kingu Opublikowano 8 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2023 (edytowane) Cześć będę kupował nową przyczepę pod skuter Seadoo GTX/RXT-X, bo poprzednia sprzedana. Miałem Brenderupa, było nieźle, ale te obracane lampy nie były zbyt wygodne w obsłudze. Wiadomo, że lepsze to niż cała wyciągana belka, ale najchętniej to kupiłbym taką w której niczego nie trzeba obracać ani odchylać. Niestety z przeglądu rynku wychodzi mi, że Widpol ma taką konstrukcję na fix, ale jakaś mała i krótka wydaje mi się ta przyczepka - i w innym wątku potwierdzacie to, że duże skutery wystają mocno a wyważenie wtedy nie jest idealne. Ale na pierwszy rzut oka fajna Zastanawiam się nad Lorries PP75, wygląda to solidniej, choć niestety też trzeba lampy odchylać ale już nie tak jak w Brenderup. A jakie są wasze doświadczenia/typy? Na amerykańskich fotkach i filmikach często widzę SeaDoo lub Triton, które wydają się solidne, dobrze dopasowane ale nie ma zbytnio oferty w PL na takie modele. Pomóżcie w wyborze. Edytowane 8 Grudnia 2023 przez kingu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drd Opublikowano 9 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2023 ja mam wspomnianego Lorries (dokladnie jak na zdjeciu). Woze na nim Wake Pro (ten sam kadlub co GTX). Z plusow: - mozna mocno rozstawic plozy i zrobic naprawde nisko punkt ciezkosci, dodatkowo tez mozno ulatwia wodowanie na slipach. - wywazenie jest genialne, na dlugosc jest idealna. Tyl skutera konczy sie lekko przed koncemmprzyczepy wiec nic nie zwisa i nie wystaje poza obrys - te kraty przy blotnikach sa super jak chce sie wskoczyc cos wyjac z skutera, zatankowac czy pogrzebac w nim (wymiana oleju, itp.) - calosc konstrukcji jest naprawde solidna i nic sie nie wygina, krzywi, itp. Co do wad: - ktos glupio rozplanowal mocowania uch do skutera. Te przednie zaczepy sa totalnie bezuzyteczne. Z tylu natomiast jak probowalem je przelozyc to byly za blisko konca kadlubu i naciag pasow by obcieral o kadlub. Finalnie znalazlem na to rozwiaznie w postaci zakupu pasow od BRP (ktore przykreca sie na stale do ramy). Nie dosc ze jest to bardzo wygodne bo nie gubie/nie placze pasow to jeszcze mocowanie mam niezaleznie na dwoch uchach sea doo. (wiec nawet jakby jeden pas mial peknac to nadal bedzie drugi) - no tak jak zauwazyles to trzeaba odginac przy wodowaniu przynajmniej lampe z tablica rejestracyjna (ale to raczej wada wiekszosci przyczep) Dodatkowo zrobilem sobie usprawnienie kupujac tasme adhezyjna (Gripmarine) i nakleilem na ramie na przedniej czesci przyczepy (kolo Knotta + te giete elementy ramy), dzieki czemu teraz moge wodowac skuter wchodzac na dyszel/rame z bezpieczenstwem ze sienie poslizgne (co wczesniej zdarzylo mi sie kilka razy uslizgnac i prawie skrecajac kostke) Podsumowujac jestem bardzo zadowolony z tej przyczepy, a po „usprawnieniach” jak dla mnie jest to idealna konstrukcja pod duze kadluby Sea Doo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 9 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2023 (edytowane) Kup Big One BRP. To jest takie proste. mam wiele doświadczeń i zawsze coś gdzieś nie pasuje, a to za szeroko a to za wąsko a to na falszkilu … odkąd mam BigOne brp wszystko się trzyma i pasuje. Ma teflonowe ślizgi i nie trzeba wjeżdżać kołami do wody ( w zależności od kąta slipu). Mam tez przy zestawach : Jet loader , wbc, tiki, neptuna i inne ale Big One gruby lub chudy są moim zdaniem sztos. na fot Big One i Jet loader- pod względem prowadzenia przy 100km/h liderzy. Edytowane 10 Grudnia 2023 przez Saturn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kingu Opublikowano 10 Grudnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2023 W dniu 9.12.2023 o 20:52, Saturn napisał: Kup Big One BRP. To jest takie proste. mam wiele doświadczeń i zawsze coś gdzieś nie pasuje, a to za szeroko a to za wąsko a to na falszkilu … odkąd mam BigOne brp wszystko się trzyma i pasuje. Ma teflonowe ślizgi i nie trzeba wjeżdżać kołami do wody ( w