjeciu). 
Woze na nim Wake Pro (ten sam kadlub co GTX). 
[...]

Dodatkowo zrobilem sobie usprawnienie kupujac tasme adhezyjna (Gripmarine) i nakleilem na ramie na przedniej czesci przyczepy (kolo Knotta + te giete elementy ramy), dzieki czemu teraz moge wodowac skuter wchodzac na dyszel/rame z bezpieczenstwem ze sienie poslizgne (co wczesniej zdarzylo mi sie kilka razy uslizgnac i prawie skrecajac kostke)

 

Dzięki za odpowiedź i ciekawe tipy. Na pewno te stopy do wchodzenia przy kołach to fajna rzecz - brakowało mi tego. A pomysł z taśmą przeciwpoślizgową też fajny.

Rozważam ten model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Rozmawiałem z producentem - Widpol, i to chyba będzie mój typ: nawet mogą dołożyć błotniki z podestami czy amortyzatory, no i to wodowanie bez dodatkowej roboty z odchylaniem świateł. Aaa, i DMC już od 600kg co przy moim aucie ma znaczenie, bo nie chcę tracić kasy na e-toll w naszym popierzonym systemie opłat drogowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Saturn napisał:

E toll nie taki straszny. Zobacz ile odpalasz podatków z dochodu, paliwa, vat

niby tak, ale na Mazury i z powrotem stracę 130zł, nad Bałtyk i nazad stracę 170zł
Niby nie majątek, ale wolę dołożyć do wyposażenia przyczepki.

Edytowane przez kingu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.01.2024 o 15:19, Saturn napisał:

Na wache będziesz miał. Swoją droga manie auta 2750kg to już burżujstwo😂

co zrobić - nawet do pickupa musiałem już brać przyczepkę o mniejszym DMC, choć jak jeździłem pływać to na pace woziłem tylko powietrze.

A jakbym kupił hybrydę to już nie dałoby się zejść niżej z DMC przyczepki i trzeba by pogodzić się z opłatami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 5 tygodni później...

No to muszę skomentować: pierwsza długa trasa z przyczepką Widpol, standardowe koła 13" ale z dołożonymi amortyzatorami - przyczepka jak przyklejona, zupełnie inny komfort jazdy niż z podskakującym Brenderupem, którego miałem wcześniej. Czy na pusto, czy ze skuterem - bardzo dobrze trzyma się drogi, nic nie szarpie, nie podskakuje. Teraz to mogę nawet do Grecji pojechać 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Saturn napisał:

No to git. Najważniejsze to zadowolenie z wyboru. 
tyle że z przyczepą max90 km/h do Grecji z tydzień jazdy 😆

Prędkość to niestety minus, ale efektywnie te 110km/h to da się jechać, trochę niestety lawirując pomiędzy TIRami. Ale przynajmniej zużycie paliwa mocno spada i mandatów na fotoradarach nie trzeba płacić 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Tak jeszcze w temacie przyczepki: dystans na jakim są przykręcone płozy do ramy wg mnie można zmniejszyć, albo nawet przykręcić płozy do górnej śruby mocującej obejmę ramy jak na ilustracji. Jak myślicie? Czy są jakieś przeciwskazania?


image.thumb.png.4cbeb9a5a21cee904aa88fba9d62594f.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

im nizej tym lepiej , nizszy srodek ciężkości wiec bezpieczniej na drodze, w razie awaryjnej sytuacji mniejsza szansa  na wywrotke zestawu, druga zaleta to plyciej  wjezdzasz samochodem  do wody, zwlaszcza na plaskich slipach , wiadomo dzisiejsze samochody maja sporo elektroniki czujnikow, zlaczek , polaczen, to ma jakas tam odpornosc na wode ,ale juz nie koniecznie na zanuzenie 10minut . A nie raz widze jak auto stoi w wodzie do polowy lub wiecej koła ,  mam hybryde i niechcialbym za mocno topić auta  .  Ograniczenia wiadomo  tak obizaj zeby miec margines i  nie doszlo do uszkodzenia  kadluba. Ja obnizylem maksymalnie, zyskałem z 12cm,   dodatkowo mialem jakieś starsze rolki i przykrecilem centralnie do ramy  jako suport kadluba. Z tym ze ta rolka nie podpiera kadluba , tylko dotyka jego. Są też pewnie inne male zalety , nizej troche łatwiej przy obsłudze skutera, dodatkowo skuter bardziej jest w tunelu aerodynamicznym za samochodem , moze troche nizsze spalanie paliwa, mniejsze sila watru na pokrowiec , itd... Jak zyskasz 2cm , sensu nie ma , ale jak ja 12 , to wyraznie widac to juz na zanuzeniu auta, czy na obsłudze serwisowej 

20240327_125834.jpg

Edytowane przez Kazik_usa
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz to sprawdzić .

Może  być przy wpływaniu na przyczepę, że dobijesz przednią częścią dna w ramę. Bo tam kuter jest węższy i ma głębsze V. 
bo przyczepa będzie pod kątem stała  na slipie. 

Edytowane przez Saturn
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.03.2024 o 22:17, Saturn napisał:

Musisz to sprawdzić .

Może  być przy wpływaniu na przyczepę, że dobijesz przednią częścią dna w ramę. Bo tam kuter jest węższy i ma głębsze V. 
bo przyczepa będzie pod kątem stała  na slipie. 

 

Masz rację, z przodu kadłub ma głębokie V i tak to przynajmniej nie trzeba się o to martwić. Ale jeszcze poobserwuję.

A przy okazji, nasmarowanie płóz świecą mocno poprawiło własności ślizgowe, jest już dużo łatwiej zwodować i wciągać skuter z powrotem na przyczepę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...