Skocz do zawartości

RXP300 2016 Max


Kamiś
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Już jak dla mnie jest już po krótkim sezonie, w którym uczyłem się opanować skuterek i stopniowo dawkowałem większą prędkość.

Czy orientujecie się może, czy między trybem Normal a Sport jest jakaś różnica w max. prędkości ? W trybie normal przy mojej masie ok. 110kg. tj. 117km/h. 
Nie próbowałem jeszcze max.speed na trybie sport ( odpalałem sporadycznie ale mnie za bardzo wyrywało 😄 ). 
Czytałem opinie w necie i widziałem, że niby prędkość 120kmh to nie problem z tym, że mój ma dołożony dolot, sportowy filtr i wydech więc powinno być troszkę lepiej alee właśnie nie wiem, czy sport też zwiększa ten osiąg.

dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

jest nisko jak na tuning mapy , ale musialbys napisac cos wiecej o swoim skuterze, zeby szukac przyczyny. 

 

czy masz to od nowosci , czy uzywka, jakie sa tam mody, sruba ? 

 

zobacz post nizej u messiego, wymiana sruby , wearingu i ze 112 zrobilo sie 120 na stock mapie.

 

redany masz fabryczne czy riva pro ? 

Edytowane przez Kazik_usa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem 3 właścicielem. Pierwszy brał udział w wyścigach i miał inny silnik porobiony. Kolejny właściciel kupił go w 2021 - skuter wtedy miał wymieniony silnik i wszystkie podzespoły ( dosłownie wszystko został tylko kadłub i kierownica ).

Nie znam się tak na skuterach i więcej nic o nim nie wiem.. ostatni serwis wrzesień 2023 i serwisant wymienił oleje itd. i sprawdzał wszystkie podzespoły (przynajmniej tak mówił) i podsumował, że Igła i wszystko jest jak nowe..

Redany na zdjęciu ale chyba seryjne..

IMG_4132.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze, byloby zmierzyc predkosc zewnetrzym gps 10hz. 

 

a potem zaczac od sruba , wearing , srube to bym wyjal, odczytal symbole ,  zobaczyl co to jest wlozone 

nie zdzwilbym sie jesli masz nieseryjna srube, calkiem nie musi byc zla moze byc jakas racingowa ,  miec dobry cios, ale mniejsze vmax, zwlaszcza przy prawie seryjnych obrotach, ta sruba by 8700rpm moze robic robote.

niejaki Gaddis filmik powinien być gdzie na YT robili testy różne śruby i dla seryjnego 2021 rxpx max stage 1 okazała się seryjna najlepsza, co nie znaczy że inne byly zle , po prostu wymagały pewnych parametrow mocy i obrotow. 

 

mozesz miec tez inne jakies drobne  problemy bo nie wiadomo jaka masz mape, chodzi mi o to że masz tylko 8140 obrotow , albo to coś delikatnego siedzi , albo niedokreca do oczekiwanych przy tej mapie obrotow. 

 

 

redany masz seryjne 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze.. rok temu we wrześniu vmax miałem 119kmh przez chwilę natomiast stale było to 117kmh ale na liczniku skutera (przy mojej masie 110kg)..

Sezon dopiero się rozpoczyna więc sprawdzę jeszcze na idealnej tafli jak to idzie kreci przy różnych ustawieniach..

Czy jest szansa sprawdzić numery śruby bez jej demontowania ? (Boje się paluchy wsadzać i odkręcać coś na czym się nie znam)..

Edytowane przez Kamiś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamerka inspekcyjna pozwoli odczytać typ, tylko musisz wiedzieć gdzie są symbole. 
119 to leci moja seria, mam 100 kg i pół baku paliwa. Rpm 8010

Więc jak kręcisz nawet te 8180rpm to na seryjnej śrubie i dobrym wearingu 124 musiałby polecieć. 
Jesli potrzebujesz takich prędkości oczywiście. Ja bardziej szukam momentu  w dolnych i średnich obrotach. 

Edytowane przez Saturn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekam jeszcze na dobrą pogodę i sprawdzę różne ustawienia vts itd.. Właśnie myślałem ze na tym Stage 1 powinien bliżej 130kmh iść niż 117..

kupię kamerkę i będę sprawdzał..

Też wczoraj podczas pływania zauważyłem (może już mi się tylko wydaje) że podczas kręcenia itd. ma opóźnienie w reakcji. Wyglądało to tak, że pokręcę się trochę chwila spokoju na małych obrotach i manetka na max.. a on potrzebuje jakby z 2s na reakcję czyli dobry start.. w zeszłym sezonie wydawało mi się, że leciał grubo od 0 i bez opóźnienia (oczywiście tryb normalny bo sport to już inna bajka 🙂 ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kompresor ma sprzeglo, to takie podkladki scisniete ze sobą , przy pewnej sile zaczyna sie slizgac , ze wzgledu , ze tak naprawde nie wiadomo co masz tam wlozone , nalezaloby wyjac kompresor , sprawdzic go pod katem luzow i sprawdzic poslizg, w zasadzie ustawic go dokrecajac  srube. Jest to normalna sprawa serwisowa . serwis akutera nie polega tylko na zmianie oleju, owszem 1 , 2 rok od nowosci mozna ograniczyc sie do olejuale potem robisz rozszerzony serwis 

images (8).jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Zwrócę uwagę serwisu, żeby zrobili to jak należy..

Dziś tak pomyślałem.. u mnie dolot powietrza z rura idą aż pod kierownicę i schowek mam w sumie teraz zabudowany, ponieważ założyłem „wiadro” jak na zdjęciu.. może to w jakiś sposób ogranicza dopływ powietrza i nie wkręca takich obrotów i prędkości..

IMG_4154.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powietrze bierze spod czaszy kratkami, kibel nie ma znaczenia. 
Tak na forum bez namacalnej pracy to nie da rady. Cza zobaczyć IC, poślizg a nawet stan łożyska jetpompy. Były przypadki cichego zacierającego się łożyska, pod naporem śruby  trzymało dość sporo silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...