zależności od kąta slipu). Rozglądałem się na przyczepą BRP ale są tylko te pod sparka, a BigOne w Polsce nie widzę. Gdzie to kupić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kingu Opublikowano 10 Grudnia 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2023 W dniu 9.12.2023 o 17:18, drd napisał: ja mam wspomnianego Lorries (dokladnie jak na zdjeciu). Woze na nim Wake Pro (ten sam kadlub co GTX). [...] Dodatkowo zrobilem sobie usprawnienie kupujac tasme adhezyjna (Gripmarine) i nakleilem na ramie na przedniej czesci przyczepy (kolo Knotta + te giete elementy ramy), dzieki czemu teraz moge wodowac skuter wchodzac na dyszel/rame z bezpieczenstwem ze sienie poslizgne (co wczesniej zdarzylo mi sie kilka razy uslizgnac i prawie skrecajac kostke) Dzięki za odpowiedź i ciekawe tipy. Na pewno te stopy do wchodzenia przy kołach to fajna rzecz - brakowało mi tego. A pomysł z taśmą przeciwpoślizgową też fajny. Rozważam ten model. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 12 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2023 Brp kupisz w salonie brp czyli dystrybutor Seadoo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gin Opublikowano 4 Stycznia 2024 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2024 Widpol bardzo fajny. Dobrze wyważony. Gtx wystaje poza płozy chyba ok max. 20cm przy nacisku na kule haka ok 50kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 7 Stycznia 2024 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2024 Wszystko się rozbija o os skrętną, jedne firmy montują gotowce, inne robią sami belki. Gdy masz ciężki skuter to jeszcze spoko, jeśli zbyt lekki do danej belki i masy przyczepy, to skacze jak pingpong. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kingu Opublikowano 8 Stycznia 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2024 Rozmawiałem z producentem - Widpol, i to chyba będzie mój typ: nawet mogą dołożyć błotniki z podestami czy amortyzatory, no i to wodowanie bez dodatkowej roboty z odchylaniem świateł. Aaa, i DMC już od 600kg co przy moim aucie ma znaczenie, bo nie chcę tracić kasy na e-toll w naszym popierzonym systemie opłat drogowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 10 Stycznia 2024 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2024 (edytowane) E toll nie taki straszny. Zobacz ile odpalasz podatków z dochodu, paliwa, vat Edytowane 10 Stycznia 2024 przez Saturn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kingu Opublikowano 11 Stycznia 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2024 (edytowane) 15 godzin temu, Saturn napisał: E toll nie taki straszny. Zobacz ile odpalasz podatków z dochodu, paliwa, vat niby tak, ale na Mazury i z powrotem stracę 130zł, nad Bałtyk i nazad stracę 170zł Niby nie majątek, ale wolę dołożyć do wyposażenia przyczepki. Edytowane 11 Stycznia 2024 przez kingu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 12 Stycznia 2024 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2024 (edytowane) Na wache będziesz miał. Swoją droga manie auta 2750kg to już burżujstwo😂 Edytowane 12 Stycznia 2024 przez Saturn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kingu Opublikowano 14 Stycznia 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2024 W dniu 12.01.2024 o 15:19, Saturn napisał: Na wache będziesz miał. Swoją droga manie auta 2750kg to już burżujstwo😂 co zrobić - nawet do pickupa musiałem już brać przyczepkę o mniejszym DMC, choć jak jeździłem pływać to na pace woziłem tylko powietrze. A jakbym kupił hybrydę to już nie dałoby się zejść niżej z DMC przyczepki i trzeba by pogodzić się z opłatami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 23 Stycznia 2024 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2024 Ale zmiany w stosunku do hybryd mają być, dmc zestawu 3700 ponieważ auta „pociężały” Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kingu Opublikowano 21 Lutego 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2024 No to muszę skomentować: pierwsza długa trasa z przyczepką Widpol, standardowe koła 13" ale z dołożonymi amortyzatorami - przyczepka jak przyklejona, zupełnie inny komfort jazdy niż z podskakującym Brenderupem, którego miałem wcześniej. Czy na pusto, czy ze skuterem - bardzo dobrze trzyma się drogi, nic nie szarpie, nie podskakuje. Teraz to mogę nawet do Grecji pojechać 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 22 Lutego 2024 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2024 No to git. Najważniejsze to zadowolenie z wyboru. tyle że z przyczepą max90 km/h do Grecji z tydzień jazdy 😆 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kingu Opublikowano 22 Lutego 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2024 1 godzinę temu, Saturn napisał: No to git. Najważniejsze to zadowolenie z wyboru. tyle że z przyczepą max90 km/h do Grecji z tydzień jazdy 😆 Prędkość to niestety minus, ale efektywnie te 110km/h to da się jechać, trochę niestety lawirując pomiędzy TIRami. Ale przynajmniej zużycie paliwa mocno spada i mandatów na fotoradarach nie trzeba płacić 😄 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kingu Opublikowano 27 Marca 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2024 Tak jeszcze w temacie przyczepki: dystans na jakim są przykręcone płozy do ramy wg mnie można zmniejszyć, albo nawet przykręcić płozy do górnej śruby mocującej obejmę ramy jak na ilustracji. Jak myślicie? Czy są jakieś przeciwskazania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 27 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2024 (edytowane) im nizej tym lepiej , nizszy srodek ciężkości wiec bezpieczniej na drodze, w razie awaryjnej sytuacji mniejsza szansa na wywrotke zestawu, druga zaleta to plyciej wjezdzasz samochodem do wody, zwlaszcza na plaskich slipach , wiadomo dzisiejsze samochody maja sporo elektroniki czujnikow, zlaczek , polaczen, to ma jakas tam odpornosc na wode ,ale juz nie koniecznie na zanuzenie 10minut . A nie raz widze jak auto stoi w wodzie do polowy lub wiecej koła , mam hybryde i niechcialbym za mocno topić auta . Ograniczenia wiadomo tak obizaj zeby miec margines i nie doszlo do uszkodzenia kadluba. Ja obnizylem maksymalnie, zyskałem z 12cm, dodatkowo mialem jakieś starsze rolki i przykrecilem centralnie do ramy jako suport kadluba. Z tym ze ta rolka nie podpiera kadluba , tylko dotyka jego. Są też pewnie inne male zalety , nizej troche łatwiej przy obsłudze skutera, dodatkowo skuter bardziej jest w tunelu aerodynamicznym za samochodem , moze troche nizsze spalanie paliwa, mniejsze sila watru na pokrowiec , itd... Jak zyskasz 2cm , sensu nie ma , ale jak ja 12 , to wyraznie widac to juz na zanuzeniu auta, czy na obsłudze serwisowej Edytowane 27 Marca 2024 przez Kazik_usa 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 27 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2024 (edytowane) Musisz to sprawdzić . Może być przy wpływaniu na przyczepę, że dobijesz przednią częścią dna w ramę. Bo tam kuter jest węższy i ma głębsze V. bo przyczepa będzie pod kątem stała na slipie. Edytowane 27 Marca 2024 przez Saturn 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kingu Opublikowano 31 Marca 2024 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2024 W dniu 27.03.2024 o 22:17, Saturn napisał: Musisz to sprawdzić . Może być przy wpływaniu na przyczepę, że dobijesz przednią częścią dna w ramę. Bo tam kuter jest węższy i ma głębsze V. bo przyczepa będzie pod kątem stała na slipie. Masz rację, z przodu kadłub ma głębokie V i tak to przynajmniej nie trzeba się o to martwić. Ale jeszcze poobserwuję. A przy okazji, nasmarowanie płóz świecą mocno poprawiło własności ślizgowe, jest już dużo łatwiej zwodować i wciągać skuter z powrotem na przyczepę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 31 Marca 2024 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2024 Mam akurat przyczepę BigOne i tam są teflonowe płozy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